Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Myslím, že severní obchvat Brna by vypadal jako některé ty dálnice v Číně, víceméně střídání obrovských mostů s opravdu dlouhými tunely, jinak se tam nic postavit nedá. Navíc Moravský kras by pravděpodobně nešel řešit jinak než bez obrovského dopadu. Tam ani tunely nepomohou, spíš naopak. Za mě tedy určitě ne. Když už, tak jako opravdu dálnici z východu na západ přibližně v trase II/150, tam byla dálková silnice i v plánu, pokud vím, např. u Stínavy je současná silnice široká právě kvůli tomu.
Ale za 50 a více let je to klidně možné, že D1 se prostě obestaví a stane se takovým tím městským dálničním průtahem, potom by to asi chtělo nějakou rychlou alternativu. Ale myslím, že by to tak jako tak vedlo jižně od Brna. Na severu snad jedině nějaký "aglomerační čtvrtokruh" s běžným 2-pruhem. Ale to doufám, že se nestane. Pevně věřím, že se i v ČR trochu "prozře" a začne se stavět prostě do výšky a ne do rozlohy.
Jak jsem psal, snažil jsem se o reálný návrh, který by měl jít opravdu postavit do r. cca 2050, a to i s přihlédnutím k financím. Ne nějaké vize za 50, 100 let. Jediné město, které u nás může uvažovat o "druhém" dálničním obchvácení, je podle mě Praha a tu tam z většiny zakreslenou mám.
Ale za 50 a více let je to klidně možné, že D1 se prostě obestaví a stane se takovým tím městským dálničním průtahem, potom by to asi chtělo nějakou rychlou alternativu. Ale myslím, že by to tak jako tak vedlo jižně od Brna. Na severu snad jedině nějaký "aglomerační čtvrtokruh" s běžným 2-pruhem. Ale to doufám, že se nestane. Pevně věřím, že se i v ČR trochu "prozře" a začne se stavět prostě do výšky a ne do rozlohy.
Jak jsem psal, snažil jsem se o reálný návrh, který by měl jít opravdu postavit do r. cca 2050, a to i s přihlédnutím k financím. Ne nějaké vize za 50, 100 let. Jediné město, které u nás může uvažovat o "druhém" dálničním obchvácení, je podle mě Praha a tu tam z většiny zakreslenou mám.
Re: Vize naší dálniční sítě
II/150 je součást bývalé československé I/18. Těch pěkně širokých částí je tam víc, ale je tam taky spousta nepříjemných a úzkých míst.
"Aglomerační polokruh" na jihu byl v jednom z návrhů ZÚR, ale do finále se nedostal...
"Aglomerační polokruh" na jihu byl v jednom z návrhů ZÚR, ale do finále se nedostal...
Re: Vize naší dálniční sítě
Ano, ty vzdálené tangenty na jih od D1 by možná také mohly být v budoucnu řešením. Ale myslím, že spíš bude potřeba něco blíže Brnu i pro dálniční dopravu Praha-Ostrava.
Jinak v případě II/150 jsem měl na mysli silnici, co měla právě I/18 nahrazovat a být komfortní "jedničkou" jak je známe dnes. Ale to byly plány asi ještě za Hitlera nebo ještě před ním.
Jinak v případě II/150 jsem měl na mysli silnici, co měla právě I/18 nahrazovat a být komfortní "jedničkou" jak je známe dnes. Ale to byly plány asi ještě za Hitlera nebo ještě před ním.
Re: Vize naší dálniční sítě
To Aram:
Relace Praha - Ostrava nemá, podle mého názoru, co dělat v okolí Brna.
Nyní samozřejmě ano, ale po dokončení D35 od Hradce do Olomouce, by mě ani omylem nenapadlo jet přes Brno...
Relace Praha - Ostrava nemá, podle mého názoru, co dělat v okolí Brna.
Nyní samozřejmě ano, ale po dokončení D35 od Hradce do Olomouce, by mě ani omylem nenapadlo jet přes Brno...
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak to je samozřejmé. Myšleno bylo "i pro dopravu na D1 ze směru od Ostravy jedoucí dál po D1 na Prahu bez odbočování na jiné komunikace".
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Mladíku!Michal R píše:To Aram:
Relace Praha - Ostrava nemá, podle mého názoru, co dělat v okolí Brna.
Nyní samozřejmě ano, ale po dokončení D35 od Hradce do Olomouce, by mě ani omylem nenapadlo jet přes Brno...
Re: Vize naší dálniční sítě
někdy si tak říkám, pokud jde o spojku D1-D5 (tj něco jako D19)... jak moc bude hlavní trazit směr Brno-Plzeň (tj. D1-D0-D5) nebo Ostrava-Plzeň (tam spíš D35-D0-D5). ¨
Teď je nějaká vize jak odlehčit D1, udělat spojku D1-D5, ale v případě hotové D35 se to může měnit.
/jsou to jen takové úvahy/
Teď je nějaká vize jak odlehčit D1, udělat spojku D1-D5, ale v případě hotové D35 se to může měnit.
/jsou to jen takové úvahy/
Re: Vize naší dálniční sítě
Podepisuji v plném rozsahu.Aram96 píše: Pevně věřím, že se i v ČR trochu "prozře" a začne se stavět prostě do výšky a ne do rozlohy.
Už dlouho tvrdím, že by se výstavba rodinných domů měla omezit.
Jinak přijdeme o všechna pole.
Re: Vize naší dálniční sítě
Když navážu na úvahu, tak bych řekl, že teď má D35 odlehčit D1. Pokud by se někdy postavila D19, pak bude pravděpodobně na D1 stačit 6-pruh jen mezi Brnem a právě onou D19. Ale je možné, že nějaká doprava, která v tu dobu bude na D35, se vrátí na D1, protože se komplet vyhne D0. Zase to ale nebude tak komfortní co do výškového profilu, takže těžko říct. Také bude asi dost záležet, jestli bude stát kapacitní severní část D0 nebo se bude pořád poskakovat po jeho jižní části.outdoor píše:někdy si tak říkám, pokud jde o spojku D1-D5 (tj něco jako D19)... jak moc bude hlavní trazit směr Brno-Plzeň (tj. D1-D0-D5) nebo Ostrava-Plzeň (tam spíš D35-D0-D5). ¨
Teď je nějaká vize jak odlehčit D1, udělat spojku D1-D5, ale v případě hotové D35 se to může měnit.
/jsou to jen takové úvahy/
Re: Vize naší dálniční sítě
vůbec nevíme, jak to bude, až se dostaví to či ono...
jen si říkám, ta myšlenka postavit mega projekt dálnice někde kolem silnice I/19 a pak hlavní tranzit z východu na západ bude raději jezdit po D35 už kvůli vyhnutí se Vysočině a Brdům...
to je podobné jako cesta Č.B.- D1 : silnice I/34 vs. D3+I/19 (před dokončením D3 nikdo moc neuvažoval, že lepší cesta povede tudy),
jinak nepopírám, že oblast Plzeň-Písek-Tábor (ČB) by si nesloužila pořádnou aspoň rychlou silnici
jen si říkám, ta myšlenka postavit mega projekt dálnice někde kolem silnice I/19 a pak hlavní tranzit z východu na západ bude raději jezdit po D35 už kvůli vyhnutí se Vysočině a Brdům...
to je podobné jako cesta Č.B.- D1 : silnice I/34 vs. D3+I/19 (před dokončením D3 nikdo moc neuvažoval, že lepší cesta povede tudy),
jinak nepopírám, že oblast Plzeň-Písek-Tábor (ČB) by si nesloužila pořádnou aspoň rychlou silnici
Re: Vize naší dálniční sítě
Jenže to je právě to kouzlo té D19, ona se ze 2/3 využije i pro stávající dopravu, i bez toho V-Z tranzitu. Ten by byl takovou třešničkou na dortu po dostavění té "střední" části.
Re: Vize naší dálniční sítě
pak by ale měla nějak směřovat a ne územím "nikoho" mezi silnicí 19 a 20..., co se tu občas navrhujeAram96 píše:Jenže to je právě to kouzlo té D19, ona se ze 2/3 využije i pro stávající dopravu, i bez toho V-Z tranzitu. Ten by byl takovou třešničkou na dortu po dostavění té "střední" části.
Re: Vize naší dálniční sítě
To byla má myšlenka dřív, ale právě kvůli Písku je to asi blbost. Ale i kdyby vedla pár km vzdálená, tak dálková doprava se na ni stejně přesune. Např. od Plzně by na ČB pokračovala po D4+I/20. Mezi D1 a D3 by ten přesun dopravy byl ještě větší na novou komunikaci i kdyby nevedla ve stopě současné 19. Samozřejmě obchvat jedné samotné obce je pro danou obec dopravně účinnější, to je jasné, ale v tomto případě (20+29+19) bych se právě přimlouval k onomu prozření a plánování do budoucna ve větších souvislostech. Dálnice je hudbou budoucnosti, ale na každém novém samotném obchvatu by to chtělo už nyní 3-pruh.
Re: Vize naší dálniční sítě
Naopak. Žádné obchvaty nestavět a silnici připravovat jako ucelený tah v samostatné optimální stopě. Vázat se na současné komunikace jsou naprosto vyhozené peníze a bastlení.Aram96 píše:To byla má myšlenka dřív, ale právě kvůli Písku je to asi blbost. Ale i kdyby vedla pár km vzdálená, tak dálková doprava se na ni stejně přesune. Např. od Plzně by na ČB pokračovala po D4+I/20. Mezi D1 a D3 by ten přesun dopravy byl ještě větší na novou komunikaci i kdyby nevedla ve stopě současné 19. Samozřejmě obchvat jedné samotné obce je pro danou obec dopravně účinnější, to je jasné, ale v tomto případě (20+29+19) bych se právě přimlouval k onomu prozření a plánování do budoucna ve větších souvislostech. Dálnice je hudbou budoucnosti, ale na každém novém samotném obchvatu by to chtělo už nyní 3-pruh.
Re: Vize naší dálniční sítě
Jednoznačně souhlas. Já to myslel tak, že to chtělo 3-pruh na každém obchvatu, který se teď staví, nebo připravuje. A popravdě, přípravu obchvatu Kasejovic bych klidně i zastavil nahned, ten je naprosto neperspektivní. A ty 2 obchvaty v Pelhřimově by potřebovaly také totálně překopat, ty jsou podle 20 let starých plánů, kdy I/34 byla ta hlavní trasa. Ty přeložky u Plzně nebo Hněvkov-Sedlice vypadají dobře, jen by to chtělo právě ten 3-pruh už teď.
Re: Vize naší dálniční sítě
Po dokonceni D11 bude z Ostravy do Prahy nejbliže přes Polsko.
A myslim si ,ze i nejrychleji . Uz ted kamos jezdi z Ovy do Berlina ,
pres Polsko
A myslim si ,ze i nejrychleji . Uz ted kamos jezdi z Ovy do Berlina ,
pres Polsko
Re: Vize naší dálniční sítě
Se tak divam na mapu a i z Bratislavy to bude po D3 a D4
Do Prahy blize nez po D1
Do Prahy blize nez po D1
Re: Vize naší dálniční sítě
A posledni vec hodne kamionu odpadne presunem vyroby na Balkan 5 let.
A pak pribude presunem vyroby na Ukrajinu asi tak za 30 let .
A pak pribude presunem vyroby na Ukrajinu asi tak za 30 let .
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: Vize naší dálniční sítě
Cože?? Z Bratislavy do Prahy po D3? A z Ostravy do Prahy po D11 přes Polsko? Tyhle poslední příspěvky nějak nepobírám...
Re: Vize naší dálniční sítě
Já teda taky ne. Tam už jen zbývalo napsat, že z Brna do Prahy do bude nejblíže přes Německo po A6
Re: Vize naší dálniční sítě
Třípruhový obchvaty by byly krásný, ale obávám se u nás nereálný. Jestli se nepletu, tak jediný obchvat, a to ještě jen jeho polovina v 2+1 a částečně 2+2, je plánován jen u Znojma.Aram96 píše:Já to myslel tak, že to chtělo 3-pruh na každém obchvatu, který se teď staví, nebo připravuje.
Pak už jen maximálně stoupací pruh jako třeba u I/34 Stráž nad Nežárkou – Lásenice.
Re: Vize naší dálniční sítě
Mipe sežral asi houbičky a pak se díval na mapu a ty čáry se mu na monitoru asi nějak kroutily. Jiné vysvětlení neexistuje.
Re: Vize naší dálniční sítě
Paule, ne, některé správy už jdou s dobou a 3-pruhy se plánují. Např. obchvaty na I/16 jsou většinou v 3-pruhu. Další 3-pruh je např. v plánu na obchvatu Bučovic (sice to je na silnici, kde to je skoro na 4-pruh ale aspoň, že tak). Prostě někde jsou, jinde nejsou vůbec. Nejhorší je, že se opravdu zatím obecně plánují tam, kde moc smysl nedávají, a tam kde by být měly, máme většinou obyč 2-pruh. Správně umístěné 3-pruhy jsou podle mě zatím bohužel výjimkami několika správ ŘSD.
Re: D35 MÚK Úlibice
VIZE:Trupman píše: Co by mělo obsahovat správné řešení:
1) Hlavní tah jako HK-MB
2) Podpora etapizace výstavby, kde "provizorní" napojení budou plnohodnotně využitelná a nepovedou k úzkým hrdlům (jako např. kruháče)
3) Výhled na napojení na novou kapacitní komunikaci (dálnici?) ve směru Jičín-MB, v rámci "středočeského okruhu", jako náhrada I/16.
1. etapa: https://mapy.cz/s/juzamemana
Dálnice končí v poli mezi Robousy a Popovicemi, dále esíčko severně od Popovic je provizorní napojení.
2. etapa: https://mapy.cz/s/neperubeco
Obchvat Úlibic I/16, kategorie D nebo R, napojení na I/16 je provizorní v místě výhledové MÚK směr plánovaná I/35 na Turnov.
Výhledová dálnice D16 (D35) - SČK okruh: https://mapy.cz/s/lalesajere
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: D35 MÚK Úlibice
Hezký námět D16.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)