Stránka 38 z 61

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 19.8.2020 14:35:26
od jozka
Ja se ale bavim vazne. Ne o fantasmagoriich. Kdyz pominu PR, tak tahle varianta obsahuje brutalni zarez/tunel (nikoliv "hlubsi zarez"), cca 5,5 kilometrovy most+estakadu, most pres Labe (nikoliv hodne mostu) a na zaver to zaustite v pravem uhlu sem.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 19.8.2020 15:44:46
od Anonym
jozka píše:Ja se ale bavim vazne. Ne o fantasmagoriich. Kdyz pominu PR, tak tahle varianta obsahuje brutalni zarez/tunel (nikoliv "hlubsi zarez"), cca 5,5 kilometrovy most+estakadu, most pres Labe (nikoliv hodne mostu) a na zaver to zaustite v pravem uhlu sem.
Jako fantasmagorie mi to nepřijde.

Brutální zářez/tunel být nemusí, na 650 metrech je potřeba vystoupat 30 metrů.
https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vz ... xZ4ZCh5NXH

Například na D1 jsou podobná stoupání:
https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vz ... V1fPa60fM0

Navíc v tomto případě lze kopec nahoře trochu zaříznout.

Most by byl delší, ale je to záplavová oblast. Jinak to nejde. Stavebně je to řešitelné a spíše by mosty prošly lépe než náspy kvůli lepší ochraně žabiček v PR.

Místo toho pravého úhlu může být třeba kruháč. Nicméně je tam málo místa, ještě tam musí být most přes železnici. Nicméně tato západní část obchvatu není až zas tak důležitá, důležitejší je podle mne jižní, aby Mělníkem nemusel jezdit tranzit I/16.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 19.8.2020 17:57:56
od jozka
Ehm, vy to tam neznate, ze?

Naspy neprichazi absolutne v uvahu. Ne kvuli zabickam, ale prave proto, ze je to rozlivove uzemi na soutoku dvou velkych rek. Postavte tam kolmo na tok nasep a mistni budou pri velke povodni vzpominat na rok 2002 jako na bezvyznamnou epizodu. Tohle ponauceni stalo RSD v roce 2002 jeden v te dobe celkem novy dalnicni most na D8.

A proc to? Pro 8000 aut/24h, od Libechova 5000 aut/24h. Ja nepisu, ze by to neslo. Jen ze je to nepruchozi fantasmagorie za velmi tezke penize s minimalnim uzitkem. Muj dotaz smeroval k realnym resenim.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 19.8.2020 18:17:39
od Honey72
Podle územních plánů Mělníka a okolních obcí je zakreslen budoucí severní obchvat plus minus tudy https://en.mapy.cz/s/rajukazele. Se současnou trasou po mostě přes Labe a kruháky se zatím počítá i na další desetiletí. Počítá se i s přeložkou silnice 273.

Ale co mne zaráží, že i když se pro silnici 9 přímo naskytá perfektní napojení na silnici 16 cca takto https://mapy.cz/s/guforobohe, v územní plánu obce Kly se počítá s přeložkou silnice 9 jen víceméně podél té stávající https://mapy.cz/s/jefedujucu a i Mělník počítá s přivedením devítky do města jako doposud.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 19.8.2020 18:36:46
od jozka
Jestli ono to nebude tim, ze tretina provozu na tom Melniku konci a zacina. Intenzity hovori jasne, 12,5t pred Melnikem, 8t za nim, 5t dal po devitce.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 19.8.2020 19:01:12
od Honey72
Tak provoz na devítce dál do České Lípy klesl díky otevření přechodu v Hrádku nad Nisou, kam se přesunula většina dálkové dopravy z Rumburka.
Podobně to bude i s šestnáctkou, po které si zatím krátí cestu dálková doprava kvůli chybějící severní části Pražského okruhu.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 19.8.2020 19:06:10
od jozka
Devitka od Libechova dal proste neni (az na oznaceni) jednicka, je to cistokrevna okreska, na ni nikdy moc dalky nebylo. A ani nikdy nebude, protoze CHKO a teren.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 19.8.2020 21:15:42
od Anonym
jozka píše:Ehm, vy to tam neznate, ze?

Naspy neprichazi absolutne v uvahu. Ne kvuli zabickam, ale prave proto, ze je to rozlivove uzemi na soutoku dvou velkych rek. Postavte tam kolmo na tok nasep a mistni budou pri velke povodni vzpominat na rok 2002 jako na bezvyznamnou epizodu. Tohle ponauceni stalo RSD v roce 2002 jeden v te dobe celkem novy dalnicni most na D8.
Tak tam bude normální estakáda. Ta rozlivovému území nebrání.
Honey72 píše: Podobně to bude i s šestnáctkou, po které si zatím krátí cestu dálková doprava kvůli chybějící severní části Pražského okruhu.
Jenže ten je v nedohlednu a mezitím je šance, že se postaví všechny obchvaty obcí na I/16 mezi Mělník a MB a to dokonce 2+1. Na I/16 tak bude mezi I/7 a D10 pouze jeden velký špunt - Mělník.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 20.8.2020 6:54:15
od jozka
Jasne, petikilometrova estakada na silnici pro 8t aut. A ja myslel, ze zeleznej doktor je tu jenom jeden.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 20.8.2020 9:06:38
od Anonym
jozka píše:Jasne, petikilometrova estakada na silnici pro 8t aut. A ja myslel, ze zeleznej doktor je tu jenom jeden.
Zadarmo by to nebylo, ale za ty peníze by to stálo. Občanům Mělníka by se ulevilo a vytvořila by se bezproblémová cesta pro tranzit D6 - D10 mimo Prahu, v které budou problémy vždy. Jako koneckonců u jakéhokoliv velkého města.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 20.8.2020 9:57:00
od Anonym
Anonym píše:
jozka píše:Jasne, petikilometrova estakada na silnici pro 8t aut. A ja myslel, ze zeleznej doktor je tu jenom jeden.
Zadarmo by to nebylo, ale za ty peníze by to stálo. Občanům Mělníka by se ulevilo a vytvořila by se bezproblémová cesta pro tranzit D6 - D10 mimo Prahu, v které budou problémy vždy. Jako koneckonců u jakéhokoliv velkého města.
Navíc to není 5km, ale rozhodně méně.
Pokud by silnice šla tudy, tak jen 2,5 km:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... neoF5mng5o

Pokud tudy, tak necelé 4 km:
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzda ... ZRNQm.01-t

Prostě něco jako estakáda na I/50, jen o trochu delší:
https://en.mapy.cz/zakladni?x=17.464339 ... itch=0.105

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 20.8.2020 13:04:39
od jozka
Kdyz uz navrhujeme pikacoviny, delejme to poradne. Misto estakad, buldozerovani skrz zaplavova pasma a PR udelejme 4,5km tunel :-)

doplnek:

Pokud by nekomu bylo lito, ze to neresi I/9, mam pro nej dobrou zpravu.

S pozdravem "Masiblu zdar"...

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 20.8.2020 15:29:46
od Anonym
jozka píše:Kdyz uz navrhujeme pikacoviny, delejme to poradne. Misto estakad, buldozerovani skrz zaplavova pasma a PR udelejme 4,5km tunel :-)

doplnek:

Pokud by nekomu bylo lito, ze to neresi I/9, mam pro nej dobrou zpravu.

S pozdravem "Masiblu zdar"...
I/9 nemá ani smysl příliš řešit, vede přes Kokořínsko, kde téměř nikdo nebydlí a pokračuje do neperspektivního oblasti, kde ubývají lidé - Česká Lípa, ... Navíc z Lípy je to rychlejší do Prahy po I/38 a D10.
Naproti tomu I/16 vede oblastí odkud se dá dojíždět do Prahy, a která se bude rozvíjet a lidí bude přibývat.
Tunel pod řekami ani nemá smysl komentovat, u něho jsou náklady na výstavbu a údržba úplně někde jinde než u estakády.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 20.8.2020 15:48:18
od jozka
A nevadi, ze 16 nema s cestou do Prahy nic spolecneho? A nevadi, ze na 9 jsou vyssi intenzity nez na 16? Co na to Jan Tleskac? Proc se vlastne venuju temhle nesmyslum, kdyz muzu delat neco uzitecneho?

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 20.8.2020 18:57:08
od Anonym
jozka píše:A nevadi, ze 16 nema s cestou do Prahy nic spolecneho?
Právě to je dobře, protože je to objízdná trasa.
jozka píše:A nevadi, ze na 9 jsou vyssi intenzity nez na 16?
To jsou intenzity z roku 2016. Toto vlákno se jmenuje vize a musí se zohlednit budoucí vývoj.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 21.8.2020 11:28:41
od Honey72
Pokud se bude stavět velký dálniční okruh, tak se most přes Labe či i Vltavu vyřeší .-)

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 14.10.2020 15:34:26
od Aram96
cani píše:
Aram96 píše: Tohle bylo myšleno tak, že když “okolo” Tovačova vedou 4 dálnice, tak že tebou zmíněné I/11 a I/57 mají být také 4-pruh ? :o
Přesně tak.

Podívejte se na intezity dopravy 2016. Tam, kde okolo Opavy navrhuji 4 pruh jsou stejné intenzity jako na již existujících, rozestavěných, plánovaných dálnicích / 4 proudých silnicích 1. tŕ.


Ve středu Moravy je nekoncepční souběh D1 a D46 bez navazujících silnic. Okolo Tovačova se dálnice točí dokola, jako neexistující Pražský okruh.

Šumperk uznávám není reálný, vzhledem k tomu co se za posledních 20 let postavilo už nedává moc smysl, jinak by 11 byla vhodná alternativa k D1.

1/57 Opava - Krnov, 10k vozidel/24h - pouze 2 pruh obchvat Skrochovic v přípravě

1/57 Opava - Hradec n.M. 11k vozidel/24h, neřeší se nic

1/57 Nový Jičín - Kunín-D1 10k vozidel/24h, obchvat Kunína byl před časem dokonce vyškrtnut z plánů výstavby, teď se řeší studie

1/56 Opava - Hlučín- Ostrava, 11k vozidel/24h, výhledová studie

1/11 Opava - Komárov, 15k vozidel/24 h, potřeba obhájit 4 pruh jak uvedeno výše???

----------------------------------

1/57 Vsetín- VM, 12k vozidel, 4 pruh ve výstavbě, v přípravě

1/55 Přerov- Olomouc, 11k vozidel, D55 v přípravě

1/47 Přerov - Lipník, 9k/24h, nově otevřená D1

D1 Vyškov- Kroměříž, 11k/24h

1/48 Nový Jičín- Bělotín, 12k vozidel/24 h, upgrade na dálnici, zahajují letos

1/55 UH- Břeclav, 10k/24h, plánuje se D55

1/49 Zlín - hranice SK má menší intenzity než 1/57 Vsetín- SK. Přesto 1/49 má být D a na 1/57 se neplánuje nic.

Pokud by se podařilo vytvořit D57 v úseku Polská A1 - Slovenská D1, byla by to po spojnici Ostrava - Brno druhá páteřní komunikace Moravy a Slezska s mezinárodním významem. Bohužel se jen postavil shi* a teď se to nějak lepí dohromady. Budiž. Když už se to ale lepí, tak chci, aby se měřilo stejným metrem a lepilo stejně.
Cani, takhle stejně bych mohl orodovat za I/43, že je dálnice v nedohlednu a intenzity jsou tam 17-24 tisíc/24 h. :) Není to k tomuto tématu, nýbrž:
I/56 Opava - Ostrava se na 4-pruh dělají studie. Za mě :ok: Jen by se mohlo pohnout.

I/57 Opava - Krnov vůbec neznám, nechci hodnotit, ale na první pohled je to místní komunikace první třídy, žádná hlavní a tranzitní, čili podle mě 10 000 je na 2-pruh, ne na 3-pruh nebo dokonce 4-pruh.
I/57 Opava - D1 .. dle mě by se měla výhledově určitě postavit v nové trase mimo obce a s MÚK. 2 nebo 3-pruh. Ale to opravdu výhledově, nehoří to. Máme D1 a 4-pruh I/11 do Opavy se snad dodělá. :jidlo:
I/57 D1- NJ .. osobně bych řekl, že by se obchvat Kunína měl začít připravovat co nejdřív. Ale bude to spíše kvůli místní dopravě, žádné dálkové. Intenzity jsou dost velké, ale ono s tím dost zahýbe Palačovská spojka a přesune se něco podle mě na D1, takže možná není nutné kvaltovat.
I/57 NJ - Valmez .. D48+I/35 4-pruhy. :ok:
I/57 Valmez - Vsetín .. chystá se 4-pruh nebo alespoň poloviční profily :ok: Ale jak jsou s tím daleko :? ;)
I/57 Vsetín - D49 .. opravdu daleká budoucnost .. ale určitě něco v nové stopě a s odpovídajícími parametry. Za mě 3-pruh směrově nedělený s MÚK.

Myslím, že I/57 by měla obecně plnit funkci severojižního propojení SK a všeho co je po cestě na sever a na Opavu. Této dopravě bude D49 naprosto k ničemu.
---------
Úseky D1 snad není možné hodnotit, dokud se nedodělá 0136 nemyslíš ? Ale jinak bych řekl, že na střední Moravě jsou ty dálnice naplánovány víceméně správně, jen se možná D1 nemusela tak kroutit a nadbytečný je možná úsek D35 mezi Holicemi a Lipníkem. Myslím, že tahle relace mohla vést také po D55 a napojit se na D1 u Přerova, samozřejmě s určitými změnami tras/křížení. To je asi jediná zbytečná duplicita, která mě napadá.
PS: ono, kdyby se D1 tak nekroutila, byla by zase atraktivnější pro celostátní spojení než severní trasa D35, takže možná buďme rádi :lol:

D46 nepovažuji za dálnici ale jako SMV pro silnou meziměstskou a příměstskou dopravu na trase Brno-Vyškov-Prostějov-Olomouc a pro dojíždění z vesnic do těch měst. Ta se prostě obhájí naprosto s přehledem sama.

I/11 je pro místní dopravu. Vše co je dál než Šumperk-Opava už dnes jede po dálnicích. Nevím, jak její trasou vést dálnici .. leda tak s mnohakilometrovými tunely. 8-)

UH-Břeclav bude mít po zprovoznění D55 intenzity úplně jiné, protože se sem přesune jiná dálniční doprava z D1. A tam, kde je dnes pod 10 tisíc se naopak plánuje jen poloviční profil. ;)

I/49/D49 bude ráda za 3-pruh a je to naprostá tragikomedie pro mě .. buď ta dálnice má smysl a přebere mezistátní tranzity z I/50 a I/35 a pak to má být dálnice. Nebo je nepřebere a nemá se plánovat vůbec a mají se začít dělat úpravy na těch 2 silnicích. :crazy: Jenže ony obě vedou CHKO, takže možná není jiné řešení než D49. Každopádně D49 je pro mě jeden velký otazník.

Poznámku výše o obhajobě I/11 Opava-Ostrava jsem také moc nepobral .. ta se snad obhájí sama i bez dopravy Hranice-Opava, ne ? :shock: Každopádně pořád nechápu, kde by měl být na I/11 a I/57 v okolí Opavy 4-pruh :lol:

Jediné, co by stálo za opravdu pořádné urychlení z těchto staveb je za mě I/57 okolo Vsetína a Valmezu. Na ten region se poslední dekády neskutečně kašlalo vzhledem k intenzitám, byť nějaké salámy vznikly a vznikat budou, ale na ucelený tah to zatím nevypadá, hřebíčkem je i poloviční profil obchvatu Valmezu uprostřed dvou 4-pruhů :crazy: ..

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 14.10.2020 18:00:33
od Honzl
Domnívám se, že ze všech neexistujících a neplánovaných dálnic (zatím), je nejdůležitější D19 nebo kombinace D19/D20, neboť to urychlí průjezd západ-východ a ulehčí pražskému okruhu a taky pomůže rozvoji středních Čech. A intenzity? To můžeme zatím jen hádat, neboť těch faktorů přesouvajících dopravní proudy je hodně. Skutečnost, že se objevila a zas zapadla ta studie regionálního okruhu s jižní větví v uvedené trase není jen tak náhodou... Kdyby se zde zavedla D19, určitě by to plánovačům taky pomohlo v prosazovací argumentaci...

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 14.10.2020 19:03:15
od Tomas 1975
I /19 byla jako kapacitní komunikace (Dálková silnice Plzeň - Moravská Ostrava) připravována v úseku Plzeň - Humpolec v parametrech 11 - 17,5 m v koruně...
Pokud by byla postavena hodně by dnes vyřešila....
Pouze jako ,,historická vložka"....
Minimálně by na tom šlo 2/1 jako u Benešova...

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 14.10.2020 23:00:17
od kot
Pánové, nechci vám kazit večer, ale kdy se podle vás dostaví plánovaná dálniční síť ? To další jsou vlhké sny...

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 15.10.2020 6:54:18
od Standa
kot: Těžko říci, ještě před 10 lety mi termín 2030 připadal zbytečně pesimistický, teď už je v podstatě nerealizovatelný, takže to vidím tak 2040.

cani: Kdysi jsem někde četl, že D má obecně smysl při intenzitách 20k, ale asi by se to nemělo brát jako fixní hodnota (hrají tam roli i jiné faktory - lokální situace, bodová závada, bezpečnost provozu).

Jinak jako nejdůležitější D mimo plánovanou síť vidím taky "nábližku" D19 (Plzeň - Humpolec, mimochodem zhruba v tomto směru měla jít i Baťova strategická dálnice z roku 1938). Teď mě ještě napadla jako alternativa I/11 nadnárodní spojka Jaroměř - Náchod - Klodsko - něco - Opava, ale to nechtějí Poláci (resp. nechtějí úsek Náchod - Klodsko, dál nevím).

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 15.10.2020 8:41:05
od Aram96
Dokončena 2030 určitě nebude, nicméně věřím, že D35, D11, D6, D7 a velká část D55 a D3 budou a možná i nějaké kousky D49, D43 či D0 :mrgreen: Bohužel je naprd, že v letech, kdy byla hromada peněz, se stavělo nejméně a teď, když bude více připravených staveb (stav někdy od roku 2022-2025) tak budou téměř jistě chybět finance, pokud se nerozjede ve větším PPP. :(

Každopádně pokud je nějaká další dálnice potřeba (jakože D19 nebo alespoň S19 určitě je), tak je nesmysl čekat na dokončení současné sítě, ale naopak začít přípravu co nejdřív. Pokud se teď přijde s oficiálním záměrem a vyhledávacími studiemi, tak dříve jak 2025 nebude nová dálnice v ZURkách, takže nevím, na co se pořád čeká .. Např. modernizace I/38 ať už na 3-pruh nebo jen 2-pruh v nové stopě má v tomto třeba hodně navrch - koridor vede mimo obce, to je hodně ušetřených let, pokud by se s tím mělo začít.

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 15.10.2020 10:02:29
od votas007
Už jsou nějaká data ohledně sčítání dopravy 2020? Např na úseku Humpolec Pelhřimov a Pelhřimov Tábor?

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 15.10.2020 11:03:31
od Honey72
Mě se líbí polský model. Když porovnáte plán výstavby tamních dálnic z 90. let a současný, zjistíte už na první pohled, o kolik stovek kilometrů byl plán výstavby rozšířen. Prostě, téměř každý rok tam do plánu přibude další plánovaná komunikace.

U nás od 90. let stavíme zkostnatěle stále podle stejného plánku. Zřejmě se bojíme tam zakreslit cokoli dalšího, když i D43 chceme stavět až ve třicátých letech. No nakonec bude možná dostavěna přesně po sto letech co se začala stavět. Hrozná představa. Jak u katedrál :-)

Re: Vize naší dálniční sítě

Napsal: 15.10.2020 13:22:15
od Aram96
Tak zase nutno říct, že až na nějakou tu D19 a třeba D/S38 (od hranic s Rakouskem, přes D1 k D11 a s odbočkou na Pardubice (pobírající tudíž i dopravu ČB-Pardubice-HK z I/34 a I/37) a dál k D10) v naší síti asi nic nechybí. Kór když k tomu přičtu plánované 4-pruhové jedničky, tak bych řekl, že moc doplnit nepotřebuje ani po 30 letech. :) Spíš se ale nedoplňuje kvůli tomu, že realizace té stávající sítě dosti pokulhává :lol:
Vzhledem k tvaru naší země a rozpoložení velkých měst a obecně roztroušenosti obyvatelstva na hromady malých vesniček a menších měst se totiž každý rok přidávají spíše stavby na silnicích druhých tříd, které často pomohou i více než stavby na některých jedničkách. Každopádně protože máme 10 milionů a ne 40 milionů, tak budou do budoucna přibývat spíše nové úseky nebo přeložky na silnicích první třídy (2-pruhy a 3-pruhy), na dálnice prostě nebudou intenzity. Namátkou 9, 16, 20, 26, 27, 38 - 4-pruh obhájí možná tak na peážních úsecích, 50, 57 atd.
Jediné co mě teď ještě napadlo, že v plánech asi dost chybí, je dodělání souvislého 4-pruhu na I/13 v celé délce mezi KV a D8 a pak asi i D8 a Libercem :(
Chybí prostě tangenciální tahy v Čechách, protože všechno vede do Prahy. Na Moravě toho zas tak moc nechybí, tam jde opravdu spíš o obchvaty obcí a modernizaci stávajících silnic první třídy, potřebu nových dálnic tam nikde nevidím.