Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Honzl »

To xyzc: Pokud stojí Poláky rezervní širší středový pruh 15 až 20 procent ceny navíc, ptám se kolik stojí u nás při rozšiřování nutné bourání mostů nad dálnicí i některých na dálnici, kam se 3 plus 3 nevejde. Možná to cenově vychází hůř. Co se týče D0, možná by bylo lepší postavit 2 plus 2 D19, která by provoz na D0 podstatně snížila i vzhledem k přesunu dopravy dál na jih a západ v obou směrech po D3, D4 a D5. Už i proto, že D1 a D35 jsou paralelní a dál na jih a západ nikoliv a musí vše přes D0... Všiml jsem si, že Poláci mají na té středové rezervě už i vyasfaltované pruhy na mostech na dálnici, skoro jako to nešťastně hloupě zdržované a už postavené rozšíření Praha - Jirny na D11...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Aram96 »

Souhlasím s tím, že už máme malokteré úseky dálnic, kde by NYNÍ dávalo smysl stavět rezervu v SDP. Většina takových úseků už stojí a je to generál po bitvě.
Za mě je to pouze D35 mezi D11 a D1, tam bych rezervu v SDP klidně dělal. Jinde si myslím, že 6-pruh prostě potřeba nebude nikdy, půjde jen o dílčí úseky již stojících dálnic, vesměs jen v okolí Prahy (+D1 u Brna samozřejmě).

Jinak dle mého bude dávat smysl mít D11 v 6-pruhu rozhodně až k rozvětvení s D35 čili MÚK Sedlice. A doufám, že to bude zakončeno tak, že tam bude 2+2 rozplet pro směry Olomouc + Wroclaw s tím, že na Olomouc by klidně mohla vést hlavní trasa, být to D11 a na hranice s Polskem by byla D37. :) Ale takové snění je už OT, pardon.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Honzl »

To Aram: Možná ještě středočeská D3 od Prahy k benešovské spojce...vzhledem k uvažované mezinárodnosti tohoto tahu: sever - jih Evropy.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění

Příspěvek od Aram96 »

Tu jsem měl popravdě prvně napsanou jako druhý případ, jenže vzhledem k těm tunelům a tudíž nereálnosti dodatečné dostavby, jsem to rovnou smazal. :D
Myslím, že kdyby někdy nestačila D3, tak se prostě přizpůsobí D4 (dodělá 4-pruh až k ČB) či nějak krkolomně zkapacitní I/3. D3 je zrovna poměrně dobře pokrytý “koridor” resp.bude až bude ta D3 stát. :)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Diaľničiar »

Ty volné rezervní plochy pro 3. jízdní pruhy, bude možno upgradovat na elektro-silnice. Třeba že. Již jen tím, že to jsou rovné tepny s plánem v tomto rozsahu lze uskutečňovat i tohle. No a najednou to má své využití. Ale Poláci pokud vím, tak tam, kde počítají s rezervou, tak ví, že tam jsou urbánní plány a spolupráce s hospodářstvím, tedy jaký rozmach kde bude a lze se poučit z jiných zemí. Jakmile navíc uděláte některé lokality zajímavé, nastane boom výstavby skladů a logistiky a najednou nemáte jak rozšířit, jedině postavit novou trasu. A v tomto ohledu je velmi moudré, že jsou části, které s tímto počítají a to mj. značí, že to jsou "rozvojové zóny" Polska. O tom by mohl ML90 ... nebo jsem to od něj četl. :) Ale je to logický krok, který se takhle dnes připravuje ve vícero státech.

Mnohem lepší, než všude dávat 2x2 a navazovat na to další 2x2 a další 2x2 a nedimenzujete ani MÚK a najednou zjistíte, že sice máte všude dálnici, ale intenzity rostou a není kde rozšířit a jste nucení pak bourat nadjezdy a bourat větve MÚK. To se děje v H a bude se zhoršovat v některých lokalitách, ale to je i důvodem, pro který se snaží budovat i "nové spojnice" kolem měst a průmyslových zón, čímž odlehčují všechny nové trasy a jejich uzly. Je to taky možná cesta, vhodnější pro vyšší osídlenost s menšíma sídlama, což je přesně H příklad. I tak ale bylo nedomyšlené, že u velkých měst není dimenzováno na rozšíření.

Český případ rekonstrukce D1 byl o tom, že nebyla EIA. Ale je to samozřejmě taky špatný postup na další desítky let a není to rozšířeno a mohlo být. Protože se to celé měnilo, celé staveniště bylo na dosah všemu. Do toho se dalších 20 let nikdo nezahryzne. Proto je to škoda, že taky tam mohla být vedená alternativa třeba pro ty busy a vedle parkoviště u uzlů atd. Tam je zbytečné tahat e- silnici, vzhledem k projektům u dráhy.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honzl »

To Aram: OK, ohledně D3, zapomněl jsem na ty tunely... Jinak jsem si vzdy myslel, že město velikosti Benešova si kvůli dopravním tokům stejně zaslouží, aby mělo k D1 čtyřpruhovou silnici, třeba S21,5, což by nemělo být tak těžké, když kdysi byly postaveny mosty nad I/3 už na čtyřproudové rozšíření. Jelikož je plánovaný tzv Benešovský přiváděč z D3 kolmý na osu sever-jih, doprava do a z Benešova od D1 z Mirošovic by raději jezdila po I/3 upravené na S21,5, čímž by se D3 odlehčilo. Akorát by ale ta čtyřproudovka měla z Prahy končit jako obchvat města až za Benešovem, tam kde je ten kruháč u Mariánovic, ale nynější plán třípruhovky podél města s tunýlkem by to znemožnil.
Saljack
Příspěvky: 570
Registrován: 10.11.2019 23:52:53

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Saljack »

Já bych se u I/3 nebál, že po dostavbě D3 nebude rozšířená na 2+2. Ono by se to mohlo klidně udělat už dnes, ale důvod to nedělat je tlak na výstavbu D3. Stejně tak i ty OK u Benešova. To, že by ta rekonstrukce u Konopiště resp. obchvat Benešova ty intenzity po dostavbě D3 nepobral bych se opravdu nebál, protože za Benešovem k Meznu toho moc už není a navíc už tam nejsou žádné tunely, takže pro Votice a Olbramovice a asi i Bystřici už se vyplatí jet po D3, tj. čím dál od Prahy tím víc se bude vyplácet jet po D3. Ono se to nejspíš vyplatí i pro Benešov jet po D3 ale bude záležet odkud z Prahy a jak bude D1 resp. D3 zasekaná.
Michal R
Příspěvky: 1464
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Michal R »

Saljack píše:Já bych se u I/3 nebál, že po dostavbě D3 nebude rozšířená na 2+2. Ono by se to mohlo klidně udělat už dnes, ale důvod to nedělat je tlak na výstavbu D3. Stejně tak i ty OK u Benešova. To, že by ta rekonstrukce u Konopiště resp. obchvat Benešova ty intenzity po dostavbě D3 nepobral bych se opravdu nebál, protože za Benešovem k Meznu toho moc už není a navíc už tam nejsou žádné tunely, takže pro Votice a Olbramovice a asi i Bystřici už se vyplatí jet po D3, tj. čím dál od Prahy tím víc se bude vyplácet jet po D3. Ono se to nejspíš vyplatí i pro Benešov jet po D3 ale bude záležet odkud z Prahy a jak bude D1 resp. D3 zasekaná.
Je fakt, že při sledování posledních vizualizací staveb 0301-0303 mě napadlo, že ony tunely a most přes Sázavu taky asi nebude v režimu 130 km/h (či snad dokonce na MPR vyšší), ale spíše 80 km/hod byť tedy doufám, že se jednou dočkáme i 100 km/hod. A při klasické špičce to prostě bude dopravní špunt; ve všední dny dopoledne+v neděli vpodvečer do Prahy, odpoledne pak obrácně...

Protože SOKP 511 bude dřív než D3, tak klidně věřím tomu, že z východní části Prahy nemálo lidí pojede přes D1 a I/3, stejně tak i tranzit do ČB ze západní části (v té době naučený jezdit přes Písek díky dostavěné D4) nepojede na D3.
Nicméně to ještě pár let nebude, a v tét době vám trasu bude volit nějaká "chytrá" aplikace WAZE-like
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Proč by ty tunely měly být špuntem ? Jako MPR 100 v nich bude na 99% (s 80 nestraš :) ), ale proč by to mělo nějak zásadně vadit ?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Diaľničiar »

Já si furt pamatuju numero 1300, ale již brzo to bude 1500 km dálnic. :) Otázka je, jestli těch 200 km, které slibuje tato vláda, jestli je to ještě k tomu? Anebo ne? Nebo jak to vlastně je?
0.JPG
0.JPG (35.42 KiB) Zobrazeno 4938 x
Odkaz na článek seznamu "Nestavte další silnice ani tunely. Cesta Česka z dopravní krize vede jinudy" a navazující reakce přesunuty sem. Jirka L.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Houdini
Příspěvky: 277
Registrován: 10.2.2011 9:42:32

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Houdini »

http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 43#p256943
Honzl píše:Dost promarněná příležitost, tenhle obchvat. Nechci tady už zmiňovat D19, aby mne zas kdosi nepeskoval, ale vzhledem k důležitosti siinice a aglomerace Tábor-Sezimovo ústí měla být silnice od Tábora až za Chýnov čtyrproudovka (jako z Tábora na západ) a podobně jako I-34 od Budějic za Rudolfov, nebo I-27 Plzeň - Přeštice (a žádné úrovňové křižovatky)... Ale už je to tak, jak to je... Žádný strategický plán na pár let dopředu.
Nevím jestli "Strategický plán", ale existuje Vize https://cdn.xsd.cz/original/78f7e3230bc ... fefdc5.jpg napojit D19 přímo do křižovatky s D3 v Čekanicích https://mapy.cz/s/butahezute
Pravděpodobně nerealistické, ale vysvětluje to "kvalitu" obchvatu Chýnova = budoucí silnice II třídy.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
darwousek
Příspěvky: 929
Registrován: 21.10.2021 20:28:02
Bydliště: I/4 v budoucnu snad M4

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od darwousek »

Upřímně si nedokážu představit že by někde kolem chýnovské jeskyně vedla dálnice+jsou zde rovnou 3 přírodní rezervace
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Někde ten 4-pruh stejně jednou bude muset vést. Vždyť je to do očí bijící ta mapa našich dálnic. Nebo se budeme muset spokojit s tím, že silniční infrastruktura ČR prostě zůstane i za "Východem" ..
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Honzl »

Jestli to bude jak píše Houdini -- s D19 napojenou v Čekanicích, tak na dvojku bude ten obchvat Chýnova slušná silnice a beru kritiku zpět... Už se těším.
martink
Příspěvky: 147
Registrován: 10.12.2019 1:22:29

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od martink »

Houdini píše:Nevím jestli "Strategický plán", ale existuje Vize https://cdn.xsd.cz/original/78f7e3230bc ... fefdc5.jpg napojit D19 přímo do křižovatky s D3 v Čekanicích https://mapy.cz/s/butahezute
Pravděpodobně nerealistické, ale vysvětluje to "kvalitu" obchvatu Chýnova = budoucí silnice II třídy.
díky za mapku, zajímavé. A to je vize koho, kdo si jí zadal, je možné více informací?
JakubMD
Příspěvky: 313
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od JakubMD »

Byla to "vize" ministra Kremlíka, představena v roce 2020. Od té doby se na tom neudělalo vůbec nic.
kot
Příspěvky: 10365
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od kot »

Tato "vize" má hlavu patu. Byla by slušně přínosná...
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Aram96 »

Ano, tato vize opravdu má hlavu a patu. V tomto se navíc překrývá s návrhem jak třeba mým, tak těmi, které tady v minulosti někteří představili. Když už to napadne x lidí, tak na tom asi něco bude .. A průnik průniků mezi návrhy je právě nějaká jižní dálnice mezi D5 a D1 - ta je prostě naprosté minimum, o co by se měla naše dálniční síť rozšířit. Osobně bych přidal ještě pár dalších dálnic v Čechách a jinde už postačí pořádné jedničky. :kladivo:

Odpovídám tady, protože se tady bude evidentně těch příspěvků přesouvat více .. :oops:

A naprostý souhlas s obchvatem Chýnova, psal jsem to zde už dříve, že spojka D3 a D1 by měla rozhodně vypadat nějak jinak, tudíž ty stavby, které se tam teď postavily/staví, tak budou do budoucna nižší třídou, protože parametry takovéto komunikace musí být někde jinde, než právě třeba tento obchvat. :ok:
kyk
Příspěvky: 954
Registrován: 22.7.2011 10:54:46
Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
Kontaktovat uživatele:

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od kyk »

JakubMD píše:Byla to "vize" ministra Kremlíka, představena v roce 2020. Od té doby se na tom neudělalo vůbec nic.
Minimálně obchvat Slaného, staví se Mělník
Xyzc
Příspěvky: 209
Registrován: 24.11.2016 7:56:53

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od Xyzc »

JakubMD píše:Byla to "vize" ministra Kremlíka, představena v roce 2020. Od té doby se na tom neudělalo vůbec nic.
Není pravda, že by se nic neudělalo. V návaznosti na to, zadalo ŘSD tuhle zakázku: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/359470
Předpokládám, že teď někdy by mohlo být hotovo.
JakubMD
Příspěvky: 313
Registrován: 26.1.2022 10:41:38

Re: I/19 Chýnov, obchvat

Příspěvek od JakubMD »

Xyzc píše:
JakubMD píše:Byla to "vize" ministra Kremlíka, představena v roce 2020. Od té doby se na tom neudělalo vůbec nic.
Není pravda, že by se nic neudělalo. V návaznosti na to, zadalo ŘSD tuhle zakázku: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/359470
Předpokládám, že teď někdy by mohlo být hotovo.
Dekuji za odkaz. Netusil jsem.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

Docela by mne zajímalo, jestli existují nějaké plány na místní změnu trasy některé z dálnic? Naše dálnice sice nejsou tak staré, jako třeba v Itálii, kde se můžeme setkat s úpravou starých dálnic snad všeho možného i nemožného druhu. Nejčastěji tam mají druhý profil postavený v úplně jiné, přímé stopě anebo třeba A3, kterou z velké části úplně nahradila A2 a stará trasa zůstala opuštěna.
Ale i tak jsou některé části našich dálnic již nevyhovující. Co se určitě plánovalo, byl odklon D1 od Brna víc na jih, ale o jiných místech nevím. Možná jednou projde proměnou část D46. Nebo zmizí oblouk u Střechova na D1 či na D10 u Staré Boleslavi. Bobová dráha na D10 u Předměřic, odříznutí Kbelu od Benátek nebo nechvalný Paceřický kopec na S35.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Vochomurka86
Příspěvky: 128
Registrován: 11.10.2019 15:58:00

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Vochomurka86 »

Je to sice OT, ale kde je původní těleso A3 opuštěno a nahrazeno A2 ? nejsem znalec jižní Itálie a je to pro mě novinka...
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od mapman »

Plány na změnu trasy dálnice nikde neexistují. A to ani u D46, kde se možná zmírní některé oblouky, ale přesun do nové trasy se nechystá. Jediné, co jsem v průběhu let zaznamenal, byly diskuse o přeložení D10 u Boleslavi namísto výstavby šestipruhu, ale to je ze hry. Něco jiného jsou ale změny trasování nové dálnice oproti původní silnici budované v polovičním profilu dálnice. Viz např. D7 Chlumčany...
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

Velké přesuny se už u nás čekat nedají a i ve světě jsou vzácné. Vlastně naše D1 už byla na několika místech přemístěna, jenže se tak stalo ještě během výstavby a po staré trase se nikdy nejezdilo.

Tak ona ani ta A3 v Itálii nebyla kromě úseku mezi Neapolí a Salernem nějak moc přesunuta, někdy jen oblouky, ale někdy i několik kilometrů. To už více byla odkloněna A1 v Apeninách.

Jenom pro ukázku pár míst z desítek v té Itálii na A2. Nejedná se o dlouhé úseky, často jen protunelování kopce, který původní A3 obcházela. Původní těleso a mosty jsou často zrekultivovány nebo už zarostly, ale při troše pozornosti na satelitních snímcích dobře rozpoznatelné: https://www.google.cz/maps/@40.6261233, ... a=!3m1!1e3. https://www.google.cz/maps/@38.3794837, ... a=!3m1!1e3 Na několika místech bylo původní těleso upraveno pro jinou silnici:
https://www.google.cz/maps/@38.2447766, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@40.0038294, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@38.326066,1 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@38.2949239, ... a=!3m1!1e3 a najde se i několik míst, kde stará dálnice včetně mostů dosud stojí a zarůstá
https://www.google.cz/maps/@40.6646405, ... a=!3m1!1e3 (koukněte na street, stojí i estakády)
https://www.google.cz/maps/@38.2513883, ... a=!3m1!1e3. Zřejmě z důvodů, že její rekultivace by byla moc nákladná.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“