(elektronické) dálniční známky

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
Odpovědět
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Diaľničiar »

Zpoplatnění se rušit nebude. Z výjimek se těšte. Nerozumim, proč hledat neustálé "proč zas něco" nebo "pojďme nesouhlasit". :D Ostatně když to tady tak pročítám, tak ani není stejný náhled na to jak to řešit, pouhá shoda v tom, že cokoliv se nyní provádí je nelogické a nesystémové. Což možná i je ...
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
MickeyMouse
Příspěvky: 847
Registrován: 13.8.2014 22:52:52

Re: Dálniční známky

Příspěvek od MickeyMouse »

http://ekonomika.idnes.cz/dalnice-cesko ... nomika_ale
Četl jsem to na iDnes dost nevěřícně... Přišlo mi, že se ANO chvíli před volbami pěkně střílí do nohy.
Ale vítr vane ze SFDI. Nebo Bureš přijde před volbami se zázračným řešením rozpočtu SFDI bez zdražování známek.
Budu rád, až z toho něco smažu:
0136
0301-0305/I a 3011-3012/II
0511
D35 Ostrov-Mohelnice
5501-5502
D49
Kuba35
Příspěvky: 75
Registrován: 25.12.2015 23:58:06
Bydliště: Turnov

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Kuba35 »

Já jsem pro zdražení zpoplatnění dálniční sítě za předpokladu, že bude systém nastaven tak abych nemusel platit za každé auto zvlášť, ale měl něco přenosného. Když si jinak porovnám cenu naší roční známky s tím co zaplatí moje sestra při cestě z Barcelony do Liberce a zpět na všech poplatcích, tak je zdražení na místě, když ovšem peníze půjdou zpátky do dálnic.
MPMP
Příspěvky: 3298
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Dálniční známky

Příspěvek od MPMP »

Kuba35: nepůjdou. S tím se smiř. :(
Kuba
Příspěvky: 1404
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Kuba »

Přátelé, a již zde máme další direktivní návrh nedemokratické instituce s názvem Evropská komise:

http://auto.idnes.cz/mytne-evropa-myto- ... tomoto_fdv
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Lenny »

Stále mě těší, že jsem v roce 2004 hlasoval jako jeden z mála proti, když vidím, co všechno je mi vnucováno.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Diaľničiar »

To, co je v novinkách.cz je velmi zavádějící článek. :idea: A ani v něm vlastně nic není.

Toll, tedy zpoplatnění totiž zůstane v rukou členských zemí. Nic EK nenařizuje a nepřikazuje; z toho jak je to tam naformulováno, aby z toho vyplynulo.

To, co bylo předloženo je soubor iniciativ a týkají se vícero oblastí. Bezpečnost provozu, administrativní sjednocení placení mýta za dálnice při přejezdu vícero státy, aby uživatel nemusel studovat všechny podmínky a pravidla. Je to obdoba roamingu, který je všude jiný a tak je nejlepší když je společný prostor, aby jednou nebyl nebo byl nějak stejný. Snížení emisí, sjednocení odpočinku a pravidel pro řidiče z povolání, protože dnes si AETR vykládá každý stát jinak, každá policie k tomu přistupuje jinak. Některé články si jinak vykládá německá, francouzská a italská.

EK nenavrhuje zavedení mýta.

EK navrhuje elektronizaci výběru. A to jak při mýtném, které se platí v budce tak při známkách, které se musejí lepit, tam směrují návrhy k systému přes mobilní aplikaci, při tom prvním přes nějakou krabičku. To je první cíl a tedy snížení administrace ze strany uživatele dálnic. Já jsem si na tom nic co by někoho omezilo nevšiml. Jistě, státní úředníky čeká práce. Je to zásada EK při které mají mít uživatelé žijící na území EU stejné zaobcházení při placení za zpoplatněné komunikace. EK požaduje zavést inter-operativní systém zpoplatnění z hlediska zaznamenání platby. Nic víc.

Pak je tady ta zásada směrující ke snížování emisí. Má se odvíjet od technických parametrů vozidel a z tohto hlediska se má % odvinout cena za mýto. Nulové emise = 75% sleva, nulové z hlediska nejlepších možných vlastností. Dále, výnosy z tohoto parametru mají směrovat výlučně zpátky do infrastruktury. Nemají si tím státy řešit nic další. V tomto odstavci se řeší snížení hluku, hustoty dopravy a snížení znečištění ovzduší. Pro nákladní dopravu to má být platné od roku 2023, pro ostatní od roku 2027.

Ohledně řidičů z povolání se nenašla prozatím shoda. Jaké směrnice se je mají týkat když projíždí jinými zeměmi, to se řeší a řeší se to dlouho. Z hlediska platu je tady návrh, aby když řidič stráví více jak 3 dny z měsíce v některé zemi, aby byl tento čas placen jako kdyby v té zemi žil. Co se přestávek týče je návrh, aby řidič udělal přestávku po každých 6 dnech práce v rozsahu min. 45h. Navíc tento oddych má řidič provést mimo kabínu a má mu to zaplatit zaměstnavatel. Má to řešit opravdu drsné a těžké DN kamionů, kterých neustále přibývá a plynou jak ze změny klimatu tak z hustoty nákladní dopravy a požadavků na řidiče kladených. Mnoho policistů v rámci EU neuznává odpočinek v kabině jako odpočinek; neplést s přestávkou.

To co je předloženo jsou iniciativy a v nich rozepsané zásady.

Na víc momentálně nemám čas.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Kuba
Příspěvky: 1404
Registrován: 13.5.2009 17:41:16

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Kuba »

Diaľničiar: S tvou interpretací určitě nemůžu souhlasit. Přečetl jsem si podobný článek na Der Standard, což jsou seriózní rakouské noviny a píšou tam to samé:

V podstatě konec časového zpoplatnění a možnost zpoplatnění pouze podle km. Dále bude zpoplatnění v závislosti na emisích.

S obojím mám problém, zejména se současnými zelenými experimenty EU. Jejich zdůvodnění klimatických změn nesdílím a už vůbec nesouhlasím se současnou hysterií proti dieselovým motorům a boji proti emisím CO2. Pak je úsměvné označení v článku "vozidlo bez vypouštění škodlivin" (ohne Schadstoffaustoß). Nevím proč by EK měla všem státům vnucovat zrovna režim, který mají zaveden v Německu.

http://derstandard.at/2000058537545/EU- ... ngige-Maut

OT: Lenny - hlasoval jsem pro, ale jako vždy jsem v té době neměl dost informací, kam se EU po těch letech posune. Dnes bych hlasoval jednoznačně proti.
Anonym
Příspěvky: 818
Registrován: 24.6.2009 13:34:01

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Anonym »

V článku je napsáno od roku 2024. V roce 2024 se předpokládá velký podíl elektromobilů, na elektřinu by se těžko zavedla spotřební daň a výpadek v rozpočtu je potřeba odněkud vzít. Nyní jde z každého litru zhruba půlka státu. Tak se zavede mýtné pro všechny. Pokud jedete na dovolenou do Chorvatska autem, tak také platíte za kilometr 2 Kč. Navíc mohou zpoplatnit všechny silnice ne jen dálnice.
EU po odchodu Velké Británie bude mít ještě méně peněz a výdaje porostou, migranti pracovat nebudou + úřednický aparát se bude zvětšovat.
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Diaľničiar »

Souhlasit nemusíte a strašit se klidně můžete. V tom já nikomu nezabráním.
Já to co jsem napsal, to je fakt.
Vy si přidáváte další to je vaše věc.

Ale s EK plně souhlasím. To jen abych třeba řekl jak jiný je proti já jsem třeba i za. A kdo v tom spolku zvaný EU zůstane a kdo bude vazalem RF je jeho věc. 8-)
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Nosorožec
Příspěvky: 296
Registrován: 23.3.2009 10:13:51

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Nosorožec »

návrh EU: za mě jednoznačně :ok: :ok: , dokonce říkám "konečně" :jidlo: . časové zpoplatnění jsem vždy považoval za nelogické, nespravedlivé a neefektivní, zohlednění emisí jednoznačně podporuji, škodlivost dieselů potvrdila i WHO, kompatibilita mýtných systémů - konečně! Nechápu, že už to EU nenařídila dříve: ty čelní skla kamionů zaskládané různými OBU, že není skoro vidět ven :crazy:
MPMP
Příspěvky: 3298
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Dálniční známky

Příspěvek od MPMP »

Nosorožec píše:... kompatibilita mýtných systémů - konečně!
Skutečně chceš v celé Evropě s českým platem platit "jednotné evropské" (tedy francouzské) sazby mýta? To asi ne, že?
Japao Joe
Příspěvky: 1048
Registrován: 13.9.2016 22:00:35

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Japao Joe »

Ale tady nejde o stejné mýtné co se výše týká, ale o stejný systém výběru.
MPMP
Příspěvky: 3298
Registrován: 16.3.2009 14:27:36

Re: Dálniční známky

Příspěvek od MPMP »

Japao Joe píše:Ale tady nejde o stejné mýtné co se výše týká, ale o stejný systém výběru.
A to ses' dočetl kde?
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: Dálniční známky

Příspěvek od adi88 »

Ani nemusí být přímo francouzské sazby, stačí když to bude třeba 1 Kč/km a už to je pro velkou část lidí výrazné zdražení proti stávajícímu stavu. V zemích s hustotou zalidnění jako má ČR, Nizozemsko či Belgie není dálnice žádná luxusní výsada, ale naprosto bezpodmínečná nutnost a je co nejvíc žádoucí, aby doprava využívala právě tento druh komunikace a nezatěžovala místní komunikace ve městech a obcích. I proto mají v NL a B dálnice pro OA bez poplatku a ČR by k tomu měla přistoupit rovněž. Aspoň bychom si odpustili šaškárnu s výjimkami. A emise bych na dálnice vůbec netahal. Jiná situace je ve městech,kde se podle mě prodieslovská hysterie projevuje negativně. Bohužel lidi je začli kupovat, protože to míň žralo a to, že s tím jedou jen 5 km do práce a z práce, kdy veškeré výhody diesla padají k nule, to už je nezajímalo. Ale i v těch městech, já mám raději osvětu než regulaci
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Diaľničiar »

Tady píšete tolik nesmyslů že to snad ani není možné. :lol: Vy si vymýšlíte, domýšlíte a vzájemně strašíte ...

1. dle této logiky pak asi budou i Němci platit výkonové mýtné atd. to si snad opravdu nemyslíte že by tak bylo, ti se dnes částečně bouří proti 130€ za rok :D

2. další argument, že v článku se píše o roku 2024 ... a? já jsem vám tady napsal oč jde a dodal, že článek zavádí a není v něm nic konkrétní, navíc jsem vám upřesnil, že jde o roky 2023 a 2027

3. argumentace pokračuje dál na chorvatské mýtné :arrow: i to se změní, nebudou budky (ale to Chorvaté tak či tak po roce 2020 plánují zrušit a proběhne elektronizace výběru)

Je to o elektronizaci a stejném systému, nikoliv o výši a sjednocení výše. Ale to se v novinkách nedočtete, to je fakt. Z jedné agentury to tak převzalo několik stovek agentur a proto že novinářská obec je líná jít a pročítat si celý obsah od zdroje, tak z toho pak vyjdou bludy.

Navíc, koncesionářské dálnice s přímým mýtem mají nějaké mýto stanověné, všude je jiné a nikdo nemůže zavést nebo změnit tyto sazby seshora, proto je sazba mýta v rukou národních vlád. Ale klidně se strašte i dál ... někdy je potřeba zamyslet se nad tím obsahem ve vztahu ne k ČR, ale v takové logice že by to tak platilo i pro jiné a to se ale opravdu neplánuje zavést. Zatím. Ale i celkově by to popřelo náklady, ceny, příjmy které jsou všude jiné stejně jako daně.

K těm migrantům: bohužel, ale Evropané jsou líní a mnoho typů práce nemá kdo dělat. Většina migrantů v Německu, Francii a Británii pracuje. Nepracují Rumuni, Bulhaři, Romové atd. Ale vzhledem k vícepočetnosti rodin z Afriky a Asie přistupují západní státy k omezování vyplácení sociálních dávek ale to i pro jejich ekonomiky atd., ale to tady nesouvisí to jen na doplnění pro Anonyma, který tam navíc splétá ještě i elektrinu. :lol:

Takže žádná direkce ceny. Jakýkoliv produkt stojí všude jinak a to zůstane i při dálnicích. A změny čeká i ty kdo mají mýto ale nemají jej automatizované. Jsou to ale nepochybně velké změny :arrow: konečně. A já očekávám další.

Kdo chce ale věřit tomu, že bude platit všude v EU třeba francouzské ceny, tak ať klidně věrí. I když zas nevím proč právě francouzské. Drahší mýto je v Itálii a i ve Španělsku, když už se chcete jít strašit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
adi88
Příspěvky: 496
Registrován: 15.3.2009 22:53:30
Bydliště: Brno, kousek od VMO

Re: Dálniční známky

Příspěvek od adi88 »

Já se trošku obávám, že jakmile bude eurokrabička, u níž bude možnost jak výkonového tak časového zpoplatnění, tak u nás zvítězí, nejpozději po nějakém čase, první možnost. Asi ne za francouzské, italské nebo španělské ceny. Ale bude to tu. Možná jsem špatný prognostik, ale jak tak pozoruji vývoj, tak všechno k takovému scénaři spěje. A ani to nebude muset EU nařizovat, stát s tím klidně příjde sám, protože bude potřebovat peníze. Na EU se to pouze hodí, aby politici nevypadali špatně. Jako se to stalo už u mnoha jiných věcí. Za to, jak EU (ne)funguje, mohou politici a já nevěřím na pohádku o tom, jak ti bruselští jsou všichni zlí a ti pražští všichni hodní. Ale poltiické rozbory, to už sem nepatří
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Diaľničiar »

Ovšem k 2027 snad budete vydělávát více než dnes. Minimální mzdy stoupají rychleji, nezaměstnanost klesá, platy jdou celkově směrem nahorů. Ten západní styl platy naopak udržuje přibližně stejné. Oba bloky se budou muset hodně přizpůsobit pokud spolu chtějí fungovat. Jen blázen by spolu fungovat nechtěl, když konečně je tady ta možnost vzdorovat USA, RF a je nutno nejen vzdorovat, ale i konkurovat a to asijským státům. No a doprava je na čase, aby se řešila jinak a lépe. Ale EU jako taková třeba neřeší co si kdo stavět má, možná po roce 2020 to tak bude, když se budou protláčet finančně zajímavá řešení. Na koridorové trasy peníze budou vždycky. Ale EU neříkala dodnes tohle nestavějte a tohle zase ano. Každý stát má balík a jak si ho rozčlenil bylo na každé zemi. Tak je možno, že i drahé projekty se realizují (i díky tzv. fázování), i se přidalo pravidlo n+3, ono to prostě takhle je: tady se neustále sjednoducuje a ku předu posouvá legislativa, nikoliv konkrétní pravidla do jednotlivých sfér v rámci států. Rozpočet EU bude jistě po odchodu Británie oslaben, ale zase to si pak nastudujte jaký smysl EU má a proč vznikla. Je to hospodářská spolupráce a největší zdroje směrují na zemědělce, přičemž ale v podstatě i zde je to nastavováno tak že se protežuje západ. Z hlediska % to klesá, z celkového rozpočtu to klesá pomalu z 50% na 40%, ale stále je to enormní balík. Na druhou stranu jak se zavedl CEF a ten má v tomto období násobní zdroje, než předtím.

Na výkonové mýto pro celou síť D/R nemají státy V4, Pobaltí a Balkánu nyní stále životní úroveň. To je snad jasné. Chorvatské dálnice jsou prázdné mimo sezony a vydělávají si na sebe přes turisty. A5 je prázdná i proto, že má vedle kvalitní jedničku směrem na Osijek. Ale to jsem odběhl, ale to na margo mýta v Chorvatsku, protože tam je. I když reálně kolem 1,7 Kč na 1 km (s krabičkou ENC jen kolem 1,3). Takže i debaty kolem nemají smysl. A to nemá nic s tím, že Francouz zaplatí 8€ na 100 km a Čech bude platit 2€ na 100 km a že když pak Čech najede za rok po dálnicích 20.000 km, tak má zaplatit za rok 400€ a když někdo najezdí 1.000 km tak zaplatí 20€. Ten druhý by ještě ušetřil, protože dnešní časová omezení když se sečtou za rok je to více. A ten Francouz když najezdí 20.000 km, tak zaplatí 4x více než ten Čech, ale to se dostáváme k tomu, že kdo takhle moc jezdí tak mu to proplatí firma pro kterou pracuje. Ale běžný Francouz najezdí 20-50 km za den, tak ať 30 km, tedy 11.000 km za rok, ale po části zdarma, ale to už je v té ceně 8€, takže nechá na tom mýtě 900€. Ale zase šetří čas, který východoevropané stráví v kolonách. Nákladní doprava má ty sazby mnohem, mnohem vyšší. Teď ještě by se dala torpédvat ta částka, že by se to určitě zvedlo na víc než 2€ na 100 km, jenomže to je dost možné, že by to tak bylo, ale možná i ne. Při nových projektech, které mají zaplatit jen uživatelé (při výstavbě PPP) se málokdy jde pod 5c USD na 1 km. Ale při hotovém tahu stačí 2c na 1 km. Dále se dá stanovit, že za tunely bude přirážka, za dlouhé mosty může být. Ale vy můžete tyto úseky objíždět. Ale tohle jsou jen takové úvahy, které sem nepatří.

Důležitý je ale i ten dodatek, že vybrané zdroje mají jít zpátky do té infrastruktury. To je další cíl toho paketu v EU. Dálnice zadarmo nebudou, to je celkový výsledek toho, že infrastruktura nám zestárla, války nejsou, zdroje nejsou taky, protože se vynakládají na zdravotnictví a penze, protože stárneme a chceme kvalitní život i po 65 letech. To je realita a je zbytečné snít o dálnicích zdarma, to že vy máte výjimky ani to vám nikdo nevezme, klidně si můžete vyňat ze zpoplatnění i polovinu sítě. Mě by třeba více zajímalo, jakým modelem se to bude ubírat: zda bude centrální systém placení a poté distribuce peněz nebo bude národní systém placení, ale se stejným systémem. Pokud by to bylo v režii EU, to si neumíte představit jaké úspory by to přineslo. Takhle se totiž to mýto obstarává národně a to co se přitom děje v mnoha státech (korupce atd.) je nenormální. To by odpadlo a došlo ke slevám, ale já bych to necentralizoval, stejně jak se necentralizuje nákup zdr. přístrojů z Bruselu do jednotlivých nemocnic. Úspora by možná byla, ale tohle ať si řeší národní státy, ale při přejezdu mnoha států není dobré, když všude jsou jiná pravidla a hlavně musíte někde lepit na to místo, jinde na jiné místo. Někde nelepíte ale posílate SMS. Někde je to lepší přes internet, někde není nic, někde je mýto ale stojíte u budky. Jinde je mýto elektronizované.

K těm krabičkám: ano, na tom příkladě kamionů to jde hezky vidět. Slovenská je obří, musí být v zapalovači. Belgická je také obří a také v zapalovači. Pak kamionista potřebuje českou, rakouskou. Německá je na 2 místech v té kabině. Ale pak tady máme kraičku malou a platnou pro vícero států na Od Francie po Pyreneje. Jenomže taky někde dojde faktura, ale jinde potřebujete dobíjet kredit. Tohle všechno zpomaluje cestování, zdržuje to. A kdo to nezná má co dělat a teď všude jiná řeč. :D A kromě zdržování to není pohodlné, komplikuje to život. Někto to vnímá jako vnucování pravidel, já to vnímám jako více spravedlnosti do sjednocení pravidel, nikoliv ovšem ceny a ta ani nemůže být jednotná; viz. ty projekty PPP a rozdílné výdělky.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Lenny
Autor
Příspěvky: 10799
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Lenny »

Minimální nominální mzdy a reálné mzdy jsou rozdíl. Minimální mzdy stoupají a s nimi i ostatní ceny.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Mike »

krabička především umožní telematiku a to jakoukoli
někteří to přivítají, já jsem rozhodně proti

o imaginárních emisích škoda mluvit
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Honey72
Příspěvky: 5269
Registrován: 26.12.2015 0:06:38
Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Honey72 »

Telematika je ovšem přínosem pro každého řidiče. Postupně, on-line aplikace budou umožňovat vidět zasycenost a průměrnou rychlost dané dálnice. Bude Vás to moci varovat přes mobil či navigaci, že se blížíte k dalšímu mýtnému úseku a kolik bude stát. Pokud si navolíte trasu i přes celou Evropu, spočítá Vám to kolik zaplatíte. Mimo jiné, správci dálnice budou moci snadněji řídit dopravu, odklon apod. Prostě nalepovací známky a mýtnice patří do pravěku. Nikdo ovšem netvrdí, že úplně zmizí. Umím si představit, že pokud by na dálnici najelo desítky vozidel bez zaplacení, těžko je někdo bude nahánět nebo z pak z řidičů tahat dodatečně peníze. Takže někde asi zůstanou něco jako expresní mýtnice.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Diaľničiar »

Rozhodně si bude moct český národ dovolit i výkonové mýto za dalších 5-10 let. Ti, kdo tak moc jezdí si to mohou dovolit již dnes. Ale zase není k tomu důvod; aby jste platili za Praha - Brno nebo i směr Plzeň a byla tam taková kvalita jaká tam dnes je. Já za tyto slova popularitu vůbec nečekám.

K té min. mzdě: kdo má min. mzdu až tak moc celkově po dálnicích nejezdí, pokud ano tak jak jsem napsal by dokonce ušetřil vzhledem k větší spravedlnosti. Ale její růst vede k růstu dalších kategorií. A současný nárůst min. mzdy jak na Slovensku tak v ČR zdaleka nekopíruje růst cen.

Z některých slov pomalu plyne, ať není žádná minimální mzda a ať jsou všechny dál nice zdarma. To tady bylo v některých velmocích na infrastrukturu a kam se to dopracovalo teď mají možnost vidět všichni. :D Nic není zadarmo a tyto liniové stavby již vůbec již jen vzhledem k nákladům na údržbu a zajištění plynulosti za každého počasí provozu. Vzhledem k nepropojenosti jiných příjmů za tyto služby na silnicích a pro auta v navázanosti na infrastrukturu to tam ale spěje ... a co se telematiky týče tak zpátky se to nedostane. Právě naopak rozvoj tohoto segmentu je nezastavitelný. Směrujeme k pojmu jako je smart city (ostatně se blíží konference 07/2017 k budoucnosti dopravního sektoru a než někde bude konference, tak J. Korea a Japonsko to již naplňují), to se nedá zastavit.
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
Mike
Příspěvky: 4983
Registrován: 15.3.2009 14:09:33

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Mike »

Honey72 píše:Telematika je ovšem přínosem pro každého řidiče. ..
ano, to jsou pozitiva
ovšem stát bude chtít jiná data
jak často a jak rychle jezdíte
bude samozřejmě vědět i čím jezdíte

a od toho je kousek k tomu, aby se i neautorizované osoby dozvěděly, že právě nejste doma a vaše poslední cesta vedla na Ruzyň
k tomu jste již týden neotevřel ledničku a nepřihlásil se ke svému oblíbenému TV programu

je tedy zřejmé, že nejste doma a to je "zajímavá" informace
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Diaľničiar
VIP
Příspěvky: 22543
Registrován: 15.3.2009 20:16:13
Bydliště: EU, IL

Re: Dálniční známky

Příspěvek od Diaľničiar »

To nemyslíte vážně. :D To by musel být každý člověk sám a všichni ve státech, kde tyto systémy elektronizované jsou tak jsou vykradeni, protože dovolím si tvrdit v ČR nejsou větší lumpové než jinde.
A ani dnes se automaticky nezasílají pokuty pokud výslovně není tak někde uvedeno. Správci dálnic je nezasílají.
Ale zas bude ČR taková výjimka, kde to povede k zasílání? :D
Zašlou vám, když tu nálepku/krabičku mít nebudete a nebudete platit a objíždět systémy výběry.

Je to pokrok, vzhledem ke stoupajícímu provozu, obyvatelstvu se to zastavit nedá, viz infr. stavby v interk. sekci. Je to nezvyk, já za ty roky jsem zrovna tu telematiku dlouhé období ignoroval, ale to neznamená, že se to nerozvíjí. Dle této logiky ale dnes všichni ví že řidič nákladního vozidla je "venku" a doma je osamocená žena. Je to stejná logika ... zneužít se dá dnes absolutně všechno od bankovních účtů po cokoliv co je online a v elektronické podobě. Kdesi jsem četl, že dnes i televizní obrazovka vás nahrává ... může vás nahrávat a online přenášet někam jinam a to nejen hlas, ale i obraz. A co myslíte, nemám doma televizi? Pardon za takový příklad. :twisted:
za lepší silnice a dálnice
Historie výstavby v HR
čtěte a hlasujte
dvs
Příspěvky: 3622
Registrován: 8.6.2009 12:42:45

Re: Dálniční známky

Příspěvek od dvs »

Nebyl by odkaz na iniciativu EU misto novinovych clanku?
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“