cani píše:Aram96 píše:
Tohle bylo myšleno tak, že když “okolo” Tovačova vedou 4 dálnice, tak že tebou zmíněné I/11 a I/57 mají být také 4-pruh ?
Přesně tak.
Podívejte se na intezity dopravy 2016. Tam, kde okolo Opavy navrhuji 4 pruh jsou stejné intenzity jako na již existujících, rozestavěných, plánovaných dálnicích / 4 proudých silnicích 1. tŕ.
Ve středu Moravy je nekoncepční souběh D1 a D46 bez navazujících silnic. Okolo Tovačova se dálnice točí dokola, jako neexistující Pražský okruh.
Šumperk uznávám není reálný, vzhledem k tomu co se za posledních 20 let postavilo už nedává moc smysl, jinak by 11 byla vhodná alternativa k D1.
1/57 Opava - Krnov, 10k vozidel/24h - pouze 2 pruh obchvat Skrochovic v přípravě
1/57 Opava - Hradec n.M. 11k vozidel/24h, neřeší se nic
1/57 Nový Jičín - Kunín-D1 10k vozidel/24h, obchvat Kunína byl před časem dokonce vyškrtnut z plánů výstavby, teď se řeší studie
1/56 Opava - Hlučín- Ostrava, 11k vozidel/24h, výhledová studie
1/11 Opava - Komárov, 15k vozidel/24 h, potřeba obhájit 4 pruh jak uvedeno výše???
----------------------------------
1/57 Vsetín- VM, 12k vozidel, 4 pruh ve výstavbě, v přípravě
1/55 Přerov- Olomouc, 11k vozidel, D55 v přípravě
1/47 Přerov - Lipník, 9k/24h, nově otevřená D1
D1 Vyškov- Kroměříž, 11k/24h
1/48 Nový Jičín- Bělotín, 12k vozidel/24 h, upgrade na dálnici, zahajují letos
1/55 UH- Břeclav, 10k/24h, plánuje se D55
1/49 Zlín - hranice SK má menší intenzity než 1/57 Vsetín- SK. Přesto 1/49 má být D a na 1/57 se neplánuje nic.
Pokud by se podařilo vytvořit D57 v úseku Polská A1 - Slovenská D1, byla by to po spojnici Ostrava - Brno druhá páteřní komunikace Moravy a Slezska s mezinárodním významem. Bohužel se jen postavil shi* a teď se to nějak lepí dohromady. Budiž. Když už se to ale lepí, tak chci, aby se měřilo stejným metrem a lepilo stejně.
Cani, takhle stejně bych mohl orodovat za I/43, že je dálnice v nedohlednu a intenzity jsou tam 17-24 tisíc/24 h.
Není to k tomuto tématu, nýbrž:
I/56 Opava - Ostrava se na 4-pruh dělají studie. Za mě
Jen by se mohlo pohnout.
I/57 Opava - Krnov vůbec neznám, nechci hodnotit, ale na první pohled je to místní komunikace první třídy, žádná hlavní a tranzitní, čili podle mě 10 000 je na 2-pruh, ne na 3-pruh nebo dokonce 4-pruh.
I/57 Opava - D1 .. dle mě by se měla výhledově určitě postavit v nové trase mimo obce a s MÚK. 2 nebo 3-pruh. Ale to opravdu výhledově, nehoří to. Máme D1 a 4-pruh I/11 do Opavy se snad dodělá.
I/57 D1- NJ .. osobně bych řekl, že by se obchvat Kunína měl začít připravovat co nejdřív. Ale bude to spíše kvůli místní dopravě, žádné dálkové. Intenzity jsou dost velké, ale ono s tím dost zahýbe Palačovská spojka a přesune se něco podle mě na D1, takže možná není nutné kvaltovat.
I/57 NJ - Valmez .. D48+I/35 4-pruhy.
I/57 Valmez - Vsetín .. chystá se 4-pruh nebo alespoň poloviční profily
Ale jak jsou s tím daleko
I/57 Vsetín - D49 .. opravdu daleká budoucnost .. ale určitě něco v nové stopě a s odpovídajícími parametry. Za mě 3-pruh směrově nedělený s MÚK.
Myslím, že I/57 by měla obecně plnit funkci severojižního propojení SK a všeho co je po cestě na sever a na Opavu. Této dopravě bude D49 naprosto k ničemu.
---------
Úseky D1 snad není možné hodnotit, dokud se nedodělá 0136 nemyslíš ? Ale jinak bych řekl, že na střední Moravě jsou ty dálnice naplánovány víceméně správně, jen se možná D1 nemusela tak kroutit a nadbytečný je možná úsek D35 mezi Holicemi a Lipníkem. Myslím, že tahle relace mohla vést také po D55 a napojit se na D1 u Přerova, samozřejmě s určitými změnami tras/křížení. To je asi jediná zbytečná duplicita, která mě napadá.
PS: ono, kdyby se D1 tak nekroutila, byla by zase atraktivnější pro celostátní spojení než severní trasa D35, takže možná buďme rádi
D46 nepovažuji za dálnici ale jako SMV pro silnou meziměstskou a příměstskou dopravu na trase Brno-Vyškov-Prostějov-Olomouc a pro dojíždění z vesnic do těch měst. Ta se prostě obhájí naprosto s přehledem sama.
I/11 je pro místní dopravu. Vše co je dál než Šumperk-Opava už dnes jede po dálnicích. Nevím, jak její trasou vést dálnici .. leda tak s mnohakilometrovými tunely.
UH-Břeclav bude mít po zprovoznění D55 intenzity úplně jiné, protože se sem přesune jiná dálniční doprava z D1. A tam, kde je dnes pod 10 tisíc se naopak plánuje jen poloviční profil.
I/49/D49 bude ráda za 3-pruh a je to naprostá tragikomedie pro mě .. buď ta dálnice má smysl a přebere mezistátní tranzity z I/50 a I/35 a pak to má být dálnice. Nebo je nepřebere a nemá se plánovat vůbec a mají se začít dělat úpravy na těch 2 silnicích.
Jenže ony obě vedou CHKO, takže možná není jiné řešení než D49. Každopádně D49 je pro mě jeden velký otazník.
Poznámku výše o obhajobě I/11 Opava-Ostrava jsem také moc nepobral .. ta se snad obhájí sama i bez dopravy Hranice-Opava, ne ?
Každopádně pořád nechápu, kde by měl být na I/11 a I/57 v okolí Opavy 4-pruh
Jediné, co by stálo za opravdu pořádné urychlení z těchto staveb je za mě I/57 okolo Vsetína a Valmezu. Na ten region se poslední dekády neskutečně kašlalo vzhledem k intenzitám, byť nějaké salámy vznikly a vznikat budou, ale na ucelený tah to zatím nevypadá, hřebíčkem je i poloviční profil obchvatu Valmezu uprostřed dvou 4-pruhů
..