Vize naší dálniční sítě
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak ona ta I/60 bývala až přibližně do roku 2000 pouhou dvojkou a díky jejímu "povýšení" možná vznikl obchvat Javorníku.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
To už bylo připravováno předtím. Na I/60 vznikl například jižní obchvat Jeseníku anebo rekonstrukce hraničního úseku v 90. letech.
Byly připravovány stavby "Lipová Lázně - Pomezí MÚK s ČD" délky 4,0 km a "Obchvat Žulová - Skorošice" délky 3,5 km, ale v přípravě se v současné době vůbec nepokračuje.
Byly připravovány stavby "Lipová Lázně - Pomezí MÚK s ČD" délky 4,0 km a "Obchvat Žulová - Skorošice" délky 3,5 km, ale v přípravě se v současné době vůbec nepokračuje.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
Trasování R43 je nesmysl. U Hradce bude končit dálnice z Polska - ze Štětína, která vygeneruje velký provoz směrující směrem na Vídeň a Bratislavu. Současné vedení bude znamenat zajížďku 30 km oproti I37, která bude mít obchvaty. To raději každý pojete po I37 nebo D35 a I43. V případě dobrého trasování, by tato dálnice mohla převzít tranzit Berlín - Bratislava. Nyní jde tento tranzit okolo velkých měst jako jsou Drážďany a Praha, u kterých budou kolony v dopravní špičce vždy.Trupman píše:Souhlas. Příprava stavby takovéto varianty by zabrala desetiletí. Navíc by bylo předpokládám velmi obtížné ji prosadit s ohledem na ochranu přírody, krajiny a obyvatel. U D43 se dlouhá léta sází na vedení "A88" a tím je jakákoliv jiná varianta momentálně nereálná. Čímž se dostáváme opět k mému úvodnímu příspěvku v této debatě, který byl reakcí na dotaz, o které dálnici si myslíme, že se postaví jako poslední.KarelLer píše: to znamená, že je tahle varianta fakt nepoužitelná z těch důvodů, co píše Michal R. Myslím, že celý ten severovýchod kraje Vysočina je svým způsobem jedinečná oblast se zachovalou krajinou a jenom samotná debata o dálnici "na zelené louce" by trvala tak 10 let.
D43 v současné variantě Boskovickou brázdou prodlužuje tranzitní trasu ve směru Brno - Hradec o 20 km a odvádí ji do zcela nesmyslných míst. Tato varianta měla smysl jen v době, kdy bylo potřeba rychle a přímo spojit 2 velkoněmecká města a dálnice měla pokračovat dále přechodem Zábřežské vrchoviny do Kladské kotliny. S tím se v současnosti nepočítá a pro tento směr je navržena nějaká prapodivná přeložka I/43 (proto jsem psal, že by bylo lepší tento tranzit navždy odvést na více "dálniční" a v současnosti již z velké části hotovou trasu kolem Olomouce).
D43 navíc minimalizuje potenciál na sebe převést dopravu dnes se uskutečňující po I/37 nebo I/38 (do oblastí severu Kraje Vysočina, jižního PCE kraje, východního SČ kraje). Priorita této stavby je tak přirozeně zcela minimální v porovnání s ostatními dálnicemi současného návrhu sítě.
Na vysvětlenou připojuji ještě jeden obrázek vize alternativní reality, kde D43 (oranžově) vede západním směrem. Zeleně je (část) D35, modře potom kombinace I/44+I/11 pro tranzit do Polska. Tenké růžové čáry jsou možné trasy tranzitu.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Vize naší dálniční sítě
Ad alternativní D43 (oranž). Na mapě to možná na první pohled vypadá logicky, skutečnost je ale uplně jiná. Je zcela jasné, že vést trasu mezi Poličkou a Boskovice nelze, důvody už tu několikrát zazněly. Ale nechci zacyklit debatu
Re: Vize naší dálniční sítě
Uvidíme, jak dopadne zpracování tahové studie Bořitov - Staré Město - D35.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
A co takhle D43 pouze po Svitávku a dále dvě jedničky, jedna ve vodouchově trase a druhá v trase exteritoriální dálnice?
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Mi teda ta oranžová čára přijde jako nesmysl, neřeší vůbec relaci na severo-východ a navíc tam vzniká podobný "souběh" jako D55 a D49 a D6 a D7 před Prahou. Kdy časově by takto zabíjela relaci Brno - Šumperk, která při stávajícím trasování bude po D a SMV velmi rychlá.
To trasování na Svitavy mi přijde logické, a z hlediska nějaké zajížďky ve směru Brno - HK, je to pár km.
Nehledě na to, že napojení u Litomyšle nebo v jejím okolí je totální scifi, když mají teď problém se samotnou D35.
To trasování na Svitavy mi přijde logické, a z hlediska nějaké zajížďky ve směru Brno - HK, je to pár km.
Nehledě na to, že napojení u Litomyšle nebo v jejím okolí je totální scifi, když mají teď problém se samotnou D35.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak nějak to dopadne.Pavel Q píše:A co takhle D43 pouze po Svitávku a dále dvě jedničky, jedna ve vodouchově trase a druhá v trase exteritoriální dálnice?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
"SV relace" má v porovnání s relací SZ výrazně nižší význam a za druhé již nyní lze vykonat po D1-D46-D35.Martin z Ostravy píše:Mi teda ta oranžová čára přijde jako nesmysl, neřeší vůbec relaci na severo-východ a navíc tam vzniká podobný "souběh" jako D55 a D49 a D6 a D7 před Prahou. Kdy časově by takto zabíjela relaci Brno - Šumperk, která při stávajícím trasování bude po D a SMV velmi rychlá.
To trasování na Svitavy mi přijde logické, a z hlediska nějaké zajížďky ve směru Brno - HK, je to pár km.
Nehledě na to, že napojení u Litomyšle nebo v jejím okolí je totální scifi, když mají teď problém se samotnou D35.
Pokud ŘSD dokončí D35 u Křelova, I/44 u Mohelnice a u Zábřehu, tak má 90 % "problému dálnice Vídeň-Vratislav" hotovýho. Pak stačí navázat přeložkou I/11 od Postřelmova ke Štítům asi nějak takto: https://www.mapaceska.cz/OT4ujn7wPr a I/43 od Štítů k Dolní Lipce.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Vize naší dálniční sítě
Takže úplně vyškrtneme už dnes dopravně zbídačený severovýchod naší republiky?
D43 k Moravské Třebové vede zajedno příhodným terénem a za druhé alespoň malinko směřuje k oblastem ČR, které jsou naprosto zoufale vzdálené od dálniční sítě.
D43 je šance jak regiony ČR více propojit a ne je jen definitivně stavbou k Litomyšli rozdělit. Tak jak se to bohužel částečně povede s jižním trasováním D35 a zcela s dálnicí D11 , která pro dopravně odříznutý severovýchod naší republiky nemá smysl.
D43 k Moravské Třebové vede zajedno příhodným terénem a za druhé alespoň malinko směřuje k oblastem ČR, které jsou naprosto zoufale vzdálené od dálniční sítě.
D43 je šance jak regiony ČR více propojit a ne je jen definitivně stavbou k Litomyšli rozdělit. Tak jak se to bohužel částečně povede s jižním trasováním D35 a zcela s dálnicí D11 , která pro dopravně odříznutý severovýchod naší republiky nemá smysl.
Re: Vize naší dálniční sítě
D43 je šance jak zlepšit obsluhu Chornice na úkor všech možných i nemožných vnitrostátních a mezinárodních dálkových spojení.
D35 je šancí pro Orlicko, ale je nutné to zkoordinovat se stavbama navazujících dvojek.
D35 je šancí pro Orlicko, ale je nutné to zkoordinovat se stavbama navazujících dvojek.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Vize naší dálniční sítě
Přemýšlím, jestli se tohle nehodí spíš do vlákna "pro zasmání"
Babišova dálniční sedmiletka: všechny hlavní tahy chce do roku 2025
https://ekonomika.idnes.cz/stavby-silni ... oprava_cfr
Babišova dálniční sedmiletka: všechny hlavní tahy chce do roku 2025
https://ekonomika.idnes.cz/stavby-silni ... oprava_cfr
Re: Vize naší dálniční sítě
A kdo to bude stavět? Že by Číňani?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 959
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Do sedmi let se nekopne ani na D0 520 ani středočeské D3, nemluvě o jediném kilometru D43. Stejně ty řeči o stovkách postavených a dalšími stovkami rozestavěných úseků dálnic a silnic ve mne vzbuzují dilema, jestli mu jeho podřízení podsouvají ze strachu vymyšlená čísla, nebo si z lidí dělá legraci.
Nebo jsou ta čísla reálná, máte to někdo spočítáno?
Nebo jsou ta čísla reálná, máte to někdo spočítáno?
Re: Vize naší dálniční sítě
Až se vybuduje plánovaný východní obchvat I/43 u Svitav - včetně napojení na D35 - tak asi nebude nutné budovat tu novou uvažovanou "jedničku" cca od Boskovic přes Poličku k Litomyšli. Já jsem spíš pro vybudovaání D43 v původní trase Hitlerovy exteritoriální dálnice - příhodný terén, ví se o tom atd.
O změně trasy I/11 mezi Žamberkem a Červenou Vodou se už mluví delší dobu - mělo by to uhnout v Bredůvce za Šedivcem přes Studené na Mladkov a za Lichkovem to vzít doprava kolem Boříkovic zpět na Červenou Vodu. Je to někde na webu ŘSD....
O změně trasy I/11 mezi Žamberkem a Červenou Vodou se už mluví delší dobu - mělo by to uhnout v Bredůvce za Šedivcem přes Studené na Mladkov a za Lichkovem to vzít doprava kolem Boříkovic zpět na Červenou Vodu. Je to někde na webu ŘSD....
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Vize naší dálniční sítě
Počítat se mi to fakt nechce, ale bude do toho asi započítána rekonstrukce D1, která je vlastně stavba úplně nové dálnice - jak do nás PR ŘSD permanentně buší. Pak by ta čísla mohla být "reálná". Že to Babiš převzal, se tak trochu divím, spíš bych se tipl, že to sám vymyslel...kyk píše:Do sedmi let se nekopne ani na D0 520 ani středočeské D3, nemluvě o jediném kilometru D43. Stejně ty řeči o stovkách postavených a dalšími stovkami rozestavěných úseků dálnic a silnic ve mne vzbuzují dilema, jestli mu jeho podřízení podsouvají ze strachu vymyšlená čísla, nebo si z lidí dělá legraci.
Nebo jsou ta čísla reálná, máte to někdo spočítáno?
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Vize naší dálniční sítě
To jo, a v ty rekonstrukci pocitaji kazdy jizdni pruh zvast. Vcetne odstavneho. Jeste by taky Tok mohl pocitat v nejake exoticke soustave, nebo exotickych jednotkach.
Re: Vize naší dálniční sítě
Neni to spis trolling...?ML90 píše:Přemýšlím, jestli se tohle nehodí spíš do vlákna "pro zasmání"
Babišova dálniční sedmiletka: všechny hlavní tahy chce do roku 2025
https://ekonomika.idnes.cz/stavby-silni ... oprava_cfr
Re: Vize naší dálniční sítě
A já chci všechny hlavní tahy do roku 2022. Sice nejsem předseda vlády v demisi, ale platnost mého chtění má stejný vliv - žádný.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Abych nezakládal nové vlákno, prohledal jsem tento web. Dalo to fušku, témata nejsou logicky uspořádána (viz Všeobecně). Našel jsem toto vlákno s tím, že otevřu téma TEN-T.
Redaktor Michal Kubal: "Za dvanáct let (do 2030) bude dostavěná dálniční síť v ČR?"
Ťok: "Máme závazek, že dálniční síť v TEN-T máme dostavět do roku 2030. Myslím si, že v mnoha ohledech možná i dřív."Když s termínem TEN-T operuje Ťok, bylo by dobré vědět o čem mluví. Mluví totiž pouze o D0, D1, D11, D52, D49,
Možná jsem nebyl jediný, kdo zaznamenal informace o dokončení dálnic do roku 2030. Samozřejmě jsem to považoval za blbost, ale je docela možné, že to vlastně nikdo neřekl. Byla řeč o "páteřní dálniční síti", ale to jsou právě jenom ty dálnice uvedené výše. Asi moje chyba, že jsem slyšel to, co jsem si přál. Za páteř totiž považuji i D35.
Redaktor Michal Kubal: "Za dvanáct let (do 2030) bude dostavěná dálniční síť v ČR?"
Ťok: "Máme závazek, že dálniční síť v TEN-T máme dostavět do roku 2030. Myslím si, že v mnoha ohledech možná i dřív."Když s termínem TEN-T operuje Ťok, bylo by dobré vědět o čem mluví. Mluví totiž pouze o D0, D1, D11, D52, D49,
Možná jsem nebyl jediný, kdo zaznamenal informace o dokončení dálnic do roku 2030. Samozřejmě jsem to považoval za blbost, ale je docela možné, že to vlastně nikdo neřekl. Byla řeč o "páteřní dálniční síti", ale to jsou právě jenom ty dálnice uvedené výše. Asi moje chyba, že jsem slyšel to, co jsem si přál. Za páteř totiž považuji i D35.
Re: Vize naší dálniční sítě
Když mluvil obecně o TEN-T, měl na mysli jen Core, nebo i Comprehensive?
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Protože mluvil o závazku do roku 2030, musí to být CORE. Závazek COMPEHENSIVE je do roku 2050.
Re: Vize naší dálniční sítě
D1 do roku 2025
D3 krom sted. kraje do 2022
D4 jestli vyjde PPP do 2024
D6 do 2024-6 podle fin,
D7 do 2023
D 11 do 2022 pak je R11
D 35 do 2027
D 48 do 2022
D 52 do 2024
D 55 do 2026
D0 to je vesteni z kristalove koule
511 by mohla do 2025 zbytek ?
D3 krom sted. kraje do 2022
D4 jestli vyjde PPP do 2024
D6 do 2024-6 podle fin,
D7 do 2023
D 11 do 2022 pak je R11
D 35 do 2027
D 48 do 2022
D 52 do 2024
D 55 do 2026
D0 to je vesteni z kristalove koule
511 by mohla do 2025 zbytek ?
Re: Vize naší dálniční sítě
Jo zapomnel jsem na D 49 a D43
Ty nebudou nikdy .
Az se skonci D35 tak pujdem na 6 pruh a
nabijeni z dalnic za jizdy to mame na dalších 30 let
Ty nebudou nikdy .
Az se skonci D35 tak pujdem na 6 pruh a
nabijeni z dalnic za jizdy to mame na dalších 30 let
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Ale ty letopočty jsou rok zahájení? Mipe, trošku realismu...
Protože D3 nebude do 2022 ani kolem Budějovic a na CZ/AT hranici ani za zlaté prase. Pokud půjde vše super a podaří se v následujícím roce zahájit následující úseky D48 (FM obchvat 2.část, Bělotín-Rybí) bude zbývat dálniční křižovatka Palačov, která se v ideálním případě zahájí v roce 2020, z čeho jest jasné, že bude D48 nejdřív na podzim 2023. D52 se možná začne stavět první úsek (obchvat Mikulova) v roce 2020, a než získají další úseky ÚR, bude onen rok 2024. D35 se staví z HK do Mohelnice jako priorita od 90. let a máme z cca 110km hotové celé 3 kilometry od D11 po R37.
...chtěl bych také věřit těm letopočtům, bohužel realita bude ještě krutější.
Protože D3 nebude do 2022 ani kolem Budějovic a na CZ/AT hranici ani za zlaté prase. Pokud půjde vše super a podaří se v následujícím roce zahájit následující úseky D48 (FM obchvat 2.část, Bělotín-Rybí) bude zbývat dálniční křižovatka Palačov, která se v ideálním případě zahájí v roce 2020, z čeho jest jasné, že bude D48 nejdřív na podzim 2023. D52 se možná začne stavět první úsek (obchvat Mikulova) v roce 2020, a než získají další úseky ÚR, bude onen rok 2024. D35 se staví z HK do Mohelnice jako priorita od 90. let a máme z cca 110km hotové celé 3 kilometry od D11 po R37.
...chtěl bych také věřit těm letopočtům, bohužel realita bude ještě krutější.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.