Stránka 21 z 61

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 2.3.2018 22:25:25
od evilcleaner
D56
D1
D48

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 3.3.2018 8:32:02
od kyk
1. D1
2. D6
3. D11

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 3.3.2018 12:05:33
od Mipe
D7
D4
D6
S D1 D11 D48 (frydek ) to dopadne jak s D8

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 3.3.2018 21:33:02
od petsheny
D48
D4
D1

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 3.3.2018 21:57:40
od Hanes
D56
D1
D48

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 5.3.2018 7:03:56
od nollie
Netroufnu si tipovat, ale zkusím si přát:
D3
D4
D7

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 5.3.2018 13:23:42
od Vilouch
D1
D3
D48

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 5.3.2018 13:53:54
od mts
D1, D7, D4

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 5.3.2018 14:16:19
od j.jakubse
D0, D3, D35
(přání...)

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 5.3.2018 14:49:04
od Trupman
Tak s D1 to snad jako s D8 nedopadne. Přece jenom tam není žádná CHKO ani nestabilní svahy. To, co předvádí Patrik, je jenom klasická zdržovačka, kterou prostě rozumný soudce nebo úředník MUSÍ shodit ze stolu.

Přál bych si, aby mezi těmi 3 dostavěnými byla D52. Jsou to krátké, vcelku nenáročné úseky, co zbývají dodělat. Snad se ledy pohnou v momentě, kdy se A5 dotkne hranic.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 6.3.2018 10:24:42
od Martin96
D1, D48, D56
Přál bych si i D35, ale ta bude asi jako jedna z posledních...

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 6.3.2018 15:34:00
od Sosa
Tak nejspíš první D1, pak je to horší. Asi další D48 a D11.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 6.3.2018 19:36:41
od Vilouch
Nechci nabourat zajímavě rozjetou anketu, ale napadlo mě ještě vyjmenovat ty dálnice, u kterých podle mě nehrozí dokončení během následujících třeba 30 let. Klidně napíši D0, D43, D55

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 6.3.2018 21:45:21
od Martin96
Tak tam by to byla hlavně ta D43, D6 (obchvat Varů) a D49 s D55 (v plném profilu)

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 8.3.2018 8:54:37
od JiVi

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 8.3.2018 10:32:48
od jeni013
ku8a píše:Trošku zkusím takovou anketu, jaké tři dálnice myslíte, že budou kompletně dostavěné nejdříve? V tuto chvíli jich je myslím 5/19
D1, D48, D11
Vilouch píše:Nechci nabourat zajímavě rozjetou anketu, ale napadlo mě ještě vyjmenovat ty dálnice, u kterých podle mě nehrozí dokončení během následujících třeba 30 let. Klidně napíši D0, D43, D55
D19, D49, D55

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 8.3.2018 12:07:46
od mts
Vilouch píše:Nechci nabourat zajímavě rozjetou anketu, ale napadlo mě ještě vyjmenovat ty dálnice, u kterých podle mě nehrozí dokončení během následujících třeba 30 let. Klidně napíši D0, D43, D55
Tak zrovna ta D0 by se realisticky do 30 let mohla dočkat dokonceni... Pro ceskou justici a byrokracii je to sice sibenicni termin ale klapnout by to mohlo...

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 8.3.2018 15:36:45
od Trupman
Když si vezmu současný návrh dálniční sítě podle ŘSD, tak nevěřím, že se kdy v té stopě postaví obchvat Varů na D6 a hlavně D43. I když je D43 ohromně důležitá, tak stav přípravy je na bodu nula a vedení od Boskovic k Mor. Třebové je v současnosti nesmyslné a průtah Bystrcí (od Kuřimi k D1) nereálný. V obou dvou případech musím říct díky za to.
D43 se možná časem dočká přetrasování více ji přibližující stopě současné I/43. Pokud by to mělo být i s obchvatem Brna až k D1, potom je IMHO vhodné trasovat až někde k Tišnovu a Rosicím.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 13.3.2018 21:11:10
od kik
Trupmane, kdyby se D43 přetrasovala ke stávající I/43, tak se dostane do oblasti se zdroji pitné vody pro Brno. A to by byl velký problém. Navíc to údolí Svitavy je hodně úzké a narvat tam dálnici by byl velký problém. Boskovická brázda se mi stále jeví jako podstatně vhodnější terén.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 13.3.2018 22:06:07
od Trupman
Podle mě by se mělo upustit od prastaré myšlenky vést dálkovou dopravu Vídeň-Vratislav severně od Brna údolím Svitavy a Malou Hanou (a odvracet kvůli tomu D43, s převažujícím tranzitem Brno-Hradec-..., někam zbytečně na východ) a zaměřit se na vedení této dopravy přes D46 kolem Olomouce na D35 k Mohelnici a po I/44 a I/11 se stavebními úpravami od Bludova k hranicím.

Nechci tvrdit, že I/43 od (D)35 kolem Lanškrouna si nezaslouží zásadní přestavbu, to si zaslouží. Ale mohlo by se ušetřit dilematu jak velkorysá tato přestavba má být, jak moc k Moravské Třebové (mimo tranzit sever-jih do PL úplně zbytečně, Lanškroun potřebuje napojit k D35 taky hlavně západním směrem) ji přetrasovat, atd.

D43 by měla být odkloněna od Boskovic nejen do stopy I/43, ale dovolím si říct daleko více na západ někam k Litomyšli a tím na sebe navázat třeba i část dopravy z I/38. Tady se mimochodem nabízí paralela se železnicí - kde za socialismu páteřní trať Brno-Kolín přes Havlbrod byla nahrazena koridorem přes Č. Třebovou.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 14.3.2018 8:11:20
od Sosa
Trupman píše: D43 by měla být odkloněna od Boskovic nejen do stopy I/43, ale dovolím si říct daleko více na západ někam k Litomyšli a tím na sebe navázat třeba i část dopravy z I/38. Tady se mimochodem nabízí paralela se železnicí - kde za socialismu páteřní trať Brno-Kolín přes Havlbrod byla nahrazena koridorem přes Č. Třebovou.
No já nevím, ale přes Třebovou byla trať podstatně dříve než přes Havlbrod. Zbytek radši nebudu komentovat.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 14.3.2018 9:56:37
od Trupman
Od výstavby v 50. letech do 90. let byla pražsko-brněnskou tepnou trať přes Havlbrod. Trať do Třebové, nehledě na své stáří, byla jen vedlejší tratí místního významu. To je triviální znalost.

Zbytek klidně komentuj, jsem zvědavý na podnětné názory.

Ještě abych ten svůj názor popsal jinak. Tranzit Brno-Vratislav je významný, ale intenzity nejsou tak velké, aby kvůli tomu celá 43 byla vychýlena na východ někam 12 km k Mohelnici, a to jen aby tento tranzit měl co nejpřímější trasu. Většina tranzitu na 43 je vnitrostátní ve směru Brno-severovýchodní Čechy, nebo místní napojení Lanskrounu a Kralicka se zbytkem Čech.
D43 je vhodné vychýlit na západ, a tranzit Brno-Vratislav hnát na Olomouc a Zábřeh, což by v případě tunelu na I/11 u Bušína nebyla oproti 43 objížďka ani o 20km (10 minut na dálnici).

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 14.3.2018 13:11:18
od Sosa
Podívejte se do příslušného vlákna, je to tu už popsáno. Dálnice se nestaví kvůli tranzitu Brno-Vratislav, ale kvůli vnitrostátnímu. V té trase se plánuje ze dvou důvodů a to že je tam dost objektů hotových a z toho důležitějšího, že ono to v těchto místech moc jinudy rozumně vést nejde. Hnát to víc na západ by bylo prima, ale kudy rozumně?
Trať na Havbrod se využívala hlavně z důvodu, že byla za minulého režimu totálně přetížená Česká Třebová a okolí. V té době měli nákladní vlaky přednost pře osobními.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 15.3.2018 21:08:01
od kik
Trupmane, trať z Brna přes Havl. Brod do Kolína byla postavená za první republika a v úseku Tišňov - Žďár nad Sázavou nahradila stávající nevyhovujicí trať. A to, že před rokem 1989 tudy vedla většina vlaků na jižní Slovensko bylo opravdu způsobeno tím, že trať přes ČT byla přetížená vlaky na sev. Moravu a Košice. To jen tak na okraj.
D43 není možné vést západně od stávající I/43 právě kvůli zdrojům pitné vody pro Brno - to už jsem psal výše. A navíc - ta krajina tam je kopcovitá a vyžádala by si spoustu náročných staveb (mostů, náspů, tunelů apod.). To je lepší vést D43 ve stopě Hitlerovy dálnice až k MT a tam ji napojit na D35. Trasa HK - Svitavy - Brno je dost významná a rozhodně ta D43 má tady velký význam. A navíc, tranzitní nákladni doprava by po plánovaném dokončení D11 na polské hranice tady asi podstatně vzrostla.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 15.3.2018 21:31:10
od dvs
Ta trat pres Tisnov se zacala stavet az jako dusledek zaboru Sudet. Trat pres Ceskou Trebovou byla v Sudetech. Za valky stavba jeste chvilku pokracovala, ale pak se zastavila. Pokracovalo se az po valce.
V 60. letech se elektrifikovala na rozdil od trate z Ceske Trebove, kde byl problem s elektrifikaci diky tunelum, jejichz rozsirovani probihalo cela 80. leta.