(elektronické) dálniční známky
Re: Dálniční známky
Pánové, pánové, vy jste si opravdu někdo myslel, že vytvoření a nonstop provozování digitálního systému včetně prodejních míst "mimo internet" vyjde laciněji, než 1x za rok vytisknout x milionů známek?
Buď jste nenapravitelní optimisté, nebo o IT nevíte vůbec nic.
Podívejte se na onen medializovaný "hackatlon" - i jeho organizátor uvedl, že byla odvedena práce v komerční ceně cca 20-30 milionů. A výsledek - jeden e-shop a torzo kontrolního systému. Vše, co bylo v Původní nabídce oceněno někde mezi 40 a 80 miliony (samozřejmě v definitivním a bezvadném stavu a s následnou podporou).
Buď jste nenapravitelní optimisté, nebo o IT nevíte vůbec nic.
Podívejte se na onen medializovaný "hackatlon" - i jeho organizátor uvedl, že byla odvedena práce v komerční ceně cca 20-30 milionů. A výsledek - jeden e-shop a torzo kontrolního systému. Vše, co bylo v Původní nabídce oceněno někde mezi 40 a 80 miliony (samozřejmě v definitivním a bezvadném stavu a s následnou podporou).
Re: Dálniční známky
A proto se v soukromé sféře digitalizuje co to jde .. aha.
Pokud jsi to myslel jako narážku na náš neschopný stát, či případnou "malou" velkou domů, pak souhlas.
Pokud jsi to myslel jako narážku na náš neschopný stát, či případnou "malou" velkou domů, pak souhlas.
Re: Dálniční známky
ano. ostatne zeptejme se madaru nebo slovaku.MPMP píše:Pánové, pánové, vy jste si opravdu někdo myslel, že vytvoření a nonstop provozování digitálního systému včetně prodejních míst "mimo internet" vyjde laciněji, než 1x za rok vytisknout x milionů známek?
Re: Dálniční známky
Maďarů nebo Slováků se ptát můžete. Zkuste se jich zeptat, kolik je stálo pořízení a kolik stojí roční provoz. Já to totiž nevím.
Může sem, prosím, někdo znalý (nebo ten, kdo si to již dohledal) dát "tvrdá data" o nákladech na papírové známky a elektronické mýto na Slovensku a v Maďarsku? Pro elektronickou variantu mám na mysli veškeré náklady s agendou spojené (pořízení, roční provoz, prodejní místa, ...). Věřím, že to v horizontu několika let vyjde levněji, jen nevím o kolik.
Předem děkuji.
Může sem, prosím, někdo znalý (nebo ten, kdo si to již dohledal) dát "tvrdá data" o nákladech na papírové známky a elektronické mýto na Slovensku a v Maďarsku? Pro elektronickou variantu mám na mysli veškeré náklady s agendou spojené (pořízení, roční provoz, prodejní místa, ...). Věřím, že to v horizontu několika let vyjde levněji, jen nevím o kolik.
Předem děkuji.
Re: Dálniční známky
papierovu formu musis niekde predavat: posta, trafika, benzinka... tak isto mozes predavat elektronicku znamku: posta, trafika, benzinka, ale mas tam + z domu cez internet / aplikacia v telefone.
s elektronickou znamkou mozes experimentovat, dvojmesacna, polrocna, 365 dnova.
pri kupe a zadani telefonu/mailu, ta SMS/email upozorni na expiraciu.
paradox, na slovensku po zavedeni elektronickej znamky sa zvysil predaj.
na zaver, ak raz vrazis peniaze do e-shopu, tak naklady by mali byt minimalne na ostatne roky, ak to tak nie je, tak sa niekde stala chyba.
s elektronickou znamkou mozes experimentovat, dvojmesacna, polrocna, 365 dnova.
pri kupe a zadani telefonu/mailu, ta SMS/email upozorni na expiraciu.
paradox, na slovensku po zavedeni elektronickej znamky sa zvysil predaj.
na zaver, ak raz vrazis peniaze do e-shopu, tak naklady by mali byt minimalne na ostatne roky, ak to tak nie je, tak sa niekde stala chyba.
Re: Dálniční známky
Ne tak úplně, ta pošta, trafika, benzínka má interní ekonomický systém (terminál, pokladna) přes který prodáš bez problému jakýkoli papír, ale on-line připojení do internetu k prodeji elektronické známky toto zařízení už nemá. Je toRio13zm píše:papierovu formu musis niekde predavat: posta, trafika, benzinka... tak isto mozes predavat elektronicku znamku: posta, trafika, benzinka, ale mas tam + z domu cez internet / aplikacia v telefone.
a) bezpečnostní riziko pro ten interní systém,
b) riziko pro zaměstnavatele, že zaměstnanec bude "brouzdat" a nebude dělat to, za co je placen.
Takže buď další zařízení pro prodej on-line známek (to není zadarmo), nebo nějaké "jiné řešení", které ještě nikdo nespecifikoval.
Ano, to jsou jednoznačné výhody elektronické známky, ale nejsou v žádném vztahu k původnímu tématu příspěvku, tedy ceně za provozování systému. Pokud mi někdo řekne, že to bude stát stejně, ale budou v tom navíc takové a takové výhody, nešť. Já ale nesouhlasil s tím, že elektronická verze bude pro stát výrazně levnější. To s výhodami nijak nesouvisí. Nebo ano?Rio13zm píše:s elektronickou znamkou mozes experimentovat, dvojmesacna, polrocna, 365 dnova.
pri kupe a zadani telefonu/mailu, ta SMS/email upozorni na expiraciu.
Opět - nijak to nerozporuji, ale s cenou systému to nemá nic společnéhoRio13zm píše: paradox, na slovensku po zavedeni elektronickej znamky sa zvysil predaj.
Ano, to souhlasím. Otázka ovšem je na kolik roků budou ty minimální změny. Jak dlouho bude trvat, než bude třeba postavit nový e-shop, protože ten původní přestane vyhovovat:Rio13zm píše:na zaver, ak raz vrazis peniaze do e-shopu, tak naklady by mali byt minimalne na ostatne roky, ak to tak nie je, tak sa niekde stala chyba.
- bezpečnostním požadavkům
- provozovatelným platformám
- požadavkům na "modernost"
Re: Dálniční známky
v textu to chapu, tak, ze hackathonu podekovali, ale vlastne chteli neco uplne jineho. Zrejme samotny eshop bude az jeden z FE. Jak rika Paroubek, zaklad musi byt uplne jiny. Z toho mi vychazi, ze opravdu , za tech 400 mega , neslo jen o eshop, jak se novinari snazili tvrdit.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Dálniční známky
Co je největší poučení této kauzy? Bezpáteřnost a konjunkturalismus Babiše. Chce vyhodit Kremlíka, tak jako bojovník proti korupci vytáhne předraženou zakázku. Vidí, že veřejnost podporuje hackathon, tak tam za nimi vnikne, pochválí iniciativu a jako správný hospodář slíbí využití hackathonu.
Re: Dálniční známky
Co je největší poučení této kauzy ? To, co stále dokážou média, jejich neprofesionalita, (špatně) skrývané preference, schopnost vytvořit tlak na základě polopravd ....
To, že tomu tlaku podlehne kde kdo, je jasné. A Babiš, i když se tak každému jevit nemusí, je jen epizoda. Před ním a po něm se takto budou chovat další. A pokud ne, nemohou dělat vysokou politiku.
Naivita některých lidí, jak by vysoký politik měl vystupovat a co by měl zosobňovat je fakt zarážející.
To, že tomu tlaku podlehne kde kdo, je jasné. A Babiš, i když se tak každému jevit nemusí, je jen epizoda. Před ním a po něm se takto budou chovat další. A pokud ne, nemohou dělat vysokou politiku.
Naivita některých lidí, jak by vysoký politik měl vystupovat a co by měl zosobňovat je fakt zarážející.
Octavia 1.6 >>> Octavia 1.4 TSI
Re: Dálniční známky
Proč nadáváte na média? Ministerstvo samo tvrdilo, že jde o e-shop a Babiš se s nadšením přidal ke kritice "práce úředníků". Co na tom, že jím jmenovaným ministrem řízených.
Re: Dálniční známky
Zase obhajujete neobhajitelné předražování a korupci. Ani ten Cendis to nedokázal odůvodnit a jen chrlí obecné fráze. Takže text chápu tak, že Cendis potřebuje vyvolat dojem, že sám odvede "spoustu práce" aby odůvodnil svojí existenci a přihřál si polívčičku. Ale nedokáže přitom ani náznakem specifikovat v čem ta jeho práce navíc spočívá.
Nežerte jim to i s navijákem a nepodléhejte teoriím spiknutí. Kdyby chtěl Babiš Kremlíka vyhodit, mohl tak učinit z tisíce jiných záminek a nemusel by vytvářet nějákou umělou kauzu. Takže kauza předražený eshop je reálná. To neokecáte. Reálná zlodějna.
Nežerte jim to i s navijákem a nepodléhejte teoriím spiknutí. Kdyby chtěl Babiš Kremlíka vyhodit, mohl tak učinit z tisíce jiných záminek a nemusel by vytvářet nějákou umělou kauzu. Takže kauza předražený eshop je reálná. To neokecáte. Reálná zlodějna.
-
- Příspěvky: 958
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční známky
Netušil jsem že jste projektant IT zakázek pro státní správu s detailní znalostí souvisejících CapEx a OpEx.
-
- Příspěvky: 4233
- Registrován: 2.7.2009 14:40:00
- Bydliště: Poblíž Vysočanské radiály, v budoucnu R520
Re: Dálniční známky
MPMP, kdys byl naposledy v trafice? .o) Samozřejmě že umějí prodávat online - jak by asi fungovalo sázení, dobíjení mobilních operátorů apod.? Je to jen o přidání další služby a propojení. Ale jinak obecně větší smysl má digitalizace/online u chytřejších produktů/větší variability apod. Dálniční známka je dost "hloupá", tady ten přínos onlinu vůči hloupému papíru je poměrně malý, to je fakt.Ne tak úplně, ta pošta, trafika, benzínka má interní ekonomický systém (terminál, pokladna) přes který prodáš bez problému jakýkoli papír, ale on-line připojení do internetu k prodeji elektronické známky toto zařízení už nemá. Je to
a) bezpečnostní riziko pro ten interní systém,
b) riziko pro zaměstnavatele, že zaměstnanec bude "brouzdat" a nebude dělat to, za co je placen.
Takže buď další zařízení pro prodej on-line známek (to není zadarmo), nebo nějaké "jiné řešení", které ještě nikdo nespecifikoval.
Re: Dálniční známky
V trafice jsem byl hodně dávno, to přiznávám. Už tehdy sice uměli on-line sázet, ale měli na to "speciální terminál", který zase uměl jen to sázení. Jestli je to dneska jinak, nemám zdání.1975 píše:MPMP, kdys byl naposledy v trafice? .o) Samozřejmě že umějí prodávat online - jak by asi fungovalo sázení, dobíjení mobilních operátorů apod.? Je to jen o přidání další služby a propojení. Ale jinak obecně větší smysl má digitalizace/online u chytřejších produktů/větší variability apod. Dálniční známka je dost "hloupá", tady ten přínos onlinu vůči hloupému papíru je poměrně malý, to je fakt.Ne tak úplně, ta pošta, trafika, benzínka má interní ekonomický systém (terminál, pokladna) přes který prodáš bez problému jakýkoli papír, ale on-line připojení do internetu k prodeji elektronické známky toto zařízení už nemá. Je to
a) bezpečnostní riziko pro ten interní systém,
b) riziko pro zaměstnavatele, že zaměstnanec bude "brouzdat" a nebude dělat to, za co je placen.
Takže buď další zařízení pro prodej on-line známek (to není zadarmo), nebo nějaké "jiné řešení", které ještě nikdo nespecifikoval.
Trafika byla ale jen jedno z navrhovaných prodejních míst. ČSPH nic takového nemají a pošta má on-line systém jen tam, kde dělá Czech-point. A to taky nevím, jestli to je veřejný systém, nebo , jestli je propojen jen na ten Czech-point.
Takž souhlasím, třeba je to jinak, ale trvám si na tom, že "v každém krámě" to spustit bez dalších nákladů nejde.
Re: Dálniční známky
Ale no tak, zaklínadlo "další náklady" bych se asi bál používat. Řešní na základě zařízení ala mobilní telefon s aplikací a datovým připojením bude lacinější než řešit logistiku kolem stávajících známek.
Re: Dálniční známky
Bohatě by stačilo, kdyby dálniční známky distribuovali tam, kde se dneska dá zakoupit MytoCZ. Ti co to už dnes dobíjejí pro kamioňáky, by jen dostali další přístup pro DZ.
Re: Dálniční známky
Opravdu? Jednorázové pořízení cca 5.000,- a potom datové připojení cca 6.000,- ročně. opravdu "kdejaká trafika" utrží na marži dálničních známek tolik, aby se jí to vyplatilo?Japao Joe píše:Ale no tak, zaklínadlo "další náklady" bych se asi bál používat. Řešní na základě zařízení ala mobilní telefon s aplikací a datovým připojením bude lacinější než řešit logistiku kolem stávajících známek.
Re: Dálniční známky
S tím souhlasím, já oponuji představě, že to může "skoro zadarmo" prodávat "kdejaká trafika". Nic víc.mapman píše:Bohatě by stačilo, kdyby dálniční známky distribuovali tam, kde se dneska dá zakoupit MytoCZ. Ti co to už dnes dobíjejí pro kamioňáky, by jen dostali další přístup pro DZ.
Re: Dálniční známky
já jsem hlavně nepochopil, k čemu je ta elektronická známka dobrá
když zůstane časové rozdělení stejné
ano, většina českých uživatelů si ji nakliká z domova
ovšem distribuční síť zřejmě musí zůstat i nadále, tedy pro běžného uživatele žádný bonus
pro stát je tam to šmírování
když zůstane časové rozdělení stejné
ano, většina českých uživatelů si ji nakliká z domova
ovšem distribuční síť zřejmě musí zůstat i nadále, tedy pro běžného uživatele žádný bonus
pro stát je tam to šmírování
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční známky
Nebudeš muset odlepovat ze skla, to se všem líbí, protože je to ta nejtěžší věc na světě.
To, že se jim na paty přilepí největší šmírák, to už neva(i)dí.
To, že se jim na paty přilepí největší šmírák, to už neva(i)dí.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Dálniční známky
Šetřílek, který nejezdí pravidelně, si ji koupí až bezprostředně před cestou. Třeba až na jaře. Když mu propadne, opět může s koupí počkat na nezbytnou cestu. Třeba na deset let koupí jen osm známek.Mike píše: ...k čemu je ta elektronická známka dobrá, když zůstane časové rozdělení stejné...
Šetřílek bude i (český) stát, a výpadek vyřeší zdražením známky...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Dálniční známky
Prymula zjistí, že chytrá karanténa není až tak chytrá. Ta úplně chytrá je v Izraeli, zobrazí se všechny mobily, s kterými se infikovaný potkal. Izrael není ČR, ale dost lidí by i tady do toho šlo, šmírák/nešmírák.Martin z Ostravy píše:To, že se jim na paty přilepí největší šmírák, to už neva(i)dí.
Re: Dálniční známky
Tak, když si koupím roční, tak by měla platit dalších 365 dnů a nikoli do konce ledna příštího roku, což je určitě spravedlivější. Dále zmizí odlepování z okna. A hlavně rozhodně není na místě zachovávat stejnou distribuční síť pro prodej fyzicky. Musí s tím jít ruku v ruce zásadní redukce, že to půjde třeba jen na poště a hraničních přechodech či městech. Pokud strejček neumí s internety, soused mu to před barákem na mobilu vyťuká asi za 2 minuty, takhle si to představujiMike píše:já jsem hlavně nepochopil, k čemu je ta elektronická známka dobrá
když zůstane časové rozdělení stejné
ano, většina českých uživatelů si ji nakliká z domova
ovšem distribuční síť zřejmě musí zůstat i nadále, tedy pro běžného uživatele žádný bonus
pro stát je tam to šmírování
Šmírování je kapitola sama pro sebe ... pro ty, co nemají internet, nepoužívají google, neplatí kartou, ... zůstane pořád volba jezdit mimo dálnice nebo se holt smířit s tím, že bude možná někdo vědět, kde jelo auto napsané na něj. Zbytek, který využívá výdobytků civilizace, se holt smíří s tím, že přibude jedna nová věc k 50 dalším současným, kde je možná někým sledován či jsou zneužívány jeho data.
Každopádně pokud kontrolu zaplacení kuponů nebudou do pár let provádět kamery na dálnicích, tak opravdu radši zůstaňme u papírových. Ušetřených policistů na tuhle práci se užije určitě jinde.
Re: Dálniční známky
Blahoslavení internetem opojení.
To nikoho z vás nenapadlo, že kromě lidí, co internet nepoužívají (protože to neumí), existují i lidé, kteří jsou s internetem kamarádi, ale nesdílejí "hlava-nehlava" všechno, co o nich Google nebo Apple ve výchozím nastavení zjišťuje? A že prostě nechtějí dávat komukoli jakékoli informace, které mu dávat ze zákona nemusí? A tedy raději jedenkrát ročně stráví 5 minut odlepováním známky, než aby měl kdokoli, kdo si to prosadí, absolutní přehled o jejich pohybu po dálnici.
Neříkám, že to je "normální", ale je to (stále ještě) jejich volba a jejich názor. Proč se jim ho snažíte pod heslem "ale to nové bude jednodušší" sebrat?
To nikoho z vás nenapadlo, že kromě lidí, co internet nepoužívají (protože to neumí), existují i lidé, kteří jsou s internetem kamarádi, ale nesdílejí "hlava-nehlava" všechno, co o nich Google nebo Apple ve výchozím nastavení zjišťuje? A že prostě nechtějí dávat komukoli jakékoli informace, které mu dávat ze zákona nemusí? A tedy raději jedenkrát ročně stráví 5 minut odlepováním známky, než aby měl kdokoli, kdo si to prosadí, absolutní přehled o jejich pohybu po dálnici.
Neříkám, že to je "normální", ale je to (stále ještě) jejich volba a jejich názor. Proč se jim ho snažíte pod heslem "ale to nové bude jednodušší" sebrat?