Nedá mi, abych se nevyjádřil
vaclav píše:to nemuze byt tolik penez. vychazim z toho, ze mame fungujici registr vozidel.
na dalnici pak staci hlidka s obycejnou videokamerou za 5tis Kc ...
K čemu bude hlídce kamera? On-line s ní nic nevyhodnotí, než přečte RZ, pošle dotaz do registru a zjistí výsledek, je auto dávno "v tahu". Pokud je to míněno jako "důkaz" pro vystavení pokuty ex-post, že tam to auto bylo, jak chcete doložit, že je to filmováno právě na tom kterém zpoplatněném úseku?
vaclav píše:... a online pripojenim do toho registru (coz beru jako samozrejmost u hlidky).
Opravdu mají hlídky PČR online připojení do databází? A jak je toto připojení rychlé? A jak se s ním pracuje? Jak vypadá zařízení pro ono připojení? Psal jste někdy na nějakém mobilním zařízení za deště/větru/mrazu?
vaclav píše:tedy naklad je kamera misto dalekohledu (protoze zpusob znamka + dalekohled = muzu zastavit auto okamzite a zpusob kamera + registr = potrebuji evidenci jako dukaz jelikoz nestihnu vyhodnotit a auto zastavit na miste = slozenka ve schrance).
Už jsem napsal výše: "Důkaz" čeho? Že takové auto existuje? To přece není přestupek.
A kromě toho, komu do schránky ta pokuta přijde, když řidič vozidla nebude znám? Majiteli? Ten se přece ničeho nedopustil, proč by měl platit?
vaclav píše:luxus by pak samozrejme byly ty kamery co maji jestrabove a umeji cist spz.
Ale nic takového hlídka přece nepotřebuje. Ve Vámi navrhovaném systému stačí použít systémy čtení RZ na mýtných branách. To už tu, myslím, nekdo navrhoval. Za to si ale provozovatel nechá solidně zaplatit. A jsme zase na začátku: kolik bude stát tato platba a kolik občas hlídka PČR s dalekohledem?
A jsme ve stejném problému jako v předchozím případě - komu pošleme tu Vaši "složenku"?
Chápu, že mnou nastíněné problémy jsou všechny řešitelné. Ano jsou, ale obávám se, že nikoliv "ze dne na den" a už vůbec ne v rámci kompetencí PČR. Takže buď budeme mít známky, které umíme kontrolovat, nebo na kontrolu rezignujeme a bude se jezdit bez poplatků.