Myslím že přes Jeseníky by vedení trasy tunelem bylo zbytečné - cesta kolem Jeseníků je kratší. Váš návrh trasy přes Polsko by představoval další zbytečnou zajížďku - nejkratší spojnice HK a Opavy vede po území ČR. Celkově Vašemu návrhu nerozumím.Pime píše:Co takhle R 11 z Opavy do Hradce nejake nejdelsi tunely v Jesenikach kousek to vemem pres Polsko a je to z Ostravy do Prahy za 1,5.To bybylo co?
Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Byla to tak reces. vize Opava Bruntal kousilinek Polska Rychnov n. Kneznou,Hradec Kralove. 100 miliard A je to
Re: Vize naší dálniční sítě
No, táhnout tu spojku přes Kladsko by nebylo od věci. V Čechách je to přes moc kopců a obchvat Náchod je v poměru k nim sranda.
Re: Vize naší dálniční sítě
No a protože se nám to tady od Lennyho banu už tolik nerozproudilo, pokusím se o mírně provokativní dotaz:
Proč si myslíte, že je koncepce rozvoje dálniční sítě ČR tak vzdálená od návrhů génia pana Bati -viz přiložený obrázek?
díky za názory...
Proč si myslíte, že je koncepce rozvoje dálniční sítě ČR tak vzdálená od návrhů génia pana Bati -viz přiložený obrázek?
díky za názory...
- Přílohy
-
- Dálnice Baťa.png (246.59 KiB) Zobrazeno 13118 x
Re: Vize naší dálniční sítě
Protože ten jeho návrh zas tak geniální není. Respektive on je vymyšlen jako páteřní trasa z hlediska tranzitní dopravy (ze Zlína do celého světa ). Ale i dnes tranzit tvoří tak 20% zatížení dálnice (a to nadáváme na kamiony), zbytek je osobní doprava mezi městy a dost tvoří dojíždění z okolí velkých měst. Dálnice se staví v podstatě jako náhrada přetížených současných komunikací. O D19 tady sice diskutujeme, její význam nikdo nepopírá, ale také je jasné, že by to nejzatíženější komunikace rozhodně nebyla.
Re: Vize naší dálniční sítě
Protože Praha je srdcem a pupkem České republiky. Všechny dálnice musejí začínat v Praze. (Jen ta D2 se nám vymkla , s D47 jsme si poradili )
Re: Vize naší dálniční sítě
D2 se vymkla jen díky byrokratické chybě. Původně měla vést z Prahy do Blavy D2 a D1 by si celou Praha nechala pro sebe pro POmiho píše: (Jen ta D2 se nám vymkla , s D47 jsme si poradili )
Re: Vize naší dálniční sítě
Ono se stačí podívat na intenzity, největší jsou kolem měst a ty ten návrh moc nepotkává. Pro dnešní situaci je na nic.
Re: Vize naší dálniční sítě
A to je podstatou marné snahy porovnávat historické návrhy se současnými potřebami, v době kdy tyto návrhy zpravidla vznikaly patrně ani největší optimista/pesimista (nehodící se škrtněte) nepředpokládal dnešní charakter dopravy. Mám tím na mysli především fakt, že v době kdy Baťa vydal svojí knihu by asi jen těžko někdo odhadoval, že doprava zboží na delší vzdálenosti bude rovněž dominantou silniční dopravy, ostatně o tom svědčí i tahle verze Baťovy mapy. No a jako další je nutné brát v úvahu fakt, že naše republika se nám poněkud smrskla.Sosa píše:Pro dnešní situaci je na nic.
Nicméně mně osobně se ale taky tenhle Baťův návrh moc nezdá a když už bych si měl vybrat, tak se mi víc líbila varianta dvou dálnic, severní a jižní. A úplně nejvíc se mi líbí poválečný systém silnic I. a II. třídy, ten byl v principu takřka dokonalý, jen se s vývojem času začaly upřednostňovat některé silnice na úkor jiných, čímž např. vznikl stávající pražský špunt (zaplať nejvyšší za ty dary, že už konečně povolil) kdy prostě ideální cesta z východu na západ vede téměř vždy přes Prahu
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Vize naší dálniční sítě
Existuje nějaký podklad pro toto tvrzení?JirkaS píše:D2 se vymkla jen díky byrokratické chybě. Původně měla vést z Prahy do Blavy D2 a D1 by si celou Praha nechala pro sebe pro PO
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
Samozřejmě že existuje a už to tu na stránkách několikrát proběhlo - je to v publikaci Dálnice 1967-2007, mapa na straně 7. Původně bylo číslo 1 vyhrazeno pro PO, číslo 2 pro dálnici Praha - Humpolec na níž navazovala I/2 až do Bratislavy. Vše podle poválečného číslování silnic, které v podstatě platí dodnes. Jenže v roce 1963 soudruzi označili 1. stavěnou dálnici jako D1, možná i proto, že ji opět naplánovali přes celou republiku, zatímco po válce se počítalo jen s dostavbou rozestavěné části.Lenny píše:Existuje nějaký podklad pro toto tvrzení?JirkaS píše:D2 se vymkla jen díky byrokratické chybě. Původně měla vést z Prahy do Blavy D2 a D1 by si celou Praha nechala pro sebe pro PO
Re: Vize naší dálniční sítě
To sice ano, ale i tam měla vést D2 v trase Praha - Brno - SSSR.
To je zajímavá otázka, kdy se objevilo číslo D1. Např. v létě 1960 se mluví ještě o dálnici Západ - Východ v trase Praha - Brno - SSSR. V investičním úkolů z liistopadu 1958 taky není uvedeno žádné číslo, označení je stejné.
To je zajímavá otázka, kdy se objevilo číslo D1. Např. v létě 1960 se mluví ještě o dálnici Západ - Východ v trase Praha - Brno - SSSR. V investičním úkolů z liistopadu 1958 taky není uvedeno žádné číslo, označení je stejné.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
Já si myslím, že krátce po válce musela být doba, kdy se s celou dálnicí Praha - východní hranice nepočítalo. Po válce byl přece úsek u Zástřizel odepsán a jednalo se jen o dostavbě Praha - Humpolec. V té době vzniklo současné číslování silnic a jako jeden tah byla vybrána spojnice Praha - Bratislava. Pokud by se následně dálnice Praha - hranice SSSR měla přizpůsobit tehdejšímu číslování, rozpadla by se na 4 úseky: D2 Praha-Brno (-Bratislava), D50 Brno-Trenčín, D61(Bratislava)-Trenčín-Žilina a D18 Žilina - hranice SSSR. To by bylo dost nepraktické. Pro páteřní dálnici je samozřejmě jedno číslo vhodnější, takže se v roce 1963 číslování upravilo nezávisle na stávající síti (zvlášť když z I/1 nestál ani km), stejně jako u D11, která u Hradce trasu I/11 také opouští. Jen se měl zároveň v plánech přečíslovat PO.Lenny píše:To sice ano, ale i tam měla vést D2 v trase Praha - Brno - SSSR..
Re: Vize naší dálniční sítě
Myšlenka je to zajímavá S využitím dálnice přes Chřiby se počítalo, jak již napsal Vizi, tak pro nějakou silnici pro napojení Zlína.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
A klidně by ten úsek mohl být součástí I/49 a do systému by to zapadlo Ale pro vedení dálnice už byl nevhodný.Lenny píše:S využitím dálnice přes Chřiby se počítalo, jak již napsal Vizi, tak pro nějakou silnici pro napojení Zlína.
Re: Vize naší dálniční sítě
No.... když to je právě ten základní omyl.... Základní myšlenkou Baťova návrhu (stejně jako důvodu celého úspěchu jeho podnikání) bylo vytvoření jednotného ekonomického prostoru, což je úkol daleko důležitější než přeprava kapacit. Mimochodem, v době návrhu se předpokládalo, že například Praha bude mít 2 miliony obyvatel - a přesto tam dálnice plánována nebyla....Sosa píše:Ono se stačí podívat na intenzity, největší jsou kolem měst a ty ten návrh moc nepotkává. Pro dnešní situaci je na nic.
Nic proti projektantům kteří návrhy dnešní sítě připravili... ale asi tuším proč žádný z nich nedokázal vybudovat nadnárodní koncern...
Re: Vize naší dálniční sítě
No a aby to bylo ještě zajímavější, tak mám dokonce mapy, kde je dostavěný první úsek dálnice Praha - Mirošovice označen jako silnice I/3 Úseky u Brna pak mají "správné" číslo I/2, nicméně nikde žádné D1 či D2.Lenny píše:To je zajímavá otázka, kdy se objevilo číslo D1. Např. v létě 1960 se mluví ještě o dálnici Západ - Východ v trase Praha - Brno - SSSR. V investičním úkolů z liistopadu 1958 taky není uvedeno žádné číslo, označení je stejné.
JirkaS píše:A klidně by ten úsek mohl být součástí I/49 a do systému by to zapadlo
- Přílohy
-
- I49.jpg (88.36 KiB) Zobrazeno 12584 x
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Vize naší dálniční sítě
To je moc pěkná mapa! Kde se dá vidět?Vizi píše: No a aby to bylo ještě zajímavější, tak mám dokonce mapy, kde je dostavěný první úsek dálnice Praha - Mirošovice označen jako silnice I/3 Úseky u Brna pak mají "správné" číslo I/2, nicméně nikde žádné D1 či D2.
JirkaS píše:A klidně by ten úsek mohl být součástí I/49 a do systému by to zapadlo
Re: Vize naší dálniční sítě
Předpokládám že odpověď "u mě v počítači" asi není to co byste chtěl slyšet, ale musím vás zklamat - nejsem fyzickým vlastníkem tohoto skvostu a tudíž jeho kopii nehodlám dál šířit bez souhlasu skutečného vlastníka. Možná že někdy v budoucnu někde představíme vybrané lahůdky z našich sbírek, ale momentálně ani jeden nemáme čas ani na jejich ofoceníadamos píše:To je moc pěkná mapa! Kde se dá vidět?
Povídaní o Baťovi přesunuto sem
Naposledy upravil(a) Martin z Ostravy dne 5.10.2010 15:48:36, celkem upraveno 1 x.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak na mapách je už R 12
Kde bude končit budoucnu?Kolíně nebo někde v Pardubicích?
Kde bude končit budoucnu?Kolíně nebo někde v Pardubicích?
- Přílohy
-
- R12.jpg (136.47 KiB) Zobrazeno 11769 x
Re: Vize naší dálniční sítě
Tenhle ocásek tam je namalovaný už hoodně dlouho. Uberte. Povede "až" za Úvaly.
Království a půl princezny za 511.
Re: Vize naší dálniční sítě
Zatím to vypadá, že "má vést" za Úvaly, že tam skutečně povede (za našich životů) je, bohužel, silně optimistické.Bobek píše:Tenhle ocásek tam je namalovaný už hoodně dlouho. Uberte. Povede "až" za Úvaly.
Re: Vize naší dálniční sítě
Kdyby se spojila budoucnu R35 pod Uherskem.Mohla by vzniknout páteřní dálnice.Tu by mělo smysl kdyby D11 + D1 kapacitně zkolabovala.Co dnes není horký budoucnost ukáže jako nutnost.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak samozřejmě, teoreticky ji můžeme protáhnout třeba až do Mongolska, já psal o tom, co je v územním plánu.
Království a půl princezny za 511.
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 22.9.2010 16:43:43
Re: Vize naší dálniční sítě
V územním plánu je R12 (oficiálně spíš "Přeložka silnice I/12") ukončena za Úvaly (http://www.mestouvaly.cz/uzemni-plan), kde přechází ve stávající I/12 (a zároveň se připojuje přeložka II/101). Termíny výstavby jsou ve hvězdách, ale podle těch prvních měla být přeložka dokončena 2010.
A zároveň existují úvahy na zkapacitnění I/12 ve stávající stopě až před Kolín:
A zároveň existují úvahy na zkapacitnění I/12 ve stávající stopě až před Kolín:
Někde byly i termíny, už to nemůžu najít... Ale začít se mělo někdy po roce 2020.Návrh zadání pro zpracování zásad územního rozvoje (ZÚR) Středočeského kraje píše:ZÚR prověří potřebu přestavby silnic I/12 v úseku Úvaly – Kolín na čtyřpruh a posoudí význam této trasy pokračující východním směrem na Pardubice. Silnice je součástí hlavní osy osídlení.