Vize naší dálniční sítě
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Krtku, díky za inteligentní námitky.
S těmi letišti je to "furiantství"krajů. Ale při jejich prosazování určitě měli kraje nejen plány, ale i studii o ekonomické výhodnosti. A byla zde finanční spoluúčast státu nebo EU.
To, že se toto mapové dílko objeví na veřejnosti (po nástupu nového šéfa), není měřítkem aktivity ŘSD.
S těmi letišti je to "furiantství"krajů. Ale při jejich prosazování určitě měli kraje nejen plány, ale i studii o ekonomické výhodnosti. A byla zde finanční spoluúčast státu nebo EU.
To, že se toto mapové dílko objeví na veřejnosti (po nástupu nového šéfa), není měřítkem aktivity ŘSD.
Re: Vize naší dálniční sítě
Jako byste nevěděli jak to obecně funguje (pokud potřebuje nějakou reakci). Říct "připravujeme koncepci … a uvítáme Vaše podněty" - tohle doopravdy nefunguje. Ale udělat nějaký ač nesmyslný obrázek, či kus textu (prostě nějaký s prominutím hovno) vyvolá spoustu reakcí (rejpne si do toho každý kdo má alespoň klacík). A že to byl na začátku nesmysl je úplně jedno, jen se toho teda nesmí chytnout nějaký aktivní blbec a trvat na tom.
Re: Vize naší dálniční sítě
Radimem Passer se v zajímavém rozhovoru zmiňuje i o vizi silničí sítě, kterou si nechal Passerinvest před dvěma lety zpracovat a i zde na foru byl k tomu odkaz.
Mapku jeho vize silniční sítě (i s D19, D27 atd.) i s celkovou odhadovanou cenou jsem dohledal zde:
https://www.passerinvest.cz/files/vize/ ... v-2038.pdf
Z rozhovoru cituji:
LIDOVÉ NOVINY: Mluvil jste o svém plánu už se zástupci vlády?
PASSER: Před rokem a půl jsme se o tom bavili na úrovni premiér, ministr dopravy a šéf ŘSD. Ti nás požádali, ať to probereme se všemi parlamentními stranami. Jediný, kdo si zatím na toto téma neudělal čas, je ČSSD. Ačkoliv od zástupců parlamentních stran máme v tuto chvíli nezávazné odpovědi, všichni, se kterými jsme mluvili, byli pozitivní a uvědomují si tuto klíčovou potřebu naší země. Teď v září by věc měla pokračovat slyšením před dopravní komisí parlamentu. A navázat by měla expertní komise na příslušném ministerstvu.
Zdroj: http://ceskapozice.lidovky.cz/tema/cesk ... -tema_lube
Mapku jeho vize silniční sítě (i s D19, D27 atd.) i s celkovou odhadovanou cenou jsem dohledal zde:
https://www.passerinvest.cz/files/vize/ ... v-2038.pdf
Z rozhovoru cituji:
LIDOVÉ NOVINY: Mluvil jste o svém plánu už se zástupci vlády?
PASSER: Před rokem a půl jsme se o tom bavili na úrovni premiér, ministr dopravy a šéf ŘSD. Ti nás požádali, ať to probereme se všemi parlamentními stranami. Jediný, kdo si zatím na toto téma neudělal čas, je ČSSD. Ačkoliv od zástupců parlamentních stran máme v tuto chvíli nezávazné odpovědi, všichni, se kterými jsme mluvili, byli pozitivní a uvědomují si tuto klíčovou potřebu naší země. Teď v září by věc měla pokračovat slyšením před dopravní komisí parlamentu. A navázat by měla expertní komise na příslušném ministerstvu.
Zdroj: http://ceskapozice.lidovky.cz/tema/cesk ... -tema_lube
-
- Příspěvky: 202
- Registrován: 30.8.2016 21:30:15
Re: Vize naší dálniční sítě
Je to krásné a chtěl bych to hned . Horší je, že v roce 2038 z toho bude sotva jedna dvacetina.
Měli to tedy pojmenovat Vize 2238.
Zaujalo mě vedení D11 na východ (dálnice od HK na sever přejmenována na D37) - byť tedy ta část od Mohelnice po Opavu nemá sebemenší šanci ani jako S.
A také mě zaujala D27 přerušená v Plzni a pokračující od Nepomuka na Všeruby.
Měli to tedy pojmenovat Vize 2238.
Zaujalo mě vedení D11 na východ (dálnice od HK na sever přejmenována na D37) - byť tedy ta část od Mohelnice po Opavu nemá sebemenší šanci ani jako S.
A také mě zaujala D27 přerušená v Plzni a pokračující od Nepomuka na Všeruby.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Ta velká okružní dálnice kolem Čech (D16, D38, D19, D27) by si spíš zasloužila jednotné označení, např. D99.
Re: Vize naší dálniční sítě
Někde jsem teď četl, že Kremlík chystá udělat nějakou pracovní skupin u z odborníků a akademiků, aby naplánovali, jestli není potřeba současnou síť doplnit o nějaké tahy (výhled 2050)
Myslím, že je nevyhnutelné, aby se tam objevila nějaká jižní dálnice v ose východ-západ, resp. Brno-Plzeň bez cesty okolo Prahy. Ať už jen "D19" od Humpolce po Plzeň nebo "D23" už od Brna pro spojení jižních Čech a dál na Plzeň (tam už by mohla být použita I/20 od jisté části, akorát by se postavil kousek tak, aby se nezajíždělo úplně k ČB.
Jinak myslím, že realita bude taková (a jsem zvědavý, jestli se dožiju), že po roce 2030 budeme ještě stavět D3, D43, D49, možná části D35 či D6+D7 a samozřejmě D0 (511 snad bude), v roce 2040 se budeme kasat, jak jsme to dostavěli, ale aut v tu dobu bude jezdit maximálně tolik co dnes, maximálně bude více kamionů a méně OA. Bude snad nějaký ten km VRT a mnohem více pojede sdílení aut, čili OA budou jezdit "naplněná".
Říkal mě otec, že docela nechápali, kolik aut začalo jezdit po revoluci, že si říkali, že to snad není možné, že bude někdy jezdit ještě více a ono to jde nahoru každým rokem. Nesdílím ale popravdě úplně ty odhady do r. 2030 či 2040, že se ty intenzity zvýší o desítky procent, to nenastane. My dostavíme poslední dálnici a bude se řešit, kde se začne stavět trať pro nový mód dopravy a zase budeme o 10 let pozadu za zahraničím ..
Myslím, že je nevyhnutelné, aby se tam objevila nějaká jižní dálnice v ose východ-západ, resp. Brno-Plzeň bez cesty okolo Prahy. Ať už jen "D19" od Humpolce po Plzeň nebo "D23" už od Brna pro spojení jižních Čech a dál na Plzeň (tam už by mohla být použita I/20 od jisté části, akorát by se postavil kousek tak, aby se nezajíždělo úplně k ČB.
Jinak myslím, že realita bude taková (a jsem zvědavý, jestli se dožiju), že po roce 2030 budeme ještě stavět D3, D43, D49, možná části D35 či D6+D7 a samozřejmě D0 (511 snad bude), v roce 2040 se budeme kasat, jak jsme to dostavěli, ale aut v tu dobu bude jezdit maximálně tolik co dnes, maximálně bude více kamionů a méně OA. Bude snad nějaký ten km VRT a mnohem více pojede sdílení aut, čili OA budou jezdit "naplněná".
Říkal mě otec, že docela nechápali, kolik aut začalo jezdit po revoluci, že si říkali, že to snad není možné, že bude někdy jezdit ještě více a ono to jde nahoru každým rokem. Nesdílím ale popravdě úplně ty odhady do r. 2030 či 2040, že se ty intenzity zvýší o desítky procent, to nenastane. My dostavíme poslední dálnici a bude se řešit, kde se začne stavět trať pro nový mód dopravy a zase budeme o 10 let pozadu za zahraničím ..
Re: Vize naší dálniční sítě
Radim Passer se možná vzhlédl v J. A. Baťovi a chce vydat svou vizionářskou publikaci. V první řadě ale musí dost zásadně zvýšit porodnost, aby např. město Louny mělo 100 tis. obyvatel a Liberec půl milionu.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Vize naší dálniční sítě
Teď jsem si vzpomněl, že svýho času existovala na internetech taková velmi vtipná, ale vážně míněná, stránka jistýho dopravního inženýra, který prezentoval svůj jedinečný a velmi ambiciózní plán na dálniční síť v ČR pomocí několika přelomových map vyrobených v MS Paint.
Jak se to jen jmenovalo??
Srovnání s návrhem p. Passera by bylo víc než na místě. Holt mezi bláznovstvím a vážně míněným plánem je jen velmi tenká hranice zvolených prezentačních prostředků...
EDIT: Heureka! Petr Kuneš http://mujweb.cz/veda/dalnicni-sit/
Kdo si tento drahokam českého dálničního vizionářství pamatuje, ten projektem p. Passera překvapen nebude.
No není to přesný?
Vzpomínce na polozapomenutý projekt P. Kuneše věnuji svůj 300. příspěvek na foru.
Jak se to jen jmenovalo??
Srovnání s návrhem p. Passera by bylo víc než na místě. Holt mezi bláznovstvím a vážně míněným plánem je jen velmi tenká hranice zvolených prezentačních prostředků...
EDIT: Heureka! Petr Kuneš http://mujweb.cz/veda/dalnicni-sit/
Kdo si tento drahokam českého dálničního vizionářství pamatuje, ten projektem p. Passera překvapen nebude.
No není to přesný?
Vzpomínce na polozapomenutý projekt P. Kuneše věnuji svůj 300. příspěvek na foru.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak měl p.Kuneš hooodně dobrej matroš...To tedy vážně "nemá" chybu !
Re: Vize naší dálniční sítě
Mně spíš připadá, že pan Kuneš hrál mikádo A zároveň byl pod vlivem omamných látek
Re: Vize naší dálniční sítě
Jasné, dálnice měly být dle jeho popisu všechny šestiproudé a povrch z živice. Jen škoda, že se mi ten jeho návrh nezobrazuje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
Nalinkoval jsem obrázek z web archive org a je možné, že tam bude problém se zobrazováním. Originální stránky jsou bohužel pryč.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Vize naší dálniční sítě
Díky už se mi to zobrazilo, hned jsem se zasmál. Ještě jsem si vzpomněl na ten jeho titul odborník pan Petr Kuneš.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
Ano, občas s ním nějaká veselá emailová konverzace proběhla. Pokud je díťák Patrik extrém, tak tenhle byl extrém přesně z opačné strany
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
Jo ten byl dobrej. Pokud si dobře pamatuji, měla být minimálně 4 pruhová silice do každého města. A hlavní tahy 10 pruhové.
Re: Vize naší dálniční sítě
Mimochodem, všimněte si prorockého vedení D1 u Přerova.
Z jihu! Mimo Dluhonice!
Z jihu! Mimo Dluhonice!
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tunel přímo pod Pradědem, několikrát prokopaná Šumava, estakády přes třeboňské rybníky ... .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Vize naší dálniční sítě
A pro sichr stáhnuli celý webovky. Máte ten obrázek někdo uložený? Bylo to totiž velmi vtipný, jak by řek náš mladej, "LOL"
Re: Vize naší dálniční sítě
tady celý archiv, trochu to vypadává
https://web.archive.org/web/20090905082 ... nicni-sit/
https://web.archive.org/web/20090905082 ... nicni-sit/
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak když jste tu nakousli pana Kuneše, tak ten týpek poslal na jakémsi obskurním hlavičkovém papíru, v docela solidní italštině generálnímu řediteli společnosti Fiat Ferroviaria (výrobce vlakových souprav Pendolino) docela hustý dopis, a to v době, kdy italové byli značně zpoždění v dodávkách vozových souprav.
Na ZaMini to pak museli řešit
Na ZaMini to pak museli řešit
Re: Vize naší dálniční sítě
Na jeho webu se dá najít.Michal R píše:Tak když jste tu nakousli pana Kuneše, tak ten týpek poslal na jakémsi obskurním hlavičkovém papíru, v docela solidní italštině generálnímu řediteli společnosti Fiat Ferroviaria (výrobce vlakových souprav Pendolino) docela hustý dopis, a to v době, kdy italové byli značně zpoždění v dodávkách vozových souprav.
Na ZaMini to pak museli řešit
ALSTOM Ferroviaria
k rukám generálního ředitele p. Emilia Gallocchia
I-12038-Savigliano
Vážený pane řediteli Callocchio, V roce 1995 rozhodla vláda o zakoupení deseti vysokorychlostních vlakových souprav a byla s vaší firmou jakožto lídrem konzorcia firem sepsána smlouva o dodávce 10 vozů Pendolíno (naklápěcí skříně) s termínem dodání rok 2000. Namísto 10 ks souprav bylo za stejnou částku dodáno pouze 7 ks a to ještě s pětiletou prodlevou. Tyto soupravy se nyní potýkají se závažnými problémi. Z pěti souprav je provozuschopná pouze jedna jediná. Pane řediteli Callocchio, vyzývám Vás, abyste nepodleně podnikl veškeré kroky k uvedení vámi dodaných souprav Pendolino do bezporuchového provozu. Současně vás důrazně varuji, že v případě okamžitého neodstranění poruch a nekonstruktivního přístupu k jednání o odškodnění poškozených Českých drah se vystavujete riziku mezinárodní arbitráže, kde na vaší společnost může být uplatněna sankce ve výši 10 miliard korun, což je částka vyčíslená auditorskou společnosti DT.
V Praze dne 18.1.2006
Petr Kuneš
-odborník na dopravní infrastrukturu
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
Dnešní článek s daty na denik.cz. Moc pěkné shrnutí celé dálniční sítě a budoucnosti v grafech a mapách.
https://data.denik.cz/data/sneci-tempo- ... 91009.html
https://data.denik.cz/data/sneci-tempo- ... 91009.html
D3 nad zlato
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
..grafy pěkné, závěr klasický... přestože ty grafy ukazují, že to tempo bude v příštích letech vyšší a všechny současně plánované dálnice budou do 2030 dokončeny, titulek si vezme "průměr" a tak mu to vyjde do roku 2050...
Jasně, část se posune, ale i tak je to rozpor dvou věcí, které se objeví v tom samém článku...
Pokud se letošní tempo, které je nejvyšší za posledních šest roků, podaří udržet i v následujících letech, vybudování všech dálnic, které jsou zatím jen na papíře, zabere další čtvrtstoletí.
Zdroj: https://data.denik.cz/data/sneci-tempo- ... 91009.html
Jasně, část se posune, ale i tak je to rozpor dvou věcí, které se objeví v tom samém článku...
Pokud se letošní tempo, které je nejvyšší za posledních šest roků, podaří udržet i v následujících letech, vybudování všech dálnic, které jsou zatím jen na papíře, zabere další čtvrtstoletí.
Zdroj: https://data.denik.cz/data/sneci-tempo- ... 91009.html
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Ať je jasno:"Mluvíte opravdu o chybějících cca 800 km dálnic?"1975 píše:..všechny současně plánované dálnice budou do 2030 dokončeny
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
Ano, píšu, a ukazuje to i ten graf v článku. Tam totiž bere data od ŘSD, z portálu, kde je ke každé stavbě přiřazeno datum zprovoznění a téměř všechny jsou do roku 2030 (D43 Kuřim -Troubsko 2031). I ty největší špeky tam mají datum před 2030 (namátkou D3 2028, 518-519 2029, D49 2030).
A po nedávném doplnění tam jsou už všechny chybějící stavby dálnic (polde současných plánů).
A ještě jeden disclaimer - nepočítám tam rozšířen na 3+3 (která už tam také začali dávat).
Jasně, budete tato data rozporovat. Nicméně jsou myslím nejméně špatná ze všech jinak vycucaných termínů a excelovských výpočtů podle roku 2018 nebo 2019 (alá NKÚ).
Neřekl bych ani slovo, kdyby napadali (pokud možno věcně) věrohodnost těch ŘSD dat. Ale je podle mého novinářské chucpe, dát tam graf s odkazem na zdroj, ale pak si výsledek "spočítat" po svém.
A po nedávném doplnění tam jsou už všechny chybějící stavby dálnic (polde současných plánů).
A ještě jeden disclaimer - nepočítám tam rozšířen na 3+3 (která už tam také začali dávat).
Jasně, budete tato data rozporovat. Nicméně jsou myslím nejméně špatná ze všech jinak vycucaných termínů a excelovských výpočtů podle roku 2018 nebo 2019 (alá NKÚ).
Neřekl bych ani slovo, kdyby napadali (pokud možno věcně) věrohodnost těch ŘSD dat. Ale je podle mého novinářské chucpe, dát tam graf s odkazem na zdroj, ale pak si výsledek "spočítat" po svém.