Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
JakubMD
Příspěvky: 323
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od JakubMD »

Honey72 píše:Velké přesuny se už u nás čekat nedají a i ve světě jsou vzácné. Vlastně naše D1 už byla na několika místech přemístěna, jenže se tak stalo ještě během výstavby a po staré trase se nikdy nejezdilo.

Tak ona ani ta A3 v Itálii nebyla kromě úseku mezi Neapolí a Salernem nějak moc přesunuta, někdy jen oblouky, ale někdy i několik kilometrů. To už více byla odkloněna A1 v Apeninách.

Jenom pro ukázku pár míst z desítek v té Itálii na A2. Nejedná se o dlouhé úseky, často jen protunelování kopce, který původní A3 obcházela. Původní těleso a mosty jsou často zrekultivovány nebo už zarostly, ale při troše pozornosti na satelitních snímcích dobře rozpoznatelné: https://www.google.cz/maps/@40.6261233, ... a=!3m1!1e3. https://www.google.cz/maps/@38.3794837, ... a=!3m1!1e3 Na několika místech bylo původní těleso upraveno pro jinou silnici:
https://www.google.cz/maps/@38.2447766, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@40.0038294, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@38.326066,1 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@38.2949239, ... a=!3m1!1e3 a najde se i několik míst, kde stará dálnice včetně mostů dosud stojí a zarůstá
https://www.google.cz/maps/@40.6646405, ... a=!3m1!1e3 (koukněte na street, stojí i estakády)
https://www.google.cz/maps/@38.2513883, ... a=!3m1!1e3. Zřejmě z důvodů, že její rekultivace by byla moc nákladná.
Super příspěvek!
JakubMD
Příspěvky: 323
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od JakubMD »

Honey72 píše:Docela by mne zajímalo, jestli existují nějaké plány na místní změnu trasy některé z dálnic? Naše dálnice sice nejsou tak staré, jako třeba v Itálii, kde se můžeme setkat s úpravou starých dálnic snad všeho možného i nemožného druhu. Nejčastěji tam mají druhý profil postavený v úplně jiné, přímé stopě anebo třeba A3, kterou z velké části úplně nahradila A2 a stará trasa zůstala opuštěna.
Ale i tak jsou některé části našich dálnic již nevyhovující. Co se určitě plánovalo, byl odklon D1 od Brna víc na jih, ale o jiných místech nevím. Možná jednou projde proměnou část D46. Nebo zmizí oblouk u Střechova na D1 či na D10 u Staré Boleslavi. Bobová dráha na D10 u Předměřic, odříznutí Kbelu od Benátek nebo nechvalný Paceřický kopec na S35.
Bohužel v rámci rozšření D10 se s ničím takovým nepočítá (chybně). Ten Kbel si o to úplně říká. Teď probíhala rekonstrukce estakády skrz Kbel a jsem zvědavý kudy tam chtějí táhnout ten 6-pruh.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Já jsem spíše zvědavý, jestli to tam projde skrz hluk. Tady bych se přeložení dálnice opravdu nedivil a bylo by to možná i správně. Ovšem v dopadu na ŽP v celkovém pojetí je samozřejmě šetrnější nechat stávající trasu. Na D10 by mělo však určitě nastat "přeložení" dálnice okolo Mladé Boleslavi. Myslím, že tam se měla současná dálnice ponechat jako směr na Prahu a byly by to 2 pruhy na hlavní trase a dva vedle jako kolektor až ke křižovatce s 16 a 38. A postavit dva kompletně nové pásy směr Turnov, byly by navíc dál od zástavby. 2 pruhy pro hlavní trasu a opět 2 pruhy pro kolektor. A polovina všech větví křižovatek může zůstat tam, kde stojí. Jedinou výjimkou by byla asi křižovatka s ulicí Jičínskou na I/16. Tam stejně musí ale přibýt kolektory, takže se to tam bude překopávat celé i tak...
Každopádně zajímavá debata k zamyšlení ..
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kot »

Při naší rychlosti výstavby dálniční sítě jsou odklony stávajících dálnic nejspíše sakra vzdálenou vizí ! Řešení 6ti pruhu Kbelem by mě rovněž zajímalo.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Lenny »

JakubMD píše:
Bohužel v rámci rozšření D10 se s ničím takovým nepočítá (chybně). Ten Kbel si o to úplně říká. Teď probíhala rekonstrukce estakády skrz Kbel a jsem zvědavý kudy tam chtějí táhnout ten 6-pruh.
Přes Kbel za cenu demolic.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kot »

Lenny to už je jisté nebo je to tvůj / kvalifikovaný / předpoklad ?
Lenny
Autor
Příspěvky: 10801
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Lenny »

To je ze studie.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
darwousek
Příspěvky: 944
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/13 obecně

Příspěvek od darwousek »

NullDeVoid píše:Připojuji se k těm, co jsou pro to, aby se z I/13 stala D13, nebo aspoň „R13“, i když to už oficiálně neexistuje.
Také se připojím. ČR potřebuje nějakou okružní dálnici Liberec-Chomutov-Karlovy Vary-Plzeň-Budĕjovice-Jihlava
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
NullDeVoid
Příspěvky: 361
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: I/13 obecně

Příspěvek od NullDeVoid »

darwousek píše:Také se připojím. ČR potřebuje nějakou okružní dálnici Liberec-Chomutov-Karlovy Vary-Plzeň-Budĕjovice-Jihlava
Karlovy Vary – Plzeň – Budĕjovice by měla zajišťovat R20, spolu s D3. Osobně bych to ale spíš viděl na R20 do Písku a odtam ne na Budĕjovice, ale směrem k exitu 100 na D3. Aspoň teda pro potřeby nějakého toho okruhu, což je proč bych to netáhl na Budĕjovice.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
darwousek
Příspěvky: 944
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/13 obecně

Příspěvek od darwousek »

Já osobně bych tenhle úsek viděl něják takhle :) .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Mike
Příspěvky: 5003
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: I/13 obecně

Příspěvek od Mike »

Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Honza1
Příspěvky: 312
Registrován: 27.8.2013 11:50:10

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Honza1 »

Xyzc píše:
JakubMD píše:Byla to "vize" ministra Kremlíka, představena v roce 2020. Od té doby se na tom neudělalo vůbec nic.
Není pravda, že by se nic neudělalo. V návaznosti na to, zadalo ŘSD tuhle zakázku: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/359470
Předpokládám, že teď někdy by mohlo být hotovo.
Trošku se ještě precizuje: "Na základě smlouvy o dílo č. 01ST-000771 na zpracování dopravně-ekonomické studie „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“ ze dne 2. 6. 2021 a využití opčního práva na dodatečné plnění se plnění doplnilo o zpracování Predikce vývoje nehodovosti na návrhové silniční síti, vyhodnocení návrhů z hlediska emisního a hlukového ovlivnění prostředí a optimalizace rozvoje dopravní infrastruktury z pohledu krizového scénáře výstavby."

https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/580015
Tom od Budějc
Příspěvky: 209
Registrován: 13.8.2018 20:50:39
Bydliště: u Českých Budějovic

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Tom od Budějc »

My si tu krásně kreslíme, jak by mohla vypadat dálniční síť, ale ministerstvo dopravy, jak píše na svém fb profilu, počítá jen s tímto: https://kraje.rsd.cz/MAPY/vystavba-cr/r ... stavba.pdf

Nu, i tak zajímavé a přehledné shrnutí na jednom místě. Jen mě třeba zaráží, proč už tam je celá D3 směrem od ČB na jih jako v relaizaci v roce 2023. Jsou optimisti :lol: :kladivo:
michal
Příspěvky: 4595
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od michal »

No asi ne vše červené letos začne, ale pohled je to opravdu pěkný! :ok:
Anonym
Příspěvky: 821
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Anonym »

Tom od Budějc píše:My si tu krásně kreslíme, jak by mohla vypadat dálniční síť, ale ministerstvo dopravy, jak píše na svém fb profilu, počítá jen s tímto: https://kraje.rsd.cz/MAPY/vystavba-cr/r ... stavba.pdf

Nu, i tak zajímavé a přehledné shrnutí na jednom místě. Jen mě třeba zaráží, proč už tam je celá D3 směrem od ČB na jih jako v relaizaci v roce 2023. Jsou optimisti :lol: :kladivo:
To jsou plány tak do roku 2035, pak se samozřejmě bude stavět i dále tam kde to bude z důvodu vysokých intenzit a kolon potřeba.
NullDeVoid
Příspěvky: 361
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od NullDeVoid »

Na jednu stranu jsem zklamaný z té přestavby I/13 u Děčína. Není to 4pruh, to je docela krok zpět. Ale zase ten kousek u Kadaně je super. Teď to ještě spojit s Ostrovem.
I/35 mezi Turnovem a Jičínem by taky měla být D35.
Zkapacitnění D1 od I/23 až po I/50 na 6pruh: No konečně!
I/73 bude teda 4pruh. No, to se mi ulevilo. Tady u nás člověk nikdy neví, obával jsem se, že to plánují jako obyčejnou silnici. Jen teda aby se tam už něco začalo dělat.
Jako, mapa je to pěkná, to zase jo. Člověk aspoň ví.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
kot
Příspěvky: 10543
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kot »

Tome díky za hezkou a věru optimistickou mapku. Kéž by se většina naplnila...
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

Ta D46 vypadá, jako by se teprve dostavovala :-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Myslím, že jestli se nejpozději v polovině 2024 podaří zahájit vše, co je červené, tak budeme možná moct mluvit o začátku českého dálničního boomu. A to poprvé v historii bez ironie. :)

I/35 to chtělo dotáhnout v déčku v celé délce kvůli ucelenosti sítě, ale 3-pruh tam naštěstí není vyloženě nesmysl. To na I/73 byl a tam se to podařilo zvrátit. Hlavně doufám, že se nejpozději letos dozvíme, zda teda nějaké nové dálnice či 3-pruhové hlavní tahy v plánech přibydou nebo budeme I/20, I/19, I/38 a další silnice hezky po česku pytlíkovat tempem "jeden obchvat jedné obce každých 5 let" dalších 30 let.
nollie
Příspěvky: 143
Registrován: 7.1.2010 21:41:08
Bydliště: ÚL
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od nollie »

I/62 OK Krásné Březno chtějí uvést do provozu letos? Vždyť se tam vůbec nic neděje...
darwousek
Příspěvky: 944
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

S tou D35 souhlas. I když tam to opravdu dopadlo dobře s tim že tunel bude 4-pruh a ostatek trasy půjde kdykoliv rozšířit jen škoda že to nebude 4-pruh rovnou.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Papuanec
Příspěvky: 518
Registrován: 19.10.2018 0:16:37
Bydliště: Střed světa, zkráceně Praha

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Papuanec »

nollie píše:I/62 OK Krásné Březno chtějí uvést do provozu letos? Vždyť se tam vůbec nic neděje...
Je to akce na jednu stavební sezónu, takže pokud to na jaře zahájí, na konci roku je hotovo.
Paul1
Příspěvky: 350
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Paul1 »

viewtopic.php?p=269338#p269338
_jan91 píše: 25.2.2023 11:09:37 Jako pokud budeme mít cca do deseti let jak I/34, tak i I/19 skoro v celé délce přestavěné na kat. S11,5 + obchvat Kardašky na I/23, tak to bude na poměry ČR unikát, a pochybuju, že sem potečou další peníze na nějaké dálniční propojení. Po dokončení dálniční sítě tu máme spoustu jedinček a dvojek, které bude nutné konečně pořádně řešit - jednak homogenizaci a jednak obchvaty. Jediné, co tu "hrozí", bude nějaké doplňování přídatných pruhů ve stoupáních a úprava křižovatek, a to asi zejména u těch starších, již dříve přestavěných úseků. To je realita. A myslím si, že to bude zde stačit.
Je možný, že s nějakým významným tahem na I/19 se nijak nepočítá, tak proto ta úsporná řešení. Tomu by odpovídala i tato mapka od ŘSD s hlavním tahem na I/34.
Přílohy
dálnice.jpg
dálnice.jpg (189.62 KiB) Zobrazeno 1087 x
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od Aram96 »

Ano, být tohle silnice, kde má být solidní jednička, tak jsou ty stavby připravené dobře. 19 mezi D1 a D3 je ale již současným zatížením opravdu na 3 pruh s MÚK (vysoké intenzity NA), proto ty stavby nejsou dostatečné. Vždyť i na I/38, kde jezdí zlomek osobáků (NA o něco více) plánují zatím výhradně MÚK. Tohle mi tady fakt hlava nebere.
A to opravdu teď upozaďuji fakt, že to někdy má být prostě a jednoduše dálnice a basta. I kdyby jsme neměli nikdy D19 a do Německa se vždy jezdilo přes Prahu, tak propojení D1 a D3 má být výhradně dálniční, jestli máme o naší dálniční infrastruktuře tvrdit, že je to nějaká síť. Síť je to na Moravě, v Čechách jsou to pouze spojnice Prahy a regionů, o síti nemůže být vůbec řeč.
NullDeVoid
Příspěvky: 361
Registrován: 24.1.2023 19:51:36
Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland

Re: I/19 Obecně

Příspěvek od NullDeVoid »

Co to tam vidím s I/13? Že by se z toho mělo stavět něco decentního? Nejde mi to rozkliknout a zvětšit…
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“