I/26 D5–Stod

Plzeň (D5, I/20, I/27, D5) – Domažlice (I/22) – Německo
Odpovědět
ada031
Příspěvky: 2388
Registrován: 14.6.2010 9:33:18

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od ada031 »

Oznámení o zakázce - I/26 D5 - Stod, DÚR/IČ:

https://www.vestnikverejnychzakazek.cz/ ... lay/647303

Předmětem plnění veřejné zakázky jsou projektové práce ve stupni DÚR/IČ k ÚR na akci „I/26 D5 - Stod".
Trucker
Příspěvky: 134
Registrován: 4.5.2016 22:05:47

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od Trucker »

Koukám, že se u Stodu plánuje oboustranná odpočívka. To se teď budou odpočívky navrhovat i na silnicích I.tř. nebo zde jde o výjimku?
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od vondr »

Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od Aram96 »

Á, někdo mě předběhl, šel jsem to sem pochválit, že je paráda, že se chystá směrově dělený 3-pruh, ale pak moji radost naprosto otočil záběr z vizualizace v čase 5:56-6:05.. to nemohou myslet vážně toto, ukázkový příklad pirátského pojetí zklidňování dopravy :zvraci: :zvraci:
Proboha, nenapadlo někoho, že je lepší ten 2-pruhový směr jednak v MÚK začínat a ne končit :kladivo: ale hlavně takhle prasácky to ukončit, nacpat do jednoho a pak udělat odbočovací pruh, to už chce fakt fištróna. :crazy: Proč by jako nemohl, když už je to navrženo naopak, levý pokračovat a pravý odbočovat, stejně jak je v Česku na hromadě míst :?:
A v čase 7:28 navrhoval PHS také nějaký manták, v místech, kde vozidla nabírají rychlost, dokonce do mírného kopce, PHS nedá :roll: Proč také že, zbytečně vyhozené peníze za těch 50 m PHS. :ko:
Jinak celkově stavba :ok: více takových, po doladění.
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od kollma »

Podle mě je to tím, že teď se silnice projektují tak, že rychlejší pruh se napojuje do pomalejšího. Kdyby dva pruhy končily přímo odbočovacím pruhem, tak se pomalejší auta a kamiony musí rvát do rychlejšího pruhu a to (asi?) zvyšuje nehodovost. Jinak by ale bylo lepší mít zúžení až za odbočovacím pruhem, to je jasný.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od michal »

No... Tuhle jsem jel po upravené I/3 a průběžný byl levý...
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od _jan91 »

Osobně z toho moc odvázaný nejsem:
- kruháč na začátku stavby - proč to nevzít komplexně a neprovázat MÚK na D5 - takhle vznikne stykovka, kruháč a pak MÚK - trochu škoda, když už děláme takto velkou stavbu
- kategorie S15,25 - třípruhy bych dával pouze na dlouhé tahy jedniček pro možnost předjíždění kamionů nebo na příhraniční úseky a preferoval bych S13,5 - tohle je už skoro stejně široké a stavebně náročné jako S21,5 vedle na I/27 - tady je potřeba řešit to jako přivaděč do města a zvýšit do budoucna kapacitu silnice, kde se míchá tranzit do Německa a denní dojížďka - u I/3 chápu, že to bylo jednoduché přeznačit na třípruh (řešení "alespoň něco") ale tady jako novostavbu za mě určitě ne
cawez
Příspěvky: 92
Registrován: 15.2.2019 0:28:09

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od cawez »

_jan91 píše:Osobně z toho moc odvázaný nejsem:
- kruháč na začátku stavby - proč to nevzít komplexně a neprovázat MÚK na D5 - takhle vznikne stykovka, kruháč a pak MÚK - trochu škoda, když už děláme takto velkou stavbu
- kategorie S15,25 - třípruhy bych dával pouze na dlouhé tahy jedniček pro možnost předjíždění kamionů nebo na příhraniční úseky a preferoval bych S13,5 - tohle je už skoro stejně široké a stavebně náročné jako S21,5 vedle na I/27 - tady je potřeba řešit to jako přivaděč do města a zvýšit do budoucna kapacitu silnice, kde se míchá tranzit do Německa a denní dojížďka - u I/3 chápu, že to bylo jednoduché přeznačit na třípruh (řešení "alespoň něco") ale tady jako novostavbu za mě určitě ne
Uplně přesně mě napadly tyhle dvě věci, když jsem to viděl. Jakože buduju mimoúrovňovou cestu a napojím to na dálnici kruháčem? To už je takový problém to vymyslet celé mimoúrovňově? Třeba tak, aby se to pak dalo v jednom tahu přeznačit na SMV od dálnice? A s tím třípruhem, já třeba jeho existenci všeobecně moc nechápu. Musí to být přece šířkově i nákladově hrozně podobné tomu, kdyby to byl čtyřpruh (teď myslím v těch parametrech toho třípruhu, tzn. úzký středový pás a žádný odstavný, pokud jsou na té straně dva pruhy). Vždyť třípruh neumožňuje plynulou jízdu a pak ve chvíli, kdy se rozšíří, tak se všichni začnou tlačit do levého a honem předjíždět (protože pak zase dlouho nebudou moct předjet) a na konci zase brzda a řazení mezi pomalá auta.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od Aram96 »

kollma píše:Podle mě je to tím, že teď se silnice projektují tak, že rychlejší pruh se napojuje do pomalejšího. Kdyby dva pruhy končily přímo odbočovacím pruhem, tak se pomalejší auta a kamiony musí rvát do rychlejšího pruhu a to (asi?) zvyšuje nehodovost. Jinak by ale bylo lepší mít zúžení až za odbočovacím pruhem, to je jasný.
Má to být jednoznačně tak, že zúžení do jednoho pruhu (určitě pravého, aby rychlá auta musela do pomalejšího, jak píšeš) má být třeba 0,5-1 km před MÚK a tam udělat normální odbočovák a za křižovatkou má vedení ve 2 pruzích začínat. Ale když už končí před MÚK, tak je ve všech ohledech lepší mít řešení, že pravý odbočuje a levý pokračuje. Je to tak všude a všude to funguje, to je jen idiotský trend posledních let, kdy se vše "zabezpečuje" a vymýšlí se nesmyslná řešení, která generují více brzdění, zmatků a tím pádem riziko nehod. :crazy:

A jinak ten kruháč na začátku stavby mě také štve, ale to už jsem si zvykl, to už radši ani nekomentuji. Logika ŘSD jako na jiných stavbách je: postavme drahou stavbu s MÚK a na obou koncích kruháč, vždyť se podívejte, takových staveb najdeme desítky po celé republice. :roll: Tady ten kruháč napojuje alespoň dostatek větví, takže jde snadněji pochopit :kladivo: Někde jsou plánované i pro propojení jen 3 silnic. :mrgreen:
A souhlas, že zde mohl určitě stačit 3-pruh nedělený, protože je to jen krátký úsek, ale já jsem rád, že se konečně chystá nějaký směrově rozdělený a snad se to rozšíří i do jiných krajů, na směrově nerozděleném by těžko mohlo být 110, tady věřím, že bude možné dát SMV a 110, aby osobáky ty kamiony nepředjížděly dlouho, takže za mě :ok:
ElWapp
Příspěvky: 1640
Registrován: 14.3.2009 11:42:45
Bydliště: Praha 4

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od ElWapp »

To že se z pravého pruhu stane odbočovací bych určitě nedával jako vzor dobrého řešení. Naopak, jen to lidi učí jezdit v levém pruhu. Viz D35 u Hradce, D1 před D0 apod. Správně by se měl odbočovák oddělit vpravo a pak oba průběžné spojit do jednoho (přičemž se ukončí levý).

Edit: Po shlédnutí videa musím říct, že mě zvolené řešení nijak neuráží a rozhodně by mi mnohem víc vadilo to, co navrhuje aram. Není to žádná klíčová křižovatka, kde by se vozidla dělila rovnoměrně rovně a vpravo. Tedy většina aut se stejně musí zazipovat, tedy kapacitně to problém není. Takhle je aspoň jasné, kde přesně se zipuje. Naopak, mít pravý pruh odbočovací, kde by se zipovalo? U první cedule? Tam kde by začala silná přerušovaná čára? Nebo až na konci, kde by pravý pruh odbočoval? Ne, díky, to coje navrženo je stokrát lepší než popsaná alternativa.
Naposledy upravil(a) ElWapp dne 7.2.2020 22:37:38, celkem upraveno 1 x.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od Aram96 »

Ano, nebo tak, ale to už bychom chtěli zase příliš komfortní řešení, řekl bych, když to nemáme ani na některých dálničních křižovatkách ;)
A jinak, když tady vedou 2 pruhy už odpočívky směrem na Plzeň a délka je dost dlouhá, tak tady nehrozí, že by někdo jel zbytečně v levém, to většinou řidiči dělají čistě ze "strachu" že se tam pak nedostanou.
Marek 3035
Příspěvky: 127
Registrován: 27.2.2023 5:45:32
Bydliště: Stochov

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od Marek 3035 »

https://zdopravy.cz/stod-se-zbavi-tranz ... ti-179470/
Stod se zbaví tranzitu. Třináctikilometrová přeložka silnice do Bavorska má územní rozhodnutí
NullDeVoid
Příspěvky: 351
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od NullDeVoid »

Jsem až příjemně překvapen, že to je z většiny 2+1. Mělo by to tak být celý, a vedený až na MÚK s D5. Zhajování na nějaké OK je…eeeeh.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od darwousek »

Jo ten začátek mě taky trošku zklamal.. I když je to turbookružka tak bych si tam představoval múk ideálně spojenou s múk s D5 .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/26 D5 - Chotěšov - Stod - Holýšov - Staňkov

Příspěvek od _jan91 »

Ten začátek je prasárna a další paskvil. Když už je zvolena luxusnější kategorie třípruhu, tak měla být dotažena až k D5 s nějakou útvarovou MÚK umožňující i obsluhu území.
Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2042
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

I/26 D5–Stod

Příspěvek od Jirka L »

Nečekal jsem, že se v dnešní době může podobná stavba trefit hned do tří katastrů s analogovou mapou :roll:
Nejsou tedy zakresleny 3 pozemky zjednodušené evidence (1 v Chotěšově, 2 ve Střelicích). Ostatních 39 pozemků těchto katastrů (ještě Týnec u Chotěšova) je vybarveno ručně.
Takže jsem jinou výkupní mapkou nestihl.

plné rozlišení:
stav k 11.2.2024

náhled:
I_26 D5-Stod 2024-02-11.jpg
I_26 D5-Stod 2024-02-11.jpg (101.12 KiB) Zobrazeno 256 x
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/26 D5–Stod

Příspěvek od darwousek »

Nová vizualizace na tuto stavbu.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Odpovědět

Zpět na „I/26“