Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kot »

Byť je více či méně připojená mapka nesmysl ? Z toho vyplývá i nesmyslnost vyznění článku...
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

davidb píše:Ve své podstatě je to podobné co jsme tady kdysi kreslili. Aram96 na straně 42.

K tomu obrázku z idnes.
S většinou souhlasím.
Blbost je propojení Brno - ČB - Plzeň. Tam by to mělo být vedeno výše, jak jsme tady diskutovali.
Další blbost je FM - Zlín. Pokud se dodělá D49, tak to bude možná lepší jet přes Čadcu. A nebo po D48 a přes Přerov. Další cesta je zbytečná.

Chybí mi tam Mohelnice - Jeseník - PL a Jihlava - A.
A možná další propojení na Německo. Jedno z Liberce, druhé někde v okolí Chomutova
Podobné tak leda v tom, že je to kreslení tužkou do mapy. Ale jinak bych se teda i urazil, pokud by byl můj návrh přirovnán k tomuhle nesmyslu. :D Polovina čar je naprosto nepromyšlená, dvě jsou naprosto nereálné a to možná i postavit, natož prosadit/povolit. :)
S pár čárama bych souhlasil. Především s tou severočeskou rychlostkou a tou spojnicí ČB-PCE (samozřejmě upravené a vedené více po D3) včetně toho “trojúhelníku” nad Jihlavou. Ale u rychlostek vedených přes Beskydy nebo Moravským krasem se fakt směju. :lol: :roll:
davidb
Příspěvky: 522
Registrován: 19.4.2018 21:38:53
Bydliště: Vratimov

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od davidb »

Aram96 píše:Ale u rychlostek vedených přes Beskydy nebo Moravským krasem se fakt směju. :lol: :roll:
Tak to určitě- to je blbost nebetyčná.
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

Cafourek se nechal unést. Na ministerstvu mu řekli každé krajské město, tak vzal Cafourek fixu a ... v další vlně spojí každé město přímo s každým, to teprve uvidíte jak se dělá síť.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Ondrah98
Příspěvky: 77
Registrován: 6.1.2019 21:06:59

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Ondrah98 »

Honey: To už tady taky různě kolovalo ne? Jak se ten člověk jenom jmenoval... Screen z map.cz a do toho v malování načmáraných asi 200 barevných čar. :lol:
Tomas Eybl
Příspěvky: 202
Registrován: 30.8.2016 21:30:15

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Tomas Eybl »

Jo, to je v tomto vlákně na straně 28: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=675
milanek
Příspěvky: 204
Registrován: 25.12.2015 23:43:50

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od milanek »

Mě zaujalo, že tam je D55 vedená pod Bzenec po východním břehu Moravy.

Jinak dálniční trojúhelník u Teplic by byl taky zajímavý, délka tak 25 km i s tunely a mosty, v Českém středohoří, prostě Need for speed.
kot
Příspěvky: 10512
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kot »

A to ŘSD nechce / a mnoho lidí z fora rovněž / Hanesovi udělat tunýlek pod Červenohorským sedlem...
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Mipe »

mapmane myslis ,ze se da stihnout D35 do 2030 ?
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od theodor less »

Jestli to bude PPP, ptej se martiniho.
mapman
Autor
Příspěvky: 5765
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od mapman »

D35 se musí stihnout do 2030, rok od roku tam budou stoupat intenzity a tím i tlak na dostavbu.
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Jestli se nestihne D35 do 2030, tak to tady s dálnicemi můžeme zabalit.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od theodor less »

CNN Prima News, 10. listopadu 2021 18:00, Co na to vaše peněženka (1110)
Lukáš Kovanda, Tomáš Janeba, Roman Budský, Jan Bokoč
Lukáš Kovanda varoval před opakováním slibů, které se zase nenaplní.
Pěkná mapa Evropy na pozadí.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od krtek700 »

theodor less píše:CNN Prima News, 10. listopadu 2021 18:00, Co na to vaše peněženka (1110)
Lukáš Kovanda, Tomáš Janeba, Roman Budský, Jan Bokoč
Lukáš Kovanda varoval před opakováním slibů, které se zase nenaplní.
Pěkná mapa Evropy na pozadí.
Děkujeme za info, a tu mapu nám sem nechceš dát, když už jsi to viděl? To si máme každý hledat? Pak jsou takové příspěvky trochu zbytečné ne?
Michal R
Příspěvky: 1473
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Michal R »

mapman píše:D35 se musí stihnout do 2030, rok od roku tam budou stoupat intenzity a tím i tlak na dostavbu.
Mapmane, s druhou polovinou samozřejmě souhlas. Intenzity jsou tam již dnes za hranicí stávajících kapacit, to není třeba složitě dokazovat...
A dokonce věřím, že ke křížení s I/34 je reálné se dokopat do roku 2030 ... ale následný úsek má dva kritické body a to Mladějovský hřbet a pak oblast Maletína, a tam, bohužel, nevěřím, že se povede nějak zvlášť rychlá výstavba....

Ale držet palce budu, to zas jo...
Japao Joe
Příspěvky: 1051
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Japao Joe »

Pozitivem je, že tohle jsou technické překážky a ne 'zelené' či NIMBYstické.
Michal R
Příspěvky: 1473
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Michal R »

Japao Joe píše:Pozitivem je, že tohle jsou technické překážky a ne 'zelené' či NIMBYstické.
.... a kdo tu psal, že se jedná jen a pouze o technické překážky... bohužel, očekávám i ty "zelené"...
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Když vidím, jaké problémy mohou vzniknout u blbého 1 km hloubeného tunelu, tak by se s tím úsekem Opatovec-SM s 4 km raženým tunelem mělo začít co nejdříve. :mrgreen: Jenže to dost možná dopadne tak, že buď tenhle úsek pojede dohromady s tím navazujícím jako PPP, nebo jednoduše nic. :(
darwousek
Příspěvky: 937
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od darwousek »

Moje taková vize je
okruh kolem středních čech: https://mapy.cz/s/kamelafesa
D35 Olomouc-Liberec
Severní spojka:Ustí nad Labem-Chomutov-Karlovy Vary
D43:Brno-Moravská Třebová-Šumperk
D55- https://mapy.cz/s/cuvurodutu vím že zde jsou již plány ale je zbytečné mít dvoupruhou dálnici a zároven je D55 v úseku Bzenec-Rohatec nerealizovatelná
plány jsou hodně amatérské a asi nerealizovatelné ale takhle by se mi dálniční sít opravdu líbila
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Tu D55 jsem trochu nepochopil ..
A pokud má mít jižní část tvého "okruhu" nějaký přínos a význam, tak ta část Plzeň-D1 musí být přímější. ;)
jeni013
Příspěvky: 714
Registrován: 3.2.2010 22:20:52
Bydliště: ValMez

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od jeni013 »

davidb píše:
Aram96 píše:Ale u rychlostek vedených přes Beskydy nebo Moravským krasem se fakt směju. :lol: :roll:
Tak to určitě- to je blbost nebetyčná.
Ta mapka je tragická, ale myslím, že tím Moravským krasem vede prostě S43 a přes Beskydy je to D48 + Palačovská spojka + I/57 + D49, tedy již dnes připravované rychlostky (eSka)

Tu S19 tam taky vedou nesmyslně přes ČB. Ta má šanci nejjižněji v ose Mirotice, Tábor, Pelhřimov. A pokud se toto povede, pak S23 nedává smysl, protože by si s S19 zbytečně konkurovaly.
darwousek píše:...
D55- https://mapy.cz/s/cuvurodutu vím že zde jsou již plány ale je zbytečné mít dvoupruhou dálnici a zároven je D55 v úseku Bzenec-Rohatec nerealizovatelná
...
Jižní obchvat Strážnice je neprůchozí (CHKO, Přírodní park) kolem štreky je ta silnice nejefektivnější a dvoupruh tady na 20 let stačit bude (myšleno v úseku Rohatec - Bzenec). Bude to blbý, ale tady budou nejvyšší intenzity okolo víkendu, jinak to postačí.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Diaľničiar »

V roce 2021 bylo v ČR 1350 km dálnic.

Když se podíváme na 1. příspěvek v tématu z r. 2009, jak si to autor představuje v roce 2039:

Obrázek

a srovnáme to s rokem 1989 a posunem v 2022:

ŘSD:
Obrázek

tak je co dělat ale je i čas :) obzvláště, když se na to podíváme optikou silnic I. tříd, které lze upgradovat v daných trasách :)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Aram96
Příspěvky: 7898
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Jak MD zadávalo vypracování studie na nějaké ty “nové dálnice” (ve spojení s migrací obyvatel, VRT apod.), tak z toho pořád výsledky nejsou ? :jidlo:
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Honey72 »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p252600
Xyzc píše: MD ČR má na webu dokument: Rozvoj dopravní infrastruktury do roku
2050:
https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Strategie ... -roku-2050

Píše se tam:
"Propojení Čech a Moravy je plánováno dvěma paralelními tahy, což lze charakterizovat
jako dostatečné, nezbytné v této souvislosti bude postupně směrem od Prahy
zkapacitňovat dálnici D11, která bude výrazně více zatížena po dostavbě D35 ve
srovnání s dnešním stavem (minimem je zkapacitnění na uspořádání 3+3 do Poděbrad,
výhledově pravděpodobně až do MÚK s D35)."

Takže evidentně jen po MUK Sedlice. Osobně by mi přišlo vhodnější dotáhnout 3+3 až po MUK Opatovice na D35 a MUK Plotiště na D11 (tzn. tak aby i peáž D35,D11 byla 3+3), včetně přestavby MUK Sedlice takovým způsobem, aby šla plynule projet 130 km/h všemi směry.

OT přesunuto do témat Vize naší dálniční sítě a 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3. Jirka L.
Staví se vůbec někde v ČR alespoň malý úsek dálnice, který by měl již rezervu do budoucna? Ne. Nedokážeme dát do provozu ani třetí pruh co už léta stojí. Ty stovky km s širokým středovým pruhem v Polsku pro budoucí rozšíření mě fascinují.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Xyzc
Příspěvky: 212
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Xyzc »

Honey72 píše:Staví se vůbec někde v ČR alespoň malý úsek dálnice, který by měl již rezervu do budoucna? Ne. Nedokážeme dát do provozu ani třetí pruh co už léta stojí. Ty stovky km s širokým středovým pruhem v Polsku pro budoucí rozšíření mě fascinují.
Nestaví.
Ale i ten polský systém má svá negativa. Cena je vyšší min. o 15% než u klasického 4 pruhu. Někde polácí uvádí, že snad až o 20%.
Pokud by přihodili ještě 10% navíc, už by měli ten 3+3 pruh. Takže pokud tam jednou bude, dává to smysl. Ale pokud ne, jako že mají úseky kde jim teď jezdí 6-7k voz./24h a intenzity na 3+3 tam nebudou ani za 100 let, tak tam to jsou vyhozené prachy.

Vlastně mne ani nenapadá, kde to v CZ využít. Ty úseky kde by se to hodilo, už stojí. Na těch ostatních se mi jako nejsmysluplnější jeví možná rezerva na některých nových úsecích D0 na 4+4.

V nadpisu vlákna je sice "D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění", ale stačí kouknout do té EIA a rozšíření je jen do km 40,11. Dál jsou 2 větší mosty, které se nejspíš budou dělat v nějaké samostatné zakázce.
Samotný lanový most nebude problém, ten už je na 3+3 kvůli připojováku a odbočováku. Až s případným 3+3 až do HK se bude muset rozšířit.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“