Vize naší dálniční sítě

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od MickeyMouse »

Dost mě zaujalo tenhle článek (http://ekonomika.idnes.cz/cesko-je-evro ... oprava_ozr).
Podle mě z toho vyplývá dvojí:
1) Neplatí argument zelených aktivistů, že se jednou dálnicemi zabetonuje celé země, a proto je třeba jejich výstavbě za každou cenu bránit. Z článku je jasné, že stačí dobudovat plánovanou síť, a to kvůli bezpečnosti, plynulosti a životnímu prostředí + ji doplnit obchvaty a odstraněním nebezpečných úseků na silnicích I. třídy.
2) Na železnici mají v ČR plánované VRT budoucnost.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Mipe »

Panove pamatujete před lety jak se delala anketa na dokonceni D8?
Co kdyby jsme udelali další 2 ankety dokonceni byvale dalnicni site
(dokonceni D3 asi)
Dokonceni soucasne dalnicni site bez D43
K " 0" vyroci otevreni D8
Mipe
Příspěvky: 271
Registrován: 21.1.2015 19:53:34

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Mipe »

Dnes jsem poslouchal Ct1 regiony ohledne D 11.
Zprovozneni 2021.
Tak jsem zacal pocitat. Když dobře pujde D 11 2024, D 35 2027.
D 7 2022 , D 6 2025, D 0 2030, D 49 2030, D 52 2024-2027.
D3 2030-2035.
To vypada jestli se vůbec D43 zacne do roku 2040.
Kdysi mela byt D 43 hotova v roce 2018
JirkaS
Příspěvky: 2805
Registrován: 14.3.2009 19:25:07

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od JirkaS »

A kdysi měl být základ dálniční sítě hotový 1990 :-)
Vizi
Příspěvky: 434
Registrován: 8.5.2009 15:31:12
Bydliště: Beroun nad Mží

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Vizi »

:D nebo :cry:
Přílohy
hn_22_7_1994.jpg
hn_22_7_1994.jpg (239.19 KiB) Zobrazeno 10040 x
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Bobek
Příspěvky: 1636
Registrován: 14.3.2009 6:43:59
Bydliště: MO

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Bobek »

Ale no jo, plány se malujou, akorát pak vždycky do toho přijde nějaká realita.
Království a půl princezny za 511.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Diaľničiar »

Že jo? To už bylo i na Slovensku, že v roce 2005 bude D1 souvislá po Košice. :D (V roku 1995 navrhol vtedajší minister dopravy Alexander Rezeš (HZDS) termín dokončenia diaľnice medzi Bratislavou a Košicami na rok 2005) Když to bude v roce 2025, tak to bude úspěch.

Takže si z toho nic nedělejte.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
kot
Příspěvky: 10361
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od kot »

Ale pohled na mapku je smutný...
vondr
Příspěvky: 2907
Registrován: 7.11.2009 19:52:08
Bydliště: vodňany

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od vondr »

Stav českých dálnic: 5 hotových, jinde nekopli do země. PŘEHLED
http://tn.nova.cz/clanek/stav-ceskych-d ... ehled.html
Svatosp
Příspěvky: 464
Registrován: 10.9.2009 14:24:50

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Svatosp »

Dalnice u nas, to je tragedie a obraz ceskeho naroda. Pokud chceme dohnat zapad, jak toto je presne ukázka neschopnosti nasich lidi, pokud nejsme za 30 let schopni vystavet aspoň zakladni paterni sit, nemůžeme se divit, ze to u nas tak vypada jak vypada. Myslim, ze není problém rocne vystavet 100km dalnic ale nejsou pozemky, uzemni rozhodnuti apod. PROC? za 30 let? Ekonomika naší země je v nejlepší kondici od roku 1989 a my takhle stagnujeme. Je to k placi a zamysleni, ze minimalne dalších 10let se po cele nove dalnici urcite neprojedeme....
mapman
Autor
Příspěvky: 5756
Registrován: 25.2.2009 22:20:05

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od mapman »

Velmi pravděpodobně se projedeme za takových 4-6 let po dokončené D48 a hlavně po dokončené D1! Nicméně zbytek bude skutečně ve hvězdách...
Lynx
Příspěvky: 3683
Registrován: 24.11.2016 8:02:29

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Lynx »

Já bych šetřil národním sebemrskačstvím, já bych řekl, že máme být na co hrdí. Co nám ovšem brání v rozletu je extrémní úřední formalismus. Nevím jestli jsme se tím "nakazili" za Rakouska-Uherska a nebo je to dáno něčím jiným, ale v zamotanosti a pomalosti úředních postupů a lpění na formalitách jsme světové jedničky.
Hanes
Příspěvky: 1052
Registrován: 25.2.2014 11:34:01
Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Hanes »

Svatosp píše:Dalnice u nas, to je tragedie a obraz ceskeho naroda. Pokud chceme dohnat zapad, jak toto je presne ukázka neschopnosti nasich lidi, pokud nejsme za 30 let schopni vystavet aspoň zakladni paterni sit, nemůžeme se divit, ze to u nas tak vypada jak vypada. Myslim, ze není problém rocne vystavet 100km dalnic ale nejsou pozemky, uzemni rozhodnuti apod. PROC? za 30 let? Ekonomika naší země je v nejlepší kondici od roku 1989 a my takhle stagnujeme. Je to k placi a zamysleni, ze minimalne dalších 10let se po cele nove dalnici urcite neprojedeme....
I ten zminovany zapad ma take spoustu nedokoncenych dalnic (hlavne v Bavorsku), ktere se buduji jiz ctyricet let a stale nejsou hotove, protoze po revoluci tekly vsechny penize na vychod. Pro upresneni dodam, ze dalnice A93, ktera mela spojovat Hof - Regensburg - Landshut - Rosenheim - Tyrolsko se postavila od Hofu do Regensburgu, kde se napojila na tehdejsi A90 Regensburg - Holledau - (Augsburg) a dalsi usek se postavil z Rosenheimu od A8 na statni hranici. Casem prejmenovali A90 na A93 aby snad nevypadalo zas tak blbe a stavbu prostredniho useku zacali zhruba pred dvanacti lety od Regensburgu jako B15n a snad se za dva roky napoji na A92 u Landshutu. Zbytek trasy je jeste ve hvezdach.
Dalsim takovym strasakem je A94 (Mnichov - Passau/Pocking) na trase Mnichov - Linz. Dalnici zacali stavet zacatkem 70. let z Mnichova na vychod ke staremu mnichovskemu letisti, pote prodlouzili dalnici az k dalnicnimu okruhu A99. Do roku 1990 se dostali cca 15km pres okruh. Koncem devadesatych let pohrozili chemicke tovarny v Burghausen, ze pokud se nezacne dal stavet A94, odstehuji vyrobu mimo Nemecko a tak se zacalo stavet zhruba od poloviny trasy smerem na Mnichov a do roku 2012 postavili zhruba 40 km dalnice. Od roku 2016 stavi spojeni mezi temito useky. Ve smeru na Passau je zhruba ve 3/4 postaven cca petikilometrovy usek dalnice u Malching s tim, ze rozsirili obchat o dalsi dva pruhy. Za timto poslednim usekem je ve stavbe dalsi ve smeru na Passau zhruba stejne delky a jedine, co na nem bylo od cervence vybudovano jsou: Informacni tabule. Kdy bude dalnice hotova si netroufne odhadnout vubec nikdo stavajici silnice B12 kolabuje denne.

Ani ten zapad neni takovy, jak nam tvrdili uz za bolsevika. Vsude vyspely kapitalismus, v obchodech vse a dalnice dostupna do par minut. Je to stejne jak u nas: v obchodech vse, kapitalismus stale teprve buduji, stejne tak dalnice, takze jsme tady na tom stejne jak v Cesku.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22513
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Diaľničiar »

V obchodech vše :lol: vše možná, ale nevalné kvality a přemrštěných cen. Německo a jejich dálnice a mnoho 4-pruhů pod tím díky dalším možnostem cestování rychlovlaky, letadel atd. a společně s tím celý ten onen západ státy V4 jen tak nedoběhnou a o mnoha dalších ani nemluvim. A služby od jednání se zákázníkem po servis čehokoliv se má postkomunistický svět stále co učit a to už ani nemluvim o byrokracii na úřadech, o jednání s občany atd. Ale myslet si můžete klidně opak, to vám neberu, ale pravda to tedy rozhodně není.

Dálnice jako takové nejsou dobudované snad nikde. A když tak rok, dva a hnedka se jde zahušťovat. :idea: Máte totiž pravdu, ani to Rakousko ani Švýcarsko nemá dobudované. Ani Británie nemá respektivě má, ale musí se rozšiřovat a zahušťovat a prodlužovat. To samé USA, to samé Kanada, Japonsko, J. Korea, Francie atd. Ale jejich dopravní systém, včetně dálnic jen tak brzo ani ČR nedoběhne.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
pasky
Příspěvky: 54
Registrován: 19.1.2016 19:21:37

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od pasky »

Ad Německo stojí za poznamenání, že také po dálnici nedojedete snadno od Berlína do Dánska - z východního konce Hamburgu na Kiel jenom hodně složitou zajížďkou. (Která by se bývala teda asi stejně vyplatila než to zkoušet střihnout mimo dálnici, jak jsem se o to v létě naivně pokusil.)
siesa
Příspěvky: 1244
Registrován: 15.3.2009 20:22:40
Bydliště: R43

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od siesa »

pasky píše:Ad Německo stojí za poznamenání, že také po dálnici nedojedete snadno od Berlína do Dánska - z východního konce Hamburgu na Kiel jenom hodně složitou zajížďkou. (Která by se bývala teda asi stejně vyplatila než to zkoušet střihnout mimo dálnici, jak jsem se o to v létě naivně pokusil.)
Tak to jsem si zase vyzkousel ja (spojka mezi A7 a A21 u Neumunsteru). No nebylo to v pravde prilis komfortni, ale dalo se to...
looki
Příspěvky: 63
Registrován: 3.12.2009 14:56:49

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od looki »

měl jsem tu "čest" do Kielu poslední rok jezdit de facto každý měsíc a není to ideální. Nejleší je odbočit před Hamburkem přímo směr Kiel...nejdřív to je střídavý třípruh (OK), pak normální silnice s častou 70 (s nemalým výskytem kamionů to tam je fakt na nic), pak 4pruh se 120 (hodně se to klikatí) a pár desítek kilometrů do Kielu nejdřív opravovaná dálnice, pak staví nějakých 400m prodloužení a pak už nic a silnice se 70 a semaforama.
Možnost je jet přes Neumunster, kde je sice ta spojka z 4pruhovky směr Kiel jen klasický 2pruh, ale mimoúrovňový křížení, takže tam to docela jede. Sekávalo se to až na dálnici u Neumunsteru směr Dánsko, která je celá rozšiřovaná na 6pruh, tam to ve špičkách bývalo zajímavý.
No a třetí možnost je jet vyhlídkovou jízdu přes Hamburg, což určitě nedoporučuju (už jen kvůli zmíněnýmu rozšiřování dálnice už v Hamburku až po rozplet Flensburg-Kiel).
siesa píše:
pasky píše:Ad Německo stojí za poznamenání, že také po dálnici nedojedete snadno od Berlína do Dánska - z východního konce Hamburgu na Kiel jenom hodně složitou zajížďkou. (Která by se bývala teda asi stejně vyplatila než to zkoušet střihnout mimo dálnici, jak jsem se o to v létě naivně pokusil.)
Tak to jsem si zase vyzkousel ja (spojka mezi A7 a A21 u Neumunsteru). No nebylo to v pravde prilis komfortni, ale dalo se to...
Jaroslav
Příspěvky: 359
Registrován: 18.3.2009 10:49:10

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Jaroslav »

procházel jsem "výhledový stav" české dálniční sítě, aktualizovaný 13.1.2017 a myslím, že dokument ukazuje určité chybky vyplývající z nové koncepce.

viděl bych tam minimálně tyto prvky:
- systémově bych doplnil rychlostní silnice (S13, S37...)
- zmatenost moravské části - minimálně D56 a D46 tam nepatří. Výhledově by měly být S 46 a S56
- zamyslel bych se nad možnými novými tahy - např D19, S11, S27
- co ta D35 k Jičínu? :)

... to abychom to mohli nazývat výhledový stav...
Přílohy
rsd koncept2.PNG
rsd koncept2.PNG (205.61 KiB) Zobrazeno 8159 x
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Martin96 »

Minimálně ta S35 mezi Jičínem a Turnovem v tom výhledovém plánu zcela chybí. Myslím že třeba taková S37 by mohla v pohodě (po odstranění světel u Dražkovic) v klidu pokračovat až k Chrudimi. :)
Je totiž stavěná v polovičním profilu a při výstavbě mostů na trase se počítalo výhledovou výstavbou 4pruhu.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

Před rokem jsme skoro všechny silnice pro motorová vozidla škrtem pera převedli mezi dálnice. Přesněji do kategorie dálnice II. třídy. Zřejmě se nám to zalíbilo a mezi dálnice bychom naházeli každou čtyřpruhovou silnici, ale nic se nesmí přehánět. To bychom rovnou mohli zavést i třetí třídu. Ovšem nikdy neříkej nikdy a v budoucnu bude vždy možné přestavět silnici na dálnici. Ale asi už nikdy ne jí jen tak úředně převést.

Ano, v některých zemích to mají mazaně, třeba v Itálii a Srbsku silnice pro motorová vozidla nemají. Jen tzv. zelené a namísto autíčka modré dálnice. Na zelené 130, na modré 110. Rozdíl jen v barvě značky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
dvs
Příspěvky: 3621
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od dvs »

Honey72 píše:Ano, v některých zemích to mají mazaně, třeba v Itálii a Srbsku silnice pro motorová vozidla nemají. Jen tzv. zelené a namísto autíčka modré dálnice. Na zelené 130, na modré 110. Rozdíl jen v barvě značky.
V Itálii mají značku "autičko". Např. S11 Dir https://www.google.com/maps/@45.4445134 ... 312!8i6656
Podle mne ale nemění rychlost tj. max jako normální silnice, ale řeší ten omezený přístup pouze pro motorová vozidla. Velikost je jako normální značka.
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

Ano, autíčka jsem také viděl, ale asi zřejmě tak jak uvádíte anebo na krátkých úsecích čtyřproudovek. Protože i tam, kde jsem před lety viděl pouhé autíčko, třeba na SS38 mezi Bolzanem a Meranem, je nyní modrá dálnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Martin96
Příspěvky: 550
Registrován: 3.11.2016 10:11:25
Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
Kontaktovat uživatele:

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Martin96 »

A v takovém Německu...mají tam vůbec nějaká SMV? Nebo tam je něco obdobného jako u nás?
Honey72
Příspěvky: 5259
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Honey72 »

V Německu mají tzv. žluté dálnice. Autíčko jako u nás, po kterých vedou silnice se žlutým číslem. Ovšem oproti nám jsou u nich autíčkem označovány i běžné silnice. Myslím dokonce i s úrovňovými křižovatkami.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Petanecek
Příspěvky: 371
Registrován: 14.11.2012 10:47:44

Re: Vize naší dálniční sítě

Příspěvek od Petanecek »

Toto je také v AT. Mají zde autíčka s max. rychlostí 100 km/h (tedy normální rychlost), lokálně zvednutou na dálniční. Jde o to, že na těchto cestách není úrovnové křížení. Předpokládám, že to samé je v DE.
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“