Vize naší dálniční sítě
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Jen k tomu Nemecku: pokud jde o minimalne ctyrpruhovou silnici se strednim delicim pasem, bere se jako silnice dalnicniho typu a je jedno, zda-li je opatrena modrym dalnicnim znacenim nebo standartnim zlutym, plati na teto silnici doporucena rychlost 130 km/h (neomezena). Pokud jde o nejakou jinou rychlost, byva silnice omezena dopravnimi znackami s maximalni dovolenou rychlosti. Znacka SPMV byva osazena na "rychlostnich silnicich" napr. B 15n a take na usecich standartnich "Bundesek - jednicek" kvuli vylouceni pomale dopravy, cyklistu, traktoru.........
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vize naší dálniční sítě
Článek se týká VRT, jsou v něm mimo jiné i výhledové intenzity silniční, železniční dopravy a vliv VRT na ně:
http://www.zelpage.cz/clanky/program-ro ... ojeni-v-cr
http://www.zelpage.cz/clanky/program-ro ... ojeni-v-cr
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
Re: Vize naší dálniční sítě
Co to je za člověka a proč vymýšlí tyhle šílenosti? Tam je v podstatě všechno špatně, nové dálnice v uctivé vzdálenosti od velkých měst vedoucí odnikud do nikam, chalupoidní metro po periferiích apod.
Re: Vize naší dálniční sítě
Toto je velmi optimistický plán asi z roku 1968 +/- rok. Když si odmyslíte roky, že např. D35 měla být stavěna 1976-80, podíváte se na to jako na postup, že napřed se postaví D1 + D2, pak výpady z měst, pak se dokončí D5 + D8, a z půlky D47, poté se dotáhne D11 do HK, následně se dostaví D11, a D35 a nakonec D43, tak to sedí. A může být u vlády, kdo chce.
- Přílohy
-
- 000 305.jpg (161.92 KiB) Zobrazeno 8541 x
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
V termínu nestihli ani ten první úsek
Re: Vize naší dálniční sítě
Docela by mě zajímalo, jak měla v podrobnějším měřítku vypadat situace kolem Prahy. Mimochodem když si vezmete, kolik bylo v té době aut, a kolik jich je dnes, tak se ta naše dálniční síť moc nerozrostla ani ve svých vizích, natož ve skutečnosti.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Vize naší dálniční sítě
Ano, presne podle tohoto planu se jede dodnes. Je neco v internich procesech RSD, co mohlo postup pripravy staveb ovlivnit a cela desetileti?
Jiank je tam skoda te jeddne vyjimky, kterou je D1 Slavkov-Trencin. Ta by podle vseho uz dnes mela stat. Nicmene je zase pravda, ze I/50 je az na 3 obchvaty fakticky hotova.
Jiank je tam skoda te jeddne vyjimky, kterou je D1 Slavkov-Trencin. Ta by podle vseho uz dnes mela stat. Nicmene je zase pravda, ze I/50 je az na 3 obchvaty fakticky hotova.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Vize naší dálniční sítě
To je sice krásné, že je I/50 téměř hotová, ale stačí to kapacitně? Od D1 do Slavkova je intenzita cca 18.500/ten (3.500TV/den) a přes Chřiby je tak 10.000/den (2.500TV/den) Nemyslím si, že by ta stoupání a klesání byla pro tenhle provoz ideální. Minimálně by to chtělo 4-pruh aspoň D1-Uherské Hradiště (D55), když už ne dál na Slovensko. A je jedno jestli v trasy původního plánu od Komořan na Brankovice, nebo v současném trasování.
Re: Vize naší dálniční sítě
I tehdy postup plánovali podle nejvytíženějších silnic, takže pořadí není nutné měnit. Jen intenzity mezitím všude vzrostly. A přibyla D3, D11 nepovede na Náchod a D43 ne přímo na Svitavy.MickeyMouse píše:Ano, presne podle tohoto planu se jede dodnes...
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Vize naší dálniční sítě
Plán dálniční sítě je z roku 1966. Již tehdy byly zvažovány různé varianty vedení D 11 (Trutnov, Náchod). Dálnice D 35 v okolí Svitav a Olomouce přes Jevíčko a Konici. Je k tomu na různých místech dost materiálů.....
Ono se to připravovalo už od konce padesátých let, ale nebyl k tomu nikterak prioritní přístup...
Taktéž není pravda, že nebyla zvažována D 3. Nebyla pouze v oficiálních plánech.....
Je toho více, ale není zájem a podpora už vůbec ne....
Hlavně, že se bude připomínat září 1967 s komunisty a podobným ksindem na znovuzahájení stavby
Ono se to připravovalo už od konce padesátých let, ale nebyl k tomu nikterak prioritní přístup...
Taktéž není pravda, že nebyla zvažována D 3. Nebyla pouze v oficiálních plánech.....
Je toho více, ale není zájem a podpora už vůbec ne....
Hlavně, že se bude připomínat září 1967 s komunisty a podobným ksindem na znovuzahájení stavby
Re: Vize naší dálniční sítě
Slyšel jsem verzi, že komunisti neměli moc v lásce "Baťův" Zlín (tehdy Gottwaldov) a proto se mu měla D1 vyhnout. Pokud by se postavila D49 podle změněného plánu, asi by přetáhla velkou část tranzitu a I/50 by to už pobrala bez problémů. Jinak se ani moc nedivím, že se podle toho plánu jede v podstatě dodnes, celkem logicky odráží potřeby Česka, jen je potřeba ho doplnit o některé nové vazby, vzniklé díky větší integraci do Evropy (třeba ta D19, samozřejmě chybějící D3 apod.).MickeyMouse píše:...Jiank je tam skoda te jeddne vyjimky, kterou je D1 Slavkov-Trencin. Ta by podle vseho uz dnes mela stat. Nicmene je zase pravda, ze I/50 je az na 3 obchvaty fakticky hotova.
-
- Příspěvky: 5259
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
To nebylo kvůli Zlínu, prostě byla tato varianta v danou dobu vhodnější, už kvůli tomu, že D47 měla vést do Ostravy jinudy než jako dnes kolem Hulína. A taktéž je jisté, že si trasu přes UH a Trenčín vyžádala slovenská vláda kvůli lepšímu napojení do středního Slovenska.
Současná trasa je vhodnější, protože k D49 na Slovensko mohou přijet vozidla nejen od Brna, ale i od Olomouce. Spojí se tranzit E50 + E442.
Současná trasa je vhodnější, protože k D49 na Slovensko mohou přijet vozidla nejen od Brna, ale i od Olomouce. Spojí se tranzit E50 + E442.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
Podle mě je to dané terénem a ne nějakou neláskou ke Zlínu, to spíš Baťa kreslil kažou dálnici Zlínem. Ani zkušenost z válečné stavby dálnice přes Chřiby trasování přes Zlín určitě nepřidala. Z hlediska propojení ČR-SR byla trasa podél I/50 lepší a umožnila by i lepší napojení sídel na Slovensku dál podél I/50, dnes R2.
Re: Vize naší dálniční sítě
Lenny tu někde kdysi věšel mapu poměrně velkého množství zvažovaných variant.
Edit: "překvapivě" v tématu D49 4903-05: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 87#p140187
Edit: "překvapivě" v tématu D49 4903-05: http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 87#p140187
Království a půl princezny za 511.
Re: Vize naší dálniční sítě
JirkaS, Honey72: Zní to poněkud logičtěji, než ty konspirační teorie !
Re: Vize naší dálniční sítě
V roce 1960 či 1961 se dělal vyhledávací studie D1 Brno - Trenčín s odbočkou do Ostrava a Polska (D47). Byly posuzovány varianty severní (přes Zlín a Lyský průsmyk), střední (přes Uherské Hradiště) a jižní (asi přes Hodonín). Vítězně vyšla varianta střední.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
Zřejmě bude časem snaha o doplnění páteřní silniční sítě v PÚR. Je otázkou, v jaké to nastane kategorii, když se kategorie dnes snižují i u mezinárodních spojení.
https://www.denik.cz/z_domova/vznikne-d ... 71024.html
https://www.denik.cz/z_domova/vznikne-d ... 71024.html
Re: Vize naší dálniční sítě
Dálniční obchvat Česka se už téměř celý zrodil, viz https://mapy.cz/s/29m0m - ke kompletaci chybí posledních pár desítek kilometrů Spíš by to měli nazvat dálničním obchvatem Středočeského kraje.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Ještě doklepat S1/D3 (což do 10 let asi bude realita) a bude to komplet
Re: Vize naší dálniční sítě
V souvislosti se vcerejsi a dnesni situaci na D1 bych se chtel zeptat, jestli je jednou z vizi i to, ze na dalnicich budou dopravni portaly, ktere budou v realnem case informovat nejen o problemech na te konkretni dalnici, ale i tom, kdy a kudy to objet? Uvazuji tedy predevsim v relaci vychod-zapad a naopak, kdy je mozne vyhnout se problemum na D1/D35 v ramci Prahy, u Lipniku nad Becvou (D1/D35) a Brna (D1). A nemyslim tedy panely toho typu, jake jsou k videni dnes. Nejen co do aktualnosti, ale i co do technologicke vyspelosti, kdy se na ne vejde vice textu nez jen "45. km kolona". Nebo bude clovek muset dal poslouchat Zelenou vlnu...?
Re: Vize naší dálniční sítě
Kolik toho ve 130 stihnete přečíst? Když se k tomu má člověk plně věnovat řízení.
Re: Vize naší dálniční sítě
Obávám se, že dřív než D35 už bude autonomní řízení, které vás odkloní někam mimo a můžete se kochat...
Re: Vize naší dálniční sítě
Ptám se na vize. Jeden by řekl, že u důležitých dálničních uzlů by se časem mohlo třeba právě z tohoto důvodu objevit liniové řízení. Ale pravda, většina řešení je omezena lidským faktorem...