Omlouvám se, do vlákna "vize" jsem emise nezatáhl já, nýbrž Michal R. On mluvil o emisích CO2, já jsem odpovídal na tvrzení o CO2. A tady se opět dostáváme na tenký led , tentokrát učiva chemie šesté třídy základní školy. Třeba jste tenkrát zrovna chyběl, protože jinak si nedovedu vysvětlit, že emise CO2 jste "vypočítal" 1 000 krát větší než já.Aram96 píše:....... ty lodě vyprodukují procenticky mnohonásobně více emisí než auta (hlavně kvůli kvalitě paliva)..... což by vám dalo počet pár stamilionů aut
Vize naší dálniční sítě
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
ŘSD představilo plány, které dálnice rozšíří do budoucna na 3+3. (FB ŘSD)
- Přílohy
-
- ŘSD plány 3 plus 3.jpg (220.71 KiB) Zobrazeno 6264 x
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Vize naší dálniční sítě
Je to někde ke stažení v původním PDF? Na webu ŘSD to nemůžu najít. Dík!
Re: Vize naší dálniční sítě
Kde je D43?!?
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Vize naší dálniční sítě
Mně se zase líbí obchvat Varů a zkapacitnění I/35 od Liberce k hranicím
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
"Slibem neurazíš" aneb "sliby se slibujou, blázni se radujou".....Martin96 píše:ŘSD představilo plány, které dálnice rozšíří do budoucna na 3+3
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Nikdo nic neslibuje, ale plánuje, v tom je dost podstatný rozdíl.
Bez plánování není možné rozumně řídit investice. V důsledku špatného plánování je třeba D1 stále 2+2 i po modernizaci a nemá dostatečnou kapacitu stání pro NA. Nebo stojí D7 někde u Chomutova s intezitami dopravy do 10 tis. voz./24h a u Slaného s 2x vyšší intezitou se jezdí po 1+1.
Bez plánování není možné rozumně řídit investice. V důsledku špatného plánování je třeba D1 stále 2+2 i po modernizaci a nemá dostatečnou kapacitu stání pro NA. Nebo stojí D7 někde u Chomutova s intezitami dopravy do 10 tis. voz./24h a u Slaného s 2x vyšší intezitou se jezdí po 1+1.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Vize naší dálniční sítě
Trasování pořád ještě závazně neexistuje, když nepočítám jeden malý kousek. Taky nejspíš nepůjde o dálnici.Houdini píše:Kde je D43?!?
Re: Vize naší dálniční sítě
Na mapce dálniční sítě (k 1.1. 2019)od ŘSD je normálně zakreslená: https://www.rsd.cz/wps/wcm/connect/de11 ... OD=AJPERES
"Při plánování dálnic se nedívám na mapu Čech, ale na mapu Evropy."
Re: Vize naší dálniční sítě
Houdini: tam je ale zakreslená i jihozápadní tangenta u Brna, která se pravděpodobně stavět nebude.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Bohužel, na webu nic zatím není. Asi ŘSD zvolila politiku upřednostňující vkládání dat na sociální sítě...vodouch2000 píše:Je to někde ke stažení v původním PDF? Na webu ŘSD to nemůžu najít. Dík!
Re: Vize naší dálniční sítě
Naprostý souhlas. D7 pro 10 000 a Slaný nic nesmysl, v současné době drahá modernizace D1 na 2+2 a ne 3+3 další nesmysl.Martin z Ostravy píše:Nikdo nic neslibuje, ale plánuje, v tom je dost podstatný rozdíl.
Bez plánování není možné rozumně řídit investice. V důsledku špatného plánování je třeba D1 stále 2+2 i po modernizaci a nemá dostatečnou kapacitu stání pro NA. Nebo stojí D7 někde u Chomutova s intezitami dopravy do 10 tis. voz./24h a u Slaného s 2x vyšší intezitou se jezdí po 1+1.
Po zaleknutí, že chybí D43, velmi pravděpodobně proto, že půjde o I/43 čili SMV, jsem se uklidnil, protože ty tam nejsou žádné. Bude to sice škoda, když parametry bude nejspíš i na 160 km/h, ale jestli to pomůže její realizaci, proč ne
Jedna věc mi ale opravdu v plánech chybí, a to je 6-pruh mezi budoucím připojením D3 na D0 a D0xD1.
A dále bych řekl, že 6-pruh na D5 je krátký, po Beroun měl stát už dnes a měl se připravovat další úsek a ne teď začít plánovat zkapacitnění po Beroun.
A jedna věc mi do tohohle nějak nezapadá a to je modernizace křižovatky na D7 u letiště, která alespoň podle vizualizace nepočítá s rozšířením D7 na 6-pruh, ale je jasné, že vizualizace má nějaký věk a nemusí tomu tak být. Jinak a je dobře, že se o tom alespoň uvažuje, i když opravdu polovina těch 6-pruhů mohla klidně dneska stát (50 000 vozidel a výš). A to nemluvím o celé D1
Jako přiznejme si, že každý normální evropský stát s normální legislativou, by při takovéhle modernizaci a těchto intenzitách o NEpřestavbě na 6-pruh ani neuvažoval, natož to tak realizoval... Ono jedna věc je kapacita, druhá věc je jízdní komfort a plynulost dopravy, v důsledku rozdělení dopravy. Když jsou 3 pruhy, neměl by nastat problém, kdy se předjíždí 2 kamiony s rozdílem na omezovači 2 km/h nebo se objeví idiotští levoproudaři. Myslím, že hlavní tepna ČR by si 6-pruh zasloužila, i kdyby na ní mělo jezdit všude 40 000 vozidel i do budoucna.
Re: Vize naší dálniční sítě
Přikládám odkaz na článek na toto téma:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... f6b220ee8/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... f6b220ee8/
Re: Vize naší dálniční sítě
Otázkou je jak se ŘSD k rozšiřování postaví. Jestli vykoupí všechny pozemky a úseky při opravě bude rozšiřovat rovnou o pruh nebo se vůbec nebude vázat na opravy a rozdělí na jednotlivé úseky se všemi formalitami - od EIA, přes výkup pozemků, ...
Každopádně by bylo dobré opravovat mosty rovnou na 6 pruhů. Mám takový pocit, že opravovaný most na D8 u Zdib není dělaný na 3 pruhy + odbočovací.
Každopádně by bylo dobré opravovat mosty rovnou na 6 pruhů. Mám takový pocit, že opravovaný most na D8 u Zdib není dělaný na 3 pruhy + odbočovací.
Re: Vize naší dálniční sítě
Pokud to uděláte v současném záboru, stačí vám na opravu mostu SP. Pokud půjdete mimo, může se stát, že půjde celé kolečko (EIA, UR, výkupy, SP). A za tu dobu ten most může spadnout.
Re: Vize naší dálniční sítě
Ale není to náhodou tak, že když ty pozemky vykoupeny nejsou už teď (ať už přímo pro vozovku nebo pro rozšíření zemního tělesa) tak EIA+zbytek bude muset proběhnout ? Rozšíření D1 u Brna to absolvovat muselo a obávám se, že tomu tak bude všude jinde, pokud není udělaná rezerva zemního tělesa nebo alespoň už pozemky v majetku státu/ŘSD. Např. na D0 je někde rozšířený zářez na rozšíření o pruhy, po napojení D3.Anonym píše:Otázkou je jak se ŘSD k rozšiřování postaví. Jestli vykoupí všechny pozemky a úseky při opravě bude rozšiřovat rovnou o pruh nebo se vůbec nebude vázat na opravy a rozdělí na jednotlivé úseky se všemi formalitami - od EIA, přes výkup pozemků, ...
Každopádně by bylo dobré opravovat mosty rovnou na 6 pruhů. Mám takový pocit, že opravovaný most na D8 u Zdib není dělaný na 3 pruhy + odbočovací.
Logicky .. 6 pruhů může mít přece úplně jiný dopad na krajinu a enviro než 4 pruhy (ironie)
Re: Vize naší dálniční sítě
K těm EIA, Poláci vykupují pás kolem připravovaných dálnic a rychlostek a stavějí leckde SDP 5 až 10 m široký. Na Osmičce rychlostce (Vratislav - Varšava) už jsou dokonce i na mostech vyasfaltovány pásy uprostřed, z těch deseti metrů, na budoucí rozšíření. Proč to tak nejde u nás? Jako bychom i s těmi šestipruhy (opět na rozdíl od Poláků) stále doháněli zameškané, neboť takový plán, jako ten nyní zveřejněný ŘSD, měl už být plánován před deseti roky -- jsme přece křižovatkou Evropy, to se vědělo.
Co se všeobecně týče rozšíření ze zacpané čtyřpruhovky na 6tipruh, po rozšíření se významně zvýší ,,průtok'' vozidel a zároveň sníží exhalace, které jsou podle průzkumů vůbec největší na semaforových křižovatkách, kde se jede ,,stop, start, stop, start'' i přes malou rychlost... Takže vykoupené pásy se zálohami na rozšíření, bez nutnosti dalších EIA (!) by měly být i u nás samozřejmé a i to stavění šestipruhů by nemělo být skvělou zprávou, něčím pro rozradostnění obyvatelstva, frustrovaného byrokratickou pomalostí stavby dálnic...
(Jen k té ,,Breslau'', jak kdosi jinde píše, víte, že jí založil před tisícovkou let český král Vratislav a až do Marie Terezie v 18. stol. a následné ,,prusifikaci'' zůstala se Slezskem ve svazku Českého království? Takže spíše Vratislav, než Breslau!)
Co se všeobecně týče rozšíření ze zacpané čtyřpruhovky na 6tipruh, po rozšíření se významně zvýší ,,průtok'' vozidel a zároveň sníží exhalace, které jsou podle průzkumů vůbec největší na semaforových křižovatkách, kde se jede ,,stop, start, stop, start'' i přes malou rychlost... Takže vykoupené pásy se zálohami na rozšíření, bez nutnosti dalších EIA (!) by měly být i u nás samozřejmé a i to stavění šestipruhů by nemělo být skvělou zprávou, něčím pro rozradostnění obyvatelstva, frustrovaného byrokratickou pomalostí stavby dálnic...
(Jen k té ,,Breslau'', jak kdosi jinde píše, víte, že jí založil před tisícovkou let český král Vratislav a až do Marie Terezie v 18. stol. a následné ,,prusifikaci'' zůstala se Slezskem ve svazku Českého království? Takže spíše Vratislav, než Breslau!)
Re: Vize naší dálniční sítě
Přesně tak, např. D1, D35, D5, D11 od Hradce k Praze, se měly stavět všechny tak, jako D11 po Jirny Ale po bitvě každej generál, to uznávám.Honzl píše:K těm EIA, Poláci vykupují pás kolem připravovaných dálnic a rychlostek a stavějí leckde SDP 5 až 10 m široký. Na Osmičce rychlostce (Vratislav - Varšava) už jsou dokonce i na mostech vyasfaltovány pásy uprostřed, z těch deseti metrů, na budoucí rozšíření. Proč to tak nejde u nás? Jako bychom i s těmi šestipruhy (opět na rozdíl od Poláků) stále doháněli zameškané, neboť takový plán, jako ten nyní zveřejněný ŘSD, měl už být plánován před deseti roky -- jsme přece křižovatkou Evropy, to se vědělo.
Co se všeobecně týče rozšíření ze zacpané čtyřpruhovky na 6tipruh, po rozšíření se významně zvýší ,,průtok'' vozidel a zároveň sníží exhalace, které jsou podle průzkumů vůbec největší na semaforových křižovatkách, kde se jede ,,stop, start, stop, start'' i přes malou rychlost... Takže vykoupené pásy se zálohami na rozšíření, bez nutnosti dalších EIA (!) by měly být i u nás samozřejmé a i to stavění šestipruhů by nemělo být skvělou zprávou, něčím pro rozradostnění obyvatelstva, frustrovaného byrokratickou pomalostí stavby dálnic...
(Jen k té ,,Breslau'', jak kdosi jinde píše, víte, že jí založil před tisícovkou let český král Vratislav a až do Marie Terezie v 18. stol. a následné ,,prusifikaci'' zůstala se Slezskem ve svazku Českého království? Takže spíše Vratislav, než Breslau!)
Proto ale absolutně nechápu, proč se všechny nové stavby pražského okruhu nechystají se SDP šířky 10 m. Tunely vybudovat jako 6-pruh s širším odstavným (např. v ČB to tak je, tam se 3.pruh případně vejde). Tolik peněz na zemní práce, zdi, a já nevím co se vše chystá na D0 511, po zprovoznění cca 70 000 vozidel, to máme pár let a bude tam 90 000 vozidel, kdy už začíná 8-pruh klepat na dveře. No jako nic moc to plánování a pohled dopředu u nás opravdu ... A úplný gól je ale jižní část D0, která je dokonce v 4-pruhu bez SDP na 6-pruh, to musel vymyslet ultraodborník.
Jinak úplně první část, kde bude 8-pruh potřeba bude určitě na D0 mezi I/12,D11 a D10, nevím proč se tam něco takového nechystá. A to nemáme zprovozněn ani ten 3.pruh
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Podle plánu jsme měli již 10 let mít 4 (čtyři) jaderné elektrárny (Dukovany, Temelín, Blahutovice, Tetov).Martin z Ostravy píše:Nikdo nic neslibuje, ale plánuje, v tom je dost podstatný rozdíl. Bez plánování není možné rozumně řídit investice.
Podle plánu měla být letiště v Ostravě, Pardubicích a Karlových Varech vytížená úměrně vynaloženým investicím.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Nikoli plán, ale realizace D1 jako 3+3 je v situaci, kdy neexistuje D35 špatná.Martin z Ostravy píše: V důsledku špatného plánování je třeba D1 stále 2+2 i po modernizaci ...
A za neexistenci D35 může špatný plán?Nebo za to může nedodržování dobrého plánu?
Narazili jsme na limity plánů obecně. Pro "rozumně řízené investice" je plán podmínkou nutnou, nikoli postačující. A to ještě mluvíme o plánu dobrém.
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Jestli tomu co tady přispěvatel nademnou píše někdo rozumí, tak se tady o tom pobavte, mi to přijde jako plácání zcela mimo.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Vize naší dálniční sítě
Já jeho řeči nerozumím často. Nic ve zlém theodore ...Martin z Ostravy píše:Jestli tomu co tady přispěvatel nademnou píše někdo rozumí, tak se tady o tom pobavte, mi to přijde jako plácání zcela mimo.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
1) Martin96 napsal, že ŘSD představilo plány, které dálnice rozšíří do budoucna na 3+3.
2) Theodor si myslí, že to jsou jen sliby.
3) Martin z Ostravy si myslí, že to nejsou sliby, ale nepostradatelné plány. Martin z Ostravy si myslí, že kdyby byly dobré plány, mohla být D1 ve formátu 3+3, navíc s odpočívkami pro NA.
4) Theodor uvedl příklady nerealizovaných plánů, které snad dostatečně demonstrují skutečnost, že plány jsou plány a realita je realita.
5) Martin z Ostravy žádá vysvětlení
6) Theodor demonstruje na příkladu nepostavené D35 , že plány mohou být dobré, ale výsledek špatný. Třeba proto, že se plány nedodržují.
Theodor si nadále myslí, že mapka s rozšíření na 3+3 jsou sliby, resp. PR. Takovou mapku umí i středoškolák mající po ruce mapku dopravních intenzit. Aby to byl plán, musel by obsahovat i ekonomické údaje. Nechci mluvit o "nepředvídatelných" okolnostech jako ekologisti a majitelé pozemků. Tam přichází na řadu vojenská zkušenost:"Plán platí do prvního výstřelu."
2) Theodor si myslí, že to jsou jen sliby.
3) Martin z Ostravy si myslí, že to nejsou sliby, ale nepostradatelné plány. Martin z Ostravy si myslí, že kdyby byly dobré plány, mohla být D1 ve formátu 3+3, navíc s odpočívkami pro NA.
4) Theodor uvedl příklady nerealizovaných plánů, které snad dostatečně demonstrují skutečnost, že plány jsou plány a realita je realita.
5) Martin z Ostravy žádá vysvětlení
6) Theodor demonstruje na příkladu nepostavené D35 , že plány mohou být dobré, ale výsledek špatný. Třeba proto, že se plány nedodržují.
Theodor si nadále myslí, že mapka s rozšíření na 3+3 jsou sliby, resp. PR. Takovou mapku umí i středoškolák mající po ruce mapku dopravních intenzit. Aby to byl plán, musel by obsahovat i ekonomické údaje. Nechci mluvit o "nepředvídatelných" okolnostech jako ekologisti a majitelé pozemků. Tam přichází na řadu vojenská zkušenost:"Plán platí do prvního výstřelu."
Re: Vize naší dálniční sítě
Theodor: Opravdu jsou například ty regionální letiště podle nějakého plánu a koncepce? Mně tedy spíš příjde, že si kraje chtěly postavit svoje letiště.
Já úplně nechápu s čím máte problém. Byl by jste radši, kdyby ŘSD toto připravovalo, ale nedávalo to veřejnosti?
Já úplně nechápu s čím máte problém. Byl by jste radši, kdyby ŘSD toto připravovalo, ale nedávalo to veřejnosti?