Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Trupman »

Ano, tento můj náčrtek totiž reaguje na představené Libušino vidění, které vzešlo z MDČR, tedy načmáral jsem jej v kontextu toho, že je tu snaha o rozšíření sítě o jakýsi středočeský okruh. Proto ta dálnice "transvysočina", tím pádem D43 na západ nedává už velký význam.
D43 jako výpadovku do suburbií Brna považuji za obhajitelnou. Konec Kunštát/Boskovice. Dále S-ko (směrově dělená jednička se stoupáky a MÚK) přibližně v trase dnešní I/43 na Svitavy.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od theodor less »

My tvrdí chlapi jsme ve skutečnosti kluci, co si rádi hrají. Kdo si hraje nezlobí. Kremlík to ví, a proto nám dal hračku jménem "středočeský okruh".
To je jediné vysvětlení, které mě napadá. Vláda, která si neumí poradit s banalitami typu "stravenky" nám předkládá vize v řádu bilionů.
Anonym
Příspěvky: 819
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Anonym »

Návrh je sice hezký, ale co se bude dít s navrhovanými obchvaty obcí na předpokládané trase okruhu, které jsou v různé fázi přípravy?
Obchvaty na I/20 - například zpracovává se předběžný geotechnický průzkum nebo se vybírá někdo na DSP. Pokud by se postavila nová silnice mezi I/19 a I/20, tak obchvaty na I/20 nejsou potřeba.
Další obchvaty:
I/16 plánované obchvaty s úrovňovými křižovatkami, nesmyslný obchvat v Mělníku
I/38 plánované obchvaty
I/34 plánovaný obchvat
I/19 obchvat Pelhřimov

Celý tento návrh může mít za důsledek, že se plánované obchvaty budou přepracovávat a odsune se jakákoliv činnost na trase o mnoho let.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od jonáš »

kalanis píše:Dál na to navazuje spojka Českým Krasem. Chápu, že zeleným něco takového bude znít blbě. Ale má to vytáhnout dopravu z údolí Berounky a i umožnit odlehčit přejezdy.
Snad by mělo něco takového být dokonce v ZÚR StČ kraje, jen jsem nikdy neviděl konkrétní návrh trasování. Tady píšou na straně 35 cosi jako "Silnice II. třídy II/116 (D0 Jinočany – Řevnice) bude nově vytvořena od stávajícího sjezdu z D0 Jinočany s obchvatem kolem obcí Zbuzany, Chýnice, Kuchař, Mořina a dále novým přemostěním Berounky do Řevnic."

Nejlíp asi obejít Řevnice západně a napojit inteligentnějšim způsobem podbrdskou silnici do Hostomic a na spojku přes hřeben do Mníšku přemostit nad obcí tu rokli. Asi maximalismus :-D

http://www.masjihozapad.cz/assets/File. ... menty=1089
_jan91
Příspěvky: 974
Registrován: 4.9.2011 16:14:35
Bydliště: D1

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od _jan91 »

Nejprve bych podotknul, že zveřejnění tohoto "dálničního obchvatu Středních Čech", jak tomu říkají, přišlo v nevhodnou dobu, horko těžko dostavujeme páteřní dálniční síť, Pražský okruh je sotva na papíře a to ještě ne všude, máme megalomanské plány s VRT a u nového stavebního zákona snad už nikdo nevěří, že v dohledné době bude účinný a skutečně něčemu pomůže. A bohužel místo alespoň studie nám byl představen (pro většinu) skoro nicneříkající kartogram výhledových intenzit, neřešící trasování.

Ač nechci být pesimistický a jsem dálniční a silniční srdcař, tomuhle se musím smát, stejně jako se smějí diskutující na zpravodajských serverech, ač jsou to hlupáci. Ukamenujte mě, ale je to tak.

K návrhu se vyjádřím zejména jako obyvatel Vysočiny, tj. hlavně k jižnímu a východnímu segmentu.

Anonym tu přede mnou napsal, že obchvaty na I/19 a I/20 s navržením D19 pozbývají smysl. Já si to nemyslím. Času a peněz do jejich přípravy bylo již investováno tolik, že se určitě stávající dostaví a nové ještě naplánují a budeme za ně rádi. A i třeba na bývalé I/35 mezi Olomoucí a Lipníkem nebo namátkou ještě u Holic najdeme obchvaty, které jsou souběžné s novými dálnicemi. Tak to prostě je. U I/19 a I/34 stačí opravdu málo, aby byly celé v S11,5 s luxusními parametry.
Ano - šel bych tedy cestou modernizace stávajících jedniček. I zoufalá I/23 by si zasloužila modernizaci a nové přeložky. Tím se zátěž v tomto segmentu víc než dostatečně rozdělí. A nové úseky plánovat co nejvíce s přídatnými (3.) pruhy, MÚK a s vyloučením traktorů apod. To si myslím, že je při dnešní legislativě reálné. I zkapacitnění I/34 z Pelhřimova do Humpolce bude těžký oříšek, natožpak nová dálnice. To samé I/38, chybí zhomogenizovat pár úseků. Co je potřeba je kvalitní spojení Jihlavy a Pardubic - máme na I/37 krásnou Hradubickou, obchvat Chrudimi, České Bělé a výpadovku z Havlíčkova Brodu - proč v tom nepokračovat? Proč na obchvat HB sereme kruháče? A spojnici do Humpolce projektujeme v 9,5?
A teď i z jiné části republiky... místní poměry úplně neznám a z mapy je těžko odhadnu, ale skutečně jsou mezi D5 a D6 intenzity na něco lepšího než plánovanou homogenizaci I/27? A proč jsme zaspali a mezi D7 a D8 je kategorie 9,5 s úrovňovými křižovatkami? (A buďme dnes rádi aspoň za to.)
I ta asi objektivně nejpotřebnější D19 je prostě utopie. Dnes nám s odřenýma ušima stačí pro tranzit západ-východ jižní segment D0 ve čtyřpruhu. Co teprve, až bude celá D0 a to ve většině v šestipruhu? A k tomu současná I/16 kousek od Prahy a do Mladé Boleslavi občas i v třípruhu? Potřebujeme pak ještě něco dalšího tak blízko Prahy? To raději celou I/13 ve čtyřpruhu. Nové dálnice nedostaneme ani do územních plánů natožpak do realizace.
Raději bych šel cestou modernizace stávajících jedniček a páteřních dvojek - v tom máme značné rezervy. Obchvaty a třípruhovými úseky a kvalitní sítí se tranzit rozmělní a zrychlí a 12-15 tisíc/den pak bude na pohodu i bez dálnice, pokud nebudou muset kamiony jet 30 přes každou díru. Podívejte se na Vysočinu, jak Kraj postupně rekonstruuje páteřní spoje mezi velkými městy na S9,5 a 7,5 a občas postaví nějaký obchvat. A ono to stačí, doprava odsejpá... Oddělme tranzit od místní dopravy. A čtyřpruhy jenom na přivaděče k dálnicím a městům, kde už se vám to míchá. Nebo peážní úseky. A hlavně dostavme D0, D3 a D35.

Máme kategorizaci do roku 2040 ale homogenizace na věšině jedniček je jenom čára v mapě. Přitom by to ohromně pomohlo a pokud se zapracují třípruhy, na většině tahů bude vystaráno. A jeden člověk ve dvou autech najednou nikdy sedět nebude, pomalu se dostáváme k nasycenosti systému automobily.
votas007
Příspěvky: 69
Registrován: 24.12.2019 22:27:08
Bydliště: Mezi D1, D3, (I/3), I/19

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od votas007 »

Samozřejmě by stačilo obchvátit všechny osady a místy rozšířit na třípruhy alespoň ve stoupáních. Asi na to i dojde. Ale bude to mnohem později, protože kvůli této vizi se bude spoléhat na dálnice, které se nakonec nebudou dělat. Ostatně o tom píšete. A ty miniobchvaty na dvojkách, myslím, že by se mohly ostatní kraje od Vysočiny učit. Např. Salačova Lhota. Neuvěřitelné, co ten starosta dokázal. Taková malá obec a tak malá intenzita.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od dd »

Trochu s Vámi souhlasím, a také jsem to psal, že zveřejnění takového plánu v tuto chvíli je značně nevěrohodné.
Ale! Ty koridory jsou víceméně jasné. Můžeme tu diskutovat, jestli má D19 vést trochu severněji nebo jižněji, ale na přibližném trasování se většinou shodneme. A s tím, jak je stále těžší a těžší stavět nové dálnice, tak by bylo dobré pro budoucnost v těchto koridorech vyznačit územní rezervu a stavební uzávěru. Aby jednou, za 20-30-40 let, až se bude chtít stavět (a nemusí to být nutně dálnice, ale i jen I nebo třípruh), aby bylo kudy. Těch prvních pár kroků přípravy se klidně udělat může, tím nic nezkazíme.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Trupman:
Myslím, že myšlenka S43 západněji je opravdu technicky neproveditelná ;) Ale ničemu to nevadí, současné trasování bude pro OA rychlejší po nové než po staré, starou I/43 budou využívat pouze šetřílci. Když by se však vedla západněji, tak by nepobrala sezónní dopravu z Brna do Jeseníků a ta by zůstala na D35+D46+D1 ;) Navíc vedení S43 tak, jak je v plánu, podle mě jaksi oživí ten mrtvý region, ze kterého se nikam nedá rychle dostat, přitom to není žádné pohraničí, ale to je určitě vedlejší efekt.

Přesně jak píšete, že dálnice vedou všechny radiálně do Prahy, vede jich přehnaně moc, minimálně v části trasy se některé dablují (D6+D7 a v jižní části jich také vede příliš) a je to jen proto, že se všechno bezhlavě propojuje co nejpříměji s Prahou a nedívali se vůbec za roh. Stačí mrknout, jak vedou dálnice např. do Berlína. A právě proto s vámi musím silně nesouhlasit ohledně té I/16. MD navržené řešení je mnohem lepší, protože to bude trasa jak pro I/38, tak pro spojení D11 a D8 (alespoň si myslím, že to tak mysleli) a bude sloužit i místo I/16 pro spojení D8 a D10, jen si bóže zajedete pár km navíc, ale když to bude dálnice, tak to nevadí. Je pravdou, že bych ale určitě tu spojku upravil tak, aby tam nebyla ta peáž s D10 a ta část mezi D8 a D10 se na D10 připojovala až více k MB v místě pokračování k D11 ;)
Na současné I/38 se chystají ještě 2 poměrně velké přeložky a po jejich realizaci budou na trase mezi D11 a D10/MB zbývat myslím 2 obce, tudíž spojka s MB bude dostatečná a velmi pohodlná, je spíše nežádoucí novou trasu zavádět více k MB ;)
Když to vezmu stylem MD čáru na mapě bych viděl nějak takto, je ale jasné, že bude obrovský problém najít trasování tak, aby nová trasa byla skutečně kratší než D11+D0+D8 :?
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 9i0FUxYHkG
Stavět něco z MB k Jičínu by z pohledu repbuliky nemělo smysl vůbec žádný, doprava z Moravy do MB pojede takhle po D35+D11+"D38" či I/38, tak jak dnes, je to dobré spojení a logické a nijak dlouhé. Tím bych však rozhodně nechtěl říct, že I/16 je málo potřebná, dle mě by jí slušel směrově rozdělený 3-pruh s MÚK a 110 km/h mezi MB a Jičínem :kladivo:

Spojka mezi D11 a D1 (D38) vede dle mě také smysluplně v návrhu MD, je pro odvedení dopravy z I/38 a pro spojení D1 s D10, což je myslím logické. Úsek mezi Čáslaví a HB by mohl vést více východně a před Čáslaví se rozdělit na směr HK+Pce a směr právě Čáslav a I/38. Takové trasování by totiž bylo využíváno i dopravou mezi ČB a HK, kteréžto spojení na novém plánu jednoznačně chybí.
Nejsem pro žádné propojení všech krajských měst se všemi, ale tento směr v současné síti prostě nehorázně chybí, stejně jako D19 a D38 (nebavím se o počtech pruhů, buď 3 nebo 4). Bylo by tudíž hodno to plánovat tak, aby se trasy co nejvíce překrývaly a nevznikaly nové duplicitní silnice. Obávám se ale, že váš návrh v tomto koridoru nenahradí I/38, tam se to rozdvojit bude muset, protože spousta měst je přímo na I/38 a ty potřebují spojit. ;) Nevidím to však na poctivou dálnici ale taktéž směrově rozdělený 3-pruh s MÚK, dílčí části již máme, takže jen dokončit a rozšířit o ten 3.pruh :kladivo: :mrgreen:

Jan91:
Promiň, ale zásadně nesouhlasím s tou tvojí myšlenkou o I/19 a I/20 a myslím, že oprávněně. Správný krok by byl naopak víceméně přípravu jakýchkoli úprav na těchto 2 silnicích mezi Plzní a Táborem/ČB zastavit a spálit. Výjimkou by mohla být přeložka Hněvkov-Sedlice, která bude podstatně sloužit i po realizaci D19 pro spojení Blatné a Písku a to zkapacitnění s obchvatem přímo před Plzní po spojení těch dvou uvedených jedniček.

Je to stejný případ jako I/19 mezi D3 a D1, tam se také dostaví Kámen a Chýnov a tím to pravděpodobně hasne a je to jedině dobře. Není totiž jediný důvod vybrat 10-20% obcí na trase a těm obchvat postavit (naopak na např. té I/35 Holice pro to důvod byl) a zbytek nechat tak. Takovéhle tahy je potřeba řešit uceleně a ne salámovat metodou 2 obce za každých 10-20 let :crazy: :crazy:
A protože nová D19 řeší jak I/19, tak I/20 po Písek, tak I/29 pro Písek-Tábor (s dostavěním krátkého přivaděče), tak KAPACITNÍ , zde opravdu 4-pruhové spojení Brna s ČB a jižními Čechy, tak tranzit D1-D5 a mnohem účinněji, tak je to lepší varianta než modernizace I/23. Dříve jsem byl zastáncem právě nové D23 místo D19, dnes to vidím tak, že pro I/23 by se možná hodilo udělat tam obchvaty a v S 9,5 umožnit pohodlný průjezd mezi Vysočinou a JČ krajem. Kdo by chtěl v budoucnu šetřit a nespěchal by, jel by Brno-ČB tudy, kdo by chtěl valit po dálnici, jel by o cca 20 km delší trasu D1+D19+D3. Argumentace, že nová dálnice D19 je neprojednatelná, bych prosil až po tom, co to zkusíme, myslím, že na neprojednatelné kousky dálniční sítě zde máme i při současných plánech jiné adepty už teď ;) :lol: Ale nemůže to být přece argument .. VRT se taky plánují, byť je očekávaný mega odpor.

S I/34 souhlas, ta jde však v tuto chvíli dost daleko a neváže se na D19. A velký souhlas se spojením Jihlava-Pardubice, vůbec se tam nehledí na nějakou homogenizaci tahu pro spojení těchto 2 měst/oblastí - je to totiž ve značné části trasy i spojení jižních Čech s Pce+HK. Nejrychlejší spojení ČB a HK po D3+D0+D11 je přesně případ toho, kdy dálnice vedou zbytečně do Prahy, zbytečně se zajíždí a "nové dálnice" by to měly řešit, bohužel tento směr tam opravdu chybí. (jinak píšu nové dálnice, ale souhlasím, a psal jsem to i předtím, že těch nových dálnic bych až tak moc neviděl, z cca 70% budou stačit bohatě směrově dělené 3-pruhy). :kladivo:

Uvědomuji si, že ta příprava nové dálnice bude dlouhá, s D19 by se na rozdíl od celého zbytku nového plánu mělo začít okamžitě, protože nějaké ty studie na různé obchvaty na I/19 či I/29 jsou naprosto k ničemu a s naším českým plánováním budou ucelené tahy hotové později než většina dálnic. A ta D19 je prostě potřeba i z jednoho prostého důvodu a to je právě neprojednatelnost, ale zkapacitnění jižní části D0, která je téměř i technicky nerealizovatelná kvůli dlouhým tunelům. Severní část jí sice odlehčí, ale 1) kdy ??? a 2) na jak dlouho ??. Není vůbec vyloučené, že nová D19, když by se do 2 let udělala vyhledávací studie a vybrala se trasa, že by se dostala k realizaci současně se severní části D0, ne-li dříve. ;)

Podobně jako předchozí čáru bych D19 a navazující spojení viděl nějak takto. Na lepším plánku mám v plánu zapracovat :D
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalen ... 95.AUxYHoN
Možná to malinko vést západněji, aby to nebylo lepší pro Brno-Pce/HK než S43+D35 :lol: , ale pro tranzit by to bylo lepší řešení než současná I/37 v celé délce.
Dle mě by pak i stačilo D1 zkapacitnit jen po ten rozplet na D1+D19 :kladivo:
michal
Příspěvky: 4589
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od michal »

Přesně jak píšete, že dálnice vedou všechny radiálně do Prahy, vede jich přehnaně moc, minimálně v části trasy se některé dablují (D6+D7 a v jižní části jich také vede příliš) a je to jen proto, že se všechno bezhlavě propojuje co nejpříměji s Prahou a nedívali se vůbec za roh. 

??? Přehnaně moc,v jižní části až příliš??? Takže ze základní dopravní siťě mířící do Prahy chybí ještě D3 a nová I/12, zbytek je potřeba už teď rozšířit na 3+3, což stejně zabere dalších 20 let, ale podle Vás toho je moc? :crazy: :crazy: :crazy: Já teda nevím, jak to máte Vy tam u vás, ale když já jedu autem ráno za prací kamkoli mimo Prahu, tak protisměr rozhodně nezeje prázdnotou. Sorry, o nutnosti stabilizovat koridory pro některé dosud neplánované trasy (D19, D38) nepochybuji, ale tohle ohledně Prahy je fakt žvást.
votas007
Příspěvky: 69
Registrován: 24.12.2019 22:27:08
Bydliště: Mezi D1, D3, (I/3), I/19

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od votas007 »

Aram96
Ten váš plánek s D19 a propojení JI-Pa, společně s Humpolcem a Poděbrady je geniální. Lépe to snad ani navrhnout nejde.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od vodouch2000 »

Ta odbočka na Pardubice by byla komplikovaná, je tam velký terénní zlom výběžku Železných hor, dobře je to vidět při přepnutí do "zeměpisné". Ten výběžek se táhne v podstatě až k Labi (Chvaletice) a CHKO je až k Podhořanům, kde je ten zlom ještě dost velký (viz serpentina nad Podhořany na I/17).

https://mapy.cz/zemepisna?mereni-vzdale ... 95.AUxYHoN

Řešitelné to asi je, ale větším obloukem k Labi. (chápu, že aramovo čára má znamenat jen naznačení směru)
votas007
Příspěvky: 69
Registrován: 24.12.2019 22:27:08
Bydliště: Mezi D1, D3, (I/3), I/19

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od votas007 »

Nebuďte zbytečný šťoural. Estakáda a zářez by to vyřešili. Jižně od Tábora je také zástavba až za Planou n.L. A dvakrát údolí Lužnice. Tam by mohla být křižovatka severně na km 76 D3
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kalanis »

Jde to udělat. Jen ta klika kolem jednoho z výběžků bude vypadat ultrablbě. Mapa
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

michal píše:
??? Přehnaně moc,v jižní části až příliš??? Takže ze základní dopravní siťě mířící do Prahy chybí ještě D3 a nová I/12, zbytek je potřeba už teď rozšířit na 3+3, což stejně zabere dalších 20 let, ale podle Vás toho je moc? :crazy: :crazy: :crazy: Já teda nevím, jak to máte Vy tam u vás, ale když já jedu autem ráno za prací kamkoli mimo Prahu, tak protisměr rozhodně nezeje prázdnotou. Sorry, o nutnosti stabilizovat koridory pro některé dosud neplánované trasy (D19, D38) nepochybuji, ale tohle ohledně Prahy je fakt žvást.
Nebavím se o kapacitě, ale o počtu. D6+D7 se jednoznačně dala navrhnout tak, že by spojily dříve a vedl by 6-pruh do Prahy ;) To samé možná i D3+D4, ale to už je teď stejně jedno, D3 i I/12 je jednoznačně potřeba a polovina dálnic potřebuje zkapacitnit, tou souhlas, když by ovšem nevedly takhle napřímo radiálně do Prahy, tak by spousta tranzitu k té Praze nemusela zajíždět, už se chápeme ? :) Ty intenzity na 6-pruh jsou výhradně před Prahou vytvořené "místní" dopravou, takže když by tranzit nejel tolik k Praze, potřeba 6-pruhu by nebyla možná tak velká. Proto do budoucna pomůžou ty spojky mezi D8-D11, D10-D1, D5-D1, což jsou poměrně hlavní tranzitní směry, ovšem je potřeba ty spojky navrhnout tak, aby doplňovaly stávající síť a propojily další krajská města, co to půjde, proto ty moje návrhy. D1-D8 či D5-D11/D10 logicky pojede vždycky přes D0 ..

Jinak chlapi, ano, jak píšete, myslel jsem opravdu jen směr, proto rovné čáry. Pokud by to bylo neprůchozí, dalo by se to vyřešit myslím i tím, že by se to rozdvojilo jižněji a vedla by tudíž I/38 + nová silnice východněji a třeba by se napojila už pod Chrudimí, tak jako tak si ČB-Jihlava-Pce-HK zaslouží kapacitní propojení buď 4-pruhem nebo tím velkorysým 3-pruhem, výhoda je, že polovina tohoto spojení se lépe uživí kvůli dílčímu propojení D5-D1 a D1-D10 což jsou zrovna směry, které díky spojce uleví Praze a D0. :kladivo:
kalanis píše:Jde to udělat. Jen ta klika kolem jednoho z výběžků bude vypadat ultrablbě. Mapa
Nebo tam hodit nějaký 3 km tunel a povede to rovně :mrgreen:
Naposledy upravil(a) Aram96 dne 18.1.2020 17:22:24, celkem upraveno 2 x.
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od ML90 »

Nechci vám do toho mluvit, ale na té poslední mapě to vede přímo skrz přírodně nejcennější část CHKO Železné hory. Na tohle je taky potřeba brát ohled.
votas007
Příspěvky: 69
Registrován: 24.12.2019 22:27:08
Bydliště: Mezi D1, D3, (I/3), I/19

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od votas007 »

Buď to objet oklikou kolem Chvaletic a podél Labe, nebo provrtat železné hory krásným stoupací tunelem, jako na D0.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od vodouch2000 »

Odbočka by musela být až u Čáslavi, takto ne.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honzl »

Pánové, nechcete někdo tuhle diskusi zkopírovat a poslat těm autorům na ministerstvo dopravy. Čte se to dobře i s těmi opodstatněnými a promyšlenými kontranávrhy a námitkami. Třeba jim to opravdu pomůže probudit se častěji než jednou za deset let a ušetří čas a třeba najednou bude do dvou let ta vyhledávací studie D19 a pak se podaří ty ledy rychle prolomit a bude nejen rychlé jižní spojení ze západu na východ a pak taky od D1 na Pardubice a HK... Myslím to opravdu vážně, neboť těch lidí je prý na tohle na ministerstvu opravdu jen hrstka.
votas007
Příspěvky: 69
Registrován: 24.12.2019 22:27:08
Bydliště: Mezi D1, D3, (I/3), I/19

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od votas007 »

Tohle by měl dělat nadšenec. Bohužel mezi úředníky co o tom rozhodují asi nikdo není. Proto to vypadá, jak to vypadá. Inspiraci zde sbírat mohou, to jim asi nikdo nebrání.
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kalanis »

ML90: Fajn, tak to zkus naklikat sám bez toho několikakilometrového tunelu. Máš problém. Fór Železných hor je ten, že to k ním od HB KLESÁ z těch cca 500m k Doubravě na 350m. A pak přijde jejich hradba. Ty bys ale potřeboval zachovat výšku na přímý průchod. Navíc jsou situované SZ-JV, tedy prakticky kolmo na potřebnou trasu. Já bych totiž jenom posunul hranici k nové komunikaci a tím kompenzoval zábor. Fakticky by se chráněná oblast rozšířila. Vliv by byl akorát hlukem a prostupnost a to filtruje nutný mělký zářez a ekodukty. Na vodu tam vliv není, bordel teče do retenčních nádrží.
Pak tam mám extrémní zábavu - spojit tratě v Prachovicích a Třemošnici. Jen tak ze srandy, co ti vyjde.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Ještě bych možná dodal, že při hledání vhodných tras by se mohlo nebo možná i mělo počítat s tím, že bude holt potřeba stavět nějaké tunely, zvláště na té vysočině. Když by se dnešní D1 plánovala, tak by mě zajímalo, kolik by tam bylo tunelů. Náš největší dálniční tunel bude mít 4 km, myslím, že to není nic výjimečného, a co do počtu jich máme úplné prd i oproti SK.
Takže podle mě spousta problémů na hledání trasy, jak hledáme přes mapy, by mohlo jít vyřešit tak, že se to povede úplně jinama než by nás teď napadlo, a někde se udělá 4 nebo 5 nebo 6 km dlouhý tunel a bude to vyřešeno. Tunel navíc nebude tak drahý, protože tahle část přes ty železné hory bude spíše na 3-pruh než 4-pruh, takže jedna roura.
Ovšem jet 5 km ve 2-pruhu není asi nic ideálního, i když samozřejmě vím, že v zahraničí nic neojedinělého, a 3-pruh do tunelu by asi neprošel, to by musel být fest široký. I když si dovedu představit 2 pruhy ve stoupání, jeden z kopce, 80 km/h a samozřejmě bez svodidel či nějakého oddělení, to by projít mohlo. Jen chci říct, že ač se nám to nemusí někde zdát reálné novou silnici protáhnout, může se to jevit reálným po použití pár km tunelů. Vemte si, jak nereálně by vypadala D3 bez těch 7 km tunelů, naprosto nereálně, ale jde to, když se chce a když se holt obětuje x miliard Kč navíc :kladivo: Tam kde jsou hory, tam jsou běžné tunely, alespoň v A i SK :D
votas007
Příspěvky: 69
Registrován: 24.12.2019 22:27:08
Bydliště: Mezi D1, D3, (I/3), I/19

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od votas007 »

Tak na D1 Lensedleský zářez, dílo socialistického inženýrství. Železné hory, tam bude problém s ekology. S terénem ne.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Já bych se také spíše díval na hranice CHKO než na to, kde vedou opravdu hory, souhlas :mrgreen:
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od jonáš »

votas007 píše:Tak na D1 Lensedleský zářez, dílo socialistického inženýrství. Železné hory, tam bude problém s ekology. S terénem ne.
To je ale taky asi jediný místo, kde by mě tunel na trase D1 napadl.
Aram96
Příspěvky: 7902
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Myslel jsem když by se navrhovalo nové spojení Prahy a Brna. V současné trase D1 asi moc tunelů ne, ale myslím, že zde to není nic podstatného.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“