Já myslím, že záleží na tom, jak je celý systém udělán. A to jak SW tak HW. Například pokud si lze "podepřít" ruku, tak aby nebylo zápěstí ve vzduchu, nemusí být s dotykovým ovládáním takový problém. Pokud ale člověk máchá celou rukou ve vzduchu, trefuje se špatně a vyžaduje to mnohem větší pozornost. To samé s tím otočným ovladačem - pokud je systém dobře udělaný, dá se tím ovládat poslepu.
Já třeba mám ten samý systém jako popisuje MPMP (Mazda CX-5), nicméně mi dotyk funguje i za jízdy. A využívám oboje - jak otočný volič, tak dotyk na displeji...nicméně já si k displeji mohu právě pohodlně opřít ruku díky tvaru palubky a pak se dá ťukat s minimální pozorností. Nějaké funkce dělám naprosto poslepu HW ovladačem (vytočení hovoru z oblíbených), některé jsou zase míň rušivé ťuknutím na displej (výběr stanice rádia).
Takže za mě určitě jako nejlepší je právě kombinace obojího. Jelikož plně dotykové rozhraní ála Tesla, Volvo, apod. je pekelné. Ale i plně manuální ovládání je v dnešních autech s milionem funkcí někdy naopak obrovsky zdlouhavé a nepřehledné. Viz například minulá
Astra...