Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
michal
Příspěvky: 4596
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od michal »

Proč je tam ten nárůst mezi D3 a D5 přes Dobříš? Kvůli Doosanu?
ML90
Příspěvky: 1571
Registrován: 18.5.2014 20:29:57
Bydliště: Království Haličské a Vladimiřské

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od ML90 »

Jen pro pořádek ještě tady (nějaké velké podrobnosti tam ale nejsou): https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_rts
theodor less
Příspěvky: 2757
Registrován: 27.4.2018 23:10:42

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od theodor less »

Vize je vidění do budoucnosti.
V tomto případě bych raději mluvil o vidině nebo zjevení; t.j. o stavu, do kterého se dostanete po požití halucinogenních drog. Přesto, že diskuze ke "středočeskému okruhu" připomíná drogový rauš, doporučil bych účast pouze nezletilým. Jen ti se mohou dočkat alespoň části tohoto projektu.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od KarelLer »

Když už jsme u nových plánů, na úvahy o D23 tam nejsou dost velké intenzity? Po propojení D3 s Rakouskem by to byla významná spojka na Moravu a dál. Nebo tím směrem chci jezdit jenom já? :)
michal
Příspěvky: 4596
Registrován: 14.3.2009 8:53:04

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od michal »

theodor less píše:Vize je vidění do budoucnosti.
V tomto případě bych raději mluvil o vidině nebo zjevení; t.j. o stavu, do kterého se dostanete po požití halucinogenních drog. Přesto, že diskuze ke "středočeskému okruhu" připomíná drogový rauš, doporučil bych účast pouze nezletilým. Jen ti se mohou dočkat alespoň části tohoto projektu.
:D :D :D :ok: Jen bych si dovolil podotknout, že tohoto rauše se dočkají spíše lidé v předdůchodovém věku, kteří se narodí dnešním nezletilcům....
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Martin96 »

Zdá se mi, že od Řevničova po Poděbrady severně od Prahy je ten okruh příliš blízko hlavnímu městu. Spíš jsem předpokládal, že od Havlíčkova Brodu se pojede spíš směrem na Pardubice a Hradec, dále po D35 k Jičínu a odtamtud by mohla vést D16 právě přes Boleslav a Mělník. Nebo by se mohly udělat obě varianty najednou. Přeci jen D35 je v plánu, zbývaly by jinak udělat pouze úseky Mělník - Jičín a Pardubice - Havlíčkův Brod.
jonáš
Příspěvky: 4080
Registrován: 15.3.2009 8:32:12

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od jonáš »

Severovýchod bych spíš viděl přes Mladou Boleslav, Mělník - Slaný by se určitě hodil, a když jsem tam před lety jezdil tak na směru cca Humpolec - Pardubice mi absence slušný trasy taky přišla katastrofální, jen nevim jestli by to bylo intenzitama na dálnici. Prej to budou experti teprve probírat :)
Současnej plán dálnic prej Babiš dostaví do 2030, když ho tam nechaji, tak je nejvyšší čas vymyslet něco novýho. Mně zrovna aktuálně velmi chyběl silniční tunel z Mníšku u Liberce do Frýdlantu.
dd
Příspěvky: 1194
Registrován: 22.6.2010 11:01:06

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od dd »

Na jednu stranu souhlasím, že je třeba plánovat dlouhodobě a vůbec by nebylo na škodu mít na takový okruh územní rezervu.
Na druhou stranu si nemůžu pomoct, ale za současné situace to působí jako odvádění pozornosti od faktu, že se s klíčovými dálnicemi moc nehýbe. 511 se vleče, 518+519 žádný posun, 0136 hrozí průšvihem kvůli EIA, D3 ve Středočeském kraji nic, D35 se téměř nehýbe, na pár soutěžených úsecích D7 budou posuny bezmála o rok, D43 v nedohlednu, D49 je už x let pozastavená, atd.
JAnD
Příspěvky: 419
Registrován: 13.9.2016 22:11:24
Bydliště: km 139,6 budoucí D3

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od JAnD »

michal píše:Proč je tam ten nárůst mezi D3 a D5 přes Dobříš? Kvůli Doosanu?
Asi hlavně proto, že dnes po II/118 nesmí (nebo alespoň do nedávna) kamiony jezdit a II/114 má dost velká stoupání, zakázaný průjezd po II/114 v Dobříši a náhradní trasa přes slavný místní kruháč (kde bylo zadání - nesmí projet, a následně jej upravovali kvůli autobusům).
Ovšem nárůst na čtyřnásobek mi přijde dost.
Průbežně doplňované fotky ze stavby 0310/II kolem Malše
Mám alespoň částečně prsty v: 1104/II, 4704, 4705, D48 Bělotín-Rybí, I/19 obchvaty Obrataň a Kámen, II/114 Dobříš, II/602 Vysočina a dalších...
RACH
Příspěvky: 244
Registrován: 7.5.2010 13:14:56

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od RACH »

Pro Moravu bych tam alespoň dal dnešní I/11 od Opavy dál na Bruntál, Rýmařov s vedením k Mohelnici případně (Zábřeh, Šumperk). Tato trasa by byla nejkratší vedení mazi Prahou a Ostravou a snad by pomohla městům a obcím, aby se Moravskoslezský kraj nevylidňoval jak mají plánováno o 21%.
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Co to povídáš DD, vždyť 95% dálnic budeme mít do roku 2030 :lol:

Teď vážně, několik poznámek:
Myslím, že to je vymyšleno mnohem lépe, než ty nesmyslné plány, které se tu objevily před pár lety na obkroužení republiky po krajských městech. Mrzí mě ale, že když to pořád nazývali nová koncepce, že to obsahuje opravdu jen dílčí části republiky, myslel jsem, že výsledkem bude jasně určeno, kde jaká komunikace bude v jaké kategorii. Já vím, takovou koncepci pro jednotlivé kraje už máme, ale v tom právě vidím ten problém, na dost místech to neodpovídá buď dopravním potřebám, nebo jaksi úrovni komfortu a bezpečnosti, čti: málo 3-pruhů, skoro žádné, v té staré koncepci.
Jinak ale myslím, že když bychom tento plán vzali jako koridory, tak jsou vymyšleny opravdu dobře. Když vezmu doplnění dálnic/4-pruhů v celé republice, tak mi tam toho moc nechybí, jen asi tohle:

1) 4-pruh na I/38 mezi Jihlavou a HB (ten se uživí už za pár let i bez nové dálnice dál) a poté 4-pruh z HB až do Chrudimi a dále na Pardubice. Tenhle koridor si ji rozhodně zaslouží, lze uvažovat o dílčích úsecích jen jako o 3-pruhu kvůli intenzitám, ale tento směr tam prostě chybí. :kladivo:

2) komplet poctivý 4-pruh I/13 z KV do Ústí nad Labem, ideálně až do Děčína (tam bude asi nutná peáž s D8), dál už asi 4-pruh ne. Vím, že na mnoha místech už je, ale v nové koncepci by tohle měla být nová poctivá dálnice D nebo jednička ale s parametry na dálnici a rychlost 130. :jidlo:

3) pokračování 4-pruhu z Plzně po I/27 až na sever Čech, nechce se mi věřit, že by intenzity na to nebyly .. a s tím související nedostatek, který dle mého pohledu na novém plánu je - ta nová "D27" by měla vést víc na západ, aby byla využívaná i pro spojení Plzně s KV. Tak jak to je teď, to totiž stejně nebude sloužit pro D5-D8 alespoň prvním "pohledem na mapu", nebo ano :?: Pokud tohle bude kratší než přes D0, pak je asi nesmysl hnát to více na západ k Varům, uznávám.

4) samozřejmě počítám s celou D35 v kompletní trase až k D10 :mrgreen:

Na rozdíl od jiných zde diskutujících si myslím, že D19 opravdu dává větší smysl než D23, byť tu bych sám využíval mnohem více a pro spojení Brna a ČB by byla lepší, ale D19 bude mít mnohem více přínosů (tranzit D1-D5, Plzeň-ČB po D19+D4+komfortní I/20, ČB-HK+Pce, a přecejen D19 bude spojovat větší a více měst, než D23, Plzeň, Písek, Tábor, Jihlava potažmo Brno)

Jsem hrozně rád, byť je to zatím návrh a koridory, že D19 vede tak jak vede, je opravdu správně mezi I/19 a I/20 a pobere obě silnice první třídy, jen křížení s D4 by mohlo být jižněji. Cestou modernizace jedné nebo druhé silnice by nepomohla té druhé :ok: :ok: Jediné, co je k tomu možná potřeba doplnit k úplné dokonalosti, je postavit obchvaty na I/19 mezi Táborem a Pískem. To umístění toho křížení D19 a D4 až někde u Mirotic, by tohle možná vyřešilo.

A dále si také myslím, že SV část je také navržena poměrně dobře, spojení MB s městy jižně od ní je vždycky po dálnici, i když nová nevede až k městu (na co taky, tenhle přežitek už jsme právě touto koncepcí překonali) jen bych jim rozhodně vytkl tu peáž s D10, mnohem rozumnější je ty dálnice normálně vykřížit, neumím si představit, kolik pruhů by muselo na D10 být, minimálně 8, navíc ta spojka mezi D11 a D8 bude primárně sloužit právě tomuto tranzitu, není důvod pro připojování vozidel na D10, když tam nemusí.

A jak jsem psal, škoda, že tato koncepce to nepojala celorepublikově a neobjevují se tak nové směrově dělené 3-pruhy se 110 km/h, namátkou mi tam chybí I/38 Jihlava-Rakousko, I/35 od Valmezu až na hranice s SK, či poctivá dlouhá "3-pruhová dálnice" od Vsetína (D49) až do Opavy jako S-J spojení Moravy a propojení Opavy použitelněji s jinými moravskými městy. Jinak myslím, že na Moravě je v současnosti plánovaná síť opravdu dostatečná, jen je její realizace mnohem dál a někde chybí pruhy :(

V co ale doufám nejvíc, je, že se té nové koncepci do roka a do dne přizpůsobí plánování současných staveb a některé buď půjdou k ledu nebo se úplně překopou, prvním kandidátem z nových dálnic je bezpochyby D19, tudíž tam by se mělo co nejdřív začít s vyhledávacími studiemi, aby bylo jasné, kudy to povede a nové přeložky buď nepřipravovat nebo je chystat v polovičním profilu v trase budoucí D19 :kladivo:

A jen ještě edit: tu spojku z D5 přes D4 na D3 také moc nechápu, proč vznikla nová 2-pruhová silnice ale jinde 3-pruhy žádné, to bude nějaká chybka :mrgreen:
votas007
Příspěvky: 69
Registrován: 24.12.2019 22:27:08
Bydliště: Mezi D1, D3, (I/3), I/19

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od votas007 »

Já jsem také jednoznačně pro D19. Dnes jsem jel z Tábora na Pelhřimov a zpět a musím říct,že je to totální masakr a šílenství. Chudáci lidé v těch vesnicích. Je to jak když jede neustálý vlak z kamionů míchaný s osobáky. Když odbočovalo auto v Chýnově do leva, tak se kolona zastavila na dobrých sedm minut. Myslel jsem, že kamiony po zavedení mýta ubydou, ale připadá mi, že spíše přibyly.
1975
Příspěvky: 4233
Registrován: 2.7.2009 14:40:00
Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od 1975 »

Aram96 píše:Co to povídáš DD, vždyť 95% dálnic budeme mít do roku 2030 :lol:
Budeme, dyť je to taky ještě deset let...
votas007
Příspěvky: 69
Registrován: 24.12.2019 22:27:08
Bydliště: Mezi D1, D3, (I/3), I/19

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od votas007 »

Jirka L
Moderátor
Příspěvky: 2067
Registrován: 12.5.2014 9:53:51

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jirka L »

Aram96 píše:tu spojku z D5 přes D4 na D3 také moc nechápu, proč vznikla nová 2-pruhová silnice ale jinde 3-pruhy žádné, to bude nějaká chybka
zdopravy.cz píše:Jako doplňující k novému dálničnímu okruhu má být i nová kapacitní spojka Hořovice (D5) – Olbramovice (D3), k odlehčení tranzitu mezi dálnicemi D1 a D5.
PS: tady jsem ještě našel tu mapu v zatím nejlepším rozlišení:
https://cdn.xsd.cz/original/78f7e3230bc ... fefdc5.jpg
Honzl
Příspěvky: 287
Registrován: 9.11.2017 23:11:08

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honzl »

Souhlasím s Aramem, že ta D19 by se měla začít projektovat co nejdříve (a pak rychle stavět). Pro zajímavost (jak to uvedl i ML90) Poláci ohlásili před pár měsíci velice podobný ,,regionální'' okruh Varšavy a už se diskutuje o tom, kdy jej začít stavět. Také souhlas s tím, že by se to u nás mělo projektovat možná místo narovnávání paralelních jedniček, ale ono je to narovnávání stejně potřeba, i kdyby se začalo stavět D19 třeba v r. 2030 (i když Poláci už ten okruh budou mít v tu dobu postavený). Snad by s tím pohnul ten náš nový liniový zákon....
Nystrom
Příspěvky: 607
Registrován: 21.11.2009 16:04:12
Bydliště: J.Hradec / Č.Budějovice

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Nystrom »

Jaké bylo zadání tohoto posouzení? Jaký měl být rozsah? Okolí Prahy, Střední Čechy? Nezapomněl někdo v centristický Praze, že máme taky příhraničí, že chybí kapacitní trasy do sousedních států (jsme ve středu Evropy), že máme Moravu a Slezsko? Tohle je paskvil podobný Gepardi, či jak se to jmenovalo....
Aram96
Příspěvky: 7918
Registrován: 13.8.2018 20:56:09
Bydliště: A88-R43-D43-I/43-I/73-?-?

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Aram96 »

Já bych hlavně řekl, že ta D19 by se opravdu měla začít chystat v nejbližší době a stavět nejpozději okolo roku 2030. A stejně tak ta I/38 na 3-4-pruh. Zbytek je dle mě opravdu hodně předčasný a není potřeba na něj tolik tlačit, stejně by na to nebyly peníze, kór když se plánuje stavět VRT. Naopak více bych tlačil opravdu na nějaké kapacitnější propojení ČB s Pardubicemi a HK. Jak jsem psal jinde, na mnoha místech v ČR potřebujeme spíše nové pohodlné 2-pruhy nebo 3-pruhy. Nových dálnic zase tolik nepotřebujeme. Co tak čtu po netu, tak z tohoto plánu mají všichni buď srandu nebo je štve, že je zase Praha pupek světa nebo je štve, že to nepropojuje krajská města mezi sebou. Někteří mají svým způsobem pravdu, ovšem kosmetické úpravy tohoto plánu a přidání pár km jiných by toho dost vyřešilo.

Jinak ještě mě mezitím napadlo .. nebylo by ještě lepší tu D19 přivést na D1 více východně, někde kousek před Jihlavu a pokračování táhnout na sever, východně od HB a nad ním to rozdělit na I/38 a I/34 směřující na HK ? Myslím, že když by to byla dálnice, tak by si to zkracovali přes stávající I/19 přes Pelhřimov a Humpolec jen velcí šetřílci ne ? :)

Jinak fakt mě štve, že ta koncepce opravdu není pro celou republiku, zbytečně tím teď nabíjí médiím na kritiku, kór když se teď pochlubili novým IT systémem na známky :roll:
Zaschrona
Příspěvky: 5
Registrován: 29.9.2017 18:48:19

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Zaschrona »

Co mi tam potenciálně chybí, to je propojka Kutná Hora - Chlumec. Od Jihlavy by to sice do Pardubic nebo Chrudimi nepomohlo, ale do Hradce a dál do Polska už rozhodně ano, takže by to odlehčilo I/37. Stejně tak od Jihlavy na HB by se propojka hodila.

A tedy úplně nerozumím konceptu D18. Aby to bylo alespoň trochu funkční, tak vidím jako nutnost pokračování na severozápad někam ke Kralovicím, což by dohromady s pokračováním D27 směrem na Most a Ústí mohlo vytvořit alternativní trasu sever-jih a tím odlehčit problematickým úsekům: Praze, D8 přes Středohoří, D3 přes Posázaví a odklonění tranzitu z D27 přes Plzeň. Navíc by to do hry dostalo spojení KV-ČB bez jízdy kolem Prahy. Pak by to možná mohlo na intenzity vyjít nějak trochu smysluplně spolu s o něco jižnějším trasováním D19 o něco blíž k Písku.

Jinak ale návrh samozřejmě vítám, je to určitě mnohem smysluplnější cesta než nedávné ideje na propojování krajských měst téměř v přímkách.
krtek700
Příspěvky: 1134
Registrován: 6.12.2015 12:16:17

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od krtek700 »

Já nevím, proč někoho pořád dráždí, že je to o Praze a je to v Čechách. Asi se shodneme, že současné stavby dálnic vylepší situaci s dopravou asi všude. Ale existuje jedno místo, kam vedou skoro všechny ty dálnice a to je překvapivě Praha. Navíc by se dalo říct, že to ani tak není pro Pražáky, jako pro ostatní. Proč by měl člověk z Mnichova jet do Brna přes Prahu. Na moravu povede D1 a D35, ale pokud budete chtít jet do Německa, tak zase pojedete přes Prahu. Já tam tedy jako pražák nevidím nic pragocentristického, naopak.

Ps.: Někdo tady psal o nějakých logických postřezích na soc. sítích. Docela by mě zajímalo kde, já zaznamenal snad jenom reakce, že proč něco plánují, když není současné hotovo atd.
outdoor
Příspěvky: 120
Registrován: 6.4.2011 20:20:50
Bydliště: Plzeň-jih

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od outdoor »

jako plány jsou třeba, ale pak nechápu, proč se třeba silnice I/19 mezi Táborem a Pelhřimovem už nepřipravuje spíš na dálnici nebo SMV, když už se ví, že od ČB směrem na východ se jezdí nově tudy
martink
Příspěvky: 148
Registrován: 10.12.2019 1:22:29

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od martink »

když jsem tu mapku poprvé viděl, hned jsem byl zvědavý, jak na I/19 vyřeší Počaply, a ono ejhle, vyřešeny jsou tak že plán D19 vůbec nevede přes Březnici/Rožmitál, ale za Mirovicema míří na Bělčice, Hvožďany a dál ke Sp. Poříčí. Docela překvapení, ale OK, vyhne se dvěma menším městům.

jinak ještě jedna poznámka k intenzitám dopravy. Poslední sčítání se dělalo 2016, je to tak, nebo se dělají ještě podružné sčítání průběžně?

Ptám se proto, protože během např. posledních dvou let se provoz na I/4 od konce D4 až po Mirotice neuvěřitelným způsobem znásobil, skutečně tam jezdí násobně více aut, než např. v roce 2016. Jezdím tu trasu každý den z PB do PI, a okolo 17té hodiny je to každý pracovní den souvislý strůdl aut. Vůbec nemluvím o pátku a neděli, kdo nezažil cestu z chaty po I/4 v neděli odpo do Prahy, neuvěří.

Je mi jasné, že se to netýká jenom této silnice, ale celé ČR. Osobně si myslím že to 100% souvisí s prosperitou dnešní doby, ekonomika vyšroubovaná do extrému, všem se daří, obchod jede.
Trupman
Příspěvky: 578
Registrován: 21.3.2009 23:12:06

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Trupman »

Vážení, je to samozřejmě směšné vypouštět takové plány, když tempo staveb je takové, jaké je.

Navíc se jedná jen o jakýsi predikční dopravní model, tak proč to takto kostrbatě na MDČR vypouštějí do světa, těžko říct ...Odhaduji, že původní autor této vize ani neměl v plánu to prezentovat. Pak se toho chytil nějaký manažer co nutně potřebuje prezentovat nějaký výstup a už se to dostalo do médií mezi (s)prostý lid.

Nemůžu být ale nijak přehnaně kritický. Vlastně mě těší, že oficielně konečně někdo přijal vizi, že směřovat všechny české dálnice radiálně do Prahy skutečně neprospívá Praze ani středním Čechám. Kór, když D0 je majoritně jen 2+2. Spoustu z nás to tady už léta píše a řekl bych, že na spojnici D5-D4-D3-D1 se shodneme. Konkrétní obsah už ale nějaké kritice podrobit mohu. Tak tedy:

1) Spojnice Plzeň - Humpolec je jasná. Je to trasa prvních plánů dálnic u nás. Její aktuální potřeba se ukazuje na přetížení současných tras dálnic kolem Prahy, nejvíce právě v trase D5-D1. Aktuální jedničky v této trase jsou nevyhovující. Nejvíce vytížená je tedy Humpolec-Tábor. Zbytek má potenciál, ale doprava se jim raději vyhýbá, čemuž se nelze divit. Někdo může vidět tuto dálnici raději v trase jižnější kolem ČB. Podle mého názoru je trasa kolem Tábora ideální v tom, že takto právě nabízí krátkou trasu zejména tranzitu, to by trasa kolem ČB takovou výhodu ztratila.

2) Severní spoj D6-D7-D8-D10-D11. Zde souhlasím, že intenzity také nejsou malé a jeví se potřeba této dálnice. Otázka je, jak se toto změní po dostavbě severní D0 a zda se neukáže D0 jako dostačující. Další otázkou je, zda navržená spojka není příliš blízko Praze. Osobně si myslím, že je důležité napojit Mladou Boleslav, jakožto velký zdroj dopravy.
Jsem toho názoru, že D6-D7 jako nová D je zbytečné. D7-D8, to je otázka, tam nejsem rozhodnutý. D8-D10 od Mělníka k MB v trase současné I/16 a ne někam k Brandejsu.
D10-D11 - bude-li dálnice k MB a zároveň bude-li D35 od Hradce k Jičínu, poté je logické vést dálnici dále od MB k Jičínu. Současná zátež na I/16 tam je. Navržená dálnice Brandejs-Nymburk-Poděbrady (či co to má být) akorát vytváří třetí severovýchodní tangenciální tah po D0 a D35. Intenzity na 3 paralelní dálnice podle mě zas tak velké nejsou a ani nebudou.

3) Východní spoj z Polabí na Vysočinu, za tím je logická úvaha, to nepopírám, ale ten návrh vychází z tragických předpokladů, že současná zátěž je nyní generována z nějaké snahy pokračovat na jižní Čechy. Ve skutečnosti je zátěž na I/38 totéž co zátěž na I/37 nebo I/43. Je to zoufalá snaha dopravců jet ze severních a východních Čech směrem na jižní Moravu a Rakousko/Slovensko. D35 a D43 tento tranzit usměrní do nového koridoru. Mimochodem, i z toho důvodu jsem ve vlákně k D43 psal svoji vizi toho, že by D43 neměla vést v koridoru staré Autobahn, jak si někteří "fanoušci dálnic" vysnívají, ale měla by vést směrem více na západ, k Litomyšli a Pardubicím. Protože to jsou ty reálné intenzity na dnešní I/43 a stejně tak na I/37 případně I/38 a následně D1. Nicméně pokud nedojde ke změně plánů na ŘSD na vedení D43 (anžto nepočítám s tím, že by to tam snad někoho trklo), tak nějaká trans-vysočinská dálnice by snad i dávala smysl. V tom případě ale D43 ve vedení k Moravské Třebové bude nejprázdnější dálnicí v Česku, protože až na minoritní směr Brno-Šumperk nebude pro nikoho důležitá. Moje ideální "transvysočina" ale nevede v trase Poděbrady-Humpolec, ale spíš v trase Hradubice-Jihlava. Na to navazuje pokračování směr Znojmo-Vídeň, čímž vznikne perfektní severo-jižní tranzitní koridor, což je přesně ten tranzitní směr, ve kterém má ČR co nabídnout (narozdíl od zprofanovaného západo-východního směru, který nebude nikdy pořádně fungovat, protože se dá v tomto směru krásně Česku vyhnout ať už jihu, tak ze severu).

4) D5-D6 považuji za takový trošku úlet, který vznikl ze snahy danou vizi pěkně vizuelně zaokruhovat.

Zde přehledně, co jsem popsal slovy. Za cenu méně vystavěných km nových dálnic jsem vytvořil to, o co se snaží vize MDČR - tedy vyhnat tranzit ze středních Čech a zároveň propojit kraje mezi sebou.
Obrázek
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Michal R
Příspěvky: 1476
Registrován: 17.4.2009 14:10:52
Bydliště: Děčín - Praha - České Budějovice

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Michal R »

Jako dlouhodobý podporovatel myšlenky novostavby dálnice D19 jsem spokojen a skoro by se mi chtělo napsat "Já jsem to říkal..."

Taky se zde objevily racionální připomínky, že nejprve by bylo záhodno dostavit D0... Což o to, v tomto asi souhlas, ale už to tady zaznělo. Dostaví se 511,to už se nějak povede. Ale žádný další segment se už postavit nepodaří. Je to smutné, ale je to tak.
KarelLer
Příspěvky: 699
Registrován: 25.12.2016 16:03:46
Bydliště: Morava

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od KarelLer »

Trupman: to s tím trasováním D43 se řešilo v příslušném tématu. Zkuste navrhnout konkrétní trasu (radši v tématu D43). Dostat se z toho údolí zhruba od Kunštátu někam k Poličce a Litomyšli je nejspíš nerealizovatelné kvůli převýšení. Pokud jsem to pochopil, tak v tomto Vašem náčtku končí D43 u Kunštátu a pak tam máte něco jako přeložku I/43.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“