Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Byť je více či méně připojená mapka nesmysl ? Z toho vyplývá i nesmyslnost vyznění článku...
Re: Vize naší dálniční sítě
Podobné tak leda v tom, že je to kreslení tužkou do mapy. Ale jinak bych se teda i urazil, pokud by byl můj návrh přirovnán k tomuhle nesmyslu. Polovina čar je naprosto nepromyšlená, dvě jsou naprosto nereálné a to možná i postavit, natož prosadit/povolit.davidb píše:Ve své podstatě je to podobné co jsme tady kdysi kreslili. Aram96 na straně 42.
K tomu obrázku z idnes.
S většinou souhlasím.
Blbost je propojení Brno - ČB - Plzeň. Tam by to mělo být vedeno výše, jak jsme tady diskutovali.
Další blbost je FM - Zlín. Pokud se dodělá D49, tak to bude možná lepší jet přes Čadcu. A nebo po D48 a přes Přerov. Další cesta je zbytečná.
Chybí mi tam Mohelnice - Jeseník - PL a Jihlava - A.
A možná další propojení na Německo. Jedno z Liberce, druhé někde v okolí Chomutova
S pár čárama bych souhlasil. Především s tou severočeskou rychlostkou a tou spojnicí ČB-PCE (samozřejmě upravené a vedené více po D3) včetně toho “trojúhelníku” nad Jihlavou. Ale u rychlostek vedených přes Beskydy nebo Moravským krasem se fakt směju.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak to určitě- to je blbost nebetyčná.Aram96 píše:Ale u rychlostek vedených přes Beskydy nebo Moravským krasem se fakt směju.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
Cafourek se nechal unést. Na ministerstvu mu řekli každé krajské město, tak vzal Cafourek fixu a ... v další vlně spojí každé město přímo s každým, to teprve uvidíte jak se dělá síť.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
Honey: To už tady taky různě kolovalo ne? Jak se ten člověk jenom jmenoval... Screen z map.cz a do toho v malování načmáraných asi 200 barevných čar.
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: Vize naší dálniční sítě
Jo, to je v tomto vlákně na straně 28: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=675
Re: Vize naší dálniční sítě
Mě zaujalo, že tam je D55 vedená pod Bzenec po východním břehu Moravy.
Jinak dálniční trojúhelník u Teplic by byl taky zajímavý, délka tak 25 km i s tunely a mosty, v Českém středohoří, prostě Need for speed.
Jinak dálniční trojúhelník u Teplic by byl taky zajímavý, délka tak 25 km i s tunely a mosty, v Českém středohoří, prostě Need for speed.
Re: Vize naší dálniční sítě
A to ŘSD nechce / a mnoho lidí z fora rovněž / Hanesovi udělat tunýlek pod Červenohorským sedlem...
Re: Vize naší dálniční sítě
mapmane myslis ,ze se da stihnout D35 do 2030 ?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Jestli to bude PPP, ptej se martiniho.
Re: Vize naší dálniční sítě
D35 se musí stihnout do 2030, rok od roku tam budou stoupat intenzity a tím i tlak na dostavbu.
Re: Vize naší dálniční sítě
Jestli se nestihne D35 do 2030, tak to tady s dálnicemi můžeme zabalit.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
CNN Prima News, 10. listopadu 2021 18:00, Co na to vaše peněženka (1110)
Lukáš Kovanda, Tomáš Janeba, Roman Budský, Jan Bokoč
Lukáš Kovanda varoval před opakováním slibů, které se zase nenaplní.
Pěkná mapa Evropy na pozadí.
Lukáš Kovanda, Tomáš Janeba, Roman Budský, Jan Bokoč
Lukáš Kovanda varoval před opakováním slibů, které se zase nenaplní.
Pěkná mapa Evropy na pozadí.
Re: Vize naší dálniční sítě
Děkujeme za info, a tu mapu nám sem nechceš dát, když už jsi to viděl? To si máme každý hledat? Pak jsou takové příspěvky trochu zbytečné ne?theodor less píše:CNN Prima News, 10. listopadu 2021 18:00, Co na to vaše peněženka (1110)
Lukáš Kovanda, Tomáš Janeba, Roman Budský, Jan Bokoč
Lukáš Kovanda varoval před opakováním slibů, které se zase nenaplní.
Pěkná mapa Evropy na pozadí.
Re: Vize naší dálniční sítě
Mapmane, s druhou polovinou samozřejmě souhlas. Intenzity jsou tam již dnes za hranicí stávajících kapacit, to není třeba složitě dokazovat...mapman píše:D35 se musí stihnout do 2030, rok od roku tam budou stoupat intenzity a tím i tlak na dostavbu.
A dokonce věřím, že ke křížení s I/34 je reálné se dokopat do roku 2030 ... ale následný úsek má dva kritické body a to Mladějovský hřbet a pak oblast Maletína, a tam, bohužel, nevěřím, že se povede nějak zvlášť rychlá výstavba....
Ale držet palce budu, to zas jo...
Re: Vize naší dálniční sítě
Pozitivem je, že tohle jsou technické překážky a ne 'zelené' či NIMBYstické.
Re: Vize naší dálniční sítě
.... a kdo tu psal, že se jedná jen a pouze o technické překážky... bohužel, očekávám i ty "zelené"...Japao Joe píše:Pozitivem je, že tohle jsou technické překážky a ne 'zelené' či NIMBYstické.
Re: Vize naší dálniční sítě
Když vidím, jaké problémy mohou vzniknout u blbého 1 km hloubeného tunelu, tak by se s tím úsekem Opatovec-SM s 4 km raženým tunelem mělo začít co nejdříve. Jenže to dost možná dopadne tak, že buď tenhle úsek pojede dohromady s tím navazujícím jako PPP, nebo jednoduše nic.
Re: Vize naší dálniční sítě
Moje taková vize je
okruh kolem středních čech: https://mapy.cz/s/kamelafesa
D35 Olomouc-Liberec
Severní spojka:Ustí nad Labem-Chomutov-Karlovy Vary
D43:Brno-Moravská Třebová-Šumperk
D55- https://mapy.cz/s/cuvurodutu vím že zde jsou již plány ale je zbytečné mít dvoupruhou dálnici a zároven je D55 v úseku Bzenec-Rohatec nerealizovatelná
plány jsou hodně amatérské a asi nerealizovatelné ale takhle by se mi dálniční sít opravdu líbila
okruh kolem středních čech: https://mapy.cz/s/kamelafesa
D35 Olomouc-Liberec
Severní spojka:Ustí nad Labem-Chomutov-Karlovy Vary
D43:Brno-Moravská Třebová-Šumperk
D55- https://mapy.cz/s/cuvurodutu vím že zde jsou již plány ale je zbytečné mít dvoupruhou dálnici a zároven je D55 v úseku Bzenec-Rohatec nerealizovatelná
plány jsou hodně amatérské a asi nerealizovatelné ale takhle by se mi dálniční sít opravdu líbila
Křižovatky I/_ × II/__ mají být MÚK nikdy ne OK .
D4 Má být minimálně do Strakonic.
D4 Má být minimálně do Strakonic.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tu D55 jsem trochu nepochopil ..
A pokud má mít jižní část tvého "okruhu" nějaký přínos a význam, tak ta část Plzeň-D1 musí být přímější.
A pokud má mít jižní část tvého "okruhu" nějaký přínos a význam, tak ta část Plzeň-D1 musí být přímější.
Re: Vize naší dálniční sítě
Ta mapka je tragická, ale myslím, že tím Moravským krasem vede prostě S43 a přes Beskydy je to D48 + Palačovská spojka + I/57 + D49, tedy již dnes připravované rychlostky (eSka)davidb píše:Tak to určitě- to je blbost nebetyčná.Aram96 píše:Ale u rychlostek vedených přes Beskydy nebo Moravským krasem se fakt směju.
Tu S19 tam taky vedou nesmyslně přes ČB. Ta má šanci nejjižněji v ose Mirotice, Tábor, Pelhřimov. A pokud se toto povede, pak S23 nedává smysl, protože by si s S19 zbytečně konkurovaly.
Jižní obchvat Strážnice je neprůchozí (CHKO, Přírodní park) kolem štreky je ta silnice nejefektivnější a dvoupruh tady na 20 let stačit bude (myšleno v úseku Rohatec - Bzenec). Bude to blbý, ale tady budou nejvyšší intenzity okolo víkendu, jinak to postačí.darwousek píše:...
D55- https://mapy.cz/s/cuvurodutu vím že zde jsou již plány ale je zbytečné mít dvoupruhou dálnici a zároven je D55 v úseku Bzenec-Rohatec nerealizovatelná
...
-
- VIP
- Příspěvky: 22561
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vize naší dálniční sítě
V roce 2021 bylo v ČR 1350 km dálnic.
Když se podíváme na 1. příspěvek v tématu z r. 2009, jak si to autor představuje v roce 2039:
a srovnáme to s rokem 1989 a posunem v 2022:
ŘSD:
tak je co dělat ale je i čas obzvláště, když se na to podíváme optikou silnic I. tříd, které lze upgradovat v daných trasách
Když se podíváme na 1. příspěvek v tématu z r. 2009, jak si to autor představuje v roce 2039:
a srovnáme to s rokem 1989 a posunem v 2022:
ŘSD:
tak je co dělat ale je i čas obzvláště, když se na to podíváme optikou silnic I. tříd, které lze upgradovat v daných trasách
Re: Vize naší dálniční sítě
Jak MD zadávalo vypracování studie na nějaké ty “nové dálnice” (ve spojení s migrací obyvatel, VRT apod.), tak z toho pořád výsledky nejsou ?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 00#p252600
Staví se vůbec někde v ČR alespoň malý úsek dálnice, který by měl již rezervu do budoucna? Ne. Nedokážeme dát do provozu ani třetí pruh co už léta stojí. Ty stovky km s širokým středovým pruhem v Polsku pro budoucí rozšíření mě fascinují.Xyzc píše: MD ČR má na webu dokument: Rozvoj dopravní infrastruktury do roku
2050:
https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Strategie ... -roku-2050
Píše se tam:
"Propojení Čech a Moravy je plánováno dvěma paralelními tahy, což lze charakterizovat
jako dostatečné, nezbytné v této souvislosti bude postupně směrem od Prahy
zkapacitňovat dálnici D11, která bude výrazně více zatížena po dostavbě D35 ve
srovnání s dnešním stavem (minimem je zkapacitnění na uspořádání 3+3 do Poděbrad,
výhledově pravděpodobně až do MÚK s D35)."
Takže evidentně jen po MUK Sedlice. Osobně by mi přišlo vhodnější dotáhnout 3+3 až po MUK Opatovice na D35 a MUK Plotiště na D11 (tzn. tak aby i peáž D35,D11 byla 3+3), včetně přestavby MUK Sedlice takovým způsobem, aby šla plynule projet 130 km/h všemi směry.
OT přesunuto do témat Vize naší dálniční sítě a 1101 Praha – Jirny, zkapacitnění na 3+3. Jirka L.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění
Nestaví.Honey72 píše:Staví se vůbec někde v ČR alespoň malý úsek dálnice, který by měl již rezervu do budoucna? Ne. Nedokážeme dát do provozu ani třetí pruh co už léta stojí. Ty stovky km s širokým středovým pruhem v Polsku pro budoucí rozšíření mě fascinují.
Ale i ten polský systém má svá negativa. Cena je vyšší min. o 15% než u klasického 4 pruhu. Někde polácí uvádí, že snad až o 20%.
Pokud by přihodili ještě 10% navíc, už by měli ten 3+3 pruh. Takže pokud tam jednou bude, dává to smysl. Ale pokud ne, jako že mají úseky kde jim teď jezdí 6-7k voz./24h a intenzity na 3+3 tam nebudou ani za 100 let, tak tam to jsou vyhozené prachy.
Vlastně mne ani nenapadá, kde to v CZ využít. Ty úseky kde by se to hodilo, už stojí. Na těch ostatních se mi jako nejsmysluplnější jeví možná rezerva na některých nových úsecích D0 na 4+4.
V nadpisu vlákna je sice "D11 Jirny – Poděbrady (km8-42), zkapacitnění", ale stačí kouknout do té EIA a rozšíření je jen do km 40,11. Dál jsou 2 větší mosty, které se nejspíš budou dělat v nějaké samostatné zakázce.
Samotný lanový most nebude problém, ten už je na 3+3 kvůli připojováku a odbočováku. Až s případným 3+3 až do HK se bude muset rozšířit.