Právě je 26.2.2018 2:15:23




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 494 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Další
 Vize naší dálniční sítě 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 128
Bydliště: u trasy budoucí D3
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Sosa píše:
Kolik toho ve 130 stihnete přečíst? Když se k tomu má člověk plně věnovat řízení.

Před pár lety jsem narazil na problém v Rakousku - na ceduli nad dálnicí blikalo nějaké upozornění, ale ani s pomocí slovníku se mi nepodařilo rozluštit, co nám tím chtěli říct (nějaké neintuitivní zkratky).
Takže sebelepší informace může být na nic, když ji nepochopí polští aa rumunští kamioňáci...

_________________
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...


17.1.2018 10:59:21
Profil
 

Příspěvky: 1531
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
michal píše:
jestli je jednou z vizi i to, ze na dalnicich budou dopravni portaly, ktere budou v realnem case informovat nejen o problemech na te konkretni dalnici, ale i tom, kdy a kudy to objet?


myslim, ze je to skoda veřejných penez. lepsi je monitorovat stav přes radio (pouze cestina) a hlavne přes google maps apod., v pripade zrudnuti trasy (tedy zacpa/bouracka) a pokud není spolujezdec tak zastavit na benzince nebo sjezdu a najit si objížďku manualne. se spolujezdcem hleda vhodne trasy spolujezdec.
nove navigacni systémy v autech jiz pracuji s daty z google apod a samy upravuji trasy pokud je zacpa.


17.1.2018 11:11:27
Profil
 

Příspěvky: 1341
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Zelená vlna vysílá jednou za 1/2 hodiny, v lepším případě (což je ten horší případ) jednou za 1/4 hodiny. Za těch 30 minut mezi jednotlivými relacemi tedy můžu ujet (když to fakt podseknu) nějakých 50 km. To je na naše poměry poměrně velká vzdálenost. Pokud někdo argumentuje bezpečností provozu při čtení dopravního portálu, přijde mi rada dohledávat aktuální situaci v mobilu na googlu poněkud úsměvná. Pokud máme brát ohledy při plánování dopravních opatření i na řidiče z jiných zemí, pak jsme šli tou opravdu nejlepší cestou - nedělat nic. Tomu rozumí úplně všichni. Co se peněz týče, jestli dobře počítám, jednalo by se o nějakých 14 portálů (2 před křížením D1 x D35 směr Praha, 2 na D1 u Brna (rád bych napsal před křížením s D43, ale musíme si vystačit s I/23), 2 na D1 za Prahou před křížením s D0 a po dvou s každé strany před křížením D0 a D1 a D0 a D11. Píšu dva pro ty, kteří by nestihli přečíst ten první nebo jej z nějakého důvodu nezaznamenali, to mi přijde jako rozumné řešení. Nemyslím si, že by měly pro naši skvěle fungující ekonomiku nějaké devastující následky. Jedná se o dvě páteřní (v pravém slova smyslu) komunikace spojující východ a západ naší země, takže nějaké podobné řešení mi nepřijde mimo.


17.1.2018 11:37:47
Profil
 

Příspěvky: 1531
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
ja tem panelum stejne neverim a verit nebudu. jezdim podle google, ten ma opravdu 99% spravnost situace. myslim, ze levnejsi nez portaly by byla nejaka frekvence radia a nonstop info a stavu dopravy (CZ +ANG), něco jako mají na tel. 1220.


17.1.2018 12:48:42
Profil
 

Příspěvky: 1141
Bydliště: v Trutnově, 53 km od nejbližší dálnice, 49 km od rozestavěné polské dálnice.
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Třeba se jednou dočkáme toho, že dopravní informace budou na displeji v autě povinné a na displej se bude opakovat upozornění co je na tabulích a dopravních značkách, jako to mají strojvůdci ve vlacích. Každé nové auto už mívá dotykový displej a když může být povinné SOS :-)

Jinak moje TomTom navigace něco podobného dělá. Dokonce na mě začne "Zuzka" mluvit "pozor, na cestě je dopravní komplikace, nehoda mezi obcemi X a Y na silnici XXX, deset kilometrů odsud. Chete se vyhnout ?"

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


17.1.2018 18:47:44
Profil
 

Příspěvky: 521
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Citace:
Obávám se, že dřív než D35 už bude autonomní řízení, které vás odkloní někam mimo a můžete se kochat


No, zrovna autonomni rizeni v tom, co bylo, odkloni auto maximalne tak do skarpy. Nejschudnejsi reseni bude neco "a la Waze"na chytrofonech. Tech par nas, co je nemame, si to holt vyzereme.

Jakekoliv jine reseni se bude drahe nebo nepruzne nebo oboje najednou.


18.1.2018 8:56:30
Profil
 

Příspěvky: 123
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Než budovat portály za stovky miliónů vyšlo by levněji každému koupit tablet. Na něm si pustit waze nebo google maps či cokoliv jiného co má aktuální data. V omezené míře má informace o mimořádných stavech i integrovaná navigace s tmc daty.


18.1.2018 19:43:01
Profil
 

Příspěvky: 15
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
mě tedy vyhovuje waze. K dokonalosti bych potřeboval abych zadal preferovanou trasu a v případě že mi jí to přeplánuje tak mi ukáže časovou úsporu. Občas mi to říká abych jel kolem benešovské fronty přes Mrač nebo z Prahy přes Týnec nad Sázavou a úspora času je do 5minut (radši 10minut stát v koloně než jet přes týnec)

A souhlasím s ideou radši každému koupit smartphone s waze než tabule jednou za 10km které když prší ukazují že prší (překvapuje mě že ani na nových dálnicích(např D3) tyhle tabule nejsou za každým nadjezdem, jako v Německu).


18.1.2018 20:35:58
Profil
 

Příspěvky: 2078
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
To, co napíšu, se asi většině z diskutujících líbit nebude, ale musím.
Právě jsem absolvoval cestu do rakouských alp a zpět v novém voze s velkým dotykovým displejem. A světe div se, "dotykovost" displeje přestane fungovat při rychlosti větší než 10 km/h a je třeba všechny funkce ovládat pomocí jednoho "kolečko-joystick-tlačítka", tedy ovladače, kterým lze točit, naklápět do 4 směrů a mačkat tlačítko.
Takže všem zastáncům názoru "radši koupit tablet" vzkazuji: až Vás někde na silnici uvidím, začínám se bát. Jakékoli dotykové zařízení totiž potřebuje Vaši pozornost. Zatímco kolečkem můžete točit poslepu a na výsledek jen "mrknete", při ovládání dotykového displeje se na něj potřebujete dívat po celou dobu, kdy se něčeho dotýkáte a to je v autě tak dlouhá doba, že jste svému okolí nebezpeční (a to pomíjím fakt, že neklikáte většinou pouze jednou).
Tvrdím, že jakékoli zařízení, které není dostupné z místa řidiče beze změny polohy těla, a jakékoli dotykové zařízení do auta jako pomůcka pro řidiče prostě NEPATŘÍ.
A teď do mě.


22.1.2018 11:58:35
Profil
 

Příspěvky: 592
Bydliště: ostrava
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
tak myslím si, že názor, že dotykové ovládání v autech krade pozornost, nijak kontroverzní není. řekl bych, že dokonce u tohoto jsme názorově nejblíže, co jsme kdy byli :lol: samozřejmě já bych byl dalek tomu, abych někomu něco přikazoval nebo zakazoval, nicméně souhlasím, že ovládání "infotainmentu" přes dotykáč mi žere hodně pozornosti - víc než by se mi líbilo.

_________________
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.


22.1.2018 13:26:01
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 1141
Bydliště: v Trutnově, 53 km od nejbližší dálnice, 49 km od rozestavěné polské dálnice.
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Dříve to bylo ladění rádia, kdy se muselo koukat kde je ryska :-) Nyní to je dotykový displej, často umístěný vpravo od řidiče. Takže je hezké, že ovládání mám na volantu, když stejně musím čučet na displej. Maxi-dot bohužel nemám. Takže i já, když nechci, stejně koutkem oka mrknu co hraje za písničku. A pak je přeskakuji. Kolikrát, aby mě to nerozptylovalo, přepnu displej na jinou funkci :-)

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


22.1.2018 15:13:56
Profil
 

Příspěvky: 3200
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
2 MPMP: Vůbec si nemyslím, že je třeba jít do tebe. Naopak souhlas se vším. Mě "stačí" k výraznému snížení pozornosti hledat na bluetooth připojeném telefonu v telefonním seznamu na displeji navigace konkrétní osobu. Přesně jak píše Honey display umístěn napravo od řidiče ....


22.1.2018 15:28:06
Profil
 

Příspěvky: 79
Bydliště: Kolín
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Jen otázka: to ovládání dotyku nad 10km/h nefunguje ani od spolujezdce?


22.1.2018 15:30:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
Autor

Příspěvky: 4947
Bydliště: Ostrava a okolí
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Za mě taky souhlas, dotykové displaye jsou zlo, mě jsem radši rádio s klasickými tlačítky (ikdyž Škoda rádio MS402 ve fabce s titěrnými tlačítky taky nebylo úplně to pravé ořechové).
Bohužel je nyní trend všechna HW tlačítka nahrazovat dotykovým displayem.

_________________
R48 -> D48 se podařilo!


22.1.2018 17:32:59
Profil ICQ
 

Příspěvky: 2078
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Maty píše:
Jen otázka: to ovládání dotyku nad 10km/h nefunguje ani od spolujezdce?

Konkrétně jde o Mazdu 6 a je to tak, nad 10 km/h se dotyková vrstva prostě "vypne". Bohužel, přes ten jediný funkční ovladač "kolečko-joystick-tlačítko" je třeba složitě manipulovat i na přepnutí předvolené stanice rádia - jiný ovladač (kromě klimatizace, ta je samostatně) není k dispozici (abych to nepřeháněl, jsou tam vedle ještě 2 tlačítka - "back" a "home").


22.1.2018 17:51:45
Profil
 

Příspěvky: 1141
Bydliště: v Trutnově, 53 km od nejbližší dálnice, 49 km od rozestavěné polské dálnice.
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Ale když člověk zvládne poslepu blbnout s joystickem, stejně se přitom musí koukat na nějaký displej nebo ne ?

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


23.1.2018 8:31:19
Profil
 

Příspěvky: 2078
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Honey72 píše:
Ale když člověk zvládne poslepu blbnout s joystickem, stejně se přitom musí koukat na nějaký displej nebo ne ?
Ano, musí. Oproti "dotykáči" jsou ale 2 rozdíly:
1) Pohled na displej je mnohem kratší - mrkneš na displej a pak po celou dobu, co provádíš operaci můžeš koukat na silnici. Ovladač nahmátneš poslepu, případně na něm už máš ruku a na stisk tlačítka, pohyb jedním ze 4 směrů či otočení se taky koukat nemusíš. Následuje kratičký pohled na displej a znovu. Když se chceš trefit na dotykáč, musíš ho sledovat celou dobu přibližování prstu k cílovému bodu.
2) Ovladač je (v tomto konkrétním případě) na středové konzoli ve stejném dosahu jako řadící páka (pohneš opravdu jen tou rukou), vlastní displej je ve středu na palubce a k jeho ovládání se musíš přeci jen trochu naklonit.


23.1.2018 11:05:10
Profil
 

Příspěvky: 721
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Já myslím, že záleží na tom, jak je celý systém udělán. A to jak SW tak HW. Například pokud si lze "podepřít" ruku, tak aby nebylo zápěstí ve vzduchu, nemusí být s dotykovým ovládáním takový problém. Pokud ale člověk máchá celou rukou ve vzduchu, trefuje se špatně a vyžaduje to mnohem větší pozornost. To samé s tím otočným ovladačem - pokud je systém dobře udělaný, dá se tím ovládat poslepu.

Já třeba mám ten samý systém jako popisuje MPMP (Mazda CX-5), nicméně mi dotyk funguje i za jízdy. A využívám oboje - jak otočný volič, tak dotyk na displeji...nicméně já si k displeji mohu právě pohodlně opřít ruku díky tvaru palubky a pak se dá ťukat s minimální pozorností. Nějaké funkce dělám naprosto poslepu HW ovladačem (vytočení hovoru z oblíbených), některé jsou zase míň rušivé ťuknutím na displej (výběr stanice rádia).

Takže za mě určitě jako nejlepší je právě kombinace obojího. Jelikož plně dotykové rozhraní ála Tesla, Volvo, apod. je pekelné. Ale i plně manuální ovládání je v dnešních autech s milionem funkcí někdy naopak obrovsky zdlouhavé a nepřehledné. Viz například minulá Astra...


23.1.2018 20:46:29
Profil
 

Příspěvky: 1141
Bydliště: v Trutnově, 53 km od nejbližší dálnice, 49 km od rozestavěné polské dálnice.
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Samotný dotykáč není špatný, zvlášť, když spousta věcí se dá ovládat z volantu. Co je však úmorné, proklikávat se přes různá menu a podmenu. Autem už jezdím pár let a dodnes si nejsem schopný zapamatovat přesný postup u některých věcí, takže mozek přemýšlí co má stisknout nejdřív i potom a přitom koukat na displej, místo aby plně sledoval cestu.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


24.1.2018 8:36:50
Profil
 

Příspěvky: 348
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Dotykace tlaci hlavne automobilky ale muzou si za ne i zakaznici. Ovladani přes dotykac je levnejsi nez fura hardwarových tlačítek. Zakaznik chce zase poradnou sexy sirokouhlou televizi v interieru. A výsledek je, ze když si chci prestelovat teplotu tak musim vystudovat IT a ještě si na to radsi zastavit abych se proklikal v menu. Jenze co chcete od tehle divne generace, která nez by sli radsi do baru, sbalili tam holku a poradne ji dali za usi tak hrajou online hry…  Njn, riti se se to smerem k ovladani hlasem a gesty a az jednou bude autonomni rizeni, bude to zase jinej level. Pokud tedy nevypuknou nejaky nepokoje jak vestil jozka…


24.1.2018 10:13:28
Profil
 

Příspěvky: 1141
Bydliště: v Trutnově, 53 km od nejbližší dálnice, 49 km od rozestavěné polské dálnice.
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Ono i to hlasové ovládání má své mouchy. Jednou jsme posádka o něčem mluvili, někdo asi řekl kouzelné slůvko a najednou se ozvala navigace "poslouchám". Tak někdo zařval "hele neposlouchej a ztichni". A navigace řekla klidným hlasem "rozumím, snižuji hlasitost o 10%". No to se nedalo, musel jsem zastavit :D

Nebo místo domů říká dolů. Takže její otázka "chcete jet dolů" někde nad alpskou propastí dokáže jistě zmrazit každého majitele autonomního vozidla :-)

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


24.1.2018 10:28:10
Profil
 

Příspěvky: 521
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
A do nej :-) Ne, vazne, myslim, ze poradnou televizi v interieru chce malokdo. To opravdu jen automobilky zavetrily sanci a uz ji nepusti. Neco jako se start-stopem...


24.1.2018 11:38:18
Profil
 

Příspěvky: 1531
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
...ted uz je to ale hodne OT?


24.1.2018 12:34:12
Profil
 

Příspěvky: 348
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
jozka píše:
A do nej :-) Ne, vazne, myslim, ze poradnou televizi v interieru chce malokdo. To opravdu jen automobilky zavetrily sanci a uz ji nepusti. Neco jako se start-stopem...

Start/stop cpou automobilky do aut proto, ze při mericim cyklu jim to pomaha snižovat CO2. S tou televizi v interieru – ona bohužel spousta zakazniku když si ma vybrat mezi malym utrapenym displejem jak z 90ek nebo „poradnym“ 13“ lesklym displejem tak sahnou po tom 13“ ale po case zjisti, ze ta věc je vlastne hnusne upatlana a to co si dřív intuitivne nastavili po pameti stlacenim jednoho HW tlačítka ted pracne vyklikavaji z menu a brusli při tom po silnici od pangejtu k pangejtu. Inu, svet chce byt klaman…


24.1.2018 15:44:31
Profil
 

Příspěvky: 106
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: Vize naší dálniční sítě
Zase zpět k tématu - našel jsem v tomto článku: https://byznys.ihned.cz/c1-66022880-sez ... ch-pozemku pěknou mapku v podstatě všech plánovaných dálnic a některých plánovaných dálkových železničních tratí. Jak to tak vypadá, tak D49 a D55 budou v některých úsecích jen dvouproudé a D43 pro změnu chybí úplně... :cry:


Přílohy:
mapa_sLldc2.JPG
mapa_sLldc2.JPG [ 204.9 KiB | Zobrazeno 497 krát ]
24.1.2018 19:18:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 494 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz