Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
... tak potom, co předvedl dnes na Jižní spojce nějaký čarodej v Seat Ibiza, jsem rád, že jsem se dožil dnešního čtení fóra...
Ale zpátky k tématu vlákna. Je fajn, že každý rok se tu a tam otevře nějaký ten kousek dálnice či zahájí nová stavba. Ale čekal bych, že se k tomu stát postaví:
- páteřní a nedokončené dálnice dostaví států. Pokud rozpočtový výhled pro SFDI klapne, tak za za rok bude rozpočet ŘSD cca 44 mld. o rok později už 54 mld. Kč ročně, a za to se postavit něco dá. A tedy během 5-7 let dostavět D1/D4/D6/D7/D11/D52, posléze snad i D3
-dlouhé/nové stavby D35, D43, D49, D55... ale třeba i zcela novou D19 postavit aka PPP
D0 se nedostaví....
Ale zpátky k tématu vlákna. Je fajn, že každý rok se tu a tam otevře nějaký ten kousek dálnice či zahájí nová stavba. Ale čekal bych, že se k tomu stát postaví:
- páteřní a nedokončené dálnice dostaví států. Pokud rozpočtový výhled pro SFDI klapne, tak za za rok bude rozpočet ŘSD cca 44 mld. o rok později už 54 mld. Kč ročně, a za to se postavit něco dá. A tedy během 5-7 let dostavět D1/D4/D6/D7/D11/D52, posléze snad i D3
-dlouhé/nové stavby D35, D43, D49, D55... ale třeba i zcela novou D19 postavit aka PPP
D0 se nedostaví....
Re: Vize naší dálniční sítě
Jsem skromný, doufám že se dožiju dostavby D1 a D11. Celé D35, D3, D6 a D7 se asi nedožiju. Dokončení D0 se určitě nedožiju. Tak mlád nejsem.
Re: Vize naší dálniční sítě
Soso špitni nám rok narození, ať srovnáme tvůj optimismus s našimi představami o možnostech dostavby a "dožití" se toho. Díky
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Jen to ne! Víš kolika lidem by se vytratil optimismus.........
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vize naší dálniční sítě
V roce otevření staveb Řehořov-Měřín a Měřín-Velké Meziříčí západkot píše:Soso špitni nám rok narození, ať srovnáme tvůj optimismus s našimi představami o možnostech dostavby a "dožití" se toho. Díky
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
To máme skoro nastejno, já přesně 7 měsíců po zprovoznění prvního úseku
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
Já dostal první úsek k prvním narozeninám
No a poslední úsek D1 snad zvládnou alespoň do šedesátin
No a poslední úsek D1 snad zvládnou alespoň do šedesátin
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Vize naší dálniční sítě
2 Sosa : To teda moc velký optimista nejsi ! Ten tvůj rok narození není žádná tragedie...
Re: Vize naší dálniční sítě
Já jsem založením pesimista. Bohužel někdy i moje pesimistické předpovědi jsou moc optimistické. U výstavby dálnic doufám, že jsem moc pesimista.
Re: Vize naší dálniční sítě
Kote, příteli, pořád máš tu sličnou asistentku, které diktuješ příspěvky na web, a nebo to ještě zvládáš sámkot píše:2 Sosa : To teda moc velký optimista nejsi ! Ten tvůj rok narození není žádná tragedie...
Re: Vize naší dálniční sítě
Zajímavé určování věku, ale jsme na dálničním fóru tak proč ne. Já to mám krátce po zahájení výstavby D11
Re: Vize naší dálniční sítě
No "kluci", doufám, že se vám mladíkům v dálničním optimismu vyrovnám, přestože jsem o necelé dva roky starší, než základní kámen u Žďákovského mostu. Opticky u mně situaci zachraňuje jen v té době první vyrobený mobilní telefon Ericsson, když se tu tehdy po dálnicích ještě nejezdilo.
Re: Vize naší dálniční sítě
Do 5ti let snad bude hotovo. Defakto D1 je hotová a nyní se staví moravská odbočka D47.Vizi píše:Já dostal první úsek k prvním narozeninám
No a poslední úsek D1 snad zvládnou alespoň do šedesátin
Jezdím na plný plyn... brzdy jsem už odmontoval
Centrum dopravních informačních systémů
Centrum dopravních informačních systémů
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
FlakY: Pokud to tedy bereme takto, je pravda, že D1 hotová není ( chybí od MÚK Hulín na východ, zvaná v posledních dvaceti letech D49)
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vize naší dálniční sítě
... a nebo taky úsek Košice - Užhorod, kdyby jsme to brali dle Tomáše Bati...Hanes píše:FlakY: Pokud to tedy bereme takto, je pravda, že D1 hotová není ( chybí od MÚK Hulín na východ, zvaná v posledních dvaceti letech D49)
Re: Vize naší dálniční sítě
Mě napadlo jiné kdyby ... co kdyby se nezměnily původní plány a D1 měla pořád vést do Trenčína, myslíte že by už byla? Nebo kam by už byla? Třeba kdybychom zůstali ve společné federaci, tak možná ano
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Vize naší dálniční sítě
Kdyby zustali u vesla komancove tak uz by mozna D1 do Trencina byla. Tehdy se hodne akcentovalo provazovani Cesko-Slovensko. Kdyby federace zustala ale komancove sli od valu, asi by nebyla. To by jasne dostalo prednost propojovani se zapadem…
Re: Vize naší dálniční sítě
Zajímavá diskuse, tohle co by kdyby mě vždy bavilo
Osobně si myslím, že kdyby zůstali u vesla komančové, patrně by vývoj u nás připomínal Bělorusko, které by bylo i naším hlavním evropským spojencem. Díky dění na Ukrajině bychom dost možná v současné době diskutovali o výstavbě exteritoriální širokorozchodné trati Bohumín-Brest. Než se však na Ukrajině začalo otáčet kormidlem na západ, tak by patrně tlak na spojení s touto zemí a východem obecně existoval. Takže bychom možná měli D1 nejen přes Trenčín, ale i na Zemplíně. Byť třeba v polovičním profilu. Avšak spojení se západem by se v nových geopolitických podmínkách rovněž nedalo donekonečna opomíjet. Z ideových důvodů bych ale vsadil spíš na neutrální Rakousko než Německo.
Osobně si myslím, že kdyby zůstali u vesla komančové, patrně by vývoj u nás připomínal Bělorusko, které by bylo i naším hlavním evropským spojencem. Díky dění na Ukrajině bychom dost možná v současné době diskutovali o výstavbě exteritoriální širokorozchodné trati Bohumín-Brest. Než se však na Ukrajině začalo otáčet kormidlem na západ, tak by patrně tlak na spojení s touto zemí a východem obecně existoval. Takže bychom možná měli D1 nejen přes Trenčín, ale i na Zemplíně. Byť třeba v polovičním profilu. Avšak spojení se západem by se v nových geopolitických podmínkách rovněž nedalo donekonečna opomíjet. Z ideových důvodů bych ale vsadil spíš na neutrální Rakousko než Německo.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
Lidi nebuďte bláhoví, dálnice by nebyla dokončena ani kdyby se poměry nezměnily a my žili v hluboké totalitě pod Husákem a dohledem Sovětů. Stát byl ekonomicky před krachem, mlel z posledního i když KSČM a mnoho důchodců tvrdí opak a předkládají zavádějící údaje. Dálnice D1+D2 Praha-Brno-Bratislava byla politickou manifestací, proto vyrostla tak rychle. Ale po ní už se stavělo čím dál pomaleji a po kouskách. Nebyli zaměstnanci a hlavně technika, náhradní díly a devize na nákup ze západu. Plán dokončení sítě do roku 1990-2000 byl nereálný. Na Slovensku se kromě do Piešťan víceméně nestavělo vůbec. Dálnice D1 do Trenčína a dál nebyla důležitá a přišla by na řadu až po propojení Prahy s Plzní, Ústím a Budějovicemi či Ostravou, kam se dálnice doploužila až nedávno. Nebyli jsme schopni spojit dálnicí obrovské Ostravsko, natož aby se stavěly stovky kilometrů magistrály poměrně řídkým osídlením někam na Ukrajinu, kam zboží i lidí vozila souběžná železnice. Co jsem jezdil do Prahy do školy na internát, každý týden jsem sledoval stavbu D11 Jirny-Osek a těšil se, až tudy autobus pofrčí. Stavba téměř liduprázdná. Nedočkal jsem se, byla dokončena v následujícím roce a už po soudruzích.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
Co vše nebylo postaveno v roce 1989 (k oživení paměti) https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... R_1989.svg
To že v současnosti je výstavba minimální, neznamená, že se po roce 1989 nic nepostavilo.
Pokud by proběhla transformace v kapitalismus Čínského/Běloruského typu (udržet se to nedalo), asi by mohl být okruh kolem Prahy a dálnice do Vídně, ale o cestě do Trenčína pochybuji.
Vizionář Jan Antonín Baťa si přál dálkovou silnici Paříž-Zlín-Oděsa https://mapy.cz/s/2nmmM
Ale do Trenčína (ani do Chebu) zatím nevede.
To že v současnosti je výstavba minimální, neznamená, že se po roce 1989 nic nepostavilo.
Pokud by proběhla transformace v kapitalismus Čínského/Běloruského typu (udržet se to nedalo), asi by mohl být okruh kolem Prahy a dálnice do Vídně, ale o cestě do Trenčína pochybuji.
Vizionář Jan Antonín Baťa si přál dálkovou silnici Paříž-Zlín-Oděsa https://mapy.cz/s/2nmmM
Ale do Trenčína (ani do Chebu) zatím nevede.
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Vize naší dálniční sítě
A i přesto to bylo se zpožděním 5 roků proti plánům z 60. let.Honey72 píše:Dálnice D1+D2 Praha-Brno-Bratislava byla politickou manifestací, proto vyrostla tak rychle.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
A aby se stihl termín otevření na kdejaké komunistické výročí, nesměl být termín posunut. Stavba se pak odflákla a dodělávala později Nebo opravovala.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
Tyhle úvahy co-by-kdyby mě také docela baví. Zkusil jsem si dokonce vytvořit plán dálniční sítě Rakousko-Uherska, kdyby přežilo 1. světovou. Vsadil jsem spíš na systematickou síť podobnou té německé, vedenou převážně v severojižním a západovýchodním směru (číslování podobné Interstates , ale prohozené sudé a liché), doplněnou o páteřní (Drážďany) - Praha - Jihlava - Vídeň - Prešporok - Budapešť - Nágyvarád - Klausenburg - Kronstadt - (Bukurešť) (vyšlo na ni A45). Nakonec jsem naplánoval docela hustou síť asi 40 dálnic a, představte si, taky si myslím, že by dodnes nebyla hotová .
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
No, třeba by byla ta našem území. Přece jen Čechy a Morava byly průmyslovým centrem říše. A pak ještě ta propojující Vídeň s Budapeští a Vídeň s Německem. A po prohrané válce s Pruskem by bylo nuceno postavit dálnici i na sever
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
U nás asi ano, ale taková A90 Rusko - Ternopil - Černovice - Suceava - Rumunsko by asi na plný profil ještě čekala . Samozřejmě, pokud by se nestavěla jako vojensko-strategická - při takovém přístupu by ale asi zase nebylo hotovo u nás a Češi by pěkně brblali kvůli přesměrovávání zdrojů.
EDIT: Koukám, že jsem to v prvním příspěvku napsal trochu špatně - spíš by šlo o situaci, kdy by k 1. světové válce ani nedošlo .
EDIT: Koukám, že jsem to v prvním příspěvku napsal trochu špatně - spíš by šlo o situaci, kdy by k 1. světové válce ani nedošlo .