Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od jozka »

Ohledne te D16... vidim to uplne ve 4K

1)Spolek "Zive Ledce" s hlavnim heslem "Dalnice tudy ne!"
2)Voda z Tetcic se do krve bije za PP Dymokursko coby jedinecne a neopakovatelne uzemi
3)Spolek za "Za prazce krasnejsi" napada likvidaci telesa byvale drahy Detenice - Dobrovice
4)Patrik hleda pravopisne chyby v dokumentaci, aby shodil moznost povoleni tunelu Udrnice. Po prehodnoceni planu na zarez vytahuje studii, ktera na zaklade Kosmovy kroniky hodnoti teren jako vysoce rizikovy z hlediska sesuvu. Stejne dopada tunel "Stare misto" a pote Cejkovicka estakada.

V roce 2069 popate propada EIA a RSD myslenku D16 definitivne opousti. Prispiva k tomu i intenzita na I/16, ktera stezi dosahuje tretinovych hodnot z prvnich desetileti. Ubytek je dan predevsim temi, kdoz sedi doma a sni o tom, ze jednou vyhraji v loterii a konecne si poridi svuj elektromobil.

Zazvonil zvonec a ...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Aram96 »

:ok: :D

Zajímavá myšlenka na tu D16. Osobně mě ale přijde, že dobudování obchvatů na stávající I/16 je dostatečným řešením. Nicméně pro celistvost nějaké budoucí (husté) dálniční sítě je tohle opravdu dobrý doplněk.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Trupman »

Díky za pozitivní feedback a jozkovi za optimismus, 2069 je krásný termín :D

Je to jenom čmrkanec v mapě, ale vzhledem k tomu, že se vyrojily v poslední době (legitimní) myšlenky na SČK okruh, tak tohle je podle mě "way to go".
Spíš než nějaké napojování MB s Nymburkem a Kolínem, kde to podle mého skromného názoru prostě až příliš blízko kopíruje D0, tak alternativa v podobě spojení MB a I/35 (potažmo dále východních Čech) je optimálnější. Hlavně už nyní tam jsou silné přepravní proudy (i když stačí zatím jednička s 2+1 a obchvaty), nicméně pokud by se nabídla dálnice, tak by to mohlo ulevit i D11, která bude velmi závratně růst hlavně ve spojení s D35 HK-OL a se suburbanizací Prahy.

Jinak na otázku, proč napojení na D10 je jižně od MB (do uzlu Bezděčín) a ne na severu, kde je silný zdroj dopravy škodovka - protože pokračující vizí je toto: https://mapy.cz/s/dadumopafu
(Tam mě tedy nenapadá jak lépe to napojit do D8 a exitu 18, pravděpodobně by to chtělo nějak komplikovaně pořešit s přemostěním Vltavy s kolektory).

Mimochodem - dálnice MB-Jičín je důležitá také kvůli proudům Praha-Krkonoše, které také rostou. Těžko říct, jak se projeví dobudování D11 k Trutnovu na směr Praha-Vrchlabí. Ale jako výpadovka do hor má D16 velký smysl.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Aram96 »

Ano, to spojení Praha-Krkonoše bylo první co mě napadlo. :) Že se při případné výstavbě takovéto komunikace doprava přesune sem z (v tu dobu dávno postavené :D ) D11 k Trutnovu.

Jinak bych ale řekl, že ten tvůj návrh D16 mezi D8 a D10 by měl být časově mnohem blíže. To je komunikace, která by se měla podle mě reálně začít klidně za 10 let připravovat, resp. vyhledávačka, varianta a zanášet do ZUR. A stejně tak přednostně bych viděl podobnou komunikaci nahrazující I/38 mezi D10 a D1.
Ta D16 mezi D10-Jičín mě přijde už další level, ale obecně jsem pro to mít nějakou vizi, která je výhledově na 30 let a bude podobně hustá jako sítě v Beneluxu, nicméně si myslím, že ty komunikace mají (ve srovnání se současnými dálnicemi v plánech) tak malý potenciál, že to prostě nebude na 4-pruhy, ale bohatě budou stačit 3-pruhy, které nemají takový dopad na ŽP. ;)

A jen dodám k tématu, že na rozdíl od tebe mě přijde, že ta MÚK Úlibice a okolí je navrženo dobře. Problém vidím opravdu jen v té OK. Nebo myslíte, že i po dostavbě I/35 Turnov-Úlibice bude v této MÚK hlavní směr D35>Jičín ? Pokud ano, tak měla tedy opravdu vypadat jinak .. Ale já si to tedy nemyslím.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od jozka »

Zase zpatky na zem... dalnici vedouci paralelne s D11, jen dvacet kilometru vedle neprosadi s vyjimkou Chucka Norrise nikdo. Snad jen pri soubeznem objevu ropnych vrtu, lomu na baterky a postriku proti ekospolkum.

A nevim, jak moc zmenila situace za poslednich osm, deset let, kdyz uz do Krkonos nejezdim, ale jestli byl na trase problem (s vyjimkou neblizsiho okoli Boleslavi a tehdy jeste Cerneho Mostu), pak to byla Paka (tam uz je snad reseni na dohled) a pak usek od Horek po Trutnov.

A co se navazujici vize tyce... gratuluji... dalsi cara na mape pretinajici zaplavova uzemi na soutoku Labe a Vltavy. Chlapi, sakra, to ze tam krome louky nic neni, ma svuj duvod a rozhodne to neni proto, ze by vsem tohle genialni reseni po desetileti unikalo. Mimochodem, napojujete se na D8 v miste, kde v roce 2002 voda podemlela pilir na dalnici D8 a most v jedne pulce pak spadnul.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Aram96 »

Myslím, že u vizí nejde vůbec o to, kde přesně to povede ani se o to Trupman nepokoušel (byť čáru do mapy nakreslil). Od toho jsou vyhledávací studie. Že bude do budoucna potřeba Mělník nějak kapacitněji "obchvátit" je ale, myslím si, více než jasné.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: D35 MÚK Úlibice

Příspěvek od Trupman »

jozka píše:Zase zpatky na zem... dalnici vedouci paralelne s D11, jen dvacet kilometru vedle neprosadi s vyjimkou Chucka Norrise nikdo.
30 km
A dovolím si připomenout paralelní D6 a D7 (ve vzdálenosti max 15 km od sebe v délce úseku ca. 30 km)
D52 a D2 (max 16 km od sebe, v úseku ca 35 km)
D48 a D1

A moje "oblíbená" D43 mezi Boskovicemi a M. Třebovou vedoucí paralelně k D35/D46

Paralelnost není zásadní protiargument. Ta dálniční spojka nemá primárně dublovat D11, to je pouze kýžený přidaný efekt. V první řadě má na sebe převzít existující přepravní proudy HK-MB, Praha-Jičín (-Vrchlabí), které již nyní jsou vhodné na 2+1.

2)
Překročení Labe u Mělníka je opakující se problém u všech vizí české dálniční tangenciály. Je to úzké hrdlo a jeho vyřešení je zapeklité, protože topografie místa je složitá, do toho tam zasahuje husté osídlení a ochrana přírody.
Severně od Mělníka - nemožné - kombinace CHKO a terénu.
Jižně od Mělníka - do Neratovic je přírodní rezervace, má jen jedno "úzké místo" tam, kde jsem udělal čáru. I bez ohledu na chráněná území je tam problém se zástavbou a terénem.

Tedy, dovolím si odvážné tvrzení, že můj návrh překročení Labe je jediný možný pro tangenciální dálnici v území mezi D0 a Českou Lípou.

P.S. ještě tedy vidím jedno možné místo a to je u zdymadla Dolní Beřkovice. Je tu ze severní strany takový vysoký ostroh nad Labem, není to chráněné území. Nicméně taková varianta by byla dost těžký zásah do krajiny a hlavně by musela těsně obcházet celé město Mělník.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
jozka
Příspěvky: 2761
Registrován: 27.6.2013 19:11:41

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od jozka »

Preskok z vlakna k D35

Naznacene reseni neni jedine mozne, ono je nemozne, pokud se budeme pohybovat v oblasti pricetnosti co se nakladu tyce. Pokud vyignorujeme PR, tak jediny zpusob je nekolikakilometrova estakada, uz jsem to naznacoval ve vlakne k I/9 (nevim, jestli se to zachovalo). Tahle verze je jeste vysperkovana tim, ze nejprve pretina tok Labe a rozlivove uzemi na soutoku s Vltavou a nasledne pokracuje zaplavovym uzemim proti proudu Vltavy, dohromady pres deset kilometru, kde vam nikdo zarucene neodkyve nasep.

Vite, tady se smejeme NIMBYstum, co delaji cary fixou do mapy skrz vesnice. Tohle je na stejne urovni.
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Mipe »

Mapmane co je realne po D43 ,
ze se zacne stavet ?
Ostatni dalnice by mely byt hotove .
Pocitam okolo roku 2035
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od vodouch2000 »

Myslím si, že nad rámec základní dálniční sítě už moc dalších nových D asi nevznikne, jestli vůbec nějaká. Pokud něco, tak kapacitní 2+2 jedničky, případně 2+2 SMV nebo jiné, nižší kategorie.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Furt se u tohoto, prosím, nechytejte za písmenko. Je snad jedno, jestli to bude D, R, A, I, Q nebo já nevím co. :) Vzhledem k prostupnosti území a "vývoji" společnosti je velmi nepravděpodobné, že by D někde ještě vzniklo. Bude problém zanést do ZUR i jakékoli nové R, ale to snad nemění význam toho dotazu Mipa. ŘSD nechává zpracovat nějakou vizi do budoucna, pokud se dobře pomatuju .. nejsou už nějaké výstupy, co bude potřeba ? Předpokládám, že se tam objeví nějaká forma tranzitního okruhu kolem Prahy/Stč.kraje, ale co dál ? Spojení některých krajských měst by mohlo být ve 2+2 ? Zvláště tam, kde ta komunikace bude zároveň plnit i jinou funkci.
Krupp
Příspěvky: 209
Registrován: 4.12.2009 12:44:45
Bydliště: Těšín

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Krupp »

Já bych tipoval KV-Chomutov-Ústí, možná Liberec.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od _jan91 »

No, nějaké finanční zdroje odčerpá údržba již postavených dálnic, zejména mostů a estakád přibývá. Pak asi půjde hodně peněz do VRT nebo důležitých železnic (přeložky, zdvoj a vícezkolejnění). Pokud bude dálniční síť v dnes plánovaném rozsahu hotová, některé úseky bude čekat zkapacitnění nebo alespoň na starých eRkách nějaká kultivace (např. Mohelnice - Olomouc). Pak doufám, že se volné zdroje a kapacity přesunou i na kultivaci silnic I. třídy, tj. zkapacitnění v peážních úsecích; obchvaty tam, kde se dosud nedočkali; MÚK; přeložky a homogenizace šířkového uspořádání. Mohly by se snad již začít řešit souvislé tahy, od dálnic na hranice nebo jako spojky dálnic, tj. např. I/38 (v celé délce), I/34 a I/37 (jako spojka kraje HK a PCE s jihem republiky), I/19 (jižní propojení D1 a D5), I/4 (od Strakonic po hranice), I/27 (od Plzně po hranice), I/13 (homogenizace v podkrušnohoří), I/50 (doplnění chybějících úseků) apod. - určitě mě někteří doplníte, co je potřeba zejména na severu. Práce bude pořád dost...
Paul1
Příspěvky: 347
Registrován: 4.1.2021 16:16:05

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Paul1 »

Když srovnám naši "vizi" s tou Slovenskou, tak ta naše je vyloženě k smíchu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlostn ... map_v2.svg

Aspoň u té vize by se mohlo ŘSD odvázat, když o nic závazného nejde.
_jan91
Příspěvky: 973
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od _jan91 »

To ale není vize, to je jejich základní páteřní síť. Řekl bych vzhledem k financím a terénu na Slovensku hodně velkoryse pojatá. Tam mají ve většině případů na eRkách smysl půl profily.
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kollma »

_jan91 píše: I/27 (od Plzně po hranice)
I/27 v úseku z Klatov na hranice je spíš kandidát na přeřazení na II. třídu než na nějakou homogenizaci a to říkám jako místní. Mnohem důležitější je i I/22, kudy jezdí násobně víc kamionů - přesně na takových silnicích by se měly stavět obchvaty, aby z toho vznikly kvalitní dvoupruhové tahy jako doplněk k dálnicím.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Trupman »

Paul1 píše:Když srovnám naši "vizi" s tou Slovenskou, tak ta naše je vyloženě k smíchu.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Rychlostn ... map_v2.svg

Aspoň u té vize by se mohlo ŘSD odvázat, když o nic závazného nejde.

Slovensko jde ale taky cestou stavby půlprofilů. A IMHO spousta těch eRek, pokud se někdy postaví, v půlprofilu taky zůstane.

Pokud kecám tak mě opravte, ale myslím si, že na Slovensku se také velmi málo staví (skoro vůbec) jedničky mimo tuto síť eRek. Prostě pokud se někde dělá přeložka, obchvat, tak je to půlprofil eRka. Čest výjimkám jako obchvat Galanty, most Monoštor, nebo Pražská ul. Prešov.

Oproti tomu v Česku, mimo dálniční síť, existuje také vize nějakých S úseků, která se postupně staví. Ať už to je Palačovská spojka, I/44 na Šumperk, I/11 na Opavu a u Třinca, výpadovky z Plzně, I/37 Hradubice, I/20 Písek-ČB, atd.
Jsou to všechno lokální úseky, které nevnímáme jako síť, ale jako doplněk Déček.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Mě se na slovenské síti líbí to, že opravdu po jejím dokončení bude ta země mít velmi slušnou hustotu sítě a také obecně tu zemi těmi dálnicemi "protkanou", že ať pojedete prakticky odkudkoli kamkoli, tak pojedete po dálnici (samozřejmě vím o realitě - financích a stavění polovičních profilů, atd.). Kdežto u nás po dokončení sítě zůstává mnoho poměrně hlavních směrů bez kapacitního propojení úplně, nebo jedině zajížďkou na pražský okruh. A to vidím jako největší chybu naší současně plánované sítě.
Ten středočeský okruh by se tam měl objevit a měl by IMHO vést tak, aby to byl zároveň jak "velký" okruh Prahy pro její objetí v nepřímém směru (např. D11-D8, D5-D1, D1-D10, D5-D8, ...), tak vlastně pro kapacitní propojení krajských měst, např. ČB-HK, Jihlava-Plzeň, atd. :jidlo: Kdyby se stavělo přímé propojení některých krajských měst co nejkratší, tak to tu funkci "okruhu" plnit nebude ..
Na Moravě je ta síť navržena mnohem lépe. Samozřejmě chápu, že historicky byla priorita propojit každé krajské město s Prahou, ale tím by to opravdu nemělo končit, realitu vidíme na D0, jak to potom vypadá.
A jinak souhlas s Jenem :) s těmi hlavními jedničkami. Za mě ty hlavní mít v 3-pruhu s MÚK (20, 27, 16, 50, 53,...) a na těch delších tazích (které jsou defakto dálnice ale pro méně aut) směrově rozdělené a SMV postavené komplet v nové stopě vedle staré silnice. (38, části 13, příp.49 nebo 43) :kladivo: A k tomu několik silnic první třídy (nebo některých úseků) přeřadit do třídy druhé, v tomhle souhlas s Kollmem.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

U české sítě jsme oproti Slovensku trošku zamrzli v čase. Slováci sice staví pomaloučku, ale aspoň už vědí s čím se počítá během desítek let. V Česku jedeme s menšími obměnami víceméně podle předlohy z poč. 90. let, kdy se ještě nevědělo, jak extrémně vzroste mezinárodní tranzit a nákladní přeprava. Pořád se tváříme, že nejprve dostavíme to co bylo dáno a pak se uvidí. Jenže namísto toho, aby dálnice v generálním plánu přibývaly, tak spíše ubývají (D49, D35 ...) ve prospěch třípruhovek. Tedy ani ten poloviční profil to nebude.

Jenže co se stane, až se ministerstvo rozhýbe a nakreslí do mapy další dálniční čáry? Oproti těm dnes plánovaným nebudou ty nové v územních plánech obcí. Nejvýhodnější koridory budou zastavěny novými baráky, protože s dálnicí tudy nikdo nepočítal. A protesty a výkupy budou složité, protože tam se nikdo nebude moci hájit, že trasa je zakreslena už od Hitlera.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Za mě tedy všemi deseti raději 3-pruh než poloviční profil, ale to je jiná věc. Jinak naprostý souhlas. Když vidíme tu realitu příprav, tak je podle mého nyní skoro nejvyšší čas na to namyšlení dalších plánů a postupné zanášení do vyšších plánovacích dokumentací. Co kdyby se ta současná síť opravdu třeba za 15 let dostavěla. :shock: :lol: Je pravdou, že těch úplně nových komunikací (v nových stopách) není mnoho, ale když se má nějaká jednička přestavět na 4-pruh SMV, tak to také bude prakticky v nové stopě, takže je to také potřeba to ukotvit v PÚR a ZURkách. Já vím, bude potřeba zkapacitňovat některé dálnice na 6-pruhy (s některými by se nemělo v žádném případě čekat na dokončení dálnic :mrgreen: ), ale k tomu po kouskách stavět něco nového je za mě v pohodě ufinancovatelné. Každopádně dálnic je potřeba co nejvíce postavit v této dekádě, protože ta další, se obávám a zároveň těším, se ponese v rychlých železnicích. :)
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

Oproti polovičnímu profilu se u třípruhu už většinou nepočítá s rozšířením, takže mívá jiné parametry. A pakliže přece jen nastane rozšíření, už nestačí jen přistavovat. Takže těžko říct, co je lepší.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Diaľničiar »

2+1 je mnohem snadnější, rychlejší a levnější, než nový 1/2 profil.
vzhledem k tomu, že motorizace a tranzit stoupají mnohem rychleji, než lze vůbec připravit a otevřít 2x2, tak se není čemu divit (že v provozu je 1/3 nebo 1/2 plánů a pokud to kdo chce zrychlit, tak se uchyluje k 1/2 profilům proti 2x2 nebo 2+1, kde to má smysl a udělá to ten dosavadní provoz mírně plynulejší, ale hlavně bezpečnější (dokud to kapacitně postačuje)

Jináč srovnáváte hrušky s jabkama. Slovensko tu navrženou síť nedostaví ani do 2100 tímto tempem. To je jednoduše fakt a nejde o vizi, ale o plány.

Dodal bych ale, že to co je zadáno jako plán je matoucí, když se nezná ani harmonogram výstavby (reální k plnění - i když se na tom již pracuje po 30 letech), protože to zpomaluje rozvoj regionů, hospodářství a mate taky sousední státy. Není to tak, že "to nic neznamená", právěže by bylo mnohem lepší stávající síť na Slovensku ještě zvednout, ale udělat plán pro výstavbu a vizi, kde to první bude v rozsahu 1400-1500 km a to druhé klidně 2200 km. Kde jde pak možno se s tím "hrát", třeba do těch 2+1 silnic a by se viděl potenciál rozvoje do případných upgradů na 2x2 respektivě novou výstavbu. Do té doby se je ale nutno uspokojit i s tím co je. :) Když by i 2+1 bylo vyčerpáno, byl by to "důkaz" pro opravodovu výstavbu 2x2, namísto jen 1/2 profilů, z nouze řešení, které ale pak stejně ještě dlouho slouží a je to horší, než 2+1 v mnoha ohledech. Nemluvě o ceně. Proto se není co divit, že dekády se model 2+1 masivně ve světě uplatňuje, někde i do formy dualizace po samotné 2+1 (kde je na to prostor; pak lokálně vznikají i 2+3 nebo 3+3 pruhy, ale se uleví provozu); a proto se tak nelpí na dálnicích jako tom pojmu, ale na zkapacitňování silnic.

V případě ČR to není nic moc, km to odpovídá SR, ještě je to možná horší vzhledem k průmyslu, hustotě i obyvatelstvu. Nejvíce obydlené nemá kompaktní obchvaty, objezdy, ale jen chabé spojnice. Napojení na hlavní město do regionů neexistují, na regionální sidla taky nic extra. Ano, Morava to má lepší, než západ. Ale zase se formují ty regiony a modernizuje pomalounku ta jediná spojnice, jenom škoda, že se to opravdu nerealizuje na 2x3 v celé délce. (vím, EIA atd.)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Honey72 píše:Oproti polovičnímu profilu se u třípruhu už většinou nepočítá s rozšířením, takže mívá jiné parametry. A pakliže přece jen nastane rozšíření, už nestačí jen přistavovat. Takže těžko říct, co je lepší.
Jenže než se dostane na dostavbu, tak se 5 krát změní normy a ten poloviční profil nejde často využít. :) Je to trochu s nadsázkou, ale bohužel to tak někde opravdu je.
Jinak mě přijde lepší postavit 3-pruh na návrhovou rychlost 90-100 třeba, ta silnice bude násobně bezpečnější než 2-pruh a kdyby náhodou došlo k velkému nárůstu (jakože to v příštích 20-30 letech není zrovna pravděpodobné), tak se to rozšíří na 4-pruh SMV prostě s MPR 110 docela v klídku.
Vzhledem k tomu, že se teď bourají a znovu staví i mosty staré klidně 30 let, tak výhodu v těch polovičních profilech nevidím už skoro žádnou.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Diaľničiar »

30 roční mosty se snad nebourají (jako na pásu), to jsou snad velké výjimky. Bourají se - ale jsou starší. :) (i když vím, kam tím míříte, ale trend je trochu jinej, protože zase u mostů je lepší, když stojí, pač s nima se to prodražuje (do formy 2+1) - to je lepší je stavět nové v rámci nové trasy a starší přenechat na cyklostezky)

jen to se odklonilo od vize dálniční sítě, dostalo do vize silniční sítě :)

Já neustále píšu, že vy kostru z 85% máte hotovou. Chybí nadstavba (ta v plánech není ucelená) a vize - do které lze uplatnit kde-tu i ten 3- pruh, kde to má opravdu daleko k realizaci 2x2. Kdo tohle chápe, ten tu silniční síť přestavuje, kdo tohle nechápe, ten uvázne na 50 let.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Trupman »

Aram96 píše:Když už, tak jako opravdu dálnici z východu na západ přibližně v trase II/150, tam byla dálková silnice i v plánu, pokud vím, např. u Stínavy je současná silnice široká právě kvůli tomu.
To je už hodně fantaskní představa.
Severní obchvácení Brna pro místní dopravu je opravdu obtížné kvůli topografii. II/150 (PV-Boskovice-Žďár) pro tuto aglomerační dopravu už nemá smysl. Naopak pro dálkovou dopravu postačí kapacitní a kvalitní D1 a D35. Pokud by byla poptávka po alternativě jižního napojení Prahy a střední Moravy, resp. řešit Bavorsko-Plzeňsko-Táborský směr na střední Moravu a D1 by nepřipadala z nějakého důvodu v úvahu, pak se nabízí kapacitní tah v trase I/34.

Obecně vzato bych vizi, resp. identifikaci problémů nezanesených do současného plánu, pro české dálnice viděl takto:
  • "Středočeský" okruh, aneb tangenciály v hustě osídleném prostoru, které by odvedly český tranzit mimo Prahu. - O tomto se už docela mluví.
  • Kapacitní spojky krajských měst, zejména radiální spojení v Čechách - tj. po D0 a SČK okruhu - třetí český okruh. - Zde je to skutečně jen velmi hrubý rámec, který bude mít potřebu různého řešení v různých úsecích a nelze ho vidět jako jedno Déčko.
  • Trans-Vysočinské dálnice. Aneb spojky D1 a D35. O tomto se bohužel moc nemluví, ale tranzit sever-jih roste a ještě víc poroste. Pobaltí chce dojet do Alp a k Jadranu. Hlavním tahem bude vždy Moravská brána, ale třeba D11 od Vratislavi dovede auta do Hradubic a co dál...? Na jih nic nevede. Směry tady už jsou docela identifikované v současných jedničkách. Jsou to směry Hradubice-Brno, Hradubice-jižní Čechy (Humpolec), střední Morava- jižní Čechy (viz výše, Svitavy-Humpolec) a pak samozřejmě I/38, tj. středo-východní Čechy - Jihlava - Vídeň. Problém je, že nelze každou z těchto jedniček nahradit dálnicí. I kdybychom se nacházeli ve volném prostoru, tak separátně tam nebudou dálniční intenzity. Teď musí nastoupit skutečně dobrý vizionář, plánovač, a vytyčit jeden koridor, který dokáže na sebe navázat všechny tyto směry.
    Je taky možné, že pokud se to dobře vytyčí, tak by jedna dálnice "trans-vysočina" mohla být právě jedním z úseků SČK okruhu, nebo v sobě kombinovat i okruh "třetí český okruh".
V předchozích příspěvcích jsem nakousl myšlenku D16 dálnice Jičín (D35) - MB (D10) - D8 u Veltrus. Teď rozšiřuji představu, už daleko méně konkrétní, o celý SČK okruh. Červeně vyznačená je dálnice. Je potřeba mít na mysli, že okruh se skládá z různě zatížených úseků s různými přepravními směry. Není tedy rozumné při projektování okruhu hledět na silnici jako na kružnici s nějakým plusminus pevně daným poloměrem. Vidíte, že využívám D35 mezi Jičínem a HK, využívám prvorepublikovou vizi dálnice na jih od Plzně, sloužící tranzitu východ-západ. Na sever od Prahy se jedná o okruh velmi blízko pražské aglomeraci, což je vzhledem k charakteru polohy Prahy logické. Nově přidávám vlastní vytyčení trans-Vysočiny. Vedení je potřeba vidět v kontextu dostavby celé sítě (D43, D35) a také obohacené o další "eska" (např. Jihlava-Znojmo). Dálnice v trase Plzeň-D6 je pak už jen uzavřením okruhu k další diskuzi.
Tmavě vínové jsou pak úseky "třetího okruhu", kde nevedou v souběhu s dálnicí, pak bych je viděl jako eSkové jedničky. Jak vidíte, jde hlavně o S35 Jičín-LBC a S13 LBC-KV. k diskuzi pak připadá ještě eSko Most-Plzeň nebo ČB-Humpolec, ale to podle mě není nutné.

Obrázek
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“