Super příspěvek!Honey72 píše:Velké přesuny se už u nás čekat nedají a i ve světě jsou vzácné. Vlastně naše D1 už byla na několika místech přemístěna, jenže se tak stalo ještě během výstavby a po staré trase se nikdy nejezdilo.
Tak ona ani ta A3 v Itálii nebyla kromě úseku mezi Neapolí a Salernem nějak moc přesunuta, někdy jen oblouky, ale někdy i několik kilometrů. To už více byla odkloněna A1 v Apeninách.
Jenom pro ukázku pár míst z desítek v té Itálii na A2. Nejedná se o dlouhé úseky, často jen protunelování kopce, který původní A3 obcházela. Původní těleso a mosty jsou často zrekultivovány nebo už zarostly, ale při troše pozornosti na satelitních snímcích dobře rozpoznatelné: https://www.google.cz/maps/@40.6261233, ... a=!3m1!1e3. https://www.google.cz/maps/@38.3794837, ... a=!3m1!1e3 Na několika místech bylo původní těleso upraveno pro jinou silnici:
https://www.google.cz/maps/@38.2447766, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@40.0038294, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@38.326066,1 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@38.2949239, ... a=!3m1!1e3 a najde se i několik míst, kde stará dálnice včetně mostů dosud stojí a zarůstá
https://www.google.cz/maps/@40.6646405, ... a=!3m1!1e3 (koukněte na street, stojí i estakády)
https://www.google.cz/maps/@38.2513883, ... a=!3m1!1e3. Zřejmě z důvodů, že její rekultivace by byla moc nákladná.
Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Bohužel v rámci rozšření D10 se s ničím takovým nepočítá (chybně). Ten Kbel si o to úplně říká. Teď probíhala rekonstrukce estakády skrz Kbel a jsem zvědavý kudy tam chtějí táhnout ten 6-pruh.Honey72 píše:Docela by mne zajímalo, jestli existují nějaké plány na místní změnu trasy některé z dálnic? Naše dálnice sice nejsou tak staré, jako třeba v Itálii, kde se můžeme setkat s úpravou starých dálnic snad všeho možného i nemožného druhu. Nejčastěji tam mají druhý profil postavený v úplně jiné, přímé stopě anebo třeba A3, kterou z velké části úplně nahradila A2 a stará trasa zůstala opuštěna.
Ale i tak jsou některé části našich dálnic již nevyhovující. Co se určitě plánovalo, byl odklon D1 od Brna víc na jih, ale o jiných místech nevím. Možná jednou projde proměnou část D46. Nebo zmizí oblouk u Střechova na D1 či na D10 u Staré Boleslavi. Bobová dráha na D10 u Předměřic, odříznutí Kbelu od Benátek nebo nechvalný Paceřický kopec na S35.
Re: Vize naší dálniční sítě
Já jsem spíše zvědavý, jestli to tam projde skrz hluk. Tady bych se přeložení dálnice opravdu nedivil a bylo by to možná i správně. Ovšem v dopadu na ŽP v celkovém pojetí je samozřejmě šetrnější nechat stávající trasu. Na D10 by mělo však určitě nastat "přeložení" dálnice okolo Mladé Boleslavi. Myslím, že tam se měla současná dálnice ponechat jako směr na Prahu a byly by to 2 pruhy na hlavní trase a dva vedle jako kolektor až ke křižovatce s 16 a 38. A postavit dva kompletně nové pásy směr Turnov, byly by navíc dál od zástavby. 2 pruhy pro hlavní trasu a opět 2 pruhy pro kolektor. A polovina všech větví křižovatek může zůstat tam, kde stojí. Jedinou výjimkou by byla asi křižovatka s ulicí Jičínskou na I/16. Tam stejně musí ale přibýt kolektory, takže se to tam bude překopávat celé i tak...
Každopádně zajímavá debata k zamyšlení ..
Každopádně zajímavá debata k zamyšlení ..
Re: Vize naší dálniční sítě
Při naší rychlosti výstavby dálniční sítě jsou odklony stávajících dálnic nejspíše sakra vzdálenou vizí ! Řešení 6ti pruhu Kbelem by mě rovněž zajímalo.
Re: Vize naší dálniční sítě
Přes Kbel za cenu demolic.JakubMD píše:
Bohužel v rámci rozšření D10 se s ničím takovým nepočítá (chybně). Ten Kbel si o to úplně říká. Teď probíhala rekonstrukce estakády skrz Kbel a jsem zvědavý kudy tam chtějí táhnout ten 6-pruh.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
Lenny to už je jisté nebo je to tvůj / kvalifikovaný / předpoklad ?
Re: Vize naší dálniční sítě
To je ze studie.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: I/13 obecně
Také se připojím. ČR potřebuje nějakou okružní dálnici Liberec-Chomutov-Karlovy Vary-Plzeň-Budĕjovice-JihlavaNullDeVoid píše:Připojuji se k těm, co jsou pro to, aby se z I/13 stala D13, nebo aspoň „R13“, i když to už oficiálně neexistuje.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/13 obecně
Karlovy Vary – Plzeň – Budĕjovice by měla zajišťovat R20, spolu s D3. Osobně bych to ale spíš viděl na R20 do Písku a odtam ne na Budĕjovice, ale směrem k exitu 100 na D3. Aspoň teda pro potřeby nějakého toho okruhu, což je proč bych to netáhl na Budĕjovice.darwousek píše:Také se připojím. ČR potřebuje nějakou okružní dálnici Liberec-Chomutov-Karlovy Vary-Plzeň-Budĕjovice-Jihlava
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: I/13 obecně
Já osobně bych tenhle úsek viděl něják takhle .
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: I/13 obecně
bych to doplnil
https://mapy.cz/s/pusucekuso
https://mapy.cz/s/pusucekuso
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: I/19 Chýnov, obchvat
Trošku se ještě precizuje: "Na základě smlouvy o dílo č. 01ST-000771 na zpracování dopravně-ekonomické studie „Možnosti a příležitosti rozvoje dálniční a silniční sítě ČR“ ze dne 2. 6. 2021 a využití opčního práva na dodatečné plnění se plnění doplnilo o zpracování Predikce vývoje nehodovosti na návrhové silniční síti, vyhodnocení návrhů z hlediska emisního a hlukového ovlivnění prostředí a optimalizace rozvoje dopravní infrastruktury z pohledu krizového scénáře výstavby."Xyzc píše:Není pravda, že by se nic neudělalo. V návaznosti na to, zadalo ŘSD tuhle zakázku: https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/359470JakubMD píše:Byla to "vize" ministra Kremlíka, představena v roce 2020. Od té doby se na tom neudělalo vůbec nic.
Předpokládám, že teď někdy by mohlo být hotovo.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/580015
-
- Příspěvky: 209
- Registrován: 13.8.2018 20:50:39
- Bydliště: u Českých Budějovic
Re: Vize naší dálniční sítě
My si tu krásně kreslíme, jak by mohla vypadat dálniční síť, ale ministerstvo dopravy, jak píše na svém fb profilu, počítá jen s tímto: https://kraje.rsd.cz/MAPY/vystavba-cr/r ... stavba.pdf
Nu, i tak zajímavé a přehledné shrnutí na jednom místě. Jen mě třeba zaráží, proč už tam je celá D3 směrem od ČB na jih jako v relaizaci v roce 2023. Jsou optimisti
Nu, i tak zajímavé a přehledné shrnutí na jednom místě. Jen mě třeba zaráží, proč už tam je celá D3 směrem od ČB na jih jako v relaizaci v roce 2023. Jsou optimisti
Re: Vize naší dálniční sítě
No asi ne vše červené letos začne, ale pohled je to opravdu pěkný!
Re: Vize naší dálniční sítě
To jsou plány tak do roku 2035, pak se samozřejmě bude stavět i dále tam kde to bude z důvodu vysokých intenzit a kolon potřeba.Tom od Budějc píše:My si tu krásně kreslíme, jak by mohla vypadat dálniční síť, ale ministerstvo dopravy, jak píše na svém fb profilu, počítá jen s tímto: https://kraje.rsd.cz/MAPY/vystavba-cr/r ... stavba.pdf
Nu, i tak zajímavé a přehledné shrnutí na jednom místě. Jen mě třeba zaráží, proč už tam je celá D3 směrem od ČB na jih jako v relaizaci v roce 2023. Jsou optimisti
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: Vize naší dálniční sítě
Na jednu stranu jsem zklamaný z té přestavby I/13 u Děčína. Není to 4pruh, to je docela krok zpět. Ale zase ten kousek u Kadaně je super. Teď to ještě spojit s Ostrovem.
I/35 mezi Turnovem a Jičínem by taky měla být D35.
Zkapacitnění D1 od I/23 až po I/50 na 6pruh: No konečně!
I/73 bude teda 4pruh. No, to se mi ulevilo. Tady u nás člověk nikdy neví, obával jsem se, že to plánují jako obyčejnou silnici. Jen teda aby se tam už něco začalo dělat.
Jako, mapa je to pěkná, to zase jo. Člověk aspoň ví.
I/35 mezi Turnovem a Jičínem by taky měla být D35.
Zkapacitnění D1 od I/23 až po I/50 na 6pruh: No konečně!
I/73 bude teda 4pruh. No, to se mi ulevilo. Tady u nás člověk nikdy neví, obával jsem se, že to plánují jako obyčejnou silnici. Jen teda aby se tam už něco začalo dělat.
Jako, mapa je to pěkná, to zase jo. Člověk aspoň ví.
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Re: Vize naší dálniční sítě
Tome díky za hezkou a věru optimistickou mapku. Kéž by se většina naplnila...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
Ta D46 vypadá, jako by se teprve dostavovala
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
Myslím, že jestli se nejpozději v polovině 2024 podaří zahájit vše, co je červené, tak budeme možná moct mluvit o začátku českého dálničního boomu. A to poprvé v historii bez ironie.
I/35 to chtělo dotáhnout v déčku v celé délce kvůli ucelenosti sítě, ale 3-pruh tam naštěstí není vyloženě nesmysl. To na I/73 byl a tam se to podařilo zvrátit. Hlavně doufám, že se nejpozději letos dozvíme, zda teda nějaké nové dálnice či 3-pruhové hlavní tahy v plánech přibydou nebo budeme I/20, I/19, I/38 a další silnice hezky po česku pytlíkovat tempem "jeden obchvat jedné obce každých 5 let" dalších 30 let.
I/35 to chtělo dotáhnout v déčku v celé délce kvůli ucelenosti sítě, ale 3-pruh tam naštěstí není vyloženě nesmysl. To na I/73 byl a tam se to podařilo zvrátit. Hlavně doufám, že se nejpozději letos dozvíme, zda teda nějaké nové dálnice či 3-pruhové hlavní tahy v plánech přibydou nebo budeme I/20, I/19, I/38 a další silnice hezky po česku pytlíkovat tempem "jeden obchvat jedné obce každých 5 let" dalších 30 let.
Re: Vize naší dálniční sítě
I/62 OK Krásné Březno chtějí uvést do provozu letos? Vždyť se tam vůbec nic neděje...
Re: Vize naší dálniční sítě
S tou D35 souhlas. I když tam to opravdu dopadlo dobře s tim že tunel bude 4-pruh a ostatek trasy půjde kdykoliv rozšířit jen škoda že to nebude 4-pruh rovnou.
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Vize naší dálniční sítě
Je to akce na jednu stavební sezónu, takže pokud to na jaře zahájí, na konci roku je hotovo.nollie píše:I/62 OK Krásné Březno chtějí uvést do provozu letos? Vždyť se tam vůbec nic neděje...
Re: I/19 Obecně
viewtopic.php?p=269338#p269338
Je možný, že s nějakým významným tahem na I/19 se nijak nepočítá, tak proto ta úsporná řešení. Tomu by odpovídala i tato mapka od ŘSD s hlavním tahem na I/34._jan91 píše: ↑25.2.2023 11:09:37 Jako pokud budeme mít cca do deseti let jak I/34, tak i I/19 skoro v celé délce přestavěné na kat. S11,5 + obchvat Kardašky na I/23, tak to bude na poměry ČR unikát, a pochybuju, že sem potečou další peníze na nějaké dálniční propojení. Po dokončení dálniční sítě tu máme spoustu jedinček a dvojek, které bude nutné konečně pořádně řešit - jednak homogenizaci a jednak obchvaty. Jediné, co tu "hrozí", bude nějaké doplňování přídatných pruhů ve stoupáních a úprava křižovatek, a to asi zejména u těch starších, již dříve přestavěných úseků. To je realita. A myslím si, že to bude zde stačit.
- Přílohy
-
- dálnice.jpg (189.62 KiB) Zobrazeno 1086 x
Re: I/19 Obecně
Ano, být tohle silnice, kde má být solidní jednička, tak jsou ty stavby připravené dobře. 19 mezi D1 a D3 je ale již současným zatížením opravdu na 3 pruh s MÚK (vysoké intenzity NA), proto ty stavby nejsou dostatečné. Vždyť i na I/38, kde jezdí zlomek osobáků (NA o něco více) plánují zatím výhradně MÚK. Tohle mi tady fakt hlava nebere.
A to opravdu teď upozaďuji fakt, že to někdy má být prostě a jednoduše dálnice a basta. I kdyby jsme neměli nikdy D19 a do Německa se vždy jezdilo přes Prahu, tak propojení D1 a D3 má být výhradně dálniční, jestli máme o naší dálniční infrastruktuře tvrdit, že je to nějaká síť. Síť je to na Moravě, v Čechách jsou to pouze spojnice Prahy a regionů, o síti nemůže být vůbec řeč.
A to opravdu teď upozaďuji fakt, že to někdy má být prostě a jednoduše dálnice a basta. I kdyby jsme neměli nikdy D19 a do Německa se vždy jezdilo přes Prahu, tak propojení D1 a D3 má být výhradně dálniční, jestli máme o naší dálniční infrastruktuře tvrdit, že je to nějaká síť. Síť je to na Moravě, v Čechách jsou to pouze spojnice Prahy a regionů, o síti nemůže být vůbec řeč.
-
- Příspěvky: 361
- Registrován: 24.1.2023 19:51:36
- Bydliště: Königsberg, Preußens, Bundesrepublik Großdeutschland
Re: I/19 Obecně
Co to tam vidím s I/13? Že by se z toho mělo stavět něco decentního? Nejde mi to rozkliknout a zvětšit…
Vize sítě silnic a dálnic ČR (Aktualizováno 2024/01/08.) S je 4pruh, M je střídavý 3pruh, oba s MÚK, SMV.
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!
Uvozovky jsou „ a “, desetinná je ČÁRKA, symbol je měny za číslem!