Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
V Kopru to je male město tak měli na 15 let .
Korejci 2005 si nechali delat prognózu na 50 let (Hundai a Kia? )
Co se jedna o financ. fondu mohli by prispet Kellnar , Vitek
" Bakala" (ten ted prodal byty ) a další .
Korejci 2005 si nechali delat prognózu na 50 let (Hundai a Kia? )
Co se jedna o financ. fondu mohli by prispet Kellnar , Vitek
" Bakala" (ten ted prodal byty ) a další .
Re: Vize naší dálniční sítě
No, hlavně Kellner, zbytek přispívá daněmi v ČR.
Re: Vize naší dálniční sítě
Ted jsem se dival na planovane stavby na strankach Rsd
A opravdu tam není az na jednu vyjimku nic po roku 2030.
Uz by se měla na RSD delat nejaka vize co s Babisovi biliony .
Ja vim ,ze polovina staveb bude mit 5 lete spozdeni, ale 2030
je za 10 tery Vanoce .
A opravdu tam není az na jednu vyjimku nic po roku 2030.
Uz by se měla na RSD delat nejaka vize co s Babisovi biliony .
Ja vim ,ze polovina staveb bude mit 5 lete spozdeni, ale 2030
je za 10 tery Vanoce .
Re: Vize naší dálniční sítě
Hlavně když připravujeme stavby 13 let tak by se hodilo s některými začít , i když toho samozřejmě dost po 2030 bude ještě dobíhat ale řekl bych, že více než nových dálnic to bude buď zkapacitňování dálnic a 2-pruhů nebo výstavba nových 2-pruhů.
Re: Vize naší dálniční sítě
Když už jsme u toho hanění plánu, že není plán a že je to k ničemu, tak zapdla jedna drobnost, že plán získá i elektronickou(webovou) podobu. Ve smyslu aplikací ŘSD A SŽDC, budete si moci hledat, v jaké fázi je který projekt atd.
Například pro vyjednávání s EU o fondech to může být neocenitelné. A může se na to nastavovat cokoli.
Když budeme muset být do roku 2050 uhlíkově neutrální, tak naskáče pravděpodobně spousta nových projektů a jak by se bez něčeho uceleného rozhodlo, jestli je po roce 2030 potřeba stavět nějaké silnice, když by nikdo nevěděl, jaké jsou celkové potřeby v ČR.
Například pro vyjednávání s EU o fondech to může být neocenitelné. A může se na to nastavovat cokoli.
Když budeme muset být do roku 2050 uhlíkově neutrální, tak naskáče pravděpodobně spousta nových projektů a jak by se bez něčeho uceleného rozhodlo, jestli je po roce 2030 potřeba stavět nějaké silnice, když by nikdo nevěděl, jaké jsou celkové potřeby v ČR.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Krtek700 je obhájce Národního investičního plánu. Já bych si takového obhájce nevybral. Nejen, že se mu nepodařilo obhájit, že NIP do roku 2050 je plán, on dokonce připustil, že to není ani výčet (seznam) investic. Kdyby to byl seznam (výčet), tak se všechny akce realizují. Krtek700 ale připouští, že je to vlastně seznam nepřesný, do kterého se budou akce přidávat nebo se z něho akce budou vyřazovat.krtek700 píše:Když budeme muset být do roku 2050 uhlíkově neutrální, tak naskáče pravděpodobně spousta nových projektů a jak by se bez něčeho uceleného rozhodlo, jestli je po roce 2030 potřeba stavět nějaké silnice, když by nikdo nevěděl, jaké jsou celkové potřeby v ČR.
Re: Vize naší dálniční sítě
Anebo se budou realizovat třeba 2090...
Re: Vize naší dálniční sítě
To je myšleno vážně? Pořád se točítě na tom slově plán. Já mám taky svůj malý plán co je potřeba a co bych chtěl vybudova/koupit atd. A je to taky jenom výčet věcí u něčeho mám, kolik to bude stát a u něčeho ne. Jestli Vás to trápí, tak tomu klidně říkejte národní investiční seznam.theodor less píše:Krtek700 je obhájce Národního investičního plánu. Já bych si takového obhájce nevybral. Nejen, že se mu nepodařilo obhájit, že NIP do roku 2050 je plán, on dokonce připustil, že to není ani výčet (seznam) investic. Kdyby to byl seznam (výčet), tak se všechny akce realizují. Krtek700 ale připouští, že je to vlastně seznam nepřesný, do kterého se budou akce přidávat nebo se z něho akce budou vyřazovat.
Ta dedukce o výčtu/seznamu je už fakt mimo. Co to je za moudro, že ze seznamu nebo výčtu nemůžu nic ubrat ani do něj přidat?Smyslem je podle něj shromáždění veškerého investičního potenciálu země na jednom místě, vytvoření zásobníku projektů,
Můžu se zeptat, co je představa? Jako že příjde Babiš a řekne, v roce 2037 se bude stavět dálnice z města A do města B, zaplatí se to ze státního rozpočtu a už se to nemůže změnit?
A protože v budoucnu ta dálnice nebude potřeba/nebude ani možná stavba, tak takový seznam/plán taky nebude plnohodnotný?
Můžu se zeptat na nějaký seznam, který splní Vaše kritéria?(Může to být úplně z jiného soudku. Nákupní seznam tedy taky není seznam.)
Re: Vize naší dálniční sítě
S leesem ,se nemá cenu prit !
Re: Vize naší dálniční sítě
Doplnil bych, že více spíš zde je tam i obrázek:outdoor píše:dálniční obchvat středních Čech
více zde:
https://zdopravy.cz/plan-na-desitky-let ... ech-40352/
https://twitter.com/JTBcz/status/1217744157109837827
Jinak tedy tohle vypadá lépe, než ty obří "okruh", který je v diskuzi pod tweetem. Všechny trasy kratší, kromě cesty, kdy je to rychlejší úplně přes Praha na druhou stranu(Plzeň Hradec atd.)
Re: Vize naší dálniční sítě
Na první pohled to jde, ale bude třeba ještě dodělat dálniční napojení Jihlava - Havlíčkův Brod, když je okruh veden z Humpolce na HB. Řidiči jedoucí po D1 od Brna a I/38 od Znojma by si jistě od Jihlavy do HB a dál po okruhu nezajížděli cca 30 km přes Humpolec.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Nejspíš proto, že to Babiš jako plán pojmenoval. Když psal o "tom, o čem se mu zdá", psal tedy o svých snech; a sny jsem mu opravdu nebral.krtek700 píše:To je myšleno vážně? Pořád se točíte na tom slově plán.theodor less píše:Krtek700 je obhájce Národního investičního plánu. Já bych si takového obhájce nevybral. Nejen, že se mu nepodařilo obhájit, že NIP do roku 2050 je plán, on dokonce připustil, že to není ani výčet (seznam) investic. Kdyby to byl seznam (výčet), tak se všechny akce realizují. Krtek700 ale připouští, že je to vlastně seznam nepřesný, do kterého se budou akce přidávat nebo se z něho akce budou vyřazovat.
Re: Vize naší dálniční sítě
Před chvílí zveřejněno na ihned.cz https://domaci.ihned.cz/c1-66707250-sta ... kolo-prahy
Re: Vize naší dálniční sítě
Trasa vede Plzní. Pokud to opravdu myslí vážně, tak by bylo vhodné, aby se obchvaty obcí na trase rovnou připravovaly na možnost rozšíření na dálnici.
Re: Vize naší dálniční sítě
Mrzí mě, že se propojení krajských měst nekoná a jde tak pouze o obchvácení prahy. Třeba taková I/13 by si to určitě zasloužila, nebo přinejmenším I/20 mezi plzní a budějovicemi.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Vize naší dálniční sítě
Tady po mně někdo vysloveně chce, abych posílal naklikaný mapy. Protože tohle jsem si klikal tak 14 dní zpátky. Co jsem si představoval Problém je akorát s jihem Prahy, tedy právě s tou relativně přetíženou částí. Dál na to navazuje spojka Českým Krasem. Chápu, že zeleným něco takového bude znít blbě. Ale má to vytáhnout dopravu z údolí Berounky a i umožnit odlehčit přejezdy.
Re: Vize naší dálniční sítě
Pokud se nepletu, tak v nějakém tom původním oznámení je uvedeno, že se jedná o kapacitní studii. Tedy řešili, které trasy nejvíce pomohou. Vysloveně tam bylo zmíněno, že se neřešila žádná technologie a už vůbec to nejsou konkrétní trasy. Jenom takový koridor, kudy dává smysl to táhnout.Anonym píše:Trasa vede Plzní. Pokud to opravdu myslí vážně, tak by bylo vhodné, aby se obchvaty obcí na trase rovnou připravovaly na možnost rozšíření na dálnici.
Re: Vize naší dálniční sítě
Problém I/20 tam řešen je - nová silnice až po D4 a po D4 směr Budějovice, zajížďka malá. S I/13 máte samozřejmě pravdu.Sauce píše:Mrzí mě, že se propojení krajských měst nekoná a jde tak pouze o obchvácení prahy. Třeba taková I/13 by si to určitě zasloužila, nebo přinejmenším I/20 mezi plzní a budějovicemi.
Re: Vize naší dálniční sítě
Tohle potvrzuje (mezi jiným) správnost už dnes hodně starých úvah o nutnosti D19 na toto fóru! Jen mi u ministerstvem členské země EU vypracovaného návrhu/plánu chybí zohlednění plánovaného značného nárůstu transevropského obchodu a s ním i silniční dopravy na dálnicích systému TEN-T. Pak by totiž ty tenčí čáry leckde vypadaly zcela jinak a i ty tlusté by leckde ještě ztloustly. Proč ministerstvo dopravy v centru kontinentu a na ,,křižovatce Evropy'' uvažuje xenofóbně, bez vyžádání si nejprve podobné prognózy z Bruselu? Pak by takový návrh víc odpovídal budoucí podobě evropské i naší dálniční dopravy/zatíženosti. No nic, třeba až nová generace na ministerstvu už bude ,,evropská''.
Re: Vize naší dálniční sítě
Naprosto souhlasím s honzlem. Je čas začít uvažovat v rámci evropy a nejen v rámci naší české dolině.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Vize naší dálniční sítě
Ano, jedná se pouze o kapacitní studii, tedy vytížené tahy, kde má smysl něco plánovat. O nějakém přesnějším trasování zatím nemůže být řeč, viz poslední odstavec.
"Zadání podrobné studie k novým dálnicím připravuje Ředitelství silnic a dálnic ČR, hotová by měla být do konce příštího roku. Po jejím vyhodnocení by ministerstvo mělo pokračovat v dalších krocích."
"Zadání podrobné studie k novým dálnicím připravuje Ředitelství silnic a dálnic ČR, hotová by měla být do konce příštího roku. Po jejím vyhodnocení by ministerstvo mělo pokračovat v dalších krocích."
Re: Vize naší dálniční sítě
Honzl píše:Tohle potvrzuje (mezi jiným) správnost už dnes hodně starých úvah o nutnosti D19 na toto fóru! Jen mi u ministerstvem členské země EU vypracovaného návrhu/plánu chybí zohlednění plánovaného značného nárůstu transevropského obchodu a s ním i silniční dopravy na dálnicích systému TEN-T. Pak by totiž ty tenčí čáry leckde vypadaly zcela jinak a i ty tlusté by leckde ještě ztloustly. Proč ministerstvo dopravy v centru kontinentu a na ,,křižovatce Evropy'' uvažuje xenofóbně, bez vyžádání si nejprve podobné prognózy z Bruselu? Pak by takový návrh víc odpovídal budoucí podobě evropské i naší dálniční dopravy/zatíženosti. No nic, třeba až nová generace na ministerstvu už bude ,,evropská''.
Můžu se zeptat, co je plánovaný nárůst transevropského obchodu? Nikde jsem to nečetl a přijde mi to jako nějaký nesmysl .
1) Transevropský obchod už běží. Drtivá většina zboží se převáží pomocí kamionů. Takže je tady prakticky jen prostor pro zlepšení a to asi hlavně na železnici až se naše opožděné státy trochu zkapacitní.
2) Jsem asi hlupák, ale tohle podle mě rozhodně nejde proti TEN-T naopak.
Směry D5 a D1 + D11 a D8 jsou zlepšené. Zbytek jsou prakticky skrz Prahu, které můžete jednoduše zelpšit tunely pod Prahou Jinak si vždycky najedete trochu více.
3) Co přesně by jste požadoval při pohledu na tu mapu? Ještě by šlo možná Jihlava-Olomouc nad Brnem
Re: Vize naší dálniční sítě
Už mi nejde opravit příspěvek, ale našel jsem ještě článek jinde tam je další obrázek.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... -internetu
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... -internetu