Právě je 18.1.2019 12:57:29




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
 Aplikace PPP pro českou dálniční síť 
Autor Zpráva
VIP

Příspěvky: 11681
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
PPP nemůžete zastavit. ;) Může se vám to nelíbit - i to, že ho nezastavíte i samotný nástroj, ale to je tak všechno. :idea: Bez PPP bude rozsah dálnic nižší. Nyní není stav vyhovující a je nutno zapojit jakýkoliv zdroj do financování. Čech bude nadávat později za dekádu i za vyšší placení za ujeté km. Ale bohužel, pomalu k tomu spěje svět. Na D1 jednou bude moct být v delší trase 3. jízdní pruh na vícero úsecích, ale bude "expres". Zpoplatněný. A věřte, budou řidiči, kteří si rádi připlatí. A paralelně i zvyšek bude platit. I to je forma PPP. Teď není - protože se ale ani nerealizoval ten 3. JP. A zapojilo se něco přes EU fondy. Škoda jich pro jiné využití - ale chyběla v dané době příprava.

To si prostě zvykněte. Nevidíte do procesů a problematiky a vnímáte velmi zjednodušeně pointy. Škoda pro vás. A pro rozsah sítě je to velmi dobrý nástroj. Nutno si vybrat dobrý projekt. Ten se profinancuje bez státních peněz a při generování zdrojů má stát peníze na splácení. Tedy ale až "po". A ví na co přesně se peníze vynakládají. Vy, který kritizujete stát jako takový a jeho hospodaření a tedy vám nepřekáží zadlužování jako takové. Z toho je zřejmé, že jste jen další troll. S něčím a pro něco zaměřený. Bohužel, v dnešní době poměrně běžný jev. Naštěstí, jak říkám, s tím že PPP bude vy nic nenaděláte, ani když tady budete mít pravidelně příspěvek a za každým na další straně. Aby jste si prosadil to své. Ale tady si neprosadíte vůbec nic. De facto je to o výměně informací.

Samotná aplikační prax tady chybí. Něco konkrétní, k aktuální témě. Po tom se ptejte. Jaká bude smlouva. Na čem bude postavěná. Kdo bude rádce, na základě jakých kritérii. To rozhoduje o ekonomice projektu.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.1.2019 17:29:30
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 143
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Dotaz.
Dá se PPP kombinovat s dotacemi od EU? D4 by stála 7 miliard, pokud by byla stavěna standardním způsobem, tak by EU přispěla 4,2 mld při 60% spoluúčasti. Nyní bude stát 25 mld na 25 let. Tj. miliardu ročně. Přispěje na tuto miliardu ročně EU nebo bude všechno hrazeno ze státního rozpočtu?


9.1.2019 18:02:29
Profil
VIP

Příspěvky: 11681
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Vy ještě neznáte ceny. Tudíž srovnávat to nelze. Dále, jedno je věc výstavby, druhé i plateb za údržbu. Atd. Takže se nedá srovnávat ta cena ani teoreticky. Ale ve stávající podobně fondů, nikoliv, abych vám zodpověděl základ dotazu. Future vision: EU vyčlení 1:1 peníze i pro PPP sektor, ale i to by řešilo pouze stav realizace a snížilo ale i splátky, když by byl účastný i stát přes společného provozovatele, ale to se netýká stávající situace.

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.1.2019 18:12:55
Profil Zobrazit autorovy stránky
Online
 

Příspěvky: 266
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Diaľničiar píše:
Na D1 jednou bude moct být v delší trase 3. jízdní pruh na vícero úsecích, ale bude "expres". Zpoplatněný. A věřte, budou řidiči, kteří si rádi připlatí. A paralelně i zvyšek bude platit. I to je forma PPP.

Pro srozumitelnost uvádím, že autor měl na mysli zvyšok (slovensky) neboli zbytek řidičů. Připravuje nás na to, že na úsecích financovaných formou PPP budeme platit daleko více než jinde. Principiálně nemám s vyšší spoluúčastí uživatelů problém, ale proč ta spoluúčast není už dnes? Proto, že vláda tyto nepopulární kroky nechá na privátním partnerovi.


9.1.2019 18:25:35
Profil
 

Příspěvky: 152
Bydliště: Egerland
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Prosím vás prestaňte už s tím hatem vůči PPP. Váš názor zde můžete publikovat jednou, psát to ale systematicky do všech témat je naprosto zbytečné a jen to o vás vypovídá jaký typ člověka jste. Toto fórum je pro diskutování a nikoliv pro bezmyšlenkovité hlásání.
Nevím tedy jak ostatní, ale populismus nestrpím.


9.1.2019 18:37:55
Profil
VIP

Příspěvky: 11681
Bydliště: EU
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
theodor less píše:
Diaľničiar píše:
Na D1 jednou bude moct být v delší trase 3. jízdní pruh na vícero úsecích, ale bude "expres". Zpoplatněný. A věřte, budou řidiči, kteří si rádi připlatí. A paralelně i zvyšek bude platit. I to je forma PPP.

Pro srozumitelnost uvádím, že autor měl na mysli zvyšok (slovensky) neboli zbytek řidičů. Připravuje nás na to, že na úsecích financovaných formou PPP budeme platit daleko více než jinde. Principiálně nemám s vyšší spoluúčastí uživatelů problém, ale proč ta spoluúčast není už dnes? Proto, že vláda tyto nepopulární kroky nechá na privátním partnerovi.
Nevkládejte mi do slov víc než jsem napsal. Je vícero variantů PPP a jeden z nich je i že účastník neplatí nic.

Účastník ale již brzo bude platit stejně napříč EU. A státy, ve kterých není standardní mýto si budou pomalu zvykat. ;) Ani tak za to nebude moct vláda, ale jakýsi Brusel. :lol:

_________________
v zájmu lepších silnic a dálnic
VINCI Essentiel
čtěte+hlasujte


9.1.2019 18:40:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 143
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Oproti PPP vzásadě nic nemám. Splátky budou stejné, ale inflace poroste. Těžko říci jaké budou ceny prací za 15,20,25 let. Vzhledem k inflaci, ale lze předpokládat, že budou 2x i 3x tak vysoké oproti dnešku.
Co ale vidím za problém je současné čerpání dotací ze sedmiletky 2014-2020.
Zatím se vyčerpalo 77 mld ze 123 mld, celkové náklady projetků byly 125 mld. Tj EU přispěla 61%.
Jedná se i o projekty na železnici, v sumě čerpání jsou již zahrnuté úseky, které se oficiálně začaly stavět, třeba D35 Opatovice - Ostrov, D11 Smiřice - Jaroměr, D1 - úsek 02, ... i hotové úseky, třeba D4 Skalka - křižovatka II/118.
Data čerpám ze stránek OP Doprava.
http://www.opd.cz/projekty
Dal jsem export a udělal sumu nad příslušnými sloupci.
To znamená, že ČR potřebuje v této sedmiletce ještě vyčerpat 123 - 77 = 46 mld. z EU fondů. Pokud zůstane stejná spoluúčast 61% jako doposud, tak se musí zahájit stavby za 75 mld Kč.
Je dost úseků, které lze začít stavět následující 2 roky na silnicích a železnicích za 75 mld Kč?

Oproti PPP nic nemám, ale vzhledem k pomalosti přípravy a ekoteroristům se může stát, že bude PPP a zároveň propadnou peníze z EU fondů.


Naposledy upravil Anonym dne 9.1.2019 19:01:37, celkově upraveno 1



9.1.2019 18:57:24
Profil
Online
 

Příspěvky: 266
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Diaľničiar píše:
Účastník ale již brzo bude platit stejně napříč EU. A státy, ve kterých není standardní mýto si budou pomalu zvykat. Ani tak za to nebude moct vláda, ale jakýsi Brusel.

Účastníkem myslíte nákladní auta nebo i osobní? Obvykle citujete přesné informace ze zahraničního tisku, můžete napsat zdroj informací o jednotném mýtu? Asi na TÉMA o mýtu?


9.1.2019 18:58:36
Profil
 

Příspěvky: 1053
Bydliště: SV Čechy
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Anonym píše:
Je dost úseků, které lze začít stavět následující 2 roky na silnicích a železnicích za 75 mld Kč?


Na železnici se momentálně soutěží stavby téměř za 20 mld a dost dalšího se chystá. Něco z toho má tedy vyjednány příspěvky z CEFu.

_________________
wazer.cz
Pište česky, prosím!


9.1.2019 20:10:34
Profil
Online
 

Příspěvky: 266
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Anonym píše:
Pokud zůstane stejná spoluúčast 61% jako doposud, tak se musí zahájit stavby za 75 mld Kč.

Já jsem našel 51,18% pro železniční dopravu, 27,49% pro silniční v TEN-T, 19,79% pro silniční mimo TEN-T.
V takovém případě by Pekelně Předražené Projekty byly ještě větší absurditou.


9.1.2019 21:24:01
Profil
Online
 

Příspěvky: 266
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Anonym píše:
Zatím se vyčerpalo 77 mld ze 123 mld, celkové náklady projetků byly 125 mld.

Celková alokace prostředků Fondu soudržnosti a Evropského fondu pro regionální rozvoj činí 4,552 mld. EUR (při kurzu 1:25,5 to činí 116 mld.Kč).
To uvádím pro korektní šťouraly.
Vaše úvaha je skvělá, a obavy o čerpání fondů jsou namístě.


9.1.2019 22:12:11
Profil
 

Příspěvky: 1408
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Zeptám se naivně. Podle toho článku na idnes by PPP na D4 vyšlo na 25 GKč. V ceně je stavba, údržba, rekonstrukce na závěr. Pokud by to nebylo z PPP, vyšla by stavba na 7,5 GKč, údržba za 25 let na 0,626 GKč a závěrečná rekonstrukce na 3,7 GKč, celkem 12 GKč. Tedy na polovinu. V čem by PPP bylo výhodnější?


11.1.2019 16:33:42
Profil
 

Příspěvky: 143
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Takto se to nedá počítat. Peníze ztrácí na hodnotě každý rok zhruba o 5%. Pokud by jste si půjčil 7,5 mld Kč na 25 let, tak při 3% úroku celkem zaplatíte 11 mld. Údržba 0,626 mld Kč dejme tomu za 15 let bude na dnešní peníze stát jednou tolik 1,2 mld. a rekonstrukce po 25 letech bude stát 3x tolik tj 3,7*3 =11 mld. takže celkem 11+1,2+11 = 23,2 mld Kč. Je to hodně hrubý odhad, nikdo neví jaká bude inflace. Pokud by ČR čekal osud Japonska, kdy peníze zhodnocovali, tak se PPP hrubě nevyplatí. Pokud naopak bude velká inflace, tak se projekt může i vyplatit.
Samozřejmě může nastat situace, že si firma nebude peníze na konečnou rekonstrukci šetřit a po 24 letech řekne, že nemá na konečnou rekonstrukce peníze a zkrachuje.

Aplikovat PPP na D4 za současných podmínek je pitomost. Pokud by se ale daly použít částečně peníze z EU, tak proč ne, to ale nyní nejde. Nyní by se měly využít dostupné peníze se současným spolufinancováním EU a potom teprve uvažovat o PPP. Připravených úseků je málo a neočekávám, že se to v budoucnu změní, další úseky budou ještě více problematické z hlediska ekologických aktivistů a jiných místních sdružení - D55, D3 ve středočeském kraji, ...


11.1.2019 17:58:36
Profil
 

Příspěvky: 3039
Příspěvek Re: Aplikace PPP pro českou dálniční síť
Anonym píše:
..
Samozřejmě může nastat situace, že si firma nebude peníze na konečnou rekonstrukci šetřit a po 24 letech řekne, že nemá na konečnou rekonstrukce peníze a zkrachuje.
...

a tento scénář předpokládám
taková lepší FV akce

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


12.1.2019 12:18:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 289 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz