Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Když jsem se teď díval na novou mapu naší sítě, tak jsem se nemohl ubránit dojmu, že v plánované síti cosi chybí :)
Nevíte někdo, podle jakých klíčů se současná síť navrhovala.
Nechystá se nějaká "aktualizace" která by odpovídala na nové požadavky dopravy?
R48 -> D48 se podařilo!
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od JirkaS »

Martin z Ostravy píše:Když jsem se teď díval na novou mapu naší sítě, tak jsem se nemohl ubránit dojmu, že v plánované síti cosi chybí :)
Nevíte někdo, podle jakých klíčů se současná síť navrhovala.
Nechystá se nějaká "aktualizace" která by odpovídala na nové požadavky dopravy?
Zatím stále není postaveno ani to, co bylo navrženo již v základní koncepci z roku 1963. Kromě přetrasování D1 na Moravě a přidání D3 (ještě za komančů) se moc nezměnilo.
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od Fox Mulder »

No já osobně si myslím, že ta celá plánovaná síť by měla být víc koncepčnější (např. chybějící potřebná R13 z Karlových Varů do Liberce jako R) a více zahustěná (třeba D19 Humpolec-Tábor-Písek-Plzeň).

Co na tom, že nemáme dostavěny "staré" dálnice z 1963 (R35). Hlavní je mít KONCEPCI, tedy dlouhodobý cíl kam to všechno chceme směřovat, mít připravené územní plány (tedy některé koridory nezastavět a nechat je pro výstavbu dálnice, tak jako se to drží u R43). Pak se to bude postupně realizovat podle potřeby a toho jak je která dálnice a který úsek připraven.

Přijde mi ale hloupý trvrdit, že "nemá smysl uvažovat o nových dálnicích, protože jsme ještě nepostavili staré".

Třeba říci ano, nejprve je třeba dostavět D1 a R35, ale poté musíme začít postupně připravovat D19. Rozumíte jak to myslím? :)

Já mám právě z toho všeho taky pocit, že se staví jen dílčí úseky a neřeší se dálniční síť jako celek. Viz paskvily R3, R11, I/13, chybějící D19, proč není R43 a R52 značená jedním číslem, když se jedná defacto o jednu silnici, apod. Stejný problém je i u silnic I. tříd, kdy se staví kruhové objezdy kde by měla být MÚK, apod.

Přijde mi, že za komunistů ta koncepce byla koncepčnější. :( D až na hranice, D35, MÚK na silniciích I. tříd, R13, atd..

Ale aby mě nikdo nepochopil špatně: jsem samozřejmě rád, že se staví jak se staví. Jsem rád, za každý kilometr, za každou novou MÚK. ;)
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Foxi vystihl jsi přesně to, co jsem tím dotazem myslel, a hezky jsi to rozepsal.
Protože ta D19 už se mohla klidně připravovat, R35 mohla být zpátky D35, D3 a D11 až na hranice, R6 jako D6, myslím, že ta síť co je teď by měla být jen dálnic (až na R7, R55, R4 a R46), pak by bylo třeba doplnit tu základní síť o R-ka třeba R57, R13, R20, R37 prostě aby to mělo hlavu a patu.
Třeba na Moravě mi to přijde docela dobře pořešené, tedy až na to esíčko D1, ale taky třena I/57, staví se po kouscích s tím, že to pak možná bude R57, jaké pak možná, je třeba jasně říct toto bude R. Prostě tak jak je to plánované, je ta síť nedostatečná a nevyvážená, někde předimenzována (severní Čechy, Morava) jinde poddimenzovaná (jižní Čechy).Chtělo by to aktualizovat.
R48 -> D48 se podařilo!
Fox Mulder
Příspěvky: 749
Registrován: 15.3.2009 1:28:45
Bydliště: Most

Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od Fox Mulder »

Martin z Ostravy píše:Foxi vystihl jsi přesně to, co jsem tím dotazem myslel, a hezky jsi to rozepsal.
Taky jsem myslel, že jsi to téma diskuze myslel tímto směrem. ;)
Martin z Ostravy píše:Protože ta D19 už se mohla klidně připravovat, R35 mohla být zpátky D35, D3 a D11 až na hranice, R6 jako D6, myslím, že ta síť co je teď by měla být jen dálnic (až na R7, R55, R4 a R46),
Tady jsem nepochopil jak jsi to myslel? R7, R55, R4 a R46 teda ponechat R, nebo přetransformovat jako D?
Martin z Ostravy píše:pak by bylo třeba doplnit tu základní síť o R-ka třeba R57, R13, R20, R37 prostě aby to mělo hlavu a patu.
+1 Souhlas!
Martin z Ostravy píše:Třeba na Moravě mi to přijde docela dobře pořešené, tedy až na to esíčko D1, ale taky třena I/57, staví se po kouscích s tím, že to pak možná bude R57, jaké pak možná, je třeba jasně říct toto bude R.
+1 Souhlasim. Všechno je to tak napůl, jo, ne, uvidí se, provizorium, atd.. To je přesně případ I/13.
Martin z Ostravy píše:Prostě tak jak je to plánované, je ta síť nedostatečná a nevyvážená, někde předimenzována (severní Čechy, Morava) jinde poddimenzovaná (jižní Čechy).Chtělo by to aktualizovat.
Souhlasim, že je to nedořešené, nedostatečné, nedodělané. R20, R57, R13, atd..

Nesouhlasim ale s tim, že by severní Čechy nebo Morava byly předimenzované. Jsou to velké aglomerace, hodně dopravních směrů a proto více dálnic. Dokonce bych i řekl, že něco je i poddimenzované. Myslím třeba, že Opava-Ostrava (a dále na východ) by mělo vést Rko, stejně jako třeba Karlovy Vary-Chomutov-Most-Teplice-Ústí n.L.-Děčín-Liberec. Jsem rád, že se aspoň podařilo prosadit R55 jako R a ne jako nějaké polovičatý nejistý I/55.
D0, D6, D7, D8, I/13, I/15, I/16, I/27, I/28, I/30, I/63
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Fox Mulder píše:
Martin z Ostravy píše:Protože ta D19 už se mohla klidně připravovat, R35 mohla být zpátky D35, D3 a D11 až na hranice, R6 jako D6, myslím, že ta síť co je teď by měla být jen dálnic (až na R7, R55, R4 a R46),
Tady jsem nepochopil jak jsi to myslel? R7, R55, R4 a R46 teda ponechat R, nebo přetransformovat jako D?
Myslel jsem to tak, že současná síť by byla převedena na dálnice až na R7, R55, R4 a R46, tyto tahy by zůstaly R-ky
Fox Mulder píše:
Martin z Ostravy píše:Prostě tak jak je to plánované, je ta síť nedostatečná a nevyvážená, někde předimenzována (severní Čechy, Morava) jinde poddimenzovaná (jižní Čechy).Chtělo by to aktualizovat.
Souhlasim, že je to nedořešené, nedostatečné, nedodělané. R20, R57, R13, atd..

Nesouhlasim ale s tim, že by severní Čechy nebo Morava byly předimenzované. Jsou to velké aglomerace, hodně dopravních směrů a proto více dálnic. Dokonce bych i řekl, že něco je i poddimenzované. Myslím třeba, že Opava-Ostrava (a dále na východ) by mělo vést Rko, stejně jako třeba Karlovy Vary-Chomutov-Most-Teplice-Ústí n.L.-Děčín-Liberec. Jsem rád, že se aspoň podařilo prosadit R55 jako R a ne jako nějaké polovičatý nejistý I/55.
Pravda, na to nahuštění obyvatel jsem nepomyslel, jsem to bral z hlediska toho "jak to vypadá na mapě" :) , na tu R11 jsem vskutku zapomněl, ale tady je taky rozpor, uvažuje se taky o pokračování R56 až do Opavy, což mi přijde jako zbytečné jenže třeba učinit to rozhodnutí už dnes a říci jestli R11 do Opavy nebo R56 (já osobně bych byl za R11) nebo oboje. Stejně nejasné je to i u I/11, I/68, I/67 jakožto případné budoucí R67 nebo R11 není řečeno co jak.
R48 -> D48 se podařilo!
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od Jaroslav »

Fox Mulder píše:
Co na tom, že nemáme dostavěny "staré" dálnice z 1963 (R35). Hlavní je mít KONCEPCI, tedy dlouhodobý cíl kam to všechno chceme směřovat....

Přijde mi ale hloupý trvrdit, že "nemá smysl uvažovat o nových dálnicích, protože jsme ještě nepostavili staré".
To je právě ten problém.... představy o potřebách byly v roce 1963 (možná bychom měli říct 1938) diametrálně odlišné od potřeb které jsou aktuální dnes.
Bohužel absolutní většina populace - tak 99% není schopna koncepčního pohledu a raději se hnípe v určitých parciálních detailech, které někdo někdy nastavil jako rámcové. Toto bohužel platí i o většině odborníků.... upřímně - stačí si pročíst toto fórum a zjistíte že je to stejné i zde. Samá diskuse na téma tento sjezd by měl být takový a tamten makový... ale to, že dálnice které se to týká by vůbec neměla být postavena, nebo měla vést jinudy, to si většina přispěvovatelů do diskusí ani neuvědomí...

Ruku na srdce - kolik uživatelů tohoto fóra má doma svůj plánek (vizi) toho jak by měla vypadat dálniční síť v naší zemi... moc jich nebude co? Pak ani nepřekvapí, že první sekcí tohoto diskusního fóra není sekce "koncepce dálniční sítě v ČR"... :(
rumpeak
Příspěvky: 809
Registrován: 29.5.2009 7:47:12
Bydliště: Ostrava (předtím Bruntál a předtím Havířov) - když se stěhuji, tak jedině někam, kudy vede I/11 :)

Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od rumpeak »

Jaroslav píše: Ruku na srdce - kolik uživatelů tohoto fóra má doma svůj plánek (vizi) toho jak by měla vypadat dálniční síť v naší zemi... moc jich nebude co? Pak ani nepřekvapí, že první sekcí tohoto diskusního fóra není sekce "koncepce dálniční sítě v ČR"... :(
Myslím, že právě uživatelé tohoto fóra mají docela dost dobrých nápadů (např. debaty nad trasováním D19) a z většiny příspěvků je rozhodně koncepční myšlení cítit.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od Standa »

Jaroslav píše:Ruku na srdce - kolik uživatelů tohoto fóra má doma svůj plánek (vizi) toho jak by měla vypadat dálniční síť v naší zemi... moc jich nebude co? Pak ani nepřekvapí, že první sekcí tohoto diskusního fóra není sekce "koncepce dálniční sítě v ČR"... :(
No já jsem něco takového stvořil poprvé někdy na základní škole. Neměl jsem tam sice R43, R52 a R55, ale za to jsem tam měl "velké kolečko" R13 (Liberec - KV), R27 (KV - Plzeň), R20 (Plzeň - ČB), R34 (ČB - Jihlava - Havl.Brod), R37 (Havl.Brod - HK) a potom něco na Liberec (mám ale dojem, že severně od plánované R35). A obligátní D38 Jihlava - Znojmo - Rakousko. :)
Fox Mulder píše:No já osobně si myslím, že ta celá plánovaná síť by měla být víc koncepčnější (např. chybějící potřebná R13 z Karlových Varů do Liberce jako R) a více zahustěná (třeba D19 Humpolec-Tábor-Písek-Plzeň)...
Naprostý souhlas s celým příspěvkem :!:
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Koncepce výstavby dálnic a rychlostních silnic

Příspěvek od dvs »

Já bych do té koncepce přidal i silnice I.třídy s obchvaty jako páteřní silnice.

např.
stavba mostu v Litoměřicích bez dopadu na I/15.

Potřebujeme I/9 z Prahy do Mělníka nebo stačí pořádná D8 a I/16?
Potřebujeme v Ústeckém kraji jako páteřní silnice:
I/28 Louny - křížení s I/15
I/27 Most - Litvínov - Teplice
I/13 Teplice - D8 Exit 80

určitě se toto najde i jinde.

Neříkám, že je nepotřebujeme jako významné silnice II. třídy - říkejme "krajské".
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od petsheny »

Zajímavá myšlenka to propojit i s I/11. Já ji s dovolením ještě doplním o dva uvažované obchvaty dle platných UP obcí Velké a Malé Heraltice.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 0f5Hek0e3.
Jen nevím, jestli by to někdo takhle schválil (myslím na MD), jelikož I/57 je přestavěno ve směru od Opavy na kategorii S 11,5/80 až k železniční zastávce Holasovice. Teprve pak se najíždí na starou cestu. Nová a stará cesta mají ale dost odlišnou nivelitu a možná by se tam dal udělat krátký hloubený tunel a pokračovat ve stopě současné silnice (jen s jinou nivelitou) až k plánovanému obchvatu Skrochovic.
Dále co vím, tak třeba následující obec ve směru na Krnov, tedy Úvalno, zamítli trasování jakéhokoliv obchvatu a pravděpodobně zde zůstane průjezd obcí. Co je tedy ještě plánováno, tak úprava vedení silnice od stavěného obchvatu Krnova na Úvalno dál od Petrova Dolu a také napřímení silnice mezi Skrochovicemi a právě Úvalnem.
Aram96
Příspěvky: 7895
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Jo, takovýhle záměr by za mě dával rozhodně smysl. A žádné salámování jeden obchvat za 10 let. Buď to bude mít v nějakém čase prioritu a finance, tak 3 naráz nebo nic.
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od kot »

Obávám se, že by to bylo spíše NIC, než TŘI NARÁZ...Moc dobře to shrnul Honey pár příspěvků výše. Je to politikum !
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od Lynx »

Já jsem také myslel na ty dva další obchvaty, směrem na Horní Benešov jak doplnil správně pan petsheny.
Ale zatím jsem je tam nekreslil, protože jsem očekával o to větší řev, že takhle dlouhá přeložka neprojde. Jinak je to samozřejmě takhle logické.

Jinak si myslím, že to napojení I/11 na I/57 a následné vedení v peáži by bylo racionální - zároveň by se zkrátila trasa I/11 před Opavou a vyřešili by se obchvaty dvou malých obcí na tom zbytku I/11, co už by přestal být hlavní silnicí a stal by se už jen silnici druhé či třetí třídy.
theodor less píše:Nevím, jestli by byli v budoucnu spokojeni lidé jedoucí z Bruntálu do Hradce nad Moravicí, kterým jsi předepsal objížďku. Ale určitě vím, že by nebyli spokojeni všichni ti, co nadávají na zábory zemědělské půdy.
Prodloužení trasy je jen o málo, za to ale po nové kvalitní silnici bez průjezdu skrz obce, takže celkově rychlejší. Kdyby měla být přeložena I/11 do samostatné trasy, tak to budou zábory půdy ještě větší, takže v tomhle směru by ti co nadávají na zábory měli naopak hýkat nadšením.
evilcleaner
Příspěvky: 1073
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od evilcleaner »

chápu, že malovat fixou v mapě je lákavé, ale kdo z vás někdy po té I/11 v úseku opava - velké heraltice někdy jel? současnost je taková, že vyjma velmi krátkého průjezdu "obcí" vlaštovičky, která by šla řešit úpravou komunikace v současné stopě, tak dále vede pouze okrajem zástavby obce neplachovice - zadky, zde by bylo vhodné také provést drobné úpravy, zejména zrušit množství napojení místních komunikací na I/11. jinak je trasa rychlá, povětšinou se předjíždět dá s dalekým rozhledem, vzhledem k dopravnímu zatížení do 6000 voz/24hod docela pohoda. nevidím jediný důvod, když už ta komunikace existuje, spojovat ji s I/57 (10000 voz/24 hod) tzn. dohromady 16000 voz/24hod- to byste tam chtěli dělat čtyřpruh v peáži aby to bylo zlepšení?

že by bylo vhodné na I/11 postavit obchvaty heraltic, to je samozřejmě pravda, ale řsd má na toto jiný názor, trasu nechce ani chránit v rámci zur. od přelomu tisíciletí, kdy dopravoprojekt ostrava zpracovával tahovou studii na homogenizaci kategorie na S11,5/80 v úseku opava - bruntál se hodně změnilo.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Aram96
Příspěvky: 7895
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

kot píše:Obávám se, že by to bylo spíše NIC, než TŘI NARÁZ...Moc dobře to shrnul Honey pár příspěvků výše. Je to politikum !
Souhlasím, podle mě je to tak i spravedlivější. :)

evilcleaner: já si to popravdě uvědomuji, jel jsem tam asi před 5 lety. Proto mě právě to řešení výše přišlo zbytečné. Snad jedině, kdyby se někdy z I/11 měla dělat komfortnější silnice s obchvaty až dál na Bruntál, což právě není v plánu. Jinak bych tu nestavěl nic.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od Lynx »

evilcleaner píše:chápu, že malovat fixou v mapě je lákavé, ale kdo z vás někdy po té I/11 v úseku opava - velké heraltice někdy jel? současnost je taková, že vyjma velmi krátkého průjezdu "obcí" vlaštovičky, která by šla řešit úpravou komunikace v současné stopě, tak dále vede pouze okrajem zástavby obce neplachovice - zadky, zde by bylo vhodné také provést drobné úpravy, zejména zrušit množství napojení místních komunikací na I/11. jinak je trasa rychlá, povětšinou se předjíždět dá s dalekým rozhledem, vzhledem k dopravnímu zatížení do 6000 voz/24hod docela pohoda. nevidím jediný důvod, když už ta komunikace existuje, spojovat ji s I/57 (10000 voz/24 hod) tzn. dohromady 16000 voz/24hod- to byste tam chtěli dělat čtyřpruh v peáži aby to bylo zlepšení?

že by bylo vhodné na I/11 postavit obchvaty heraltic, to je samozřejmě pravda, ale řsd má na toto jiný názor, trasu nechce ani chránit v rámci zur. od přelomu tisíciletí, kdy dopravoprojekt ostrava zpracovával tahovou studii na homogenizaci kategorie na S11,5/80 v úseku opava - bruntál se hodně změnilo.
Tak ono to není jenom o řidičích co projíždějí a jejich pohodlné jízdě, ale také o místních obyvatelích. Tedy těch co v místě bydlí. I kvůli nim se dělají obchvaty, aby byla kvalita jejich života lepší. Takže by obchvat hodně vylepšil život nejen v okolí této části I/57, ale i napojením I/11 by se vyřešilo i několik obchvatů na této silnici. Jednak na té části co by "odpadla" a pak návazně směr Horní Benešov. Vy to berete jen z hlediska řidiče, já to vnímám i z hlediska místních. (místní nejsem, ale obecně to takhle beru - aby to bylo co nejlepší pro všechny strany).

Vy naopak místní obyvatele zjevně vůbec neberete v úvahu, jinak byste mohl těžko navrhovat věci jako průtah obcí v současné stopě ....zkuste se někdy v takové obci s průtahem projít po ulici jako chodec. To je řešení alá 70. léta. A je to zvěrstvo vůči místním. Ale to vás zjevně vůbec netrápí, vy řešíte jen svůj pohodlný průjezd ... svět ale nejsou jenom řidiči.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od Lynx »

I na té Panoramě máme jednu pěknou momentku ze života v obci s průtahem a to právě v těch Vlaštovičkách .... doufám, že na to ten Ježíš z kříže dohlídnul a nikoho tam nepřejeli ...

https://mapy.cz/s/dupesazadu
evilcleaner
Příspěvky: 1073
Registrován: 7.1.2013 17:57:52
Bydliště: ostrava

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od evilcleaner »

s tímto přístupem by ale bylo třeba přebudovat, od pasu střelím, třeba 2000 km silnic I. třídy. to se nikdy nestane a pokud, tak nikdo z nás už tady nebude. proto je jednoznačně správné, že se z omezeného množství financí řeší ty důležitější úseky.
vy vidíte zvěrstvo ve stylu 70. let, já zase studii modernizace tohoto tahu, kterou jsem projekčně vypracoval a projednal na výrobních výborech se zástupci řsd, kraje a samospráv.
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Aram96
Příspěvky: 7895
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

evilcleaner píše:s tímto přístupem by ale bylo třeba přebudovat, od pasu střelím, třeba 2000 km silnic I. třídy.
Bohužel musím souhlasit. Nevím kolik km, ale hodně. Nicméně bych to v nějakém větším výhledu i viděl. :) Tohle je každopádně silnice (myslím tu "jesenickou" část I/11), na kterou by měla přijít řada mezi posledními (po nich už jsou spíše takoví ti adepti na přeřazení do 2.třídy), až bude většina těch vytížených jedniček prostě plná obchvatů. Nejdříve tak za 20-30 let, ale neříkám, že nikdy... Jedině snad, že by do toho šly nějaké peníze na podporu těch "odlehlejších apod." regionů, to by to pak mohlo být reálné.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od Lynx »

evilcleaner píše:s tímto přístupem by ale bylo třeba přebudovat, od pasu střelím, třeba 2000 km silnic I. třídy. to se nikdy nestane a pokud, tak nikdo z nás už tady nebude.
Podívejte se někdy na západ od nás. Tam tyhle silnice postupně přebudovávají do lidsky příznivých standardů. Například v SRN už dávno předělali spoustu silnic této úrovně do lepších standardů. A to včetně těch málo významných tahů. Zatímco u nás to i dnešní projektantni jako jste vy, mnohdy konzervují v trase , která je tam od středověku a vede od kostela jedné vesnice na kostel té druhé a kopíruje každý výmol v terénu a obkružuje pole, které vlastník před 300 lety neprodal.....Takže doufám , že nebudete mít pravdu a že se tímto směrem vydáme i my. A aniž bych vám přál cokoliv špatného, tak bych si přál aby jste vy zastánci starých pořádků šli co nejdříve od válu a místo vás nastoupila generace projektantů, kteří že nebudou uvažovat jen v intencích "hlavně pohodlně pro řidiče a co nejlevněji + co nejvíc zachovat ze staleté středověké trasy" ale že se bude brát ohled i na lidi, co tam žijí a myslet s výhledem dopředu.
Takže i obchvaty se budou stavět jako součást dlouhodobějších ucelených tahů a ne obkroužená obec vytržená ze souvislosti nebo dokonce protažená skrz.
Aram96
Příspěvky: 7895
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Ale tohle není o projektantech, ale o tom, co se má a může stavět z našich daní. A na obchvaty této silnice já osobně rozhodně nyní přispívat nechci, protože to by se muselo stavět x set kilometrů na důležitějších silnicích. Co je na tom nepochopitelného.
Lynx
Příspěvky: 3697
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od Lynx »

Je to jak o projektantech, tak jejich kamarádech na MD, ŘSD atd. co stanovují priority a způsob trasování. obojí je bohužel jedna parta s uvažováním zamrzlým před 40 lety v socialistickém Československu. A to jak co se týče (ne)braní ohledu na lidi, tak co se týče uvažování čím levnější, tím lepší.
Projektanti paneláků z té doby (stejný druh uvažování) se museli přeškolit a nebo změnit obor. Ale v dopravních stavbách zdá se početná skupina těchto dinosaurů a jejich žáků stále přežívá.

Nepochopitelný je váš odpor k souvislým řešením s výhledem do budoucna a naopak preferování lokálního záplatování, které pak nemá jak logicky navázat na souvislé řešení. Přitom se dají tyto věci stavět i po etapách.
kyk
Příspěvky: 957
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od kyk »

Aram96 píše:...Tohle je každopádně silnice (myslím tu "jesenickou" část I/11), na kterou by měla přijít řada mezi posledními...
Tady bych si dovolil nesouhlasit. Jestli nechceme aby se z této části republiky stal skanzen bez lidí a budoucnosti, je třeba mu zajistit slušnou dopravní dostupnost. Jak v V-Z tak S-J směru. Nebude to levné, ale potenciál to má.
Nicméně, ani stát nějak moc nepočítá s tím, co je od D35 výš.
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: I/57 Skrochovice, obchvat

Příspěvek od _jan91 »

Už trochu zacházíme do obecné diskuze nebo kromě Skrochovic řešíme i Chrudim, ale on to snad někdo přesune do tématu Všeobecné.

Mě mrzí, že se rezignovalo (vyjma snad I/53) na rekonstrukci dlouhých souvislých tahů, kde se silnice homogenizuje na normové šířkové parametry, mírně se upraví směrové a výškové vedení, sem tam se udělá nějaký obchvat a jinak se většina trasy zachová ve stávající stopě. Pak tady máme situaci např. jako na I/38 mezi D11 a D1, kdy luxusní úseky obchvatů střídají úseky s parametry horšími. Přitom by stačilo tu srovnat horizont, tu narovnat zatáčku, tu přidat odbočovací pruh, sem tam nějaký stoupací pruh, a za realtivně málo peněz dostaneme kvalitní komunikaci, u které si odškrtneme "splněno", a u které si člověk řekne, "začnu jezdit tudy". Nemusí být hned do každé Horní Dolní dálnice, ale pořádná neošizená S11,5 s občasným třetím pruhem, na které člověk pojede i za náklaďákem 100kou a nebude mít potřebu nebezpečně předjíždět a být někde mermomocí o pár minut dřív. Třeba mezi Jihlavou a Brodem by stačilo pár kilometrů komunikace trochu srovnat, prodloužit stoupací pruhy, postavit paralelní místňačku mezi samotami a odstranit tak ty časté 70ky a křižovatky a máme jedné problém vyřešen. Nebo i to jižní propojení D5 a D1 - zainvestujme do úpravy stávajících jedniček a využijme jejich potenciál.

Nebo propojení D1 a severovýchodních Čech po komunikacích I/34(I/38) a I/37, který bych řekl, že bude po dostavbě Hradubické, obchvatu Chrudimi a D35 nabývat na významu. Máme most u Květinova, obchvat Brodu, výjezd z Brodu, obchvat České Bělé a obchvat Chrudimi v S11,5. Pak tam ale začneme připravovat JZ obchvat Brodu, obchvat Skály a Věže nebo Krátké Vsi v S9,5? Ptám se kolik na tom ušetříme, a proč aspoň jeden souvislý tah nemůžeme udělat ve stejné kategorii? To samé I/57 kdy obchvaty Krnova a Opavy jsou 11,5 a Skrochovice najednou 9,5. Ano, stačí to, ale tenhle region by si opravdu zasloužil kvalitní napojení na Opavu a Ostravu. O té průsečné křižovatce bez jediného přídatného pruhu ani nemluvím...to snad nikdo nemůže myslet vážně.

Když už jsme u té Chrudimi nebo Skrochovic, představoval bych si, že se nejdřív udělá nějaká technická a ekonomická studie mezi městy A a B nebo křižovatkami s jinými jedničkami, v jednotných parametrech a a pak se z toho vyzobou podle důležitosti jednotlivé obchvaty, což zajistí finanční etapizaci a přednostní řešení problematických míst, a zároveň to umožní napojení dalších úseků bez nutnosti provizorních napojení a nějakých divokých šikan. Vím, že někdo to jde, ale zde asi ne.

Jen doufám, že se už nebudeme muset vymlouvat na neustálou změnu norem. U trasování a šířkového uspořádání už snad není potřeba vymýšlet kolo a neustále měnit o půl metru nebo o metr osvědčené kategorie.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“