Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Mipe »

V Kopru to je male město tak měli na 15 let .
Korejci 2005 si nechali delat prognózu na 50 let (Hundai a Kia? )
Co se jedna o financ. fondu mohli by prispet Kellnar , Vitek
" Bakala" (ten ted prodal byty ) a další .
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

No, hlavně Kellner, zbytek přispívá daněmi v ČR.
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Mipe »

Ted jsem se dival na planovane stavby na strankach Rsd
A opravdu tam není az na jednu vyjimku nic po roku 2030.
Uz by se měla na RSD delat nejaka vize co s Babisovi biliony .
Ja vim ,ze polovina staveb bude mit 5 lete spozdeni, ale 2030
je za 10 tery Vanoce .
Aram96
Příspěvky: 7855
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Hlavně když připravujeme stavby 13 let tak by se hodilo s některými začít :crazy: , i když toho samozřejmě dost po 2030 bude ještě dobíhat :lol: ale řekl bych, že více než nových dálnic to bude buď zkapacitňování dálnic a 2-pruhů nebo výstavba nových 2-pruhů.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od krtek700 »

Když už jsme u toho hanění plánu, že není plán a že je to k ničemu, tak zapdla jedna drobnost, že plán získá i elektronickou(webovou) podobu. Ve smyslu aplikací ŘSD A SŽDC, budete si moci hledat, v jaké fázi je který projekt atd.
Například pro vyjednávání s EU o fondech to může být neocenitelné. A může se na to nastavovat cokoli.
Když budeme muset být do roku 2050 uhlíkově neutrální, tak naskáče pravděpodobně spousta nových projektů a jak by se bez něčeho uceleného rozhodlo, jestli je po roce 2030 potřeba stavět nějaké silnice, když by nikdo nevěděl, jaké jsou celkové potřeby v ČR.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od theodor less »

krtek700 píše:Když budeme muset být do roku 2050 uhlíkově neutrální, tak naskáče pravděpodobně spousta nových projektů a jak by se bez něčeho uceleného rozhodlo, jestli je po roce 2030 potřeba stavět nějaké silnice, když by nikdo nevěděl, jaké jsou celkové potřeby v ČR.
Krtek700 je obhájce Národního investičního plánu. Já bych si takového obhájce nevybral. Nejen, že se mu nepodařilo obhájit, že NIP do roku 2050 je plán, on dokonce připustil, že to není ani výčet (seznam) investic. Kdyby to byl seznam (výčet), tak se všechny akce realizují. Krtek700 ale připouští, že je to vlastně seznam nepřesný, do kterého se budou akce přidávat nebo se z něho akce budou vyřazovat.
kot
Příspěvky: 10363
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kot »

Anebo se budou realizovat třeba 2090... :lol:
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od krtek700 »

theodor less píše:Krtek700 je obhájce Národního investičního plánu. Já bych si takového obhájce nevybral. Nejen, že se mu nepodařilo obhájit, že NIP do roku 2050 je plán, on dokonce připustil, že to není ani výčet (seznam) investic. Kdyby to byl seznam (výčet), tak se všechny akce realizují. Krtek700 ale připouští, že je to vlastně seznam nepřesný, do kterého se budou akce přidávat nebo se z něho akce budou vyřazovat.
To je myšleno vážně? Pořád se točítě na tom slově plán. Já mám taky svůj malý plán co je potřeba a co bych chtěl vybudova/koupit atd. A je to taky jenom výčet věcí u něčeho mám, kolik to bude stát a u něčeho ne. Jestli Vás to trápí, tak tomu klidně říkejte národní investiční seznam.
Smyslem je podle něj shromáždění veškerého investičního potenciálu země na jednom místě, vytvoření zásobníku projektů,
Ta dedukce o výčtu/seznamu je už fakt mimo. Co to je za moudro, že ze seznamu nebo výčtu nemůžu nic ubrat ani do něj přidat?

Můžu se zeptat, co je představa? Jako že příjde Babiš a řekne, v roce 2037 se bude stavět dálnice z města A do města B, zaplatí se to ze státního rozpočtu a už se to nemůže změnit?
A protože v budoucnu ta dálnice nebude potřeba/nebude ani možná stavba, tak takový seznam/plán taky nebude plnohodnotný?
Můžu se zeptat na nějaký seznam, který splní Vaše kritéria?(Může to být úplně z jiného soudku. Nákupní seznam tedy taky není seznam.)
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Mipe »

S leesem ,se nemá cenu prit !
outdoor
Příspěvky: 119
Registrován: 6.4.2011 20:20:50
Bydliště: Plzeň-jih

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od outdoor »

dálniční obchvat středních Čech

více zde:
https://zdopravy.cz/plan-na-desitky-let ... ech-40352/
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od krtek700 »

outdoor píše:dálniční obchvat středních Čech

více zde:
https://zdopravy.cz/plan-na-desitky-let ... ech-40352/
Doplnil bych, že více spíš zde :D je tam i obrázek:
https://twitter.com/JTBcz/status/1217744157109837827

Jinak tedy tohle vypadá lépe, než ty obří "okruh", který je v diskuzi pod tweetem. Všechny trasy kratší, kromě cesty, kdy je to rychlejší úplně přes Praha na druhou stranu(Plzeň Hradec atd.)
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od RACH »

Na první pohled to jde, ale bude třeba ještě dodělat dálniční napojení Jihlava - Havlíčkův Brod, když je okruh veden z Humpolce na HB. Řidiči jedoucí po D1 od Brna a I/38 od Znojma by si jistě od Jihlavy do HB a dál po okruhu nezajížděli cca 30 km přes Humpolec.
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od theodor less »

krtek700 píše:
theodor less píše:Krtek700 je obhájce Národního investičního plánu. Já bych si takového obhájce nevybral. Nejen, že se mu nepodařilo obhájit, že NIP do roku 2050 je plán, on dokonce připustil, že to není ani výčet (seznam) investic. Kdyby to byl seznam (výčet), tak se všechny akce realizují. Krtek700 ale připouští, že je to vlastně seznam nepřesný, do kterého se budou akce přidávat nebo se z něho akce budou vyřazovat.
To je myšleno vážně? Pořád se točíte na tom slově plán.
Nejspíš proto, že to Babiš jako plán pojmenoval. Když psal o "tom, o čem se mu zdá", psal tedy o svých snech; a sny jsem mu opravdu nebral.
mstitek
Příspěvky: 336
Registrován: 15.8.2017 22:28:46

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od mstitek »

Před chvílí zveřejněno na ihned.cz https://domaci.ihned.cz/c1-66707250-sta ... kolo-prahy
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Anonym »

Trasa vede Plzní. Pokud to opravdu myslí vážně, tak by bylo vhodné, aby se obchvaty obcí na trase rovnou připravovaly na možnost rozšíření na dálnici.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Sauce »

Mrzí mě, že se propojení krajských měst nekoná a jde tak pouze o obchvácení prahy. Třeba taková I/13 by si to určitě zasloužila, nebo přinejmenším I/20 mezi plzní a budějovicemi.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od vodouch2000 »

Obrázek z článku v originálním rozlišení

Obrázek
kalanis
Příspěvky: 379
Registrován: 14.3.2009 17:05:07

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kalanis »

Tady po mně někdo vysloveně chce, abych posílal naklikaný mapy. Protože tohle jsem si klikal tak 14 dní zpátky. Co jsem si představoval Problém je akorát s jihem Prahy, tedy právě s tou relativně přetíženou částí. Dál na to navazuje spojka Českým Krasem. Chápu, že zeleným něco takového bude znít blbě. Ale má to vytáhnout dopravu z údolí Berounky a i umožnit odlehčit přejezdy.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od krtek700 »

Anonym píše:Trasa vede Plzní. Pokud to opravdu myslí vážně, tak by bylo vhodné, aby se obchvaty obcí na trase rovnou připravovaly na možnost rozšíření na dálnici.
Pokud se nepletu, tak v nějakém tom původním oznámení je uvedeno, že se jedná o kapacitní studii. Tedy řešili, které trasy nejvíce pomohou. Vysloveně tam bylo zmíněno, že se neřešila žádná technologie a už vůbec to nejsou konkrétní trasy. Jenom takový koridor, kudy dává smysl to táhnout.
Anonym
Příspěvky: 810
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Anonym »

Sauce píše:Mrzí mě, že se propojení krajských měst nekoná a jde tak pouze o obchvácení prahy. Třeba taková I/13 by si to určitě zasloužila, nebo přinejmenším I/20 mezi plzní a budějovicemi.
Problém I/20 tam řešen je - nová silnice až po D4 a po D4 směr Budějovice, zajížďka malá. S I/13 máte samozřejmě pravdu.
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honzl »

Tohle potvrzuje (mezi jiným) správnost už dnes hodně starých úvah o nutnosti D19 na toto fóru! Jen mi u ministerstvem členské země EU vypracovaného návrhu/plánu chybí zohlednění plánovaného značného nárůstu transevropského obchodu a s ním i silniční dopravy na dálnicích systému TEN-T. Pak by totiž ty tenčí čáry leckde vypadaly zcela jinak a i ty tlusté by leckde ještě ztloustly. Proč ministerstvo dopravy v centru kontinentu a na ,,křižovatce Evropy'' uvažuje xenofóbně, bez vyžádání si nejprve podobné prognózy z Bruselu? Pak by takový návrh víc odpovídal budoucí podobě evropské i naší dálniční dopravy/zatíženosti. No nic, třeba až nová generace na ministerstvu už bude ,,evropská''.
Sauce
Příspěvky: 610
Registrován: 11.3.2018 12:57:47
Bydliště: Egerland

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Sauce »

Naprosto souhlasím s honzlem. Je čas začít uvažovat v rámci evropy a nejen v rámci naší české dolině.
vodouch2000
Příspěvky: 1223
Registrován: 27.5.2014 14:28:00
Bydliště: D11 - exit 62

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od vodouch2000 »

Ano, jedná se pouze o kapacitní studii, tedy vytížené tahy, kde má smysl něco plánovat. O nějakém přesnějším trasování zatím nemůže být řeč, viz poslední odstavec.

"Zadání podrobné studie k novým dálnicím připravuje Ředitelství silnic a dálnic ČR, hotová by měla být do konce příštího roku. Po jejím vyhodnocení by ministerstvo mělo pokračovat v dalších krocích."
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od krtek700 »

Honzl píše:Tohle potvrzuje (mezi jiným) správnost už dnes hodně starých úvah o nutnosti D19 na toto fóru! Jen mi u ministerstvem členské země EU vypracovaného návrhu/plánu chybí zohlednění plánovaného značného nárůstu transevropského obchodu a s ním i silniční dopravy na dálnicích systému TEN-T. Pak by totiž ty tenčí čáry leckde vypadaly zcela jinak a i ty tlusté by leckde ještě ztloustly. Proč ministerstvo dopravy v centru kontinentu a na ,,křižovatce Evropy'' uvažuje xenofóbně, bez vyžádání si nejprve podobné prognózy z Bruselu? Pak by takový návrh víc odpovídal budoucí podobě evropské i naší dálniční dopravy/zatíženosti. No nic, třeba až nová generace na ministerstvu už bude ,,evropská''.

Můžu se zeptat, co je plánovaný nárůst transevropského obchodu? Nikde jsem to nečetl a přijde mi to jako nějaký nesmysl :D.
1) Transevropský obchod už běží. Drtivá většina zboží se převáží pomocí kamionů. Takže je tady prakticky jen prostor pro zlepšení a to asi hlavně na železnici až se naše opožděné státy trochu zkapacitní.
2) Jsem asi hlupák, ale tohle podle mě rozhodně nejde proti TEN-T naopak.
Směry D5 a D1 + D11 a D8 jsou zlepšené. Zbytek jsou prakticky skrz Prahu, které můžete jednoduše zelpšit tunely pod Prahou :D Jinak si vždycky najedete trochu více.
3) Co přesně by jste požadoval při pohledu na tu mapu? Ještě by šlo možná Jihlava-Olomouc nad Brnem
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od krtek700 »

Už mi nejde opravit příspěvek, ale našel jsem ještě článek jinde tam je další obrázek.

Obrázek
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... -internetu
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“