Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Hanes »

Jen k tomu Nemecku: pokud jde o minimalne ctyrpruhovou silnici se strednim delicim pasem, bere se jako silnice dalnicniho typu a je jedno, zda-li je opatrena modrym dalnicnim znacenim nebo standartnim zlutym, plati na teto silnici doporucena rychlost 130 km/h (neomezena). Pokud jde o nejakou jinou rychlost, byva silnice omezena dopravnimi znackami s maximalni dovolenou rychlosti. Znacka SPMV byva osazena na "rychlostnich silnicich" napr. B 15n a take na usecich standartnich "Bundesek - jednicek" kvuli vylouceni pomale dopravy, cyklistu, traktoru.........
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
AUTOsro
Příspěvky: 335
Registrován: 21.1.2015 19:46:53
Bydliště: České Budějovice - Praha

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od AUTOsro »

Článek se týká VRT, jsou v něm mimo jiné i výhledové intenzity silniční, železniční dopravy a vliv VRT na ně:
http://www.zelpage.cz/clanky/program-ro ... ojeni-v-cr
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Kuba »

Článek o iniciativě Radima Passera

https://m.ihned.cz/byznys/c1-65787030-d ... rasy-metra
kollma
Příspěvky: 218
Registrován: 27.12.2013 17:32:57

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kollma »

Co to je za člověka a proč vymýšlí tyhle šílenosti? Tam je v podstatě všechno špatně, nové dálnice v uctivé vzdálenosti od velkých měst vedoucí odnikud do nikam, chalupoidní metro po periferiích apod.
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Lenny »

Toto je velmi optimistický plán asi z roku 1968 +/- rok. Když si odmyslíte roky, že např. D35 měla být stavěna 1976-80, podíváte se na to jako na postup, že napřed se postaví D1 + D2, pak výpady z měst, pak se dokončí D5 + D8, a z půlky D47, poté se dotáhne D11 do HK, následně se dostaví D11, a D35 a nakonec D43, tak to sedí. A může být u vlády, kdo chce.
Přílohy
000 305.jpg
000 305.jpg (161.92 KiB) Zobrazeno 8542 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
adamos
Příspěvky: 1697
Registrován: 15.3.2009 23:32:20
Bydliště: D1, 2,78 km

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od adamos »

V termínu nestihli ani ten první úsek :(
Vždy aktuální mapy na http://www.openstreetmap.org
Našli jste v mapě chybu? Napište mi o ní.
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od michal »

Docela by mě zajímalo, jak měla v podrobnějším měřítku vypadat situace kolem Prahy. Mimochodem když si vezmete, kolik bylo v té době aut, a kolik jich je dnes, tak se ta naše dálniční síť moc nerozrostla ani ve svých vizích, natož ve skutečnosti.
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od MickeyMouse »

Ano, presne podle tohoto planu se jede dodnes. Je neco v internich procesech RSD, co mohlo postup pripravy staveb ovlivnit a cela desetileti?
Jiank je tam skoda te jeddne vyjimky, kterou je D1 Slavkov-Trencin. Ta by podle vseho uz dnes mela stat. Nicmene je zase pravda, ze I/50 je az na 3 obchvaty fakticky hotova.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
petsheny
Příspěvky: 331
Registrován: 25.12.2015 23:55:14
Bydliště: u Zubatých žab

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od petsheny »

To je sice krásné, že je I/50 téměř hotová, ale stačí to kapacitně? Od D1 do Slavkova je intenzita cca 18.500/ten (3.500TV/den) a přes Chřiby je tak 10.000/den (2.500TV/den) Nemyslím si, že by ta stoupání a klesání byla pro tenhle provoz ideální. Minimálně by to chtělo 4-pruh aspoň D1-Uherské Hradiště (D55), když už ne dál na Slovensko. A je jedno jestli v trasy původního plánu od Komořan na Brankovice, nebo v současném trasování.
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od JirkaS »

MickeyMouse píše:Ano, presne podle tohoto planu se jede dodnes...
I tehdy postup plánovali podle nejvytíženějších silnic, takže pořadí není nutné měnit. Jen intenzity mezitím všude vzrostly. A přibyla D3, D11 nepovede na Náchod a D43 ne přímo na Svitavy.
Tomas 1975
Příspěvky: 702
Registrován: 22.9.2009 20:02:33

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Tomas 1975 »

Plán dálniční sítě je z roku 1966. Již tehdy byly zvažovány různé varianty vedení D 11 (Trutnov, Náchod). Dálnice D 35 v okolí Svitav a Olomouce přes Jevíčko a Konici. Je k tomu na různých místech dost materiálů.....
Ono se to připravovalo už od konce padesátých let, ale nebyl k tomu nikterak prioritní přístup...
Taktéž není pravda, že nebyla zvažována D 3. Nebyla pouze v oficiálních plánech.....
Je toho více, ale není zájem a podpora už vůbec ne....
Hlavně, že se bude připomínat září 1967 s komunisty a podobným ksindem na znovuzahájení stavby
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Standa »

MickeyMouse píše:...Jiank je tam skoda te jeddne vyjimky, kterou je D1 Slavkov-Trencin. Ta by podle vseho uz dnes mela stat. Nicmene je zase pravda, ze I/50 je az na 3 obchvaty fakticky hotova.
Slyšel jsem verzi, že komunisti neměli moc v lásce "Baťův" Zlín (tehdy Gottwaldov) a proto se mu měla D1 vyhnout. Pokud by se postavila D49 podle změněného plánu, asi by přetáhla velkou část tranzitu a I/50 by to už pobrala bez problémů. Jinak se ani moc nedivím, že se podle toho plánu jede v podstatě dodnes, celkem logicky odráží potřeby Česka, jen je potřeba ho doplnit o některé nové vazby, vzniklé díky větší integraci do Evropy (třeba ta D19, samozřejmě chybějící D3 apod.).
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

To nebylo kvůli Zlínu, prostě byla tato varianta v danou dobu vhodnější, už kvůli tomu, že D47 měla vést do Ostravy jinudy než jako dnes kolem Hulína. A taktéž je jisté, že si trasu přes UH a Trenčín vyžádala slovenská vláda kvůli lepšímu napojení do středního Slovenska.

Současná trasa je vhodnější, protože k D49 na Slovensko mohou přijet vozidla nejen od Brna, ale i od Olomouce. Spojí se tranzit E50 + E442.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od JirkaS »

Podle mě je to dané terénem a ne nějakou neláskou ke Zlínu, to spíš Baťa kreslil kažou dálnici Zlínem. Ani zkušenost z válečné stavby dálnice přes Chřiby trasování přes Zlín určitě nepřidala. Z hlediska propojení ČR-SR byla trasa podél I/50 lepší a umožnila by i lepší napojení sídel na Slovensku dál podél I/50, dnes R2.
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Bobek »

Lenny tu někde kdysi věšel mapu poměrně velkého množství zvažovaných variant.

Edit: "překvapivě" v tématu D49 4903-05: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 87#p140187
Království a půl princezny za 511.
Standa
Příspěvky: 3795
Registrován: 16.3.2009 7:49:22
Bydliště: Praha

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Standa »

JirkaS, Honey72: Zní to poněkud logičtěji, než ty konspirační teorie :) !
Lenny
Autor
Příspěvky: 10772
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Lenny »

V roce 1960 či 1961 se dělal vyhledávací studie D1 Brno - Trenčín s odbočkou do Ostrava a Polska (D47). Byly posuzovány varianty severní (přes Zlín a Lyský průsmyk), střední (přes Uherské Hradiště) a jižní (asi přes Hodonín). Vítězně vyšla varianta střední.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kuba
Příspěvky: 1400
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Kuba »

Zřejmě bude časem snaha o doplnění páteřní silniční sítě v PÚR. Je otázkou, v jaké to nastane kategorii, když se kategorie dnes snižují i u mezinárodních spojení.
https://www.denik.cz/z_domova/vznikne-d ... 71024.html
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od mapman »

Dálniční obchvat Česka se už téměř celý zrodil, viz https://mapy.cz/s/29m0m - ke kompletaci chybí posledních pár desítek kilometrů :) Spíš by to měli nazvat dálničním obchvatem Středočeského kraje.
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Martin96 »

Ještě doklepat S1/D3 (což do 10 let asi bude realita) a bude to komplet :D
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od michal »

V souvislosti se vcerejsi a dnesni situaci na D1 bych se chtel zeptat, jestli je jednou z vizi i to, ze na dalnicich budou dopravni portaly, ktere budou v realnem case informovat nejen o problemech na te konkretni dalnici, ale i tom, kdy a kudy to objet? Uvazuji tedy predevsim v relaci vychod-zapad a naopak, kdy je mozne vyhnout se problemum na D1/D35 v ramci Prahy, u Lipniku nad Becvou (D1/D35) a Brna (D1). A nemyslim tedy panely toho typu, jake jsou k videni dnes. Nejen co do aktualnosti, ale i co do technologicke vyspelosti, kdy se na ne vejde vice textu nez jen "45. km kolona". Nebo bude clovek muset dal poslouchat Zelenou vlnu...?
Sosa
Příspěvky: 2508
Registrován: 17.3.2009 9:43:04

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Sosa »

Kolik toho ve 130 stihnete přečíst? Když se k tomu má člověk plně věnovat řízení.
Dusanh
Příspěvky: 712
Registrován: 11.5.2010 10:53:25

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Dusanh »

Obávám se, že dřív než D35 už bude autonomní řízení, které vás odkloní někam mimo a můžete se kochat...
michal
Příspěvky: 4517
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od michal »

Ptám se na vize. Jeden by řekl, že u důležitých dálničních uzlů by se časem mohlo třeba právě z tohoto důvodu objevit liniové řízení. Ale pravda, většina řešení je omezena lidským faktorem...
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“