Právě je 19.1.2018 4:31:05




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1712 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 65, 66, 67, 68, 69
 Návrhy na změnu dopravního značení 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 1687
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Paráda. Shodou okolností jsem tedy nedávno jel po D11, a nové značení jsem viděl, jediné co mě zarazilo, že pokud se nepletu, tak za exitem 50, byla značka nově i s cíli Pardubice a Olomouc, ale bez čáry, vše na jedné ploše, což bylo tedy dost nepřehledné, myslím, že dokonce pět cílů. A přitom na dalších exitech, či za nimi, vše už pod čarou. Tak to jsem nějak nepochopil, zda je to chyba, či proč tomu tak je. Jinak třeba D11/D35, či opačně také super. Škoda jen ta S37, tam všude to úzké písmo, i když Praha nově zeleně.
https://mapy.cz/zakladni?x=15.2821590&y ... &fov=1.257

_________________
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)


4.1.2018 22:14:00
Profil
 

Příspěvky: 989
Bydliště: v Trutnově, 53 km od nejbližší dálnice, 49 km od rozestavěné polské dálnice.
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, i já jsem nestačil přečíst všechny ty cíle a přemýšlel co to má být.

A na S37 kromě úzkého písma asi nevědí jak využít velkou plochu. Nejen liliputské písmo, ale tuhle ceduli jsem přečetl až téměř pod ní a to jsem tušil, co na ní je napsáno :-( Chápu, že písmo musí být na obou tabulích stejně velké, ale kvůli milionu textů pro odbočení pak nevypadá hlavní směr jako hlavní. No, snad k té Praze brzy přibude i směr na Trutnov a na Olomouc a nebude to tak prázdné.

https://www.google.cz/maps/@50.056178,15.74605,3a,75y,19.42h,86.88t/data=!3m6!1e1!3m4!1smWUo9Wm1N_93__AzBCJlbg!2e0!7i13312!8i6656

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


5.1.2018 8:16:29
Profil
Autor

Příspěvky: 4068
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Protože cíle pod čarou se dle schválené metodiky budou objevovat až cca 3 křižovatky před křížením dálnic. takže od Prahy budou na IS8b vždy 4 cíle - Wroclaw (zahraniční), Hradec Králové (dálkový), Pardubice (doplňkový) a cíl nejbližší křižovatky. Teprve tři křižovatky před uzlem Sedlice (D11×D35) se objeví Olomouc a Pardubice spadnou po čáru).


5.1.2018 8:29:17
Profil
 

Příspěvky: 1687
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Tak po D2 jsem už dlouho nejel, ale toto je tedy také, už třetí křižovatka před křížením dálnic? :)


Přílohy:
is8b.jpg
is8b.jpg [ 49.98 KiB | Zobrazeno 837 krát ]

_________________
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
5.1.2018 8:46:37
Profil
Autor

Příspěvky: 4068
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Proto jsem napsal "cca" :) protože v některých případech, kdy by jedna nebo dvě značky od hranic nebo od jiného uzlu byly jinak než ty ostatní, připustily úřady i vyšší počet než 3.


5.1.2018 9:02:48
Profil
 

Příspěvky: 333
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
mapman píše:
Protože cíle pod čarou se dle schválené metodiky budou objevovat až cca 3 křižovatky před křížením dálnic. takže od Prahy budou na IS8b vždy 4 cíle - Wroclaw (zahraniční), Hradec Králové (dálkový), Pardubice (doplňkový) a cíl nejbližší křižovatky. Teprve tři křižovatky před uzlem Sedlice (D11×D35) se objeví Olomouc a Pardubice spadnou po čáru).

Pak je ale ta metodika špatně a je žádoucí ji změnit, ne? Zrovna ta Olomouc by měla být už od Prahy... Nebo se mýlím?


5.1.2018 15:56:29
Profil
Autor

Příspěvky: 2117
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ještě to doplním, že to ODKUD byly cca rok dva dozadu téma x hodin povídání a sporů. Někdo říkal (i třeba já) když kopie Německa tak i toto, tj, od jedné křižovatky D k další D jsou navazující cíle pod čarou (v tomto případě již D0 až k D11). Jiní říkali ne, nejsme Německo, nemáme tak často UZEL, na D5 za Prahou ani jeden atd., dejte nějaké pravidlo typu posledních 20 km, 3 múk, ideálně poslední jeden múk.
Z toho vzniklo obecně 3 múky, někde je třeba udělat výjimku nahoru i dolů např. od Kroměříže vést Olomouc na D46 je dopravně na km blbost = jeden múk, naopak v lokalitě cca Brno-Ostrava, kde je uzlů nejvíc, je to de facto všude, cca 5 múků.
Podlehl jsem, musel jsem, ale jakési pravidlo, pozor, už "to tady někde bude" z toho je a paznecht z toho snad nevypadl. To německé řešení by v našich podmínkách taky ne všude bylo fajn, např. u Průhonic bylo
1) Brno
2) ČB
3) Říčany
4) Wien (A)
5) Bratislava (SK)
6) Plzeň
moc údajů a půlka z nich ne úplně potřebná.


5.1.2018 16:33:11
Profil
 

Příspěvky: 989
Bydliště: v Trutnově, 53 km od nejbližší dálnice, 49 km od rozestavěné polské dálnice.
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Mě to připadá vcelku dobré, vždy musí být nějaký kompromis a logické uvažování. Čistě matematicky postupovat jen podle čísla 3+/- by byl nesmysl. Olomouc hned od Prahy na D11 by mi trochu vadila. Jednou to je D11 a ta vede někam jinam a na Olomouc se z ní odbočuje. Chápu, že jednou to bude hlavní vnitrostátní tah z Prahy na Olomouc, ale musí se odbočit na jiné číslo dálnice a basta :-)

Zeptám se, jaký bude na D1 od Prahy zahraniční cíl ? Katowice ? A jak to bude v opačném směru, když přejedu z Polska do Česka ? Tam bude pouze Brno a až kousek před ním Praha ?

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


5.1.2018 21:29:20
Profil
Autor

Příspěvky: 2117
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ano, v nejbližších měsících se zcela změní severomoravská D1 - u Bělotína budou rovně Katowice (u Ostravy se nahradí cíl Gliwice) a na D48 povede B.Biala. U Prahy bude pouze Brno, u Brna pouze Ostrava.

Mimo to je už roky u Prahy jednou zmíněna Wien a Linz a u Bohumína Praha. To zůstane.

Je to těžké, každý máme rád jinou barvu, líbí se nám jiné holky, není jedno řešení značek správně. Při hotové D35 bych já u Prahy Olomouc pod čarou chtěl. Vy říkáte ne, někdo by tam dal já nevím Warszawu nebo LT, LV.


5.1.2018 21:53:23
Profil
 

Příspěvky: 989
Bydliště: v Trutnově, 53 km od nejbližší dálnice, 49 km od rozestavěné polské dálnice.
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
To ano. Každý má jiný názor :-) Dálkové cíle i když jich bude hodně, ale jsou na trase, skousnu. Pro orientaci dobré. Ale ty cíle z nejbližší křižovatky mi pořád nesedí a považuji to za největší omyl. Pokud je město ještě tak nějak poblíž dálnice (Kojetín, Zruč n.S.), dobrá, pochopím. Ale něco jako Žďár nad Sázavou, vzdálený 33 km od dálnice ? A z opačné strany je ke všemu zase jiný cíl - Polná, ke které přivaděč k dálnici dokonce ani nevede ? Že se se na dalším exitu odbočuje na Žďár by logiku mělo, ale kdo tu sjíždí od Brna na Polnou ? Tady se sjíždí hlavně na Jihlavu.

Člověk jedoucí po dálnici nemá šanci se orientovat kde vůbec je. Když už se tedy zrušily názvy exitů a návěsti s km k nejbližšímu exitu, tak by měly být z obou stran nejspodnější cíle alespoň stejné a odkazovat jen na nejbližší větší obec, ke které vede "přivaděč" k dálnici.

Nebo Velké Meziříčí a za sjezdem k němu zase - Velké meziříčí ? Tak to už vážně nevím kde jsem. Přitom to bylo tak nádherně jednoduché a pomáhá to po celém světě, doplňovat světové strany.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


5.1.2018 23:04:18
Profil
 

Příspěvky: 94
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Ta S37 se dělala ještě někdy v letech 2011 - 2012. Kromě toho, že od Pardubic přibyla v r. 2016 na pár místech dálniční směrovka na Prahu, tak jsou značky víceméně původní.
Honey72: Zrovna na tomhle bych čekal, že přibude max. Trutnov (Liberec), nebo stačí prostřednictvím dálkových návěstí na Hradubické, kde jsou pouze cíle Pce, HK či jednou zmíněná Praha po dálnici.
Na Olomouc se od PCE na D35 dostaneme po přeložené I/36 k MÚK Časy.


6.1.2018 23:47:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 336
Příspěvek Re: Návrhy na změnu dopravního značení
Naprostý souhlas s Honey 72. Již jsem zde i já uváděl podobný názor. Ten Žďár, to je fakt do očí bijící příklad.... Opustil se dřívější osvědčný a přitom tak jednoduchý systém značení (názvy exitů, název následujícího exitu již před kžižovatkou, vzdálenost k následujícímu exitu, částečně i označení exitů dle světových stran). Teď se zase cosi zavádí nového, ale že je značení celkově zmatečné, se neřeší... S cíly pod čarou souhlas, ale ta metodika 3 nebo 5 exitů před uzlem je zase jakýsi kočkopes... My nejsme Německo, ale Česko, takže to zas uděláme polovičatě... Ale chápu, že cokoliv prosadit je složité, mnohem rychleji přicházíme o to dobré a užitečné... Jinak za exitem BM východ směr Praha se objevily nově vybetonované patice, to souvisí s výměnou IS8b? Je to těsně u stávající značky IS8b. Nemáte někdo tucha, co tam bude, ať se pak neleknu???


12.1.2018 20:55:21
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1712 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 65, 66, 67, 68, 69




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz