Vize naší dálniční sítě
-
- Příspěvky: 1053
- Registrován: 25.2.2014 11:34:01
- Bydliště: Javorník/Obertaufkirchen
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vize naší dálniční sítě
Trasa přes Klodzko mrtvá není, když Poláci už řeší S8 (rychlostní silnici dálničního typu) mezi Wroclawí a Klodzkem.
Na konci světa: I/60 a kousek od civilizace: A 94, jinak na cestě mezi nimi.
Re: Vize naší dálniční sítě
zahlédl jsem i zmínku o S46 (Kudowa) - Klodzko - Nisa - Opole - Częstochowa - Kielce/Jędrzejów (S7) (- Włodawa (UA)) ve fázi úvah ... zatím asi příprava pozastavenaHanes píše:Trasa přes Klodzko mrtvá není, když Poláci už řeší S8 (rychlostní silnici dálničního typu) mezi Wroclawí a Klodzkem.
https://www.skyscrapercity.com/showpost ... ount=18813
https://pl.wikipedia.org/wiki/Droga_kra ... 6_(Polska)
sice směr západ-východ, ale od Opole by to i směrem na Jih něco natáhlo
Re: Vize naší dálniční sítě
Plány se měnit můžou, ostatně Poláci jsou v tomhle docela flexibilní viz např. nové plánované trasy v Dolním Slezsku, ale na rychlostní silnici v trase DK46 bych moc nevsázel. Z Kladska k Opolu je podle posledního generálního měření provozu z roku 2015 (dělají to po pěti letech, takže nové údaje budou až po letošním roce) poloviční provoz než na DK8 od Kudowé do Wrocławi a už se to tam vyhýbá téměř všem významnějším zastavěným oblastem a kde ještě ne, tak tam se buď staví (Niemodlin) nebo plánuje (Złoty Stok) obchvat. V tabulce je to tady: https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 015_DK.pdf a na mapě tady: https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 015_DK.pdf
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Nebudu kritizovat:
- Plán dostavění chybějících 800 kilometrů dálnic do roku 2030
- Národní investiční plán
- Dálniční okruh Středních Čech
Do mrtvol se totiž nekope.
Když se tyto polomrtvé děti narodily, upozorňoval jsem na nedostatek kyslíku. Koronavirus zastavil přívod úplně. Koronavirus pro vládu bude, jak napsal diaĺničiar, omluvou i výmluvou.
Navrhuji za vyjmenovanými nesmysly s jepičím životem udělat tlustou čáru.
O vizích bychom se bavit mohli. Odložíme roušky a otevřeme obchody, ale nic nebude jako dřív. Vláda vysílá signály, že nějaká miliarda to spraví. Možná dělají dobře, realita si nás najde i bez vlády. Na chmurné myšlenky je času dost. Ale netvařme se, že se bude stavět aspoň tak jak doposud. Těch letošních 30 (?)km se stane standardem.
- Plán dostavění chybějících 800 kilometrů dálnic do roku 2030
- Národní investiční plán
- Dálniční okruh Středních Čech
Do mrtvol se totiž nekope.
Když se tyto polomrtvé děti narodily, upozorňoval jsem na nedostatek kyslíku. Koronavirus zastavil přívod úplně. Koronavirus pro vládu bude, jak napsal diaĺničiar, omluvou i výmluvou.
Navrhuji za vyjmenovanými nesmysly s jepičím životem udělat tlustou čáru.
O vizích bychom se bavit mohli. Odložíme roušky a otevřeme obchody, ale nic nebude jako dřív. Vláda vysílá signály, že nějaká miliarda to spraví. Možná dělají dobře, realita si nás najde i bez vlády. Na chmurné myšlenky je času dost. Ale netvařme se, že se bude stavět aspoň tak jak doposud. Těch letošních 30 (?)km se stane standardem.
Re: Vize naší dálniční sítě
Přijde mi to úplně mimo, jak myšlenkou, tak zvoleným tématem. Mohl bys mi, prosím, vysvětlit, proč si myslíš, že se tak stane. Díky a v příslušném tématu
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Vize naší dálniční sítě
ŘSD má na letošek rekordní rozpočet 55mld. Všechny stavby (zatím) běží, po dvou týdnech se vrátila i Eurovia. Stavby, které jsou na zahájení na 2020, vesměs už mají i vybraného zhotovitele, podepisují se smlouvy atd. - také znak toho, že by mohla začít většina toho, co je naplánováno. Ale theodor má stejně potřebu být Nostradamem...
Re: Vize naší dálniční sítě
Já nevěřím ani tomu, že po jakékoli krizi by nebyly peníze na dálnice, že by se nenašlo ani řekněme třeba 30 mld na dálnice a 30 mld na koleje. Pokud by se tak stalo, tak by to bylo na defenestraci vlády Naopak věřím i trochu v to, že zažijeme pořádně silnou dekádu na dálnice jako např. Polsko. V takovém měřítku určitě ne, ale na naše poměry ano. Bude to chtít ještě určitě dotáhnout do konce úpravy legislativy a pro druhou polovinu 20.let určitě zvýšit financování infrastruktury řekněme na 1,5 násobek současného stavu + něco na PPP
Re: Vize naší dálniční sítě
2Aram96: já se naopak obávám právě opaku: peněz se bude hrubě nedostávat a bude potřeba "odškodnit" občany, kteří doplatili na koronavirus.
Řekněme si upřímně, pokud Vám někdo dá na výběr: buď od státu dostaneš doplacený plat za odbobí nouzového stavu do 100% (týká se těch, co jsou nuceně na "překážkách zaměstnavatele"), nebo nedostaneš nic, ale budeme stavět dálnice, tak co si vyberete?
Já myslím, že odpověď je zřejmá a politici, kteří o tom budou rozhodovat, to vědí taky.
Řekněme si upřímně, pokud Vám někdo dá na výběr: buď od státu dostaneš doplacený plat za odbobí nouzového stavu do 100% (týká se těch, co jsou nuceně na "překážkách zaměstnavatele"), nebo nedostaneš nic, ale budeme stavět dálnice, tak co si vyberete?
Já myslím, že odpověď je zřejmá a politici, kteří o tom budou rozhodovat, to vědí taky.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Vize naší dálniční sítě
Česko může mít podle auditorů problém se včasným dokončením klíčových přeshraničních úseků. Z celkových sedmi spadajících do evropské sítě má hotovy čtyři, u zbývajících tří však není podle EÚD jisté, zda budou připraveny k provozu v plánovaném termínu do roku 2030. Tyto úseky na hranicích s Polskem, Rakouskem a Slovenskem jsou dohromady dlouhé 154 kilometrů.
Česko podle auditorů ze čtveřice hodnocených zemí vybočuje nízkým poměrem dotací ze strukturálních a investičních fondů EU, které věnuje na dostavbu dálnic či rychlostních silnic v rámci TEN-T. Zatímco české úřady vyčlenily v končícím sedmiletém rozpočtovém období na transevropské úseky jen 15 procent unijních zdrojů, například Bulharsko určilo na tuto síť více než tři čtvrtiny prostředků ze strukturálních a investičních fondů.
https://euractiv.cz/section/doprava/new ... -auditori/
Česko podle auditorů ze čtveřice hodnocených zemí vybočuje nízkým poměrem dotací ze strukturálních a investičních fondů EU, které věnuje na dostavbu dálnic či rychlostních silnic v rámci TEN-T. Zatímco české úřady vyčlenily v končícím sedmiletém rozpočtovém období na transevropské úseky jen 15 procent unijních zdrojů, například Bulharsko určilo na tuto síť více než tři čtvrtiny prostředků ze strukturálních a investičních fondů.
https://euractiv.cz/section/doprava/new ... -auditori/
Re: D9
Už před časem se mluvilo o zkapacitnění I/9 ze Zdib do Mělníka na D21,5 a spolu s novým obchvatem Mělníka (ne tím průtahem, co se staví) by to mohlo na dlouho stačit...
OT: Spíš by se mělo založit vlákno D19 a uvědomovat státní instituce o tom, že by D19 významně ulehčilo Pražskému okruhu. Ostatně je tady ta studie Středočeského okruhu, tak by to bylo OK...
OT: Spíš by se mělo založit vlákno D19 a uvědomovat státní instituce o tom, že by D19 významně ulehčilo Pražskému okruhu. Ostatně je tady ta studie Středočeského okruhu, tak by to bylo OK...
-
- Příspěvky: 397
- Registrován: 19.10.2009 9:21:32
Re: D9
Českou Lípu bych napojil pomocí D8 přes Roudnici, nová dálnice D9 podle mně nutná není. Hlavně je potřeba zkvalitnit silnici II/240, chybí obchvaty obcí (Liběšice, Polepy a další.... ale hlavně Roudnice). Už dnes je to z Prahy dost využívaná trasa na sever a ty intenzity tady nejsou úplně malé, takže i těm obcím by to dost pomohlo. Po nedávno zprovozněném obchvatu Kravař by to chtělo vylepšit i další úseky I/15, hlavně mezi Úštěkem a Blíževedly. A pak by bylo potřeba taky vylepšit silnici III. třídy mezi Stvolínky a Č. Lípou. Taková trasa by byla jen o málo delší (cca 4 km) než po I/9 přes Dubou, časově jsou už dnes prakticky rovnocenné. A je to tudy výrazně kratší (o cca 15 km) než po D10 přes M. Boleslav.
Re: Vize naší dálniční sítě
Také myslím, že z celorepublikového hlediska je D9 nepotřebná.
Re: Vize naší dálniční sítě
nevite jestli existuje harmonogram prestaveb dalnic ii. trid? a zda se bude resit jen sirka odstavneho pruhu nebo i vyskove profily?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
Plošně zřejmě ne. Spíš postupně při rekonstrukcích dané části. Jenže největším problémem nejsou finance, ale kvůli rozšíření i o jediný metr zdlouhavý proces povolování. Takže se postupuje dle důležitosti. Nejprve připojovací a odpojovací pruhy.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
Do oficiálního programu se to asi dostane postupně až s novou kategorizací, ne? Které dálniční úseky by to mohly být? Řadí se přestavba MÚK na D46 mezi tyto "přestavby dálnic II. tříd"?
Re: Vize naší dálniční sítě
ty kategorizace se jiz pripravuji?
co se tyce D46, tak jsem koukal ze u olsan delali pripojovaci pruh v ramci nove MUK, ale krajnici stejne nerozsirili....
co se tyce D46, tak jsem koukal ze u olsan delali pripojovaci pruh v ramci nove MUK, ale krajnici stejne nerozsirili....
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Vize naší dálniční sítě
Řada dálnic na západě nemá odstavný pruh do dneška a to mají rozvinutou dálniční síť. Také se to tam upravuje postupně.
https://www.google.cz/maps/@47.8292188, ... a=!3m1!1e3
https://www.google.cz/maps/@47.8292188, ... a=!3m1!1e3
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Vize naší dálniční sítě
Otázka ale také je, kdy se s tou přípravou začne. Třeba na takové hanácké D35 lze očekávat v nejbližších 10 letech nárůst dopravy spojený s dostavbou dálnice v PCE kraji.Honey72 píše: Jenže největším problémem nejsou finance, ale kvůli rozšíření i o jediný metr zdlouhavý proces povolování.
Dělá už někdo na přípravě rozšíření - studie proveditelnosti, varianty, příprava na EIA? Tipnu si, že ne. Že jestli je někde příprava rozšíření D35, tak zatím jen v hlavě pár dopraváků jakože "jo, někdy to bude..."
Navíc, když vidím ty termíny pro výstavbu spojky u Křelova. Trasově je to ujasněné, vypořádané, krátká stavba v nezastavěné krajině.
Jsem chodec, řidič, cyklista, cestující VHD. Get over it.
Re: Vize naší dálniční sítě
nechapu proc by rozsirovani krajnic a uprava muk mela vyzadovat EIA.???naopak pri stavbe se dostavi napr protihlukové steny atd tak spise to ma pozitivni vysledek
nekde jsem cetl ze by po dokonceni modernizace D1 meli projektanti se pustit na d4,i kdyz tam krajnice a propojovaky jsou docela ok. skoda ze se to v minulosti tak odbylo,ted nas to bude stat kupu penez
nekde jsem cetl ze by po dokonceni modernizace D1 meli projektanti se pustit na d4,i kdyz tam krajnice a propojovaky jsou docela ok. skoda ze se to v minulosti tak odbylo,ted nas to bude stat kupu penez
Re: Vize naší dálniční sítě
A na D0, která se postavila před 10 lety se bude za pár let předělávat a stavět kolektor, protože “dnes už je to nebezpečné” postavit to tak, jak se to původně zamýšlelo.tomik88 píše:nechapu proc by rozsirovani krajnic a uprava muk mela vyzadovat EIA.???naopak pri stavbe se dostavi napr protihlukové steny atd tak spise to ma pozitivni vysledek
nekde jsem cetl ze by po dokonceni modernizace D1 meli projektanti se pustit na d4,i kdyz tam krajnice a propojovaky jsou docela ok. skoda ze se to v minulosti tak odbylo,ted nas to bude stat kupu penez
Co bych řekl, že by opravdu do 2 let měla začít příprava, tak je modernizace D35 (mohelnice-olomouc odstavné + připojováky, odbočováky) a vyhledávací studie atd. na D19 - začít s přípravou za 5 let je u této dálnice prostě pozdě. Minimálně spojení D1 a D3 je potřeba výrazně zkulturnit a to samé I/20 mezi Plzní a Pískem. Ty dílčí úpravy, které jsou v plánu za 7-9 let jsou naprosto k hov*u. Je to dálkový a dosti vytížený tah, kde pár obchvatů z několika nepomůže a 2 pruhy jsou na takové tahy prostě málo.
Re: D9
Třeba tudy:jozka píše:Na tohle vzdycky polozim otazku... "Kudy, decka?"Honzl píše:...spolu s novým obchvatem Mělníka (ne tím průtahem, co se staví) by to mohlo na dlouho stačit...
A je hrobove ticho.
https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vz ... 0gXmkw8k6C
Bylo by tam hodně mostů, jeden hlubší zářez a možná problém s PR Úpor Černínovsko, ale stavebně řešitelné.
Re: Vize naší dálniční sítě
Něco takového je do budoucna určitě potřeba. To co plánují teď je typický obchvat, tedy spíš průtah, který bude do 10 let obstaven a nebude to obchvat a bude se budovat obchvatu obchvatu, jako na nemálo místech u nás ...