Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od 1975 »

Obecně máš pravdu, jsme svobodná země. Ale média by měla mít nějakou profesní čest a etické standardy, "veřejnoprávní" tím spíš. Jako "člověka skoro z oboru" mě to prostě uráží, stejně jako vás lidi z branže zfušovaný beton, nebo odfláknutá uzavírka.
Ale beru, budu se snažit krotit:o)
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Myslel jsem to ve vztahu k některým uživatelům tohoto fóra.
A pokud chceš aby tvoje snažení mělo nějaký dopad, tak je třeba upozorňovat média na jejich chyby a poskytovat jim tak zpětnou vazbu, protože z komentářů pod články nějakou fundovanější skutečně nezískají.
R48 -> D48 se podařilo!
Michal R
Příspěvky: 1473
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Michal R »

to 1975: Ale vůbec ne, naopak. Je potřeba jednoznačně argumentovat, a pokud jsou zjevné latentní chyby, tak to "seknout". Se zájmem jsem četl výše uvedenou výměnu názorů s theodorem, a nemám pocit, že by v diskuzi byl nějaký faul a tedy důvod se krotit. A s vaší argumentací plný souhlas a palec nahoru!

to Martin z Ostravy: Ohledně upozorňování medií na publikované měřitelné, ověřitelné a číselné chyby (tedy například, že Mercedes skutečně nemá ve znaku pěticípou hvězdu) v teoretické rovině souhlas. Nicméně mi Martine věřte, že ve skutečnosti v drtivé většině se děje to, že se slovy "...další prudič..." příslušné sdělení o chybě se háže do koše či se klikne na Delete a mačká Enter. Nelíbí se mi to, ale tak to prostě je. A nemáte pravdu v tom, že publikování na veřejném fóru (jako třeba na těchto stránkách) nemá dopad, byť třeba ne v tom smyslu, že by autor ex post revidoval svůj text. Ale obecně dopad to má, a tom zase něco vím já ... ;)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od theodor less »

Někteří znají Leninův citát o "užitečných idiotech". Lidi, kteří neodhalili skutečné cíle a paradoxně budou pracovat v jejich prospěch.
Mám dojem, že poslední příspěvky se netýkají druhé části Leninova pojmenování, ale té první - t.j. užitečnosti. Pokud je obhajoba něčeho nekonzistentní, operuje s překroucenými fakty a nakonec uzná, že "vize" je hodně ambiciózní, ale možná se povede, není užitečná.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od 1975 »

Martine, ty to vidíš...jak se dá na takovéto perly nereagovat? :o)

1) chápu, že pro theodora jsou všichni ostatní jen "idioti", protože jen on, a možná pár vyvolených "ví".
2) jsem přesvědčen, že to svoje tvrdím stále a konzistentně - tedy, je nesmysl počítat km do budoucna na základě jednoho roku z minula. Naopak, metoda vzít úplně všechny stavby, k nim dát úplně všechny termíny, je dle mého ze všech nepřesných ta nejméně nepřesná
3) že ty termíny jsou u některých staveb náročné (respektive záleží na spoustě externích faktorů) je také myslím fakt, který nepopírám
4) proto je ten plán ambiciozní, ale pořád reálný
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Diaľničiar »

Protože na blbce a trolly je zbytečné reagovat. ;) Po nějakém čase to každý moudrý člověk pochopí a věnuje se podstatě a podstatním smysluplnějším věcem v rámci debaty. Tak se to dá dosáhnout.


Vize sítě je hezká, ale v takovém rozsahu jak si to tady někteří plánují nebude za 100, ale za 200 let. A plánovat cokoliv s dobou nad 40, max. 50 je zbytečné. ČR utrácí hodně na plány a kecy kolem, tak si to nastavila v legislativě a přípravách. Politika zasahuje do procesu realizace a na tu samotnou pak moc nezbývá a ještě do ní zasahují všechny další možné elementy. Pokud je tedy stav nových km do sítě takový, tak nemá smysl přemýšlet jak tu síť udělat 2-3x takovou. I když se o tom dá nepochybně hezky a dlouho mluvit. A tím mluvením zapomíná někdy aktualizovat samotnou legislativu, takže se pak musí všechno nanovo aktualizovat. A tohle se nezměnilo, naopak se to zhoršuje rozsahem, i když se mluví jak se to usnadní. Ale jak říkám, plány jsou to hezké, ale nikdo tady se jich nedožije.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6841
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Martin z Ostravy »

1975 píše:Martine, ty to vidíš...jak se dá na takovéto perly nereagovat? :o)
Nevidím :) ;)
Nemá to smysl reagovat, na což jsem narážel ve své první reakci.
R48 -> D48 se podařilo!
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od 1975 »

Z jiného konce - dnes a zítra je v Českých Budějovicích Silniční konference - účastníte se někdo? Resp. je pak možné vymámit/zveřejnit/nasdílet prezentace, které se tam prezentují? .o)
Majkii
Administrátor
Příspěvky: 2963
Registrován: 15.3.2009 14:41:26
Bydliště: SV Čechy

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Majkii »

wazer.cz
Pište česky, prosím!
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od 1975 »

Díky moc, spousta čtení ke studiu:o) Od té části Radka Mátla nebo Vladimíry Hruškové jsem čekal větší detail/aktuálnost, ale vznikalo to asi v srpnu, "pro tištěnou verzi"..., že?

Theodor, jemuž tímto přeji vše nejlepší ke jmeninám, určitě ocení pasáž o vývoji kvality silnic II. a III. třídy v krajích. To nebudou v Pakistánu číst rádi:o)
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od theodor less »

Děkuji za blahopřání. Ale nyní bych si zvolil jiný nick. Asi: "padni komu padni".
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Když tak občas čtu info k jednotlivým modernizacím D1 .. říkám si .. že až se dokončí, možná budou opravdu kapacity na stavbu ne 130 km dálnic ale 260 km dálnic, aby se mohlo každý rok cca 60 otevírat, aby se stihla síť do 2030 :kladivo: :D Tudíž dost pravděpodobně bude problém spíše finanční či max materiální. :?
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Diaľničiar »

Materiální problém často čtu, ale není to problém. Lidi si přečtou, že se čeká na stavební materiál i půlroku. Ať se čeká i 1 rok na novou stavbu. Protože proč? Protože málokdo se dneska rozhodne a zítra jde stavět. Že by narazil na nedostatek betonu a cihel. Ale kdo opravdu ano, tak jde na stavbu s profesionální firmou, ta má kontrakty. Peníze dnes vyřeší všechno, všude je rezerva i v lomech i v prodejnách s materiálem. A dá se dovézt. Kdo jde stavět něco běžné, tak až se rozhodne, tak musí vybavit hypo, všechna povolení a absolvovat řízení (kdo kdy stavěl, ví o čem to je) a dříve než za kvartál nezakopne do země. A to to musí znát ty úřední postupy. Kdo jde stavět větší díla, tedy velké stavební firmy, tak ty fungují na jiném principu. Ani tady se hned nestaví, protože se nejdříve tendruje a tyto firmy buď to dokonce mají část vlastních provozoven nebo mají dlouhoroční stabilní odběry. Stavební firma pak může nemít zájem o samosprávy a odebere všechno pro větší stavbu, která je vždy zajímavější než 50 menších staveb. Může být výpadek v některém segmentu izolací a dalších spec. stavebních materiálů, ale tyto se vždy dají dovézt. Prodraží se to o % ale není to překážka k výstavbě.

Je velmi dobře, když jsou lomy a prodejny stav. materiálů opravdu vytížené na 6-10 měsíců dopředu. To by bylo velmi špatné, kdyby to tak nebylo. :shock: A když se to tak uvede, tak leckdy čtu jak není dost materiálů, ale on je. Jsou kapacity jak zvýšit dovoz i produkci, ale nemá to cenu dělat, když není impulz.

Problém může být spíš počet pracovníků, ale o tom jsem psal v paralelním vlákně k financování jak to funguje a když by bylo tempo k větší a rychlejši rozestavěnosti, tak tento nedostatek zmizne během 3 let. Takže to rovněž není překážka. To je jen tehdy, když si stát zmyslí, že postaví během 3 let v jedné dekádě x krát více než běžně. Ale o tom je trh, cenové nabídky a konkurence, takže když si stát tohle zmyslí, tak trh si poradí. Zaplatí si to stát. Ten nakonec zaplatí i ty cizí dělníky když je to nutno. Právě proto je mnohem lepší zařídit dynamiku ve stavebnictví mírným zvyšováním zakázek i do objemu prací a stabilitu s jasným plánem. Pak ty firmy více investují. Tato fáze investicí do lomů, obaloven a menších prodejců stav. materiálů je momentálně za námi v tomto prostoru. Kapacity postačují plnit požadavky trhu.

p.s. to, že jsou materiály stále drahší je dáno hlavně a především neustále novými certifikáty na jejich kvalitu a provedení (eko-, energetické ukazatele atd. nejen nových do novostaveb, ale i při jejich výrobě, která se tím prodražuje a pro ten fakt, že se to prodražuje stoupají náklady na dodržování kvality a ta se musí zajistit aby chybovost byla minimální co náklady dál zvyšuje)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od theodor less »

Diaľničiar píše:Je velmi dobře, když jsou lomy a prodejny stav. materiálů opravdu vytížené na 6-10 měsíců dopředu. To by bylo velmi špatné, kdyby to tak nebylo.
Problém je, že očekáváme, že po podpisu smlouvy se začne dřív než za 6 měsíců. A trh není až tak pružný.
Diaľničiar píše:Aby vůbec se mohlo těžit, pro vyhlášky spjaté s EU, je to tlak na zabránění šíření prachu a hluku. ... a nové investice v prostoru kde se téměř nestaví, kde stravební trh padá a padá - tak není zájem o tyto investice. Lomy se obnovují tam, kde je růst trhu. A nové lomy, to je v dnešní době velmi nároční, to není jako kdysi. I obnovit uzatvořený lom je velmi náročné, ale udržovat ho jen abych ho neuzatvořil je nerentabilní.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22548
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Diaľničiar »

Začne se snadno, protože materiál se zajišťuje základním zájmem u dodavatelů již při vstupe do tendru s nabízenou cenou. Zas důkaz, že nevíte ze segmentu nic. Jaksi se nezačíná později; jedině že se něco záměrně začíná jakože koncem podzimu a zahajuje na jaro. Tehdy uplynou i 3-4 měsíce a teprve se realizují zemní práce, takže se nabíhá opravdu i déleji než po půlroce. Takže tak nebo tak, nejsou problémem materiály. A o tom vím rozhodně víc než vy. 8-) A děkuji za dodání dalšího odstavce, kterým jste podpořil, že musí být jasný plán na delší investice do staveb a nestačí jenom výkyv. ;) (nemusím se opakovat)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Mipe »

Jak jsem se dival dnes na mapu Cr.
Tak vlastne mame hotovou a castecne rozestavenou starou dalnicni sit .
Chybi jen Prerov a strceska D3,ale ta se asi nezacne nikdy .
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Ještě D11 k Polsku :kladivo: :D
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Mipe »

To bylo R
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Ajo vlastně, promiň.
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kot »

V rámci vizí hoďte očkem na D11. Nové letáky - zprovoznění posledního úseku Jaroměř - Trutnov UŽ za POUHÝCH 9 LET. ANO hned tak nebude s koblihářem líp...
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od 1975 »

Kote, chápu tvé svaté rozhořčení, ale tyhle termíny tam už jsou nějakou dobu:o(
kot
Příspěvky: 10504
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kot »

Sorry za OT, ale ještě nedávno bylo ÚP OBOU ÚSEKŮ ve stejný rok...
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Skoro bych řekl, že D11 se stává pilotním projektem v uvádění reálných termínů :lol: .. pokud se začne letos pracovat na DSP dalo by se říct, že by se stavět mohlo začít dříve, ovšem finance nebudou jen tak hned... Vidím to tak, že 2022-2025 se snad bude stavět hlavní část D35, 2025-2028 D11, protože D3 se začne až 2028-2031 a poté třeba D43 a D49 a severní část D0. A do toho se tak nějak rozpočítají ty drobky na D6 a D7 a D0 samozřejmě co nejdřív :D
pinus
Příspěvky: 202
Registrován: 22.3.2010 5:01:35

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od pinus »

Nevím, jestli se to tu někde objevilo, ale ze shrnutí všech infoletáků ŘSD vyplývá, že v roce 2025 má být rozestavěných 402 kilometrů nových dálnic, v porovnání se 123 km v roce 2019. To bude hukot. :-)
Přílohy
rozestavene_dalnice.png
rozestavene_dalnice.png (24.92 KiB) Zobrazeno 4802 x
Aram96
Příspěvky: 7894
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Tyjo mazec, díky že sis dal tu práci :)
Ano, pokud cca 1/2 všech úseků nebudou na úvěr nebo PPP, je to nereálné :lol:
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“