Vize naší dálniční sítě
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
Obecně máš pravdu, jsme svobodná země. Ale média by měla mít nějakou profesní čest a etické standardy, "veřejnoprávní" tím spíš. Jako "člověka skoro z oboru" mě to prostě uráží, stejně jako vás lidi z branže zfušovaný beton, nebo odfláknutá uzavírka.
Ale beru, budu se snažit krotit:o)
Ale beru, budu se snažit krotit:o)
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Myslel jsem to ve vztahu k některým uživatelům tohoto fóra.
A pokud chceš aby tvoje snažení mělo nějaký dopad, tak je třeba upozorňovat média na jejich chyby a poskytovat jim tak zpětnou vazbu, protože z komentářů pod články nějakou fundovanější skutečně nezískají.
A pokud chceš aby tvoje snažení mělo nějaký dopad, tak je třeba upozorňovat média na jejich chyby a poskytovat jim tak zpětnou vazbu, protože z komentářů pod články nějakou fundovanější skutečně nezískají.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Vize naší dálniční sítě
to 1975: Ale vůbec ne, naopak. Je potřeba jednoznačně argumentovat, a pokud jsou zjevné latentní chyby, tak to "seknout". Se zájmem jsem četl výše uvedenou výměnu názorů s theodorem, a nemám pocit, že by v diskuzi byl nějaký faul a tedy důvod se krotit. A s vaší argumentací plný souhlas a palec nahoru!
to Martin z Ostravy: Ohledně upozorňování medií na publikované měřitelné, ověřitelné a číselné chyby (tedy například, že Mercedes skutečně nemá ve znaku pěticípou hvězdu) v teoretické rovině souhlas. Nicméně mi Martine věřte, že ve skutečnosti v drtivé většině se děje to, že se slovy "...další prudič..." příslušné sdělení o chybě se háže do koše či se klikne na Delete a mačká Enter. Nelíbí se mi to, ale tak to prostě je. A nemáte pravdu v tom, že publikování na veřejném fóru (jako třeba na těchto stránkách) nemá dopad, byť třeba ne v tom smyslu, že by autor ex post revidoval svůj text. Ale obecně dopad to má, a tom zase něco vím já ...
to Martin z Ostravy: Ohledně upozorňování medií na publikované měřitelné, ověřitelné a číselné chyby (tedy například, že Mercedes skutečně nemá ve znaku pěticípou hvězdu) v teoretické rovině souhlas. Nicméně mi Martine věřte, že ve skutečnosti v drtivé většině se děje to, že se slovy "...další prudič..." příslušné sdělení o chybě se háže do koše či se klikne na Delete a mačká Enter. Nelíbí se mi to, ale tak to prostě je. A nemáte pravdu v tom, že publikování na veřejném fóru (jako třeba na těchto stránkách) nemá dopad, byť třeba ne v tom smyslu, že by autor ex post revidoval svůj text. Ale obecně dopad to má, a tom zase něco vím já ...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Někteří znají Leninův citát o "užitečných idiotech". Lidi, kteří neodhalili skutečné cíle a paradoxně budou pracovat v jejich prospěch.
Mám dojem, že poslední příspěvky se netýkají druhé části Leninova pojmenování, ale té první - t.j. užitečnosti. Pokud je obhajoba něčeho nekonzistentní, operuje s překroucenými fakty a nakonec uzná, že "vize" je hodně ambiciózní, ale možná se povede, není užitečná.
Mám dojem, že poslední příspěvky se netýkají druhé části Leninova pojmenování, ale té první - t.j. užitečnosti. Pokud je obhajoba něčeho nekonzistentní, operuje s překroucenými fakty a nakonec uzná, že "vize" je hodně ambiciózní, ale možná se povede, není užitečná.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
Martine, ty to vidíš...jak se dá na takovéto perly nereagovat? )
1) chápu, že pro theodora jsou všichni ostatní jen "idioti", protože jen on, a možná pár vyvolených "ví".
2) jsem přesvědčen, že to svoje tvrdím stále a konzistentně - tedy, je nesmysl počítat km do budoucna na základě jednoho roku z minula. Naopak, metoda vzít úplně všechny stavby, k nim dát úplně všechny termíny, je dle mého ze všech nepřesných ta nejméně nepřesná
3) že ty termíny jsou u některých staveb náročné (respektive záleží na spoustě externích faktorů) je také myslím fakt, který nepopírám
4) proto je ten plán ambiciozní, ale pořád reálný
1) chápu, že pro theodora jsou všichni ostatní jen "idioti", protože jen on, a možná pár vyvolených "ví".
2) jsem přesvědčen, že to svoje tvrdím stále a konzistentně - tedy, je nesmysl počítat km do budoucna na základě jednoho roku z minula. Naopak, metoda vzít úplně všechny stavby, k nim dát úplně všechny termíny, je dle mého ze všech nepřesných ta nejméně nepřesná
3) že ty termíny jsou u některých staveb náročné (respektive záleží na spoustě externích faktorů) je také myslím fakt, který nepopírám
4) proto je ten plán ambiciozní, ale pořád reálný
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vize naší dálniční sítě
Protože na blbce a trolly je zbytečné reagovat. Po nějakém čase to každý moudrý člověk pochopí a věnuje se podstatě a podstatním smysluplnějším věcem v rámci debaty. Tak se to dá dosáhnout.
Vize sítě je hezká, ale v takovém rozsahu jak si to tady někteří plánují nebude za 100, ale za 200 let. A plánovat cokoliv s dobou nad 40, max. 50 je zbytečné. ČR utrácí hodně na plány a kecy kolem, tak si to nastavila v legislativě a přípravách. Politika zasahuje do procesu realizace a na tu samotnou pak moc nezbývá a ještě do ní zasahují všechny další možné elementy. Pokud je tedy stav nových km do sítě takový, tak nemá smysl přemýšlet jak tu síť udělat 2-3x takovou. I když se o tom dá nepochybně hezky a dlouho mluvit. A tím mluvením zapomíná někdy aktualizovat samotnou legislativu, takže se pak musí všechno nanovo aktualizovat. A tohle se nezměnilo, naopak se to zhoršuje rozsahem, i když se mluví jak se to usnadní. Ale jak říkám, plány jsou to hezké, ale nikdo tady se jich nedožije.
Vize sítě je hezká, ale v takovém rozsahu jak si to tady někteří plánují nebude za 100, ale za 200 let. A plánovat cokoliv s dobou nad 40, max. 50 je zbytečné. ČR utrácí hodně na plány a kecy kolem, tak si to nastavila v legislativě a přípravách. Politika zasahuje do procesu realizace a na tu samotnou pak moc nezbývá a ještě do ní zasahují všechny další možné elementy. Pokud je tedy stav nových km do sítě takový, tak nemá smysl přemýšlet jak tu síť udělat 2-3x takovou. I když se o tom dá nepochybně hezky a dlouho mluvit. A tím mluvením zapomíná někdy aktualizovat samotnou legislativu, takže se pak musí všechno nanovo aktualizovat. A tohle se nezměnilo, naopak se to zhoršuje rozsahem, i když se mluví jak se to usnadní. Ale jak říkám, plány jsou to hezké, ale nikdo tady se jich nedožije.
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Nevidím1975 píše:Martine, ty to vidíš...jak se dá na takovéto perly nereagovat? )
Nemá to smysl reagovat, na což jsem narážel ve své první reakci.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
Z jiného konce - dnes a zítra je v Českých Budějovicích Silniční konference - účastníte se někdo? Resp. je pak možné vymámit/zveřejnit/nasdílet prezentace, které se tam prezentují? .o)
Re: Vize naší dálniční sítě
Jako tyhle https://www.silnicnikonference.cz/sbornik/ ?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
Díky moc, spousta čtení ke studiu:o) Od té části Radka Mátla nebo Vladimíry Hruškové jsem čekal větší detail/aktuálnost, ale vznikalo to asi v srpnu, "pro tištěnou verzi"..., že?
Theodor, jemuž tímto přeji vše nejlepší ke jmeninám, určitě ocení pasáž o vývoji kvality silnic II. a III. třídy v krajích. To nebudou v Pakistánu číst rádi:o)
Theodor, jemuž tímto přeji vše nejlepší ke jmeninám, určitě ocení pasáž o vývoji kvality silnic II. a III. třídy v krajích. To nebudou v Pakistánu číst rádi:o)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Děkuji za blahopřání. Ale nyní bych si zvolil jiný nick. Asi: "padni komu padni".
Re: Vize naší dálniční sítě
Když tak občas čtu info k jednotlivým modernizacím D1 .. říkám si .. že až se dokončí, možná budou opravdu kapacity na stavbu ne 130 km dálnic ale 260 km dálnic, aby se mohlo každý rok cca 60 otevírat, aby se stihla síť do 2030 Tudíž dost pravděpodobně bude problém spíše finanční či max materiální.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vize naší dálniční sítě
Materiální problém často čtu, ale není to problém. Lidi si přečtou, že se čeká na stavební materiál i půlroku. Ať se čeká i 1 rok na novou stavbu. Protože proč? Protože málokdo se dneska rozhodne a zítra jde stavět. Že by narazil na nedostatek betonu a cihel. Ale kdo opravdu ano, tak jde na stavbu s profesionální firmou, ta má kontrakty. Peníze dnes vyřeší všechno, všude je rezerva i v lomech i v prodejnách s materiálem. A dá se dovézt. Kdo jde stavět něco běžné, tak až se rozhodne, tak musí vybavit hypo, všechna povolení a absolvovat řízení (kdo kdy stavěl, ví o čem to je) a dříve než za kvartál nezakopne do země. A to to musí znát ty úřední postupy. Kdo jde stavět větší díla, tedy velké stavební firmy, tak ty fungují na jiném principu. Ani tady se hned nestaví, protože se nejdříve tendruje a tyto firmy buď to dokonce mají část vlastních provozoven nebo mají dlouhoroční stabilní odběry. Stavební firma pak může nemít zájem o samosprávy a odebere všechno pro větší stavbu, která je vždy zajímavější než 50 menších staveb. Může být výpadek v některém segmentu izolací a dalších spec. stavebních materiálů, ale tyto se vždy dají dovézt. Prodraží se to o % ale není to překážka k výstavbě.
Je velmi dobře, když jsou lomy a prodejny stav. materiálů opravdu vytížené na 6-10 měsíců dopředu. To by bylo velmi špatné, kdyby to tak nebylo. A když se to tak uvede, tak leckdy čtu jak není dost materiálů, ale on je. Jsou kapacity jak zvýšit dovoz i produkci, ale nemá to cenu dělat, když není impulz.
Problém může být spíš počet pracovníků, ale o tom jsem psal v paralelním vlákně k financování jak to funguje a když by bylo tempo k větší a rychlejši rozestavěnosti, tak tento nedostatek zmizne během 3 let. Takže to rovněž není překážka. To je jen tehdy, když si stát zmyslí, že postaví během 3 let v jedné dekádě x krát více než běžně. Ale o tom je trh, cenové nabídky a konkurence, takže když si stát tohle zmyslí, tak trh si poradí. Zaplatí si to stát. Ten nakonec zaplatí i ty cizí dělníky když je to nutno. Právě proto je mnohem lepší zařídit dynamiku ve stavebnictví mírným zvyšováním zakázek i do objemu prací a stabilitu s jasným plánem. Pak ty firmy více investují. Tato fáze investicí do lomů, obaloven a menších prodejců stav. materiálů je momentálně za námi v tomto prostoru. Kapacity postačují plnit požadavky trhu.
p.s. to, že jsou materiály stále drahší je dáno hlavně a především neustále novými certifikáty na jejich kvalitu a provedení (eko-, energetické ukazatele atd. nejen nových do novostaveb, ale i při jejich výrobě, která se tím prodražuje a pro ten fakt, že se to prodražuje stoupají náklady na dodržování kvality a ta se musí zajistit aby chybovost byla minimální co náklady dál zvyšuje)
Je velmi dobře, když jsou lomy a prodejny stav. materiálů opravdu vytížené na 6-10 měsíců dopředu. To by bylo velmi špatné, kdyby to tak nebylo. A když se to tak uvede, tak leckdy čtu jak není dost materiálů, ale on je. Jsou kapacity jak zvýšit dovoz i produkci, ale nemá to cenu dělat, když není impulz.
Problém může být spíš počet pracovníků, ale o tom jsem psal v paralelním vlákně k financování jak to funguje a když by bylo tempo k větší a rychlejši rozestavěnosti, tak tento nedostatek zmizne během 3 let. Takže to rovněž není překážka. To je jen tehdy, když si stát zmyslí, že postaví během 3 let v jedné dekádě x krát více než běžně. Ale o tom je trh, cenové nabídky a konkurence, takže když si stát tohle zmyslí, tak trh si poradí. Zaplatí si to stát. Ten nakonec zaplatí i ty cizí dělníky když je to nutno. Právě proto je mnohem lepší zařídit dynamiku ve stavebnictví mírným zvyšováním zakázek i do objemu prací a stabilitu s jasným plánem. Pak ty firmy více investují. Tato fáze investicí do lomů, obaloven a menších prodejců stav. materiálů je momentálně za námi v tomto prostoru. Kapacity postačují plnit požadavky trhu.
p.s. to, že jsou materiály stále drahší je dáno hlavně a především neustále novými certifikáty na jejich kvalitu a provedení (eko-, energetické ukazatele atd. nejen nových do novostaveb, ale i při jejich výrobě, která se tím prodražuje a pro ten fakt, že se to prodražuje stoupají náklady na dodržování kvality a ta se musí zajistit aby chybovost byla minimální co náklady dál zvyšuje)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Problém je, že očekáváme, že po podpisu smlouvy se začne dřív než za 6 měsíců. A trh není až tak pružný.Diaľničiar píše:Je velmi dobře, když jsou lomy a prodejny stav. materiálů opravdu vytížené na 6-10 měsíců dopředu. To by bylo velmi špatné, kdyby to tak nebylo.
Diaľničiar píše:Aby vůbec se mohlo těžit, pro vyhlášky spjaté s EU, je to tlak na zabránění šíření prachu a hluku. ... a nové investice v prostoru kde se téměř nestaví, kde stravební trh padá a padá - tak není zájem o tyto investice. Lomy se obnovují tam, kde je růst trhu. A nové lomy, to je v dnešní době velmi nároční, to není jako kdysi. I obnovit uzatvořený lom je velmi náročné, ale udržovat ho jen abych ho neuzatvořil je nerentabilní.
-
- VIP
- Příspěvky: 22548
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vize naší dálniční sítě
Začne se snadno, protože materiál se zajišťuje základním zájmem u dodavatelů již při vstupe do tendru s nabízenou cenou. Zas důkaz, že nevíte ze segmentu nic. Jaksi se nezačíná později; jedině že se něco záměrně začíná jakože koncem podzimu a zahajuje na jaro. Tehdy uplynou i 3-4 měsíce a teprve se realizují zemní práce, takže se nabíhá opravdu i déleji než po půlroce. Takže tak nebo tak, nejsou problémem materiály. A o tom vím rozhodně víc než vy. A děkuji za dodání dalšího odstavce, kterým jste podpořil, že musí být jasný plán na delší investice do staveb a nestačí jenom výkyv. (nemusím se opakovat)
Re: Vize naší dálniční sítě
Jak jsem se dival dnes na mapu Cr.
Tak vlastne mame hotovou a castecne rozestavenou starou dalnicni sit .
Chybi jen Prerov a strceska D3,ale ta se asi nezacne nikdy .
Tak vlastne mame hotovou a castecne rozestavenou starou dalnicni sit .
Chybi jen Prerov a strceska D3,ale ta se asi nezacne nikdy .
Re: Vize naší dálniční sítě
Ještě D11 k Polsku
Re: Vize naší dálniční sítě
Ajo vlastně, promiň.
Re: Vize naší dálniční sítě
V rámci vizí hoďte očkem na D11. Nové letáky - zprovoznění posledního úseku Jaroměř - Trutnov UŽ za POUHÝCH 9 LET. ANO hned tak nebude s koblihářem líp...
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
Kote, chápu tvé svaté rozhořčení, ale tyhle termíny tam už jsou nějakou dobu:o(
Re: Vize naší dálniční sítě
Sorry za OT, ale ještě nedávno bylo ÚP OBOU ÚSEKŮ ve stejný rok...
Re: Vize naší dálniční sítě
Skoro bych řekl, že D11 se stává pilotním projektem v uvádění reálných termínů .. pokud se začne letos pracovat na DSP dalo by se říct, že by se stavět mohlo začít dříve, ovšem finance nebudou jen tak hned... Vidím to tak, že 2022-2025 se snad bude stavět hlavní část D35, 2025-2028 D11, protože D3 se začne až 2028-2031 a poté třeba D43 a D49 a severní část D0. A do toho se tak nějak rozpočítají ty drobky na D6 a D7 a D0 samozřejmě co nejdřív
Re: Vize naší dálniční sítě
Nevím, jestli se to tu někde objevilo, ale ze shrnutí všech infoletáků ŘSD vyplývá, že v roce 2025 má být rozestavěných 402 kilometrů nových dálnic, v porovnání se 123 km v roce 2019. To bude hukot.
- Přílohy
-
- rozestavene_dalnice.png (24.92 KiB) Zobrazeno 4802 x
Re: Vize naší dálniční sítě
Tyjo mazec, díky že sis dal tu práci
Ano, pokud cca 1/2 všech úseků nebudou na úvěr nebo PPP, je to nereálné
Ano, pokud cca 1/2 všech úseků nebudou na úvěr nebo PPP, je to nereálné