I/67
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/67
Video ocení tatínkové, kteří si nebudou muset na procházce se pětiletým synkem mazat boty. Pro starší tam toho moc není. Snad jen vertikální geodrény a plovoucí sací bagr, který zřejmě odstraňuje bahnité nánosy pod budoucím násypem.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/67
Na "českotěšínském" konci se přeložka napojuje na stávající komunikaci, která je taky na vysokém náspu. Ve videu v v čase 0:25.Krupp píše:Proč vede po tak vysokém náspu? Jako ochrana před povodní přece stačí stejná výška jako val na druhé straně řeky. Navíc tam jsou mosty, tak se to rozlije za nimi. (A nebo vizualizace klame)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/67
Překvapující informace, která říká, že budovaný násyp bude klesat na úroveň stávajícího, poměrně vysokého náspu na "českotěšínském" konci. Ten je samozřejmě vysoký jen tak, jak mu dovolí nedaleký most.
Laický instinkt by mě nabádal povodeň pustit do "Karvinského moře" a zahrádkářské kolonie na levém břehu Olše než do lázní Darkov na břehu pravém.
Laický instinkt by mě nabádal povodeň pustit do "Karvinského moře" a zahrádkářské kolonie na levém břehu Olše než do lázní Darkov na břehu pravém.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: I/67
Zbrusu nový leták přeložky I/67 (S 9,5/90) v úseku Bohumín - Karviná:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/614 ... ina-A5.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/614 ... ina-A5.pdf
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: I/67
no to teda čumím, vzhledem k tomu, že se psalo, že bude upřednostněna I/68 a tím pádem na 67 nic.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/67
Starosta Vícha (Bohumín) a starosta Wolf (Karviná) zatlačili. Možná je to úlitba za zavírání dolů. 15.9.2020 to ještě vypadalo takto:
https://www.mesto-bohumin.cz/cz/zpravod ... ebude.htmlBOHUMÍN, DĚTMAROVICE – Roky jednání, příprav, propočítávání a pak redukování byly zbytečné. Silniční spojnice I/67, která měla vést ze Bohumína-Skřečoně nezastavěným územím okolo Dolní Lutyně a Dětmarovic až do Karviné a odlehčit tak dopravou zahlcenému centru zmíněných obcí, se stavět nebude.
Aspoň v takto to vypadá dnes, jen několik dní po verdiktu Centrální komise ŘSD fungující při ministerstvu dopravy, která tento projekt neschválila a uložila Ředitelství silnic a dálnic (ŘDS) zahájit investorskou přípravu stavby I/68 v úseku od dálnice D1 v Bohumíně-Vrbici přes Rychvald směrem na Havířov a dále k Třanovicím, kde se má napojit na dálnici D48.
"Příprava stavby I/67 Bohumín – Karviná nebude na základě výše uvedeného pokračovat," píše se v závěru ze srpnového zasedání Centrální komise ŘSD s tím, že nová silnice má výt funkční až po roce 2040.
"Jsme z toho rozladění, říká starosta Dětmarovic Ladislav Rosman. "Podle nás je to neuvěřitelné pohrdání obyvateli našich dotčených obcí a obecně neuvěřitelná i hloupá arogance ŘSD vůči lidem," dodává.
PRÁCE, KTERÁ PŘIŠLA VNIVEČ
Vždyť na vytyčování trasy, přípravách a propočtech pracovali starostové a plánovači přes deset let. Když ŘSD žádalo redukovat studii, aby se snížily ekonomické náklady, i to to se vyřešilo.
"Je to paradox. Ekonomika té investice vyšla, redukce se udělaly, načež se objevil pseudodůvod, že se přece nebude stavět cesta z Bohumína na Karvinou, když se může dělat spojnice jinudy. Ovšem postavit silnici vedoucí okolo Heřmanského rybníka a Nových stavů je nesmysl. To nikdy nebude. Navíc ani tamní obce to nechtějí," říká rozhořčeně starosta Bohumína Petr Vícha.
Přidává také závěr studie inženýrské a konzultantské společnosti MOTT Macdonald, že "...vzhledem k nevyhovujícímu uspořádání stávající silnice I/67, která prochází mimo zastavěná území Skřečoně, Dolní Lutyně a Dětmarovic, a vzhledem k časovému rozdílu minimálně 10 let mezi zprovozněním obou staveb, netvoří obě přeložky přímou konkurenci, a z dopravního hlediska je možné doporučit jejich realizaci." Se závěrem, že po vybudování přeložky silnice I/68 dojde k poklesu intenzity dopravy.
SILNICE PŘES RYCHVALD A HAVÍŘOV MÁ PŘEDNOST
Zástupci ministerstva dopravy tvrdí, že ministerstvo nemůže podpořit přípravu obou dvou paralelních komunikací v situaci, kdy si vzájemně takto zásadně ovlivňují výsledky ekonomického hodnocení, resp. dopravní smysluplnosti.
"V případě trasy I/67 Bohumín – Karviná panují pochybnosti o její smysluplnosti v koexistenci s nadřazenou plánovanou komunikací dle Zásad územního rozvoje MSK. Naopak právě trasa I/11 (I/68) Vrbice – Havířov má ve srovnání s I/67 Bohumín – Karviná má výrazně vyšší dopravní efekt v podobě odlehčení stávajících komunikací a to včetně současné I/67 na spojení Bohumín – Karviná," tlumočil redakci názory odborníků mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Zástupci dotčených obcí se však nechtějí vzdát. "Uděláme všechno pro to, abychom to rozhodnutí zvrátili. Obrátíme se přímo na předsedu vlády Andreje Babiše, který na před volbami v roce 2016 sliboval budování obchvatů a z billboardů hlásal, že to nebude žádný problém. Tak uvidíme," dodává starosta Dětmarovic Ladislav Rosman.
Na předvolební sliby politiků Ano se odvolává i starosta Petr Vícha. "Hnutí ANO má šest let ministra dopravy, ale nic pro nás neudělali. A přitom na billboardech tvrdili opak," říká starosta Bohumína.
Re: I/67
Toto je již vyřešeno někde od prosince, teď se to musí dlouze procesovat, každopádně přípravu I/67 jsme pustili dále do EIA/DÚR s tím, že nebude ani v dlouhodobém horizontu připravována, územně chráněna atp. silnice I/68 mezi D1 (Vrbice) - I/59. Územně se prozkoumá nový směr propojení MÚK Havířov, sever II (I/68) tak, aby se dalo z ní sjet severovýchodním směrem na I/59, ke Karviné a následně po nové přeložce I/67 do Bohumína. Kraj i obce si stojí za tím, že tato alternativa dostatečně supluje kapacitní propojení Bohumín - Havířov definované v PÚR jako koridor S6.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: I/67
To se mi nelíbí. Pochopím Lutyni a Dětmarovice že přeložku potřebují. Stejně chápu že obě financovat naráz je problém. Ale proč se vzdávat přípravy a územní rezervy i/68? Tahle silnice, s pokračováním obchvatu i/56 by byla velmi dobré spojení směr Opava a Jeseníky. Takto se bude jezdit po Rudné se všema křižovatkama a pak projiždět samým středem Ostravy.martini píše:Toto je již vyřešeno někde od prosince, teď se to musí dlouze procesovat, každopádně přípravu I/67 jsme pustili dále do EIA/DÚR s tím, že nebude ani v dlouhodobém horizontu připravována, územně chráněna atp. silnice I/68 mezi D1 (Vrbice) - I/59. Územně se prozkoumá nový směr propojení MÚK Havířov, sever II (I/68) tak, aby se dalo z ní sjet severovýchodním směrem na I/59, ke Karviné a následně po nové přeložce I/67 do Bohumína. Kraj i obce si stojí za tím, že tato alternativa dostatečně supluje kapacitní propojení Bohumín - Havířov definované v PÚR jako koridor S6.
Re: I/67
Počkej počkej, teď v tom mám teda solidní guláš. Takže nedávné rozhodnutí, že připravovat se bude S68 Vrbice-Havířov vzalo kompletně za své ?
Územně chráněna ani připravována nebude která komunikace ? I/68 Vrbice-I/59 ? Ta věta je napsána dost nešťastně, proto se ptám radši.
A konečně .. to jako doprava mířící z I/11 ze Slovenska třeba do Polska nebo dál na Opavu má jezdit po té tebou naznačené trase ?? Ta na Opavu asi těžko (ta pojede přes Ostravu) a pro tu do Polska je to taky trochu nesmyslná trasa se takhle neskutečně klikatit .. Myslel jsem, že nová I/68 má být konečně pořádným dálničním spojením D48+I/11 od SK s D1 potažmo jak s Polskem, tak Opavou, aby nemusela doprava přes Ostravu. Tenhle tvůj příspěvek mě nedává skoro v ničem smysl .. jak jste to na tom MD teda namysleli ? Poprosil bych o trochu podrobnější rozepsání. S68 přece neměla být kvůli Bohumínu (resp. zdaleka nejen)...
A jinak mě nepřipadá nějak nesmyslné financovat obě stavby. Přeložku I/67 v S9,5 pro místní dopravu a propojení Bohumína s Karvinou + napojení Karviné na D1 a poté prostě pořádnou dálniční spojku mezi D48 a D1, protože I/11 i I/56 vedoucí přes Ostravu prostě neumožní nejspíš nikdy plnohodnotné dálniční spojení (resp. rychlost min. 110 km/h a výlučné MÚK).
Územně chráněna ani připravována nebude která komunikace ? I/68 Vrbice-I/59 ? Ta věta je napsána dost nešťastně, proto se ptám radši.
A konečně .. to jako doprava mířící z I/11 ze Slovenska třeba do Polska nebo dál na Opavu má jezdit po té tebou naznačené trase ?? Ta na Opavu asi těžko (ta pojede přes Ostravu) a pro tu do Polska je to taky trochu nesmyslná trasa se takhle neskutečně klikatit .. Myslel jsem, že nová I/68 má být konečně pořádným dálničním spojením D48+I/11 od SK s D1 potažmo jak s Polskem, tak Opavou, aby nemusela doprava přes Ostravu. Tenhle tvůj příspěvek mě nedává skoro v ničem smysl .. jak jste to na tom MD teda namysleli ? Poprosil bych o trochu podrobnější rozepsání. S68 přece neměla být kvůli Bohumínu (resp. zdaleka nejen)...
A jinak mě nepřipadá nějak nesmyslné financovat obě stavby. Přeložku I/67 v S9,5 pro místní dopravu a propojení Bohumína s Karvinou + napojení Karviné na D1 a poté prostě pořádnou dálniční spojku mezi D48 a D1, protože I/11 i I/56 vedoucí přes Ostravu prostě neumožní nejspíš nikdy plnohodnotné dálniční spojení (resp. rychlost min. 110 km/h a výlučné MÚK).
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/67
Když to přeložíte z babišovštiny do češtiny, dostanete zhruba toto.
martini: I/67 jsme pustili dále do EIA/DÚR. Ani v dlouhodobém horizontu nebude připravována a územně chráněna silnice I/68 mezi D1 (Vrbice) - I/59.
Ještě si děláte iluze o osvícených pracovnících MD? Ty jejich roky připravované koncepce jsou v piheli a jasno mají najednou po pár dnech (za nouzového stavu).
martini: I/67 jsme pustili dále do EIA/DÚR. Ani v dlouhodobém horizontu nebude připravována a územně chráněna silnice I/68 mezi D1 (Vrbice) - I/59.
Ještě si děláte iluze o osvícených pracovnících MD? Ty jejich roky připravované koncepce jsou v piheli a jasno mají najednou po pár dnech (za nouzového stavu).
Re: I/67
Odstranění územní ochrany tohoto koridoru je hodně špatné i z hlediska místní dopravy, celá tato oblast je defakto souvisle zastavěné území, kde probíhá masová výstavba RD (a všichni jezdí hlavně auty). Už dnes ty cesty ve špičce nestačí a bude zde potřeba v budoucnu něco udělat, takhle se bude hodně pracně hledat nějaké řešení (NIMBY). Rezerva koridoru by měla zůstat, minimálně pro nějakou kapacitní komunikaci.martini píše:že nebude ani v dlouhodobém horizontu připravována, územně chráněna atp. silnice I/68 mezi D1 (Vrbice) - I/59.
A další problém je I/59 v části Rudná - Orlová, pokud totiž nebude I/68 tak se přetíží tato ...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: I/67
Očividně je zde nová snaha vytvořit spíš obchvat Ostravsko-Karvinska po 67 než jej protnout silnicí 68. Už změna čtyřpruhu na pouhý dvoupruh u silnice 11 (68) z Havířova do Třanovic naznačuje mnohé. Jako by někdo naznačil, že místo nové 68 (11) se to dá přece objet po 56 nebo 67.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: I/67
Vidím to podobně, ale nechápu to, když se loni rozhodlo o opaku .. co to má jako být jeden rok tak a jeden tak ? Možná také zapůsobil politický tlak, protože loňská prohlášení o tom, že I/67 se překládat nebude a bude místo toho I/68, způsobily docela poprask mě přišlo .. Pokud by se D56 dotáhla skrz Ostravu až na D1 tak, že budou všechny křižovatky mimoúrovňové a dostaví se prodloužená Mostecká nebo jak se jmenuje to zúžení do jednoho pruhu, pak je tato komunikace naprosto odpovídající, nicméně jsem měl za to, že tyto účely právě plnit do budoucna nemá a má hlavní intenzity NA má přebrat I/68. Teď jsem z toho fakt jelen.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/67
https://www.mesto-bohumin.cz/cz/zpravod ... ebude.html
"V případě trasy I/67 Bohumín – Karviná panují pochybnosti o její smysluplnosti v koexistenci s nadřazenou plánovanou komunikací dle Zásad územního rozvoje MSK. Naopak právě trasa I/11 (I/68) Vrbice – Havířov má ve srovnání s I/67 Bohumín – Karviná má výrazně vyšší dopravní efekt v podobě odlehčení stávajících komunikací a to včetně současné I/67 na spojení Bohumín – Karviná," tlumočil redakci názory odborníků mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Ještě v září mělo MD tento názor. Najednou to je jinak. Pište si dál ty svoje koncepce...
Předchozí dva moje příspěvky byli smazány. Spíš jsem očekával, že moje tvrzení budou vyvrácena.
Ale takhle je to jednodušší.
"V případě trasy I/67 Bohumín – Karviná panují pochybnosti o její smysluplnosti v koexistenci s nadřazenou plánovanou komunikací dle Zásad územního rozvoje MSK. Naopak právě trasa I/11 (I/68) Vrbice – Havířov má ve srovnání s I/67 Bohumín – Karviná má výrazně vyšší dopravní efekt v podobě odlehčení stávajících komunikací a to včetně současné I/67 na spojení Bohumín – Karviná," tlumočil redakci názory odborníků mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka.
Ještě v září mělo MD tento názor. Najednou to je jinak. Pište si dál ty svoje koncepce...
Předchozí dva moje příspěvky byli smazány. Spíš jsem očekával, že moje tvrzení budou vyvrácena.
Ale takhle je to jednodušší.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: I/67
A já si, Kote, stěžuji, že se nad mými příspěvky nediskutuje (ale raději se smažou). Takže díky i za tuto reakci.
A hned se vkrádá myšlenka: " když má chybný pravopis, tak má asi chybné i závěry".
Třeba ten, že MD to mastí stejně jako celá vláda; co jeden den platí, druhý už nikoli.
Nebo ten, že I/67 je odměna starostovi Bohumína za vstřícný postoj k D-O-L.
A hned se vkrádá myšlenka: " když má chybný pravopis, tak má asi chybné i závěry".
Třeba ten, že MD to mastí stejně jako celá vláda; co jeden den platí, druhý už nikoli.
Nebo ten, že I/67 je odměna starostovi Bohumína za vstřícný postoj k D-O-L.