Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
zatim to tempo je skutecne zavratne 5 let se stavi usek 5km. Pro priklad A96 Muenchen-Lindau usek 6km hotov za 2 roky i se 2 tunely
Naposledy upravil(a) martini dne 8.1.2010 15:33:22, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přesunuto z tématu přeznačení I/20 na R4. Tachau začal s rychlostí výstavby přeložky I/4 v okolí Strážného
Důvod: Přesunuto z tématu přeznačení I/20 na R4. Tachau začal s rychlostí výstavby přeložky I/4 v okolí Strážného
Re: I/20 po Písek jako R4?
Tak, vidím, že Tachau zanechal na fóru pár normálních příspěvků a už se zase rozjíždí.
R4 Mirotice-Třebkov se začala stavět I/2008. Dokončena by měla být letos, cca o rok dříve než podle plánu. Pět let?
A96 - předpokládám, že máte na mysli loni otevřený poslední úsek Wangen-Nord - Leutkirch-Süd (už jsme ho tady na fóru "dlouho" neřešili). Takže:
1. Začátek 21.10.2005, otevření 23.11.2009. Dva roky?
2. Ty dva tunely jsou ve skutečnosti ekodukty á 50m.
Tolik zprávy rádia Jerevan.
R4 Mirotice-Třebkov se začala stavět I/2008. Dokončena by měla být letos, cca o rok dříve než podle plánu. Pět let?
A96 - předpokládám, že máte na mysli loni otevřený poslední úsek Wangen-Nord - Leutkirch-Süd (už jsme ho tady na fóru "dlouho" neřešili). Takže:
1. Začátek 21.10.2005, otevření 23.11.2009. Dva roky?
2. Ty dva tunely jsou ve skutečnosti ekodukty á 50m.
Tolik zprávy rádia Jerevan.
Království a půl princezny za 511.
Re: I/20 po Písek jako R4?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: I/20 po Písek jako R4?
Po té korekci od Bobka už to nezní tak grandiózně. Škoda.
To Bobek-- mas recht , ty 2 roky trvala A5 Wien-Mistelbach
ale A96 se jeste v roce 2005-2006 nestavela. takze ta stavba 2 roky musela stat a nestavelo se. Ovsem posledni 2 roky to frcelo jako cert... Tak sorry - nobody's perfect
Re: I/20 po Písek jako R4?
Když vezmu v potaz, že se stavěla od začátku 70. let, tak je to fakt úžasný tempo... Sorry about that
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
Petr Pokorný píše:Souhlas, nemá cenu se v tom šťourat ... HOWGH.MPMP píše:... HOWGH
To já si právě myslím, že má cenu se v tom šťourat, protože termíny výstavby mi v mnoha případech připadají příliš dlouhé (nejen u této stavby) a je to celkem zajímavé téma. Podobně odstrašujícím příkladem je třeba Jinočanská spojka resp. její dostavba, která má termín dokončení 06/2013 !!! přitom se jedná pouze o cca 1400 m čtyřproudové silnice v relativně málo náročném terénu s minimem zemních prací. Je to možná na samostatnou diskuzi, proč se u nás staví v mnoha případech tak laxně a pomalu. Namísto toho aby se napřímily síly na dokončení toho co je rozestavěno, tak se to tak šolíchá, jakoby si tu stavbu někdo "šetřil". Teď nemluvím o případech, kdy jsou nevyřešené pozemky, to je samostatné téma, ale o případech kdy stavbě nic nebrání a přesto to trvá věčnost. Samozřejmě jde asi v mnoha případech o peníze, pak je to otázka pro investory, proč radši nestaví např. 5 staveb pořádně a rychle s minimalizací obtěžování okolí a dalších negativ než 10 staveb stavět "tak napůl" a šolíchat to 2-3x tak dlouho než je nutné.
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
2Dr.Fe1: Ale to je přece jasné, proč!
Ze strany dodavatele: když mám 10 staveb, tak mám na x let co dělat a ještě mohu soutěžit o jedenáctou. Když budu mít lidi na třech, tak je ta nejistota mnohem větší.
Ze strany zadavatele: je mnohem jednodušší mít pár staveb na 5 let a když se mi podaří vyřešit nějaké to další stavební povolení, tak se dotyčná stavba utlumí (rozpočet nedostane peníze) a rozjede se ta nová.
Bylo by sice lepší stavět jen 3 a rychle, ale kdo by si chtěl pohněvat kamarády u stavebních firem, že?
Ze strany dodavatele: když mám 10 staveb, tak mám na x let co dělat a ještě mohu soutěžit o jedenáctou. Když budu mít lidi na třech, tak je ta nejistota mnohem větší.
Ze strany zadavatele: je mnohem jednodušší mít pár staveb na 5 let a když se mi podaří vyřešit nějaké to další stavební povolení, tak se dotyčná stavba utlumí (rozpočet nedostane peníze) a rozjede se ta nová.
Bylo by sice lepší stavět jen 3 a rychle, ale kdo by si chtěl pohněvat kamarády u stavebních firem, že?
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
Jj, ta Jinočanská spojka je evidentně určená k tomu, aby se využily peníze a stavební kapacity, když nějaké budou chvilkově přebývat na Blance.MPMP píše:2Dr.Fe1: Ale to je přece jasné, proč!
Ze strany dodavatele: když mám 10 staveb, tak mám na x let co dělat a ještě mohu soutěžit o jedenáctou. Když budu mít lidi na třech, tak je ta nejistota mnohem větší.
Ze strany zadavatele: je mnohem jednodušší mít pár staveb na 5 let a když se mi podaří vyřešit nějaké to další stavební povolení, tak se dotyčná stavba utlumí (rozpočet nedostane peníze) a rozjede se ta nová.
Bylo by sice lepší stavět jen 3 a rychle, ale kdo by si chtěl pohněvat kamarády u stavebních firem, že?
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
Líp bych to nenapsal..MPMP píše:Ale to je přece jasné, proč!
Ze strany dodavatele: když mám 10 staveb, tak mám na x let co dělat a ještě mohu soutěžit o jedenáctou. Když budu mít lidi na třech, tak je ta nejistota mnohem větší.
Ze strany zadavatele: je mnohem jednodušší mít pár staveb na 5 let a když se mi podaří vyřešit nějaké to další stavební povolení, tak se dotyčná stavba utlumí (rozpočet nedostane peníze) a rozjede se ta nová.
Bylo by sice lepší stavět jen 3 a rychle, ale kdo by si chtěl pohněvat kamarády u stavebních firem, že?
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
MPMP, mapman: Akorát mě štve, že na tyhle vztahy ke spokojenosti dodavatelů i odběratelů doplácí uživatel (běžný občan). Já třeba občas používám relaci Veselská-centrum a teď to nepůjde řádně dlouho. Považuji tohle trochu za přežitek dob dávno minulých, že občan je až na posledním místě. I když se mnohé v tomto směru za posledních 20 let zlepšilo, tak pořád je co dohánět.
Re: MUK R8-Veselská-Kbelská (u Tesco Letňany)
Ještě bych doplnil, že kromě toku stavebních kapacit je důležité i cashflow státu a těch stavebních firem, kolem kterého se to celé točí. Je vhodnější to diverzifikovat ve více staveb, to už napsali ostatní a je to výhodné jak pro stavaře, tak pro stát! Pokud je potřeba, ukázalo se, že na klíčových místech se umí zatlačit a třeba právě proto se MÚK D1xR1 postavila velmi rychle, protože to "hořelo". Tady ani v Jinočanech to prostě není aktuální celorepublikový problém, protože hlavní směry budou průjezdné po celou dobu stavby. Letňany budou muset najít cestu jinudy!Dr.Fe1 píše:MPMP, mapman: ...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
Mějme na mysli, že rychlost je jen jedno ze tří zásadních kritérií: rychlost, cena, kvalita.
Zajímavý závěr výzkumu betonových vozovek Doc. Vít Šmilauera, Ph.D., DSc.,Petr Havláska, Ph.D., Pavel Reitermana, Ph.D. z ČVUT : "Zvýšená rychlost výstavby a penalizace za nedodržení termínů podněcují nevhodnou, avšak z hlediska úspory času vynucenou pokládku betonu i během horkých letních dnů, kdy se zrychluje hydratace cementu (nárůst o 10°C odpovídá zrychlení o ~70% )."
Možná, že před rokem 1990 se pokládka dělala v podzimních měsících (před výročím VŘSR), a proto povrchy vydržely déle.
Zajímavý závěr výzkumu betonových vozovek Doc. Vít Šmilauera, Ph.D., DSc.,Petr Havláska, Ph.D., Pavel Reitermana, Ph.D. z ČVUT : "Zvýšená rychlost výstavby a penalizace za nedodržení termínů podněcují nevhodnou, avšak z hlediska úspory času vynucenou pokládku betonu i během horkých letních dnů, kdy se zrychluje hydratace cementu (nárůst o 10°C odpovídá zrychlení o ~70% )."
Možná, že před rokem 1990 se pokládka dělala v podzimních měsících (před výročím VŘSR), a proto povrchy vydržely déle.
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
Rozhodně ne vždy. Úsek Humpolec - Jihlava byl obětí "plnění plánu" a tak se opravoval asi 2 roky po uvedení do provozu. Dokonce i v tehdejších motoristických časopisech byla kritika povolena....theodor less píše:Možná, že před rokem 1990 se pokládka dělala v podzimních měsících (před výročím VŘSR), a proto povrchy vydržely déle.
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
To si pleteš s úsekem Hořice - Humpolec. Jinak finišerem prováděli seřezání zemní pláně, pokládku štěrkopísku, pokládku horní vrstvy CS a pokládku CB krytu. Finišer byl nasazen neustále. Taky se to podepsalo na jeho opotřebení. SSŽ svůj vyřadily v roce 1977. DSO v roce 1976 zakoupily další, jeden dělal jen CB kryt a druhý zbytek.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
Je to možné, už je to fakt dávno...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 60#p2109601975 píše: A treba D3 pred Budejovicemi se taky stihla po vyreseni Zevlovy zatacky vcas. Pokud myslite, ze to bylo modlenim, prosim. Ja bych spise rekl, ze zhotoviteli pridali.
Možná "přidali", možná nepřidali. Pokud "přidali", nikdo se s tím nechlubí, nejspíš proto, že spáchali trestný čin. Když teď mluvil Mátl o finančních bonusech firmám, které dostaví včas, mluvil taky o zamýšlených trestných činech?
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
Dnes od 18:00 proběhne online přednáška "Kdo doopravdy blokuje stavbu dálnic?". Připojte se na tomto odkazu https://greenpeace.zoom.us/j/96886716864
Po prezentaci bude prostor k otázkám
Po prezentaci bude prostor k otázkám
Golf 4 1.6i
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
Už jsem dneska
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
Slováci letos otevřou více kilometrů dálnic než Češi
https://zdopravy.cz/slovaci-letos-otevr ... esi-70672/
https://zdopravy.cz/slovaci-letos-otevr ... esi-70672/
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-log ... em-1384937
Rozšířování sítě silnic dálničního typu v zemích V4 (v kilometrech)
-------------2001----------2021-------------roční průměr
Polsko--------630----------4368-------------187
Maďarsko----571-----------1740--------------58
Česko--------518----------1306---------------39
Slovensko----291-----------780---------------24
Rozšířování sítě silnic dálničního typu v zemích V4 (v kilometrech)
-------------2001----------2021-------------roční průměr
Polsko--------630----------4368-------------187
Maďarsko----571-----------1740--------------58
Česko--------518----------1306---------------39
Slovensko----291-----------780---------------24
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
Zajímavá čísla (jejich správnost jsem neověřoval), ale bohužel se porovnává neporovnatelné. Zkusil jsem udělat 2 "normalizace" hodnot z posledního sloupce - první podle počtu obyvatel, druhou podle rozlohy a vyšlo z toho toto:
V tomto přepočtu vítězí Maďaři a Česko je "na chvostu", ale rozdíly už zdaleka nejsou tak "strašidelné" jako v absolutních číslech.
Pokud budeme počítat dle počtu obyvatel, vyjde nám skoro stejné číslo, jako Polákům, které tady mnoho diskutujících obdivuje.
Pozn.: pokud jsou původní hodnoty nepřesné, tak samozřejmě jinak vyjdou i tyto "normalizace".
Kód: Vybrat vše
Průměrný roční přírůstek km dálnic na
-----------10mio obyvatel----100000km2 rozlohy
Polsko--------49,275------------59,800
Maďarsko------59,487------------62,345
Česko---------43,964------------48,944
Slovensko-----36,448------------49,447
Pokud budeme počítat dle počtu obyvatel, vyjde nám skoro stejné číslo, jako Polákům, které tady mnoho diskutujících obdivuje.
Pozn.: pokud jsou původní hodnoty nepřesné, tak samozřejmě jinak vyjdou i tyto "normalizace".
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
Tak zdroj v článku wikipedia. V ČR těch 1306 podle řsd odpovídá, akorát tam bude započítáno přeřazení I na dálnice 2016. Ročního průměru jsme totiž za dobu 20 let dosáhli přesně 3x včetně roku 2016. Oba dostáváte přes psrty, za naletění, MPMP dvojté, protože se toho sám bál, ale místo ověření se nebál věnovat čas přepočtům ze špatných čísel .
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
Děkuji krtkovi a možná i kolegovi MPMP, pokud to přepočítá.
Re: Rychlost výstavby dálnic u nás a v zahraničí
Kolik je tedy pro ČR ten "správný" průměr? Jistě to tu někdo ví, aniž bych musel hledat, nevím totiž kde. Ano, moje neznalost, ale pokud to sem někdo dá, rád to číslo znovu vydělím - to už nestojí skoro nic.