Právě je 24.8.2019 10:47:23




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 343 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
 Čísla komunikací a jejich značení 

K jakému označení SOKP se kloníte?
1 v modrém poli (současný stav) 15%  15%  [ 15 ]
0 v červeném/modrém poli 25%  25%  [ 25 ]
99 v červeném/modrém 12%  12%  [ 12 ]
R1 v modrém poli 12%  12%  [ 12 ]
R0 v modrém poli 8%  8%  [ 8 ]
D0 v červeném poli 27%  27%  [ 28 ]
jiné (návrh do fóra) 2%  2%  [ 2 ]
Celkem hlasů : 102

 Čísla komunikací a jejich značení 
Autor Zpráva
 

Příspěvky: 3288
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
nebyla to tak úplně dodávka, ale Audi 8-)

nejen poláci, už i Ukrajinci co jezdí přes Polsko říkají, jak se u nich staví, v noci a tak...

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


10.9.2018 18:00:24
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 2129
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Já bych u nás hlavně zrušil to podle mne zbytečné označování I/x a II/xx a III/xxxx. Každý kdo v dopravě či dopravních stavbách pracuje podle čísla na první pohled pozná, o jakou třídu se jedná a nepotřebuje k tomu ty římské číslice s lomítkem. A už vůbec bych to takto nevypisoval na tabulích s informací o objížďce. Než rozluštím kód II/439, tak už je cedule za mnou. Dříve to nějaký smysl mělo, všechny komunikace byly státu.

Když už, tak by se mi líbilo jako v cizině písmenko, podobně jako jej používáme u dálnic. Takže např. D - dálnice, S44 - státní, K297 - krajské, L44521 - lokální :-) (také krajské). Např. A,B,K,L používají v Německu, A, N, D ve Francii, v Itálii mají rádi SS a další podobné výtvory :-)

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


11.9.2018 9:18:31
Profil
 

Příspěvky: 303
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Honey72 píše:
Každý kdo v dopravě či dopravních stavbách pracuje podle čísla na první pohled pozná, o jakou třídu se jedná a nepotřebuje k tomu ty římské číslice s lomítkem. A už vůbec bych to takto nevypisoval na tabulích s informací o objížďce. Než rozluštím kód II/439, tak už je cedule za mnou. Dříve to nějaký smysl mělo, všechny komunikace byly státu.


Ono by stačilo spíš místo toho "II/439" použít příslušnou značku. Teď v létě jsem na Kladně viděl podobně psanou značku s upozorněním, kde nebyl nájezd na D6, ale značka dálnice s 6. Je to mnohem efektivnější...

Ad ty D1, S33, K303, M2505 - nebyl by to špatný nápad. "Římské jedna lomeno" je přežitek z minulosti. :)


11.9.2018 19:01:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 2643
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Žádné S, K, M bych nepoužíval. To je potřeba tam, kde je těch cest hodně a může nastat situace, kdy existuje S33 a K33. U nás délka čísla pro rozlišení stačí.


11.9.2018 21:26:24
Profil
 

Příspěvky: 3288
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
a tak bylo by hezké, hned napoprvé poznat, že
tady na to se*e Babiš
a tady zase Rath....
8-)
čili písmenka by se mi líbila

_________________
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit


11.9.2018 23:09:08
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 2129
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
My ta písmenka víceméně nepotřebujeme už z důvodu, že náš číselný systém je jedinečný, myšleno tak, že se čísla neopakují - jen kromě dálnic, která jsou však v terénu odlišená červenou barvou a v terminologii Déčkem. I když vlastně, i první čs.dálnice během výstavby měly jedinečná označení oproti silnicím římskou číslicí :-) Pravdou je, že písmenka v úřední terminologii by skutečně hned pomohla určit vlastníka :-)

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


12.9.2018 7:38:36
Profil
 

Příspěvky: 1314
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tak schvalne... za jak dlouho by se objevila prvni vyjimka...


12.9.2018 14:49:21
Profil
 

Příspěvky: 2643
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Honey72 píše:
My ta písmenka víceméně nepotřebujeme už z důvodu, že náš číselný systém je jedinečný, myšleno tak, že se čísla neopakují - jen kromě dálnic, která jsou však v terénu odlišená červenou barvou a v terminologii Déčkem. I když vlastně, i první čs.dálnice během výstavby měly jedinečná označení oproti silnicím římskou číslicí :-) Pravdou je, že písmenka v úřední terminologii by skutečně hned pomohla určit vlastníka :-)
Hlavně i ty dálnice byly v systému z roku ~1947 označeny tak, že jejich čísla nekolidovala. Změnila to až D1, D11 a přeznačení II/333 na I/2.


12.9.2018 17:23:47
Profil
 

Příspěvky: 305
Bydliště: Egerland
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Upřímně si říkám, jestli to musí zrovna I/2 nebo I/11 být, proč to nepřeznačit? Například I/11 by se dala pěkně přeznačit - už se to řešilo v dedikovaném fóru - a s I/2 by také žádný velký problém nebyl. A ti slováci mne také s těmi jejich R trochu štvou :D

Tenhle systém jedinečnosti je podle mne skvělý v menších státech, kde nikdy nebude víc jak 99 dálnic / silnic 1 třídy apod. Samozřejmě chápu, že třeba ve francii nebo podobných státech nic podobného fungovat nemůže už z důvodu množství kapacitních silnic.


12.9.2018 17:32:36
Profil
 

Příspěvky: 2129
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
To ano. Ve Francii se opakují A, N a D a ke všemu ta Déčka jsou v každém kraji znovu, takže D1 je tam jak máku :-) A číslo moc význam komunikace D neumocňuje, nižší čísla jsou často asfaltové polňačky a čtyřciferné potkáte i rychlostní silnice :-)

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


12.9.2018 18:30:01
Profil
 

Příspěvky: 564
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Martin96 píše:
Jen doplním, že ty čísla "Pxxxx" na železničních přejezdech vznikly aby se zamezilo nehodě jako u Vraňan v březnu 2007 ....

Václav Rubeš:
Alfou a omegou tak bylo „jen“ rozdílné vnímání identifikace přejezdu. Policista hovořil o přejezdu mezi Lužcem nad Vltavou a Horními Beřkovicemi ve smyslu součásti pozemní komunikace. Výpravčí vyhodnotil tato místa ve smyslu trasování železniční tratě. Podle vyhlášek jednali oba v souladu s jejich pracovním zařazením. Nehoda tak ukázala nutnost zavést systém nezaměnitelného označení železničních přejezdů respektovaný drážními zaměstnanci i uživateli pozemních komunikací.


4.2.2019 17:43:21
Profil
 

Příspěvky: 43
Příspěvek Budoucí souvislý tahu Praha-Ostrava jako D11+D35+D1
Tak koukám na mapu a přijde mi trošku matoucí, že trasa Praha-Ostrava po D1 přes Brno bude delší než znatelně přímější tah D11+D35+D1.

Řekl bych, že tenhle tah by měl celý nést číslo D11. D1 by pokračovala po trase D49 jako to bylo původně. A pro dálnici od HK na sever by se našlo jiné nízké číslo.

Není snad potřeba hned zakládat nové téma - MzO


10.5.2019 21:08:12
Profil
 

Příspěvky: 1203
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Ono to z některých míst Prahy nebude zase o tolik kratší, mám pocit, že jsem si to jednou počítal z křižovatky Modletice a po nové severní trase to vycházelo k Lipníku o 12 km kratší než po D1, samozřejmě s dostavěnou D0 511, což není nic ohromujícího, ale určitě kvůli tomu k přesunu dojde.
Jednou jsem se k tomu číslování také vyjadřoval. Za mě osobně bych čísla na Moravě nechal jak jsou, D49 je v pořádu stejně jako D1 na Ostravu. Protože D1 v úseku Brno-Ostrava půjde pořád o velmi vytížený a hlavní směr. Takže bych těmto autům nepřidával "další čísla".
Souhlas ale se severní trasou .. dal bych jedno číslo pro úsek Praha-Lipník nad Bečvou, viděl bych to klidně na D11, protože nová D35 vezme i něco z I/11. D11 od Sedlic na hranice bych dal nové číslo, nejspíš D37 a úsek D35 mezi Libercem a MÚK Plotiště buď I/35 nebo raději D35. A celkově, o čísla mi ani tak nejde, ale dát jedno číslo dálnici pro severní propojení Čech a Moravy je naprosto vpořádku. D11 od Hradce k hranicím je naprostá odbočka a D11 tam nedává žádný smysl. A popravdě, já bych to vzal rovnou i s přestavbou MÚK Sedlice, aby ten hlavní směr (PHA-OL) měl i komfortnější připojení, nejen jedno číslo :D


11.5.2019 10:51:01
Profil
 

Příspěvky: 2129
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Zpravidla to tak bývá, ale podobných příkladů bychom našli mnoho. Je to jen číslo. To nemusí vždy znamenat nejkratší nebo nejrychlejší spojení z bodu A do bodu Z, ale též spojení bodů A, B, C ... Z. Současný účel dálnice D1 je spojení tří největších měst republiky.

Podobně to platí u evropských dálkových silnic. Ani tam není cílem spojit bod A ve Skandinávii a Z v Řecku nejkratší cestou přes kontinent. Jsou dány průjezdné body. Už kvůli tomu, že minimum řidičů jezdí celou trasu a přepravují se spíše právě mezi vnitřními body. Ke zkratkám jsou dnes určeny E silnice s třemi čísly.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


11.5.2019 18:36:14
Profil
 

Příspěvky: 303
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Aram96 píše:
Souhlas ale se severní trasou .. dal bych jedno číslo pro úsek Praha-Lipník nad Bečvou, viděl bych to klidně na D11, protože nová D35 vezme i něco z I/11. D11 od Sedlic na hranice bych dal nové číslo, nejspíš D37 a úsek D35 mezi Libercem a MÚK Plotiště buď I/35 nebo raději D35. A celkově, o čísla mi ani tak nejde, ale dát jedno číslo dálnici pro severní propojení Čech a Moravy je naprosto vpořádku. D11 od Hradce k hranicím je naprostá odbočka a D11 tam nedává žádný smysl. A popravdě, já bych to vzal rovnou i s přestavbou MÚK Sedlice, aby ten hlavní směr (PHA-OL) měl i komfortnější připojení, nejen jedno číslo :D


Jenže to by se musela 37čka odpojit už na MÚK Opatovice, a jaké číslo bude mít ten zbytek čtyřpruhu, co vede do Hradce? To už by se spíše hodila varianta D33 od Sedlic na hranice s Polskem. Nicméně bych si spíš stál za tím, aby se neměnilo trasování a lépe spíš odstranit to, aby měly dvě čísla (silnice a dálnice) různé trasování, např. tímto postupem:

- I/2 zrušit a v úseku Praha - Kutná Hora nahradit jiným číslem (nabízí se I/17), v úseku Kutná Hora - Pardubice I/12
- I/11 zrušit a nahradit v úseku HK - Český Těšín v budoucnu volnou I/31 (po degradaci příjezdových cest do HK na II. třídu a tím pádem i Gočárova okruhu), v úseku Třanovice - st. hr. I/68 (prý se to dokonce plánuje)
- I/37 zkrátit a ukončit v HK, resp. na MÚK Kukleny zaústěním přes plánovanou jižní spojku.


12.5.2019 0:58:39
Profil Zobrazit autorovy stránky
 

Příspěvky: 2129
Bydliště: v Trutnově, 49 km od nejbližší polské dálnice a 53 km od české, 29 km od rozestavěné české.
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Dvojka byla do Kutné Hory přidána záměrně, jen kvůli dotvoření kruhu kolem Prahy, takže tu jim tam musíte prostě nechat :-) Sice to stejně nehraje, když je v pořadí přehozena s jedničkou, ale co se dá dělat :-)

Právě dvojka by mohla být prodloužena až k 11 u Častolovic. Stejně se bude 36 mezi D11 a Pardubicemi rušit a dvojka bude tvořit jižní obchvat Pardubic. Na tu 36 by zbyl jen severní obchvat Pardubic .-)

Trochu nechápu tendenci zrušit jedenáctku ? Je to jedna z nejstarších dálkových tras, něco jako route 66. Ať už z Hradce do Těšína či z Těšína do Mostů.

Ta 37 jednou povede přesně jak píšete. Po dokončení D11 do Trutnova bude končit (začínat) jako před 25 lety na hradeckém Gočárově okruhu a po vybudování Jižní spojky odkloněna k D11. Ale technicky vzato by pak klidně mohla končit už v Opatovicích. Proč vést první třídu podél dálnice ? Už nyní se Hradec objíždí po D11/D35 a z Jižní spojky a Hradubické čtyřpruhovky se stane pouhý přivaděč.

_________________
80 let výstavby dálnic na českém území 1938-2018


12.5.2019 19:06:44
Profil
 

Příspěvky: 912
Bydliště: Hradec Králové - Labská II
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
Jakožto Hradečák se stejně domnívám že ta slavná Jižní spojka je blbost. Takže by I/37 mohla končit v Opatovicích nebo eventuelně pokračovat do HK a pak po západní části Gočárova okruhu - tedy Střeleckou - a nakonec uhnout doleva na Antonína Dvořáka a Koutníkovou a skončit na MUK Plotiště.

Co mě mrzí, že se v minulosti zrušila I/18 od Votic dále na východ - tedy přes Havl. Brod, Žďár, Boskovice, Prostějov, Přerov a Val. Meziříčí dále na Slovensko, kde končila na I/50 v Michalovcích. To byla opravdová česko-slovenská Route 66. Je pravdou, že mezi Voticemi a Havl. Brod ty intenzity nebyly nijak závratné, ale rozhodně svůj význam v dané lokalitě měla. Navíc po několika letech se z ní v úseku Havl. Brod - Sebranice stala I/19.


16.5.2019 19:51:45
Profil
 

Příspěvky: 303
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Příspěvek Re: Čísla komunikací a jejich značení
kik píše:
Jakožto Hradečák se stejně domnívám že ta slavná Jižní spojka je blbost. Takže by I/37 mohla končit v Opatovicích nebo eventuelně pokračovat do HK a pak po západní části Gočárova okruhu - tedy Střeleckou - a nakonec uhnout doleva na Antonína Dvořáka a Koutníkovou a skončit na MUK Plotiště.

Co mě mrzí, že se v minulosti zrušila I/18 od Votic dále na východ - tedy přes Havl. Brod, Žďár, Boskovice, Prostějov, Přerov a Val. Meziříčí dále na Slovensko, kde končila na I/50 v Michalovcích. To byla opravdová česko-slovenská Route 66. Je pravdou, že mezi Voticemi a Havl. Brod ty intenzity nebyly nijak závratné, ale rozhodně svůj význam v dané lokalitě měla. Navíc po několika letech se z ní v úseku Havl. Brod - Sebranice stala I/19.


I na Slovensku 18ku postupně zkracují, od roku 2015 začíná až v Žilině. Nebo taková I/50 - ta zůstala aspoň u nás, ale na Slovensku jsou z ní silnice I/9, I/16 a I/19. Za ČSR měla tuším taky nějakých 500 km.


17.5.2019 12:18:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 343 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 10, 11, 12, 13, 14




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz