Vize naší dálniční sítě
Re: Vize naší dálniční sítě
Zrovna Pražský okruh nakonec Němci odpískali a udělali z toho to, co je vidět na mapě. Dálnice Hradec - Plzeň i Brno - Plzeň by pak šla po dnešní Jižní spojce.
Co by se nám teď hodilo v původním trasování by byla část dálkové silnice Plzeň - Ostrava v úseku Plzeň - Humpolec.
Co by se nám teď hodilo v původním trasování by byla část dálkové silnice Plzeň - Ostrava v úseku Plzeň - Humpolec.
-
- Příspěvky: 702
- Registrován: 22.9.2009 20:02:33
Re: Vize naší dálniční sítě
Pražský okruh Němci neodpískali... On to byl okruh dál, ale s direktivními směry....
Viz Silnice - Železnice ročník tuším 2013 nebo 2014...
Pražská plánovací komise - v té byli Němci i Češi v paritním poměru...., hrabu se v tom dost dlouho a je tam mnoho zajímavých věcí (z technické stránky).....
Proč a jak je v Die Strasse - Die Autobahn ročník 1940 jedno z podzimních vydání věnovaných protektorátu
Lepší jeden ohromný most než několik tunelů, které jsou náročnější na běžný provoz, údržbu atd...
Souhlasím s dálkovou silnicí, která skutečně chybý v uvedeném úseku...
Viz Silnice - Železnice ročník tuším 2013 nebo 2014...
Pražská plánovací komise - v té byli Němci i Češi v paritním poměru...., hrabu se v tom dost dlouho a je tam mnoho zajímavých věcí (z technické stránky).....
Proč a jak je v Die Strasse - Die Autobahn ročník 1940 jedno z podzimních vydání věnovaných protektorátu
Lepší jeden ohromný most než několik tunelů, které jsou náročnější na běžný provoz, údržbu atd...
Souhlasím s dálkovou silnicí, která skutečně chybý v uvedeném úseku...
Re: Vize naší dálniční sítě
Okruh to byl, ale v trasování mnohem blíž k Praze a s dostavbou větví až někdy a v horších parametrech.
Jeden ohromný most je lepší jen stavebně. Ale dopravně to znamená, že jedna nehoda zablokuje komplet Prahu. Vždyť jsme to zažívali dlouhou dobu s Barrandovským mostem.
Jeden ohromný most je lepší jen stavebně. Ale dopravně to znamená, že jedna nehoda zablokuje komplet Prahu. Vždyť jsme to zažívali dlouhou dobu s Barrandovským mostem.
Re: Vize naší dálniční sítě
Jirko ale nezapomeň, že to hodnotíme s odstupem 75 let. Za tu dobu se toho změnilo dost a dost...
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vize naší dálniční sítě
Přesně a proto bych nehodnotil zpětné vize, protože to nemá smysl. Navíc jděte se do toho Německa někdo podívat, aby jste viděli zastaralé MÚK, dlouhé kolony ráno a podvečer před MÚK kdo chce sjet na druhou dálnici a je jedno o který směr se jedná, přetížené jsou mnohé tahy z PL na západ, z ČR na F, S-J tahy, dálnice kolem Mnichova, tah na Berlín, kolem Frankfurtu a vůbec to Porýnie a Porúrie kolabuje, dálnice Kassel A7 je vedena v dnešní době špatně doslovně kopíruje terén. Sjezdy z dálnic do měst a městeček jsou rovněž přeplněné. Mnoho nových úseků s CB povrchem má zásadní vady. Hned dálnice za Rozvadovem. A i mosty kolem Heilbronnu se nám sesouvají pro nestabilní podloží. V dopravních zápchách Německu utíkají miliardy € ročně. Jediné lepší je, že se do 2020 plánují a budují úseky nové i upgrady, ale ta síť by potřebovala obrovské peníze a možná i více plánování, protože ten nápad podporování východu a snížení podpory západu se teď vrací jako bumerang zpátky. O nedostatku prakovišť pro nákladní dopravu ani nemluvím, další mega problém a to doslovně, protože nemají kde parkovat ani osobní vozy. Dokonce kapacitně nestačí ani obrovské na to vybudovaná zařízení (autohofy), na kterých je problém zaparkovat již o půlnoci a na běžných parkovištích je to po 20:00 o štěstí. Kolony způsobují již nejen dopravní nehody ale i obyčejné ořezávky vegetace. Jakékoliv zoužení pruhů. A to je dneska a je to na nějakém základě. To sem dávám jen na margo toho, že nestačí něco mít, ale je nutno to i dál rozvíjet. V tomto ohledu Německo zaspalo. A nedá se na nic vymlouvat, Německo má řadu let osazené měrače intenzity provozu.
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Velice spravne, nejhorsi na tom je, ze se ty problemy protlacuji do CR, jelikoz vychodoevropsti ridici kamionu (RO, BG, H) prijizdejici do Norimberka od zapadu a smerujici dal na vychod pouzivaji A6, D5, D0, D1, D2, D2(SK), dal nejaka M, coz je trasa, ktera je o nejaky ten kilometr delsi, jen na mytnem se zaplati o neco mene nez, kdyz pouziji trasu A3, A8, A25, A1, A21, S1, A4, dal nejaka M. Tim padem zacinaji nase dalnice brutalne houstnout a jakekoliv omezeni se stava pak pro ridice nocni murou, navic kapacity nasich parkovist jsou taktez nedostatecne pro takovy provoz.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 18.12.2009 14:15:01
Re: Vize naší dálniční sítě
Bylo by fajn v tom vidět ekonomickou příležitost i vzhledem k naší poloze uprostřed Evropy a začít připravovat i tahy typu D19 (Plzeň-Jihlava) či D16 (Řevničov-Jičín). Samozřejmě s tím, že rychlá dostavba naplánované sítě je nutností. Je k tomu třeba mít mýtné nastavené tak aby to bylo rentabilní. Ta rétorika jak jsou kamiony fuj fuj a je třeba je omezovat je značně krátkozraká a hlavně mimo dnešní realitu.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Vize naší dálniční sítě
Jen by to ještě chtělo i upgrade železnice a logistické terminály - samozřejmě železnice x kamiony, bez vody... Bohužel, rychlost dostavby koridorů a plánování VRT je podobná jako dostavba základní dálniční sítě.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Vize naší dálniční sítě
A zrovna něco k VRT: http://jihlava.idnes.cz/debata-o-vysoko ... -zpravy_mv (sorry za OT)
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vize naší dálniční sítě
Často čtu pojem "základní dálniční síť", co to je
dle mého názoru až na jeden tah ve směru na Rakousko máte základ vyřešený
dle mého názoru až na jeden tah ve směru na Rakousko máte základ vyřešený
Re: Vize naší dálniční sítě
Zde se určitě předpokládá další rozvoj dálniční sítě v ČR, protože základní dálniční síť je - bohužel mnohde jen na papíře - připravena.
Takže - co by se mělo stavět pak - spojnice krajských měst typu Plzeň - Karlovy Vary - Ústí nad Labem - Liberec, či Plzeň - České Budějovice - Jihlava? Nebo podpořit nějaký severojižní či západovýchodní tranzit?
Nabízí se třeba Jeseník - Mohelnice s vazbou na případnou polskou dálnici do Jeseníků, Hradec Králové - Jihlava - Znojmo s pokračováním na Wien.
Také je asi dobré významné průmyslové aglomerace mít napojeny na dálniční síť.
V každém případě bych byl rád, kdybych se dožil dokončení základní dálniční sítě, protože když čtu o zahájení stavby D3 ve Středočeském kraji v roce 2024, tak se bojím, že ani za 15 let to nebude doděláno.
Takže - co by se mělo stavět pak - spojnice krajských měst typu Plzeň - Karlovy Vary - Ústí nad Labem - Liberec, či Plzeň - České Budějovice - Jihlava? Nebo podpořit nějaký severojižní či západovýchodní tranzit?
Nabízí se třeba Jeseník - Mohelnice s vazbou na případnou polskou dálnici do Jeseníků, Hradec Králové - Jihlava - Znojmo s pokračováním na Wien.
Také je asi dobré významné průmyslové aglomerace mít napojeny na dálniční síť.
V každém případě bych byl rád, kdybych se dožil dokončení základní dálniční sítě, protože když čtu o zahájení stavby D3 ve Středočeském kraji v roce 2024, tak se bojím, že ani za 15 let to nebude doděláno.
Re: Vize naší dálniční sítě
Jako "základní síť" bych asi bral napojení všech krajských měst (chybí KV a ČB - nepočítám poslední kousek D8), napojení do zahraničí (chybí dvakrát Rakousko, ještě jednou Polsko a ještě jednou až dvakrát Slovensko) plus paralelní spojení východ - západ (D35) a okruh kolem Prahy (D0). Ostatní (D4, D7, D43, D55 a další) bych bral jako nějakou nadstavbu.
Re: Vize naší dálniční sítě
Souhlasím s Jan Petzold. Mělo by se to vidět jako ekonomická příležitost. Nebo přinejmenším by se mýtné mělo nastavit tak aby zohledňovalo všechny negativní externality kamionové dopravy a ty peníze by pak měly jít na jejich kompenzaci + z toho mít nějaký ten cash navíc.
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
HBA: Ja bych spise nez Jesenik - Mohelnice videl variantu A88, tzn. prodlouzit D43 az na hranice, protoze Dolnoslezske (Wroclawske) vojvodstvi premysli o tahu Wroclaw - Boboszow cca ve stope A88. Sumperk - Jesenik je prakticky nerealizovatelne, protoze jsou udoli z obou stran prakticky plna.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak to ten základ budete rádi, když bude v roce 2030.
Chápu, co si teď ríkáte ...
Chápu, co si teď ríkáte ...
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Dialniciare, ty jsi zrejme vecny optimista. Vem si, ze D(R) 35 HK - Mohelnice je priorita uz od devadesatych let a za tu dobu postavili cele ctyri kilometry ze zhruba sta, navic v provozu jsou jen tri km, bo estakada nema napojeni. Videl bych to tak cca 2100 - 2200
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vize naší dálniční sítě
Než to u nás dostavějí tak budeme lítat už v těch kapslích jako ve futuramě a budou to moct zase bourat
Re: Vize naší dálniční sítě
já spíš myslím, že než to dostaví, tak "budeme" jezdit zase na oslu a ti movitější na koních...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vize naší dálniční sítě
Dle mého názoru až na dokončení pražškého okruhu a jednoho spojení s Rakouskem základ by mohl být hotový. Tedy ještě není, ale snad do 10 let bude. To další je rozšíření. A to úplně ostatní je doplnění celé sítě. Základ ve smyslu napojení na sousední státy, souvislé propojení dálnic napříč zemí a jeden dálniční okruh kolem více jak mil. města. To je základ. Anebo-li kostra. Neřeším teď v jakém stavu ty dálnice jsou.
Ovšem kdy bude opravdová síť a nejen "louče na kostře", to bych řekl je ve hvězdách prozatím i v ČR. Je sice pravda, že by to bylo moc hezké, kdyby bylo základem tohle všechno a celá dálniční síť by měla 4.000 km, ale to je opravdu nereální; pokud se nesníží ještě více legislativa a nezmění se možnosti 4-pruhů ze silnic na dálnice, ale i to je všechno daleký výhled.
někdy je nutno rozlišovat z mé strany ironii, proto to dopisuju
Ovšem kdy bude nějaká vize, to si netroufám odhadovat.
Ohledně Slovenska a D1-D4, R1-R8 umíme říct, že když je průměr výstavby 11 km ročně, v posledních letech 25 km ročně, tak pokud chybí min. 1.100 km, tak je to při pesimistickém vyjádření do roku 2116, v tom lepším případě 2060 a ani když se udrží alespoň 25 km ročně a v roce 2020 bude hotovo to co je nyní ve výstavbě + 2.PPP tak to je 964 km a to by bylo v roce 2059 protože to už je více méně vyjádření toho zrychlenějšího tempa v této dekádě. Ale to je slovenská vize, protože to opravdu vize je ta síť, 3 spojení s ČR/H/PL je opravdový luxus anebo R3/R1 vedle sebe atd. atd. ale pokud je to u Slovenska rok 2060 tak proč by to ČR měla mít v letech 2100-2200 ... pravdou je, že do 2060 zbývá 44 let, tolik se (cca.) ty dálnice na Slovensku i staví.
Ovšem kdy bude opravdová síť a nejen "louče na kostře", to bych řekl je ve hvězdách prozatím i v ČR. Je sice pravda, že by to bylo moc hezké, kdyby bylo základem tohle všechno a celá dálniční síť by měla 4.000 km, ale to je opravdu nereální; pokud se nesníží ještě více legislativa a nezmění se možnosti 4-pruhů ze silnic na dálnice, ale i to je všechno daleký výhled.
někdy je nutno rozlišovat z mé strany ironii, proto to dopisuju
Ovšem kdy bude nějaká vize, to si netroufám odhadovat.
Ohledně Slovenska a D1-D4, R1-R8 umíme říct, že když je průměr výstavby 11 km ročně, v posledních letech 25 km ročně, tak pokud chybí min. 1.100 km, tak je to při pesimistickém vyjádření do roku 2116, v tom lepším případě 2060 a ani když se udrží alespoň 25 km ročně a v roce 2020 bude hotovo to co je nyní ve výstavbě + 2.PPP tak to je 964 km a to by bylo v roce 2059 protože to už je více méně vyjádření toho zrychlenějšího tempa v této dekádě. Ale to je slovenská vize, protože to opravdu vize je ta síť, 3 spojení s ČR/H/PL je opravdový luxus anebo R3/R1 vedle sebe atd. atd. ale pokud je to u Slovenska rok 2060 tak proč by to ČR měla mít v letech 2100-2200 ... pravdou je, že do 2060 zbývá 44 let, tolik se (cca.) ty dálnice na Slovensku i staví.
Re: Vize naší dálniční sítě
Základní síť v ČR rozhodně není dokončená, protože min. chybí D11 z HK (kam stále ještě nevede) do Polska, D35 z HK do Mohelnice, D52 z Pohořelic do Mikulova, většina D3 a hlavně D1 kolem Přerova...
Nevím, jestli bylo lepší řešení v Chorvatsku, kde se postavil opravdu základ celé sítě a teď se řeší dluhy nebo řešení v ČR (a SR) kde se nejdříve řeší trasování a blokace ekoteroristů apod., a teprve pak se řeší, zda na to máme vůbec peníze.... A pak se zjistí, že ty peníze, které by bylo možné použít, se např. prožraly na soc. dávky a další už nejsou....
Nevím, jestli bylo lepší řešení v Chorvatsku, kde se postavil opravdu základ celé sítě a teď se řeší dluhy nebo řešení v ČR (a SR) kde se nejdříve řeší trasování a blokace ekoteroristů apod., a teprve pak se řeší, zda na to máme vůbec peníze.... A pak se zjistí, že ty peníze, které by bylo možné použít, se např. prožraly na soc. dávky a další už nejsou....
-
- VIP
- Příspěvky: 22513
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: Vize naší dálniční sítě
Rozhodně není dokončená, nesouhlasím. Pouze ještě není dokončená, něco málo jí chybí.
Pokud stavíte základ takhle (2 spojení západ - východ atd. atd.), tak opravdu není. Ale Chorvatsko nemá základ, Chorvatsko má téměř celou síť. Snad nebudete tvrdit, že je základ mít 4 dálniční spoje se Slovinskem. Co je pak doplnění sítě? 8 dálnic? Chorvatské zadlužení dálnic je jen část chorvatských finančních problémů. Ta země se routí do propasti řadu let. A to má na krku ještě pohledávky u soudů za desítky miliard kun. Ale hlavně by se vám asi nelíbilo to mýto.
Tedy pak vize, o čem je téma obnáší co? Kolik tisíc km dálnic? Dosud jsem téma vnímal ve smyslu vize jak dálniční síť vystavět, nikoliv jako ještě něco nad tím.
Pokud stavíte základ takhle (2 spojení západ - východ atd. atd.), tak opravdu není. Ale Chorvatsko nemá základ, Chorvatsko má téměř celou síť. Snad nebudete tvrdit, že je základ mít 4 dálniční spoje se Slovinskem. Co je pak doplnění sítě? 8 dálnic? Chorvatské zadlužení dálnic je jen část chorvatských finančních problémů. Ta země se routí do propasti řadu let. A to má na krku ještě pohledávky u soudů za desítky miliard kun. Ale hlavně by se vám asi nelíbilo to mýto.
Tedy pak vize, o čem je téma obnáší co? Kolik tisíc km dálnic? Dosud jsem téma vnímal ve smyslu vize jak dálniční síť vystavět, nikoliv jako ještě něco nad tím.
-
- Příspěvky: 1052
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Ano, jeste neni dokoncena a minimalne dalsich patnact let dokoncena nebude. Nejhorsi na tom je, ze mame smerem do Nemecka dokoncenych nebo rozestavenych 5 dalnic (D5, D6, D7, D8, D10+R35) a do ostatnich sousednich zemi s prominutim dohromady ho.no. Do Polska mame D1, ktera neni dokoncena uprostred Moravy, D11 jeste neni ani v HK, tak kdy bude na hranicich? Navic, kdyz je planovana mimo koridor HK - Wroclaw. Na Slovensko mame uplne na jihu D2 a tim to konci. D49 mame stale jen na papire, do zeme se jeste nekoplo. A nejvetsi ostuda je dalnicni spojeni s Rakouskem. Tak rychle, jak se v devadesatych letech zacala budovat D52 na telese a mostech po Adinkovi, tak stejne rychle skoncila. My jsme meli behem kratke doby dalnici do Pohorelic a v Rakousku se zaclo planovat spojeni Vidne s Brnem. Dnes jsme stale v Pohorelicich a na druhe strane hranice se dalnice nezadrzitelne priblizuje ceskemu uzemi. O D3 radeji ani nepsat.................
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vize naší dálniční sítě
Dalničiar, když hodně přimhouřím obě oči tak máme jedno dálniční spojeni západ - východ. Tím myslím Dř - D0 - D1 - D46 - D35 - D1. Navíc D46 nesplňuje moc parametry....
Dálniční spojení sever - jih neexistuje protože jednak chybí kus D8-čky a hlavně propojení D8 a D10 s D1 pomocí D0.
Alternativní spojení západ - východ také není protože dokončení D6 a D35 je málem ve hvězdách, propojení na sousední země je - s výjimkou Německa (D5, D8 a v budoucnu D6) - nic moc. Na Slovensko vede rozbitá a přetížená D2, o D49 se vedou spory a propojení Ostravska na Žilinu je stále po I/11 (tady by se také uplatnila dálnice nebo minimálně SMV).
Spojení do Rakouska neexistuje a není jasné kdy (a zda) se R52 dostaví, do Polska sice vede D1 ale platí to co napsal Hanes výše.
Podle mě by měla základní síť propojit republiku ve směru východ - západ a sever - jih: tedy D0, D1, D2, D3, D5, D8, D11, D35 (HK - Olomouc), D43, D49 a D52. Jako doplňujicí bych viděl D4/D20 (Praha - Písek - ČB), D6, D/R13 (KV - UL - Liberec), D/R19 (Plzeň - Humpolec), D/R35 (HK - Liberec) a D55 (Olomouc - Břeclav).
Vím, že chorvatský model financování dálnic není asi úplně nejvhodnější řešení, ale ten náš stávající je možná ještě horší. Hlavně proto, že se řeší z roku na rok, ale už výhled.
Dálniční spojení sever - jih neexistuje protože jednak chybí kus D8-čky a hlavně propojení D8 a D10 s D1 pomocí D0.
Alternativní spojení západ - východ také není protože dokončení D6 a D35 je málem ve hvězdách, propojení na sousední země je - s výjimkou Německa (D5, D8 a v budoucnu D6) - nic moc. Na Slovensko vede rozbitá a přetížená D2, o D49 se vedou spory a propojení Ostravska na Žilinu je stále po I/11 (tady by se také uplatnila dálnice nebo minimálně SMV).
Spojení do Rakouska neexistuje a není jasné kdy (a zda) se R52 dostaví, do Polska sice vede D1 ale platí to co napsal Hanes výše.
Podle mě by měla základní síť propojit republiku ve směru východ - západ a sever - jih: tedy D0, D1, D2, D3, D5, D8, D11, D35 (HK - Olomouc), D43, D49 a D52. Jako doplňujicí bych viděl D4/D20 (Praha - Písek - ČB), D6, D/R13 (KV - UL - Liberec), D/R19 (Plzeň - Humpolec), D/R35 (HK - Liberec) a D55 (Olomouc - Břeclav).
Vím, že chorvatský model financování dálnic není asi úplně nejvhodnější řešení, ale ten náš stávající je možná ještě horší. Hlavně proto, že se řeší z roku na rok, ale už výhled.
Re: Vize naší dálniční sítě
Minulý týden jsem trochu cestoval po Evropě a musím dát Diaľničiarovi za pravdu, pokud bychom tak přísně, jako hodnotíme českou dálniční síť, hodnotili i jiné země, nemělo by to kompletní ani Německo. Namátkou chybí spojení Frankfurtu s Lucemburkem (jde o dvě významná finanční centra), chybí i některé páteřní úseky mezi východem a západem (třeba A4 - i když část na území bývalé NDR v 3+3 nemá chybu !), ale i sverem a jihem (A5, A1). Asi jediná země, která by prošla, je Lucembursko .
Re: Vize naší dálniční sítě
Taky se není co divit - pidi země a HDP obří. Jim se to může investovat...