Třípruhové silnice
Re: Třípruhové silnice
Při hustém provozu je předčasné zařazování ta nejhorší chyba.
https://www.autoweb.cz/pravidlo-zipu-a- ... yty-o-nem/
Pokud využiji končící pruh tak se zařazuji zipem AŽ na konci.
https://www.autoweb.cz/pravidlo-zipu-a- ... yty-o-nem/
Pokud využiji končící pruh tak se zařazuji zipem AŽ na konci.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Třípruhové silnice
Presne tak, tam to je dobře zprasene a uz se tam staly vazne nehody, protože inteligent s velkym SUV v levym pruhu 150km/h a pak sejme toho chudaka v protismeru, není tam zadne místo a prostor pro manevr.mts píše:I/3 mezi Mirosovicemi a Benesovem je naprosto krystalicky priklad toho, ze 3pruhove silnice nefunguji. Ve spickach jsou kontraproduktivni (vytvareji kongesce na konci 2pruhu zatimco u usporadani 1+1 tam plynul provoz celkem plynule) a mimo spicku uspori maximalne par desitek vterin...
Driv to bylo tak, ze kdyz se nejaky takovy hovado vyskytlo, tak bylo místo se tam vyhnout do odstavného pruhu.
Když uz, tak tam měli udelat pekne stredova betonova svodidla a minimalne inteligentni liniove rizeni, aby v tech spickach se proud davkoval plynule třeba 50km/h a nedochazelo k tem spuntum na konci dvou pruhu. Ale o tom bohužel ty inteligenti na uradech vůbec nepremysleji. Každému, kdo se trochu o dopravni proudy zajima, to bylo jasne uz davno, k cemu to povede při tech intenzitách dopravy +vychodnimu stylu jizdy.
Re: Třípruhové silnice
Tohle opravdu není argument .. provoz na I/3 v těchto místech je přes 20 000 vozidel, je jasné, že nebude fungovat. 3-pruh bych viděl tam, kde bude provoz menší než cca 15 000 vozidel, ale je to důležité spojení, čili ten 3.pruh je pro komfort na předjíždění. Navíc díky pruhům na předjíždění, které se po 2-3 km opakují, může být směrově dělený, tudíž o hromadu % bezpečnější a je možné tam dát i vyšší maximální povolenou rychlost, třeba 100 nebo 110. Když bude předjížděcí pruh na takovém provozu dlouhý 3 km, tak všichni pohodlně předjedou kamion/y a případně pomalejší auta ... Ale opravdu tam, kde je výhled menší než 15 000 vozidel.mts píše:I/3 mezi Mirosovicemi a Benesovem je naprosto krystalicky priklad toho, ze 3pruhove silnice nefunguji. Ve spickach jsou kontraproduktivni (vytvareji kongesce na konci 2pruhu zatimco u usporadani 1+1 tam plynul provoz celkem plynule) a mimo spicku uspori maximalne par desitek vterin...
Pokud je takový výhled na D49 k hranicím, udělejme 3-pruh. Pokud je výhled na tak malé intenzity na severní polovině D43, udělejme třípruh. Ani v jednom případě si nemyslím, že tam budou tak malé intenzity a proto bych o 2-pruhu či 3-pruhu neuvažoval jako o konečném řešení. Najdou se však v ČR silnice, kde to tak nejspíš bude, za mě jasný kandidát I/38 Jihlava-hranice A.
Re: Třípruhové silnice
Slováci u Strečna taky zvažují, že zruší třípruh a vrátí se k původnímu dvoupruhu. Na konci dvoupruhu vznikají kolony, které zasahují od Prešova až 3 km před konec dálnice.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Třípruhové silnice
Od Prešova asi ne...
Re: Třípruhové silnice
Ve směru od Prešova.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Třípruhové silnice
to aram96: jenze 1+1 na I/3 pred prestavbou fungoval a intenzity se od te doby az zas tak nezvysily. proste to jelo ve strudlu 40-60 ale jelo. ted to stoji a zipuje...
Re: Třípruhové silnice
Promiň, ale mohl by sis to přečíst lépe. Pokud jsou někde intenzity na 4-pruh což I/3 je úplně bez diskuze, tak je jasné, že to fungovat nebude.mts píše:to aram96: jenze 1+1 na I/3 pred prestavbou fungoval a intenzity se od te doby az zas tak nezvysily. proste to jelo ve strudlu 40-60 ale jelo. ted to stoji a zipuje...
Opakuji, ten vystřídaný třípruh nepřináší vyšší kapacitu. Vyšší propustnost možná, ale do určitě míry. Není možné uvažovat tak, že jako na do 15 000 2-pruh, 15-20 k třípruh, 20+ 4-pruh. To je podle mě špatně. Já bych to viděl tak, že tam kde je dnes cca 15 tisíc vozidel s výhledem, že budou intenzity růst než klesat (nečeká se odliv na jiné komunikace/směry), tak bych připravoval 4-pruh. Zaplaťpánbuh se tak, aspoň mám pocit, i děje.
A tam, kde dnes jezdí třeba 8000 vozidel nebo prostě do 10 000 vozidel a je tam výhled ne nějakého výrazného zvyšování intenzit (přílivu dopravy odjinud), bych dával 2-pruh (logicky). No a tam, kde takováhle silnice bude na trase nějaké plánované dálnice (např. D49,D43 možná) nebo hromada dalších silnic první třídy, ale těch velkých, důležitých (I/27, I/20, I/38, I/13, nebo třeba části I/19+I/34+I/37 pro spojení ČB s HK) čili těch, kde jezdí i hodně tranzitní dopravy, bych připravoval právě ten střídavý třípruh na pohodlné předjíždění. A jestli bude se SDP nebo ne už je docela jedno. Já viděl v řešení 2+1 se SDP a odstavným pruhem na polovině s jedním pruhem tu výhodu, že by tam teoreticky mohla být SMV a tudíž 110 km/h, minimálně na té polovině, kde jsou 2 pruhy, by to dávalo smysl tam mít vyšší rychlost.
Re: Třípruhové silnice
to aram96: cili se shodneme, ze I/3 v 3pruhu byla hola zbytecnost...
Re: Třípruhové silnice
Nesouhlasim, nebyla. Jako zbytečnost to může vnímat možná ten, kdo tam jezdí ve víkendových špičkách, tam to situaci mírně zhoršilo (byť spíš pocitově, průtok úsekem se nijak znatelně nesnížil), ale pro ty z nás, co tam jezdí nahodile v pracovní dny, je to velmi pozitivní změna a příspěvek ke zklidnění nervů i duše...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Třípruhové silnice
Třípruh na Benešovsku pomohl už kvůli kopcovitému terénu. Ne každé auto tam zvládne devadesátku nebo se na ní rychle rozjet po nájezdu připojovacím pruhem. Levý pruh má tedy pomoci dělat provoz plynulým bez dojíždění pomalého vozidla. Jenže jak už jsem psal výše, spousta řidičů výkonných aut si to plete s dálnicí nebo městskou magistrálou a levý pruh zbytečně zacpou bezohlednou jízdou co to dá a nikoho jiného už do pruhu nepustí. Přitom naprostá většina řidičů tudy jezdí často a dobře ví, že levý pruh jednou skončí a na konci to pak dopadá tak, že v levém se ve vysoké rychlosti štosují auta co se chtějí zařadit a v pravém jsou ostatní nuceni jet za pomalým náklaďákem. Zní to blbě, ale pomohl by úsekový radar nastavený na 100. Předjet můžete stovkou, ale pak jste nuceni se zařadit zpátky a pokračovat opět devadesátkou. Závodní dráha v levém by odpadla.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Třípruhové silnice
Větší účinek by mělo podle mě dodržování dostatečných odstupů. Pak by zařazování bylo hned plynulejší.
Re: Třípruhové silnice
radar, dodržování odstupů...
pánové !
jediným řešením, které opravdu vyřeší tento problém je D3
co víc ?
nebo ja to tak moc ?
pánové !
jediným řešením, které opravdu vyřeší tento problém je D3
co víc ?
nebo ja to tak moc ?
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Třípruhové silnice
mluvíme o řešení do roku 2040
Re: Třípruhové silnice
Jirka L píše:mluvíme o řešení do roku 2040
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Třípruhové silnice
Trojka u Benešova byla první, nyní se začnou stavět třípruhové silnice na spoustě míst, kde dálnice nikdy nebo ještě hodně dlouho nepovede. A právě proto se je musíme naučit používat. Bohužel trojka supluje dálnici, takže do její výstavby to tam bude horší a horší.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Třípruhové silnice
Přesně tak, konečně to někdo chápe. 3-pruh na I/20 mezi Pískem a Pištínem čili mezi dvěma 4-pruhy je naprosto super řešení a i když to bude takový mírně ošizený střídavý třípruh, tak je paráda, že se to konečně aspoň plánuje a snad i zrealizuje.
Re: Třípruhové silnice
Všeobecná chyba
SQL ERROR [ mysqli ]
Incorrect string value: '\xF0\x9F\x98\x8A' for column 'post_text' at row 1 [1366]
Objevila se SQL chyba při generování této stránky. Pokud problém přetrvá, kontaktujte administrátora fóra.
SQL ERROR [ mysqli ]
Incorrect string value: '\xF0\x9F\x98\x8A' for column 'post_text' at row 1 [1366]
Objevila se SQL chyba při generování této stránky. Pokud problém přetrvá, kontaktujte administrátora fóra.
Re: Třípruhové silnice
To mapman: jezdim po I/3 o vikendu i během pracovního tydne. Superspicka je v podstate patek odpoledne, sobota dopoledne, nedele odpoledne a pondělí dopoledne. Zbytek je spicka. Za poslední roky se mi nestalo, ze bych dojel vozidlo, které by se pohybovalo pomaleji nez cca 80. Tuhle rychlost si v pohode dneska drzi všechny nakladaky, tahace i busy, kopec nekopec. Pokud se pohybuju legalni rychlosti tak si s takovym „pomalejsim“ vozidlem na 2pruhovem useku v podstate jen vymenim pozici. Takze dvoupruh ma ve spicce marginalni pridanou hodnotu a v superšpičce je kontraproduktivni. Co urcite pomohlo je dobudovani MUK na cele trase. Na zklidneni nervu a duse doporučuju adaptivni tempomat + aktivni vedeni v pruhu. Nacvaknu si tam stovku, povesim se za auto před sebou a plynu. Vim, ze zavodnici z leveho pruhu budou na obchvatu Benesova prede mnou o cca 30 az 50 metru. A to se vyplati
Re: Třípruhové silnice
Ono když by se totiž zipovalo při rychlosti třeba 40 km/h, tak je to také o něčem jiném. Správně máme dojet na konec a tam se zazipovat, jenže když se zipuje a všichni jedou dvojkou, tak je jasné, že ta plynulost je na nule pro auta za nimi, protože musí zastavit úplně a máme z toho všem známou harmoniku.
Re: Třípruhové silnice
Stát připravuje rozšíření silnice Ústí nad Labem – Děčín na 2+1, 2+2
http://www.decinskeforum.cz/2019/08/18/ ... -na-21-22/
http://www.decinskeforum.cz/2019/08/18/ ... -na-21-22/
Re: Třípruhové silnice
Takže 20 dalších let....