Vize naší dálniční sítě
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Vize naší dálniční sítě
Podle mě je to plán zkapacitnění silnic I. třídy - na SMV 2+2 nebo 2+1 a S11,5 s maximem MÚK a obchvatů, které v některých místech půjdou v peáži s dálnicemi. Ale dnes to v Dnes lze smaozřejmě prodat i jako nové dálnice...
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Vize naší dálniční sítě
to je celé nějaké fake-mfdnes-news?
co třeba I/20 u se snad plánuje z Toužimi napojit na Bochov přímo na D6?
co třeba I/20 u se snad plánuje z Toužimi napojit na Bochov přímo na D6?
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Vize naší dálniční sítě
Mě to taky přijde jako ANOidní masírka, asi už před komunálními volbami...outdoor píše:to je celé nějaké fake-mfdnes-news?
co třeba I/20 u se snad plánuje z Toužimi napojit na Bochov přímo na D6?
Nicméně ta přeložka I/20 z Toužimi k Bochovu na D6 minimálně někdy plánovaná byla - byla i zaznamenaná v mapy.cz jako plánovaná stavba, ale nikdy jsem k ní nic konkrétnějšího nenašel. Nevím, jaké zdroje mapy.cz používají, podle toho by se to možná dalo identifikovat.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Vize naší dálniční sítě
já si myslím, že dříve na mapy.cz bylo snad vše a nyní tam je pouze to, co se staví nebo má povolení nebo je už jisté, že bude brzo hotovo. Tato stavba již asi vypadla..
ale třeba tady:
http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-20.htm
ale třeba tady:
http://www.dalnice-silnice.cz/I/I-20.htm
Re: Vize naší dálniční sítě
Na úsek silnice I/20 Toužim - Žalmanov je zpracovaná studie z listopadu 1999. To je nejnovější podklad, který má ŘSD k dispozici, od té doby se stavba reálně nepřipravuje, je jen ve výhledu a (patrně) stabilizovaná v územních plánech.MickeyMouse píše:Nicméně ta přeložka I/20 z Toužimi k Bochovu na D6 minimálně někdy plánovaná byla
Re: Vize naší dálniční sítě
Tady je ta mapa v pdf: https://1gr.cz/data/soubory/ekonomika/A ... FULL40.PDF
Očividně nění úplně aktuální, když se tam píše o rychlostních silnicích v textu i ve značení.
Co se týká D27, tak souhlas, podle mě je to logická spojka od Plzně na sever, protože propojí Plzeň s Karlovarskem i Mosteckem. D20 by v této části přinesla jen malé zlepšení spojení Plzně s KV oproti D27, zhoršení spojení s Mosteckem by mělo větší dopady.
D19 mi v té mapě také chybí, podle mého má větší smysl než D23, protože na sebe nabalí více relací. I/23 by slušelo 1+1 (někde 2+1), MÚK a SPMV.
Očividně nění úplně aktuální, když se tam píše o rychlostních silnicích v textu i ve značení.
Co se týká D27, tak souhlas, podle mě je to logická spojka od Plzně na sever, protože propojí Plzeň s Karlovarskem i Mosteckem. D20 by v této části přinesla jen malé zlepšení spojení Plzně s KV oproti D27, zhoršení spojení s Mosteckem by mělo větší dopady.
D19 mi v té mapě také chybí, podle mého má větší smysl než D23, protože na sebe nabalí více relací. I/23 by slušelo 1+1 (někde 2+1), MÚK a SPMV.
Potřeba jsou okruhy, radiály, metro i železnice. Kdo tvrdí, že se na něco z toho můžeme vykašlat, je extremista.
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Vize naší dálniční sítě
AUTOsro díky za tu mapu!
Je v ní čitelný důležitý údaj, který v MF DNES a na iDnes čitelný nebyl. U všech spojení krajských měst, pokud tam není už (plánována) dálnice, stojí "Přestavba, modernizace a obchvaty sídel" nebo "Modernizace, obchvaty sídel a částečná přestavba".
Takže asi tak se to má s těmi "novými" dálnicemi nebo "novou" dálnicí kolem celé ČR... Koneckonců ta mapa má nadpis "Propojení krajských měst dálnicemi, rychlostními silnicemi, a silnicemi I.tříd".
V tomto ohledu dává trochu víc smysl to propojení krajských měst, protože ty silnice už teď indukují místní dopravu a dojíždění do krajského města. Jinak řečeno příkladem, taková I/20 potřebuje přestavět u Plzně i Budějovic bez ohledu na ne/existenci D19.
Je v ní čitelný důležitý údaj, který v MF DNES a na iDnes čitelný nebyl. U všech spojení krajských měst, pokud tam není už (plánována) dálnice, stojí "Přestavba, modernizace a obchvaty sídel" nebo "Modernizace, obchvaty sídel a částečná přestavba".
Takže asi tak se to má s těmi "novými" dálnicemi nebo "novou" dálnicí kolem celé ČR... Koneckonců ta mapa má nadpis "Propojení krajských měst dálnicemi, rychlostními silnicemi, a silnicemi I.tříd".
V tomto ohledu dává trochu víc smysl to propojení krajských měst, protože ty silnice už teď indukují místní dopravu a dojíždění do krajského města. Jinak řečeno příkladem, taková I/20 potřebuje přestavět u Plzně i Budějovic bez ohledu na ne/existenci D19.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Vize naší dálniční sítě
K té I/20... i na stránkách ŘSD ve výhledové mapce pro karlovarský kraj je vidět přeložka směr Bochov.
vyhled
(pod kategorizací silnic a dálnic -> Karlovarský)
Zajímavé je, že zde není zanesen obchvat KV, nebo rozšíření/modernizace I/13 směr Chomutov (SPMV KV-Ostrov + pokračování směr Boč).
vyhled
(pod kategorizací silnic a dálnic -> Karlovarský)
Zajímavé je, že zde není zanesen obchvat KV, nebo rozšíření/modernizace I/13 směr Chomutov (SPMV KV-Ostrov + pokračování směr Boč).
-
- Příspěvky: 847
- Registrován: 13.8.2014 22:52:52
Re: Vize naší dálniční sítě
Tak to je zajimavy odkaz. Nejvic me zaujala prestavba peaze I/19+I/34 mezi Pelhrimovem a Humpolcem na 2+2.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Re: Vize naší dálniční sítě
Ale zase tam není rozšíření I/38 v jižní části obchvatu Jihlavy, přestože mosty jsou na to připraveny
Re: Vize naší dálniční sítě
Má se připravovat se nová kategorizace.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Vize naší dálniční sítě
Ví se (přibližně), kdybychom ji mohli očekávat?
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Ono tam toho chybí více. Za Pardubický kraj třeba přeložka I/43 od D35 na sever k hranicím. Zaujala mě ale I/11 přes Pastviny či čtyřproudá I/36 do Bohdanče.
EDIT: a třeba ještě přesun trasy I/2 místo II/322...
EDIT: a třeba ještě přesun trasy I/2 místo II/322...
Re: Vize naší dálniční sítě
Ještě k I/20: přeložka I/20 z Toužimi k Bochovu je v ZÚR
http://webmap.kr-karlovarsky.cz/downloa ... vykres.pdf
http://webmap.kr-karlovarsky.cz/downloa ... vykres.pdf
Re: Vize naší dálniční sítě
Každopádně pohled do té mapy je mimořádně smutný pro obyvatele na pomezí východních Čech, části severní Moravy a celého českého Slezska mimo ostravska. Tzn. už dnes s zanedbávanou a řekl bych nejhorší dopravní dostupností v ČR. Není to tak? Neměl bych proti tomu nic, kdyby v těchto oblastech existovaly alespoň kvalitní silnice 1.třídy pro napojení k vzdálené a v zimě mnohdy velmi obtížně dostupné české dálniční síti. Jenže zde kvalitní a rychlá strategická spojnice s vnitrozemím naprosto zoufale chybí. 1/44 je od hraničního přechodu v Mikulovicích desítky kilometrů dlouhá obec bez možnosti předjíždění. V zimě s otazníky, jestli vůbec přes Červenohorské sedlo projedu. Dále 1/11 a 1/43 na pomezí Čech a Moravy. To jsou nejrizikovější silnice u nás + s boomem průmyslu na rychnovsku, neřešenými obchvaty a stále více oblíbenější turistiky na Dolní Moravě, Jeseníkách, Rychlebských horách často opravdu za trest tudy jet. Takže třeba takové Kralicko, Hanušovicko, Jesenicko, Osoblažsko, Bruntálsko, Krnovsko. Regiony doslova likviduje mizerná dopravní dostupnost s vnitrozemím ČR. A řešit se to prostě nebude ? Opravdu nepochopím, proč je o tolik výhodnější odepsat tyto regiony a vést D11 od Hradce kamsi na sever k baltu a D35 vést podél dobře sjízdné silnice 1/35. No dobrá, co se dá dělat .. ale co uděláme pro už dnes dopravně odříznuté regiony, pro které D35 ani D11 na sever nemá význam.
Re: Vize naší dálniční sítě
Souhlas, D11 je promarnena sance pro tento regionHanesCZ píše:Každopádně pohled do té mapy je mimořádně smutný pro obyvatele na pomezí východních Čech, části severní Moravy a celého českého Slezska mimo ostravska. Tzn. už dnes s zanedbávanou a řekl bych nejhorší dopravní dostupností v ČR. Není to tak? Neměl bych proti tomu nic, kdyby v těchto oblastech existovaly alespoň kvalitní silnice 1.třídy pro napojení k vzdálené a v zimě mnohdy velmi obtížně dostupné české dálniční síti. Jenže zde kvalitní a rychlá strategická spojnice s vnitrozemím naprosto zoufale chybí. 1/44 je od hraničního přechodu v Mikulovicích desítky kilometrů dlouhá obec bez možnosti předjíždění. V zimě s otazníky, jestli vůbec přes Červenohorské sedlo projedu. Dále 1/11 a 1/43 na pomezí Čech a Moravy. To jsou nejrizikovější silnice u nás + s boomem průmyslu na rychnovsku, neřešenými obchvaty a stále více oblíbenější turistiky na Dolní Moravě, Jeseníkách, Rychlebských horách často opravdu za trest tudy jet. Takže třeba takové Kralicko, Hanušovicko, Jesenicko, Osoblažsko, Bruntálsko, Krnovsko. Regiony doslova likviduje mizerná dopravní dostupnost s vnitrozemím ČR. A řešit se to prostě nebude ? Opravdu nepochopím, proč je o tolik výhodnější odepsat tyto regiony a vést D11 od Hradce kamsi na sever k baltu a D35 vést podél dobře sjízdné silnice 1/35. No dobrá, co se dá dělat .. ale co uděláme pro už dnes dopravně odříznuté regiony, pro které D35 ani D11 na sever nemá význam.
Re: Vize naší dálniční sítě
Já vám řeknu co se pro ně udělá...lautr nic. Okres Jeseník je už zabitý případ, bez tunelu ČHS se dá udělat jenom druhá možnost a sice zlepšit napojení na Polsko a doufat v trvalost Schengenu.HanesCZ píše:ale co uděláme pro už dnes dopravně odříznuté regiony, pro které D35 ani D11 na sever nemá význam.
Nakonec, tunel ČHS je sice často prezentován jako tato samotná stavba - díra v hoře mezi Koutama a Filipovicema, ale velký význam mají i návazné silnice, zejména jižně od Kout do Šumperka, kde je úzká silnice s nonstop 50 km/h. V první řadě se musí dokončit obchvaty Bludova, Šumperka, Zábřehu, Libivé. Ale i to je v nedohlednu.
Hodně udělá kompletní D35. Kdyby se to spojilo s dostavbou těch obchvatů, o kterých píši, tak např. cesta Praha-okres Bruntál by měla smysl přes Skřítek a značně by se zrychlila a napřímila.
Stejně tak v případě Podorlicka by bylo myslím vhodné uvažovat o zdejší silniční síti jako napaječích D35, místo ústění do I/11 a do HK.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Přesně tak: okres Jeseník je zabitý. Napojení na Polsko nám v Javorníku funguje dobře už od pádu komunismu, navíc poláci v poslední době postavili nebo staví obchvaty a cesta například do Ostravy se zrychlila o 15 minut díky obchvatu Nysý. V dohledné době se dostaví obchvat Klodzka, tak bude i cesta na Prahu pohodlnější. Bohužel do vnitrozemí je to stále ta samá písnička.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vize naší dálniční sítě
Dneska ho otevřeli.Hanes píše:V dohledné době se dostaví obchvat Klodzka, tak bude i cesta na Prahu pohodlnější.
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Z Phy na Zlaté Hory se už dnes vyplatí jet přes Klodsko a Nysu.
Re: Vize naší dálniční sítě
Zadání toho dokumentu zní Propojení krajských měst a to splnili, označili spojnice krajských měst....
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Dle mého se to vyplatí už od otevření hraničního přechodu v 90. letech.....kyk píše:Z Phy na Zlaté Hory se už dnes vyplatí jet přes Klodsko a Nysu.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
Časově i vzdálenostně to je z Hradce do Zlatých Hor dnes cca stejně, ale až bude dálnice do Jaroměře a pak i obchvat Jaroměře a Náchoda, bude časový rozdíl už značný.
A třeba z Prahy do Javorníku je už dnes rozdíl cca 50 km a 50 minut.
A třeba z Prahy do Javorníku je už dnes rozdíl cca 50 km a 50 minut.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Ten časový rozdíl je dle mého ještě větší, rovná široká cesta (jeden kopec, navíc 2+1) oproti úzkým serpentinám (Pomezí, Ramzová, údolí řeky Moravy mezi Hanušovicema a koncem okresu SU). Nevím, už jsem to spoustu let nejel naokolo (po území ČR).
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vize naší dálniční sítě
Jenže jesenicko, Jeseníky - to není jen Javornicko, Zlatohorsko.. pro jižní strany už není výhodné napojení pro směr Ostrava, Praha / H-K přes Polsko. A to zejména z důvodu, že silnice 1/44 je jedna dlouhá obec a 1/60 připomíná spíše klikatou cestu povozníků, než silnici první třídy. Míjení nákladních vozidel se na několika místech neobejde bez couvání a v zimě bývá průjezd díky šířkovým a sklonovým parametrům této silnice mnohdy dobrodružstvím.. Zcela určitě by celému regionu pomohla lepší silnice 1/60. Skvělý obchvat Javorníku tak nějak ztrácí potenciál.