(elektronické) dálniční známky
Re: Dálniční známky
S5 není dálnice..
Zdržuji se hlavně jižně od Dunaje, ale rád se podívám i na severní břeh a sem tam i na západ od Rýna.
Re: Dálniční známky
Pokud se nepletu, tak S5 dálnicí je, s výjimkou úseku Krems - Knoten Jettsdorf.
Re: Dálniční známky
K Rakousku: Cena dálniční známky v poměru k tamním platům je o něčem jiném, než u nás, ja to jako koupit si např. tatranku. A pokud někdo dálnici u nás fakt využívá málo, tak už vzhledem k ceně sakra přemýšlí, zda ji koupit, nebo to radši nepohodlně objet. vyjmutí obchvatů ze zpoplatnění je jedině správnám krokem, a měly by následovat další. Ne každý jezí dlouhé trasy, nebo maká za pražský plat, aby o tom nemusel přemýšlet... Třeba Prostějovu to pomůže určitě, ty každodenní přesuny mezi průmyslovou zonou na západě a obchodní zónou na severu jsou např. mezi druhou a čtvrtou odpolední fakt grandiózní... takže konečně něco rozumného. U OC to mělo být až po Přáslavice, to je bez debat. U Vyškova je to otázka, ale proč ne..
K objíždění mýta NA: Je to z důvodu, že ceny za přepravy jsou stlačeny na hranici ekonomičnosti a většina zákazníků mýto dopravci neplatí. Když už stát nařídil platit mýto dopravcům, tak měl uzákonit povinnost objednatelům dopravy platit mýto jim. Každý nadává na kamiony, ale ty jezdí ne kvůli potěšení řidiče z jízdy, ale proto, že si je někdo objednává. A to je 95% naší (v Evropě i více) ekonomiky. Utáhnout mýto z původních cen za dopravu, které se za celou tu dobu nezměnily, je zhola nemožné...
K objíždění mýta NA: Je to z důvodu, že ceny za přepravy jsou stlačeny na hranici ekonomičnosti a většina zákazníků mýto dopravci neplatí. Když už stát nařídil platit mýto dopravcům, tak měl uzákonit povinnost objednatelům dopravy platit mýto jim. Každý nadává na kamiony, ale ty jezdí ne kvůli potěšení řidiče z jízdy, ale proto, že si je někdo objednává. A to je 95% naší (v Evropě i více) ekonomiky. Utáhnout mýto z původních cen za dopravu, které se za celou tu dobu nezměnily, je zhola nemožné...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční známky
Dálnice, už dle svého názvu byly, jsou a budou budovány k dálkovým přesunům vozidel. Řidič co chce využít dálnici, aby se přesunul z jednoho konce města na druhý nebo jezdí jen kousek, ale přitom se mu za tento rychlejší a komfortnější přesun nechce nic platit, nemá na dálnici co pohledávat. Ať si tedy jede přes město a zbytečně svými krátkými trasami nezdržuje a nezatěžuje dálkový dálniční provoz.
Ono to vypadá lidumile, nasekat desítky výjimek, ale provoz na dálnici to významně omezí, stejně jako omezuje provoz na všech silnicích každý nový sjezd k obchodnímu centru. Než se to auto zařadí a vyrovná rychlost s proudem vozidel chvíli trvá. Jenže, často tu rychlost ani nevyrovnávají, protože na dalším exitu už zase sjíždějí.
Ve Francii se mi např. líbí úseky, kde podél placené dálnice vede i obyčejná, ale vícepruhová silnice obcházející města, kterou využívají právě neplatiči nebo spíše řidiči jedoucí kratší vzdálenosti.
Ono to vypadá lidumile, nasekat desítky výjimek, ale provoz na dálnici to významně omezí, stejně jako omezuje provoz na všech silnicích každý nový sjezd k obchodnímu centru. Než se to auto zařadí a vyrovná rychlost s proudem vozidel chvíli trvá. Jenže, často tu rychlost ani nevyrovnávají, protože na dalším exitu už zase sjíždějí.
Ve Francii se mi např. líbí úseky, kde podél placené dálnice vede i obyčejná, ale vícepruhová silnice obcházející města, kterou využívají právě neplatiči nebo spíše řidiči jedoucí kratší vzdálenosti.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční známky
Jako jestli někomu přijde 1500 Kč (125 Kč/měs respektive 107 Kč) ročně moc, tak jako sorry, ale dívím se že teda utáhne vůbec provoz auta, který je mnohonásobně dražší. Přijde mi to úplně absurdní, když si vzpomenu, na cestu z Mulhouse do Lyonu, která stála 50 euro. To samé předražené mýto v Chorvatsku a Slovinsku. Těch 1500 Kč je proti tomu úplně směšných, ty většina lidí prohulí a propije za týden.
Osobně bych známky úplně zrušil, než mít takovéto výjimky s pseudo zdůvodněním.
Osobně bych známky úplně zrušil, než mít takovéto výjimky s pseudo zdůvodněním.
R48 -> D48 se podařilo!
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční známky
Hlavně ty časté výjimky vypadají idiotsky přímo na dálnici. Pořád se střídá značka dálnice s tabulkou bez poplatku, za chvíli zase samotná značka dálnice a tak pořád dokola, že si cizinec musí říkat: "sakra, jedu vůbec po dálnici, neměl jsem teď jet až k té ceduli jenom devadesát ?"
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dálniční známky
Čím více výjimek, tím větší šance, že systém bude zrušen.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dálniční známky
Honey72: Alespoň tedy cizinec, ví, že je na dálnici - Zelené značení a ještě ty opakující se značky dálnice s nebo nbez... To po delší jízdě po SMV už to člověk nepozná vůbec, kde vlastně je
Martin: Právě že těch "neuvědomělých", co nechtějí podpořit stát, je strašně moc, proto se ty průtahy měst ucpávají. Jinak souhlas, kolem měst to bude hodně nacvaklé a proud se výrazně zpomalí. Ale když už tady máme do nebe volající případy v podobě např: OC Avion u Brna (a vlastně i Olympia Modřice), které jsou dostupné prakticky pouze po dálnici (nebo komplikovaně i jinak, ale pouze u Olympie), tak už je to detail. To by pak fakt musely být souběžné obchvaty s dálnicí. Mnohde už ta situace po dřívějším odvedení tranzitní dopravy na dálnici dospěla do stavu, že by ten nezpoplatněný obchvat byl třeba jako sůl... Ale protože je to u nás sci-fi, stavět podél dálnice další obchvat, snaší se to řešt alespoň tako, byť se všemi důsledky. Jinak s Martinem i Honzou72 souhlas...
Martin: Právě že těch "neuvědomělých", co nechtějí podpořit stát, je strašně moc, proto se ty průtahy měst ucpávají. Jinak souhlas, kolem měst to bude hodně nacvaklé a proud se výrazně zpomalí. Ale když už tady máme do nebe volající případy v podobě např: OC Avion u Brna (a vlastně i Olympia Modřice), které jsou dostupné prakticky pouze po dálnici (nebo komplikovaně i jinak, ale pouze u Olympie), tak už je to detail. To by pak fakt musely být souběžné obchvaty s dálnicí. Mnohde už ta situace po dřívějším odvedení tranzitní dopravy na dálnici dospěla do stavu, že by ten nezpoplatněný obchvat byl třeba jako sůl... Ale protože je to u nás sci-fi, stavět podél dálnice další obchvat, snaší se to řešt alespoň tako, byť se všemi důsledky. Jinak s Martinem i Honzou72 souhlas...
Re: Dálniční známky
To je zásadní omyl. Dálnice se všude jinde jmenuje autostráda a nic z toho nevyplývá, jen v Československu řádili jazykotepci. Pak to svádí k takovýmto zcestným asociacím.Honey72 píše:Dálnice, už dle svého názvu byly, jsou a budou budovány k dálkovým přesunům vozidel. Řidič co chce využít dálnici, aby se přesunul z jednoho konce města na druhý nebo jezdí jen kousek, ale přitom se mu za tento rychlejší a komfortnější přesun nechce nic platit, nemá na dálnici co pohledávat.
ČS dálnice (a R) se stavěly v době, kdy byly určeny všem bez rozdílu. (tedy kromě traktorů a cyklistů...) Přestavěly se z původních silnic bez náhrady, sloužily jako obchvaty obcí. To až se zavedením poplatků bylo normalizováno, že dálnice musí mít doprovodnou komunikaci. Ale ani ta není vedena ideálně, mnohdy vrací provoz do míst, kterým měla dálnice odlehčit.
Povede to k tomu, že síť nedálničních silnic a městských komunikací bude naprosto nepoužitelná, protože bude plná zákazů, osazených v zoufalosti nad těmi, co tam nemají co dělat.Honey72 píše:Ať si tedy jede přes město a zbytečně svými krátkými trasami nezdržuje a nezatěžuje dálkový dálniční provoz.
Re: Dálniční známky
P-V: Naprostý souhlas, až teď se naráz z "autostrády" dělá poplatky ta "dálnice" pro dálkový provoz bez adekvátního řešení mstní situace. Ve starých (komunistických) "letácích" ke stavbám se dá dočíst, že stavba dálnice x bude sloužit především jako obchvat města xy, k odvedení tranzitní dopravy a zlepšení vnitroměstské dopravy mezi jednotlivými městskými částmi... Ale ano, v předválečných prvotních záměrech ty dálnice měly být opravdu pouze tranzitní, za socializmu pak právě byla ta snaha je co nejvíce přimknout k městu a vyřešit tím i vnitrodopravu (a tak se to i většinou realizovalo)... Stačí si přečíst něco o D0, tam se to řeší dodnes - vzdálená varianta je špatná, protože nevyřeší dopravu mezi okrajovými částmi, bližší je zase špatná, že vyřeší vnitrodopravu, ale zasáhne do hustě obydlených oblastí, a tak furt dokola...
Re: Dálniční známky
Loni pri nedelni vecerni zacpe v Kufsteinu se mi trikrat stalo, ze mne policajt na kruhaci misto pres mesto poslal na dalnici ... opravdu skvely reseni zrusit vyjimku a pak tam posilat hlidky. Ovsem rozkaz znel jasne ... vsechno zrusit.
Je to rok co neni zpoplatnena D6 kolem Chebu ... a ejhle ona pred sestou neni zacpa na 20 minut na kruhaci u Tesca a desitky lidi si nemusi rychtovat podvozek na polni ceste od Hradiste a tranzitovat pres Frantiskovy Lazne.
Jsou lide kteri si znamku nikdy nekoupi. Delnici jezdi do prace po 5ti a kazdy tyden bere vuz nekdo jinej. Nic neni cernobile.
Je to rok co neni zpoplatnena D6 kolem Chebu ... a ejhle ona pred sestou neni zacpa na 20 minut na kruhaci u Tesca a desitky lidi si nemusi rychtovat podvozek na polni ceste od Hradiste a tranzitovat pres Frantiskovy Lazne.
Jsou lide kteri si znamku nikdy nekoupi. Delnici jezdi do prace po 5ti a kazdy tyden bere vuz nekdo jinej. Nic neni cernobile.
Re: Dálniční známky
Nemyslim to spatne, ani cizi nazor nenapadam, ale existuje jedno rceni:Martin z Ostravy píše:Jako jestli někomu přijde 1500 Kč (125 Kč/měs respektive 107 Kč) ročně moc, tak jako sorry, ale dívím se že teda utáhne vůbec provoz auta, který je mnohonásobně dražší.
Nazranej bohatej, chudymu jeho hlad neveri.
Auto dnes dostanete zadarmo, bez prepisu, neb ma diky "ekologicke" dani nulovou hodnotu. Az za pul roku zdechne, prijede si pro nej (opet zadarmo) likvidacni firma a sezene se od sousedu dalsi vrak.
Re: Dálniční známky
NoOne: a co jsi dělal v Kufsteinu na kruháči směrem do města? Jeli jste se podívat kolik vody teče v Innu?
zesp: jakkoliv se mi tvé postřehy vždy líbí, a na zdejší poměry mi přijdou někdy až trochu moc anarchistické (což je fajn) , tak ten příměr s tou tatrankou a tím, že pro rakušáky znamená koupě dálniční známky, něco jako pro nás koupě horalky, tak s tím bych si tedy dovolil nesouhlasit. Ty celkové životní náklady, jsou tam u nich daleko vyšší, než ještě pořád u nás, v tom našem socialismu s lidskou tváří..
zesp: jakkoliv se mi tvé postřehy vždy líbí, a na zdejší poměry mi přijdou někdy až trochu moc anarchistické (což je fajn) , tak ten příměr s tou tatrankou a tím, že pro rakušáky znamená koupě dálniční známky, něco jako pro nás koupě horalky, tak s tím bych si tedy dovolil nesouhlasit. Ty celkové životní náklady, jsou tam u nich daleko vyšší, než ještě pořád u nás, v tom našem socialismu s lidskou tváří..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Dálniční známky
Je mi jasné, že se nemůžeme shodnout všichni. Sám jsem jednou pro a za chvíli zas proti (vyjímkám).
(NoOne: I auto zadarmo nejede zadarmo a poměrně dost to stojí... ale zas souhlasím, že vše není černobílé).
A jestliže souhlasím (už ani nevím s kým vším), že je dobré a potřeba, aby víceproudé komunikace v okolí větších měst (schválně je netituluji) dopravně trochu "pomohly", pak by bylo rozumné, aby tyto - a teď už schválně použiju - dálnice byly na tuto "pomoc" v těchto místech dimenzované.
A to už hned můžeme přeskočit do jiných témat (více jízdních pruhů na D0, rozšíření D11 u Prahy, atd.) a kdyby stát (ŘSD) mohli (dokázali) reagovat rychleji na zhoršování stávajících kapacit, byli bychom tady asi spokojeni všichni a i Honey72, kterému moc dobře rozumím, co mu vadí. Mně taky.
(NoOne: I auto zadarmo nejede zadarmo a poměrně dost to stojí... ale zas souhlasím, že vše není černobílé).
A jestliže souhlasím (už ani nevím s kým vším), že je dobré a potřeba, aby víceproudé komunikace v okolí větších měst (schválně je netituluji) dopravně trochu "pomohly", pak by bylo rozumné, aby tyto - a teď už schválně použiju - dálnice byly na tuto "pomoc" v těchto místech dimenzované.
A to už hned můžeme přeskočit do jiných témat (více jízdních pruhů na D0, rozšíření D11 u Prahy, atd.) a kdyby stát (ŘSD) mohli (dokázali) reagovat rychleji na zhoršování stávajících kapacit, byli bychom tady asi spokojeni všichni a i Honey72, kterému moc dobře rozumím, co mu vadí. Mně taky.
Re: Dálniční známky
Lonskou znamku jsem na svoje auto nekoupil (prelepovaci na folii z telefonu, jak to delaji rakusaci, si netroufnu), zacali kontrolovat imigranty na dalnici a kdyz najizdim az za Kiefersfeldenem na okresce nikdo nestoji. Ja bych si klidne na cestu tam tu dvoumesicni koupil, ale online to nejde a nechce se mi vylejzat z vyhratyhou auta.monin píše:NoOne: a co jsi dělal v Kufsteinu na kruháči směrem do města? Jeli jste se podívat kolik vody teče v Innu?
Jezdim do Söllu nekokrat do mesice na odpoledno/vecerni lyzovani, tri hodiny rychle do alp nebo jednu na Klinovec ... volba jasna, kdyz cesta je jeden z cilu
Re: Dálniční známky
NoOne: no a v Söllu už lyžuješ klasicky venku, na sjezdovce, nebo po něm jezdíš jen v káře, s lyžemi na střeše, tak aby ti také nebyla zima?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Dálniční známky
Monin: Souhlasím s tím, že jsou v A podstatně vyšší životní náklady. Ale právě ve srovnání s tím se mi ta cena zdá nízká. Prostě je to uděláno tak, aby nad tím nikdo moc nemusel přemýšlet a známku si zakoupit...
Honey72: V I nebo F ty dálnice už byly stavěny s tím, že jsou jen pro tu tranzitní dopravu a zpoplatněné, zároveň se ale budovaly i ty místní obchvaty...
A mám tu další zajímavý postřeh: V rámci vyjmutí úseku D46 ze zpoplatnění "obchvatu" (už se bojím to slovo používat) se zřejmě zlegalizoval neformální sjezd ve směru na Brno u Žešova přes pumpu OMV. Zpoplatněný úsek je ukončen právě tam. Se silnicí II/433 spojuje pumpu obslužná komunikace (aby mohli pumpu využít i řidiči z II/433), na kterou se ještě nedávno dalo z D46 od OC sjet pouze projetím mezi stojany a "vratkou" do téměř protisměru, neboť přímý vjezd z D46 byl přehrazen betonovými svodidly a byl zakázán. Zajímavé bylo, že dálnice byla ukončena/začínala až/už na této spojovací komunikaci, areál pumpy tedy ležel už na dálnici. Takže pokud do konce roku 2016 jel někdo po II/433 a chtěl natankovat u OMV (bylo to na II/433 i označeno symbolem pumpy), musel mít známku... Nově je dálnice ukončena hned na odbočovacím pruhu (bohužel je značka daná tak nešťastně, že to budí dojem konce dálnice i v hlavním směru), takže pumpa je už mimo dálnici. Nyní tedy na pumpu musí z D46 sjet vozidla bez známky a logicky tak musí na II/433 využít tuto komunikaci... Je tam navíc pocitově dost špatný výjezd na II/433 (špatný výhled i technické řešení křižovatky). Na D46 je tento sjezd přitom označen stále jen jako pumpa... Možná je to vyslyšení stesku Výšovičíků a Němčičáků, že při cestě do a z krajského města musí jet přes celý PV a nemůžou najet/sjet u Žešova. Proto se asi "zlegalizoval" tento sjezd, i když to není nijak označeno... Alespoň pro mě zajímavé, i když logické řešení. Je vidět, že ty ledy se tak nějak celkově přeci jen hnou...
Odkaz na mapu:
https://mapy.cz/s/1jdpe
Honey72: V I nebo F ty dálnice už byly stavěny s tím, že jsou jen pro tu tranzitní dopravu a zpoplatněné, zároveň se ale budovaly i ty místní obchvaty...
A mám tu další zajímavý postřeh: V rámci vyjmutí úseku D46 ze zpoplatnění "obchvatu" (už se bojím to slovo používat) se zřejmě zlegalizoval neformální sjezd ve směru na Brno u Žešova přes pumpu OMV. Zpoplatněný úsek je ukončen právě tam. Se silnicí II/433 spojuje pumpu obslužná komunikace (aby mohli pumpu využít i řidiči z II/433), na kterou se ještě nedávno dalo z D46 od OC sjet pouze projetím mezi stojany a "vratkou" do téměř protisměru, neboť přímý vjezd z D46 byl přehrazen betonovými svodidly a byl zakázán. Zajímavé bylo, že dálnice byla ukončena/začínala až/už na této spojovací komunikaci, areál pumpy tedy ležel už na dálnici. Takže pokud do konce roku 2016 jel někdo po II/433 a chtěl natankovat u OMV (bylo to na II/433 i označeno symbolem pumpy), musel mít známku... Nově je dálnice ukončena hned na odbočovacím pruhu (bohužel je značka daná tak nešťastně, že to budí dojem konce dálnice i v hlavním směru), takže pumpa je už mimo dálnici. Nyní tedy na pumpu musí z D46 sjet vozidla bez známky a logicky tak musí na II/433 využít tuto komunikaci... Je tam navíc pocitově dost špatný výjezd na II/433 (špatný výhled i technické řešení křižovatky). Na D46 je tento sjezd přitom označen stále jen jako pumpa... Možná je to vyslyšení stesku Výšovičíků a Němčičáků, že při cestě do a z krajského města musí jet přes celý PV a nemůžou najet/sjet u Žešova. Proto se asi "zlegalizoval" tento sjezd, i když to není nijak označeno... Alespoň pro mě zajímavé, i když logické řešení. Je vidět, že ty ledy se tak nějak celkově přeci jen hnou...
Odkaz na mapu:
https://mapy.cz/s/1jdpe
Re: Dálniční známky
Tak ono nezapomeň na to, že pro nás, co máme všechny sumy zafixované hlavně jen v korunách, se nám pak sumička nějakých osmi "blbých" pětek, či kolik ta známka stojí teď v esterajchu, zdá nízká. Viz. např. uvažovaní při platbách v eurech. Tatry - dvě pivka, dvě borovičky, někde na sjezdovce a člověk měl pořád tendenci s ohledem na tu "sumu", říkat automaticky 10 euro, a ono přitom stálo např, 7,80.. a to se nebavím o nějaké krčmě, kde dvě piva stály 3 eura a člověk řekl automaticky samozřejmě pět.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Dálniční známky
na kolik vyjde ta cesta a permanentka ?NoOne píše:...
Jezdim do Söllu nekokrat do mesice na odpoledno/vecerni lyzovani, tri hodiny rychle do alp nebo jednu na Klinovec ... volba jasna, kdyz cesta je jeden z cilu
myslím, že zhruba stejně jak roční DK v CZ...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: Dálniční známky
Nechci tady zaplavovat fórum svými výlevy, zvlášť, když už se zde začíná řešit spíše zimní dovolená, ale poslední věc k tématu. Již obecně jsem přemýšlel nad tím, proč se v hlavní trase dálnice dávají ty značky se začátkem úseku bez poplatku, když kolem této značky stejně projedou jen ti, kteří musí známku mít, neboť přijíždějí ze zpoplatněného úseku a to, že začíná úsek bez poplatku, ja v podstatě nezajímá (možná snad jen jako informace, že se tam začne motat plno klouboučníků, dam v nákupních taškách a začne být trochu zmatek...), když ti, co zde najíždí, mají tuto značku s přeškrtnutou známkou již na nájezdové rampě a na dálnici se připojí až za značkami v trase hlavní. To, co ale vyvedli u PV, je opět k zasmátí, či pláči. Včera jsem popisoval směr do Brna, ale podržte se, v opačném směru začíná úsek bez poplatku v místě, kde na dálnici nejde najet vůbec!!! Jde o exit 21, kde je pouze sjezdová rampa, za kterou jsou nově značky se začátkem úseku bez poplatku. Najet přitom fyzicky jde až na exitu 24!!! To mi fakt hlava nebere a souhlasím s Honey72, že pak to vytváří les značek, až v tom řidič ztrácí přehled... To je vše...JInak ať navážu na zde aktuálně řešené věci - já jedu lyžovat na skiareál Kraličák ve Stříbrnicích, boomba areál přes tři kopce, 8 sjezdovek, minimum lidí, nádherné výhledy do všech stran a 400 Kč za celodení lyžovačku. U nás zatím nepřekonané....
Re: Dálniční známky
1. zavést mýto na úrovni 21 století = satelit
2. zrušit dálniční známky
3. tam kde díky našim geniálním projektantům má dálnice charakter obchvatu města nebo nahrazuje bývalou I atd.-> zrušit zpoplatnění dálnic (děje se)
4. všem pojiš´tovnám s licencí na pov. ručení nařídit zdarma pro stát vybírat 500 kč/rok z mot. vozidla = nová daň
5. za novou daň občan dostaně mýtnou krabici (podmnínka výb. řízení na mýtný systém) a pušál na km dálnic (odborníci se můžou hádat zda 3456/km rok nebo 6587/rok)
6. po vyjetí paušálu platba za km, nebo možnost dokoupit rovnou se slevou oproti km sazbě další paušál - např. vím, že ročně ujedu 5 000 km po dálnici
výhody :
- progrese (rozdíl mezi důchodcem a každodením uživatelem placené části dálnice)
- nyní neplatí, že kdo platí spotřební dań platí dálnice. pendlování mezi vysočinou a jižníma čechama genereuje nákup PHM, spotřební dań, ale negeneruje použití dálnice
- 500 kč zaplatí povinně i ti co nyní DZ nemají, něco za to ale dostanou
- každodení uživatelé dálnic zaplatí více naž 1100 ročně = při správném výpočtu dańově neutrální s ohledme na slevu oproti současné DZ
- systém umožńuje řídit dopravu - pokud je komunikace dlouhodobě opravována / přetížena můžu kliknutím šoupnout s mýtem nahoru/dolů
2. zrušit dálniční známky
3. tam kde díky našim geniálním projektantům má dálnice charakter obchvatu města nebo nahrazuje bývalou I atd.-> zrušit zpoplatnění dálnic (děje se)
4. všem pojiš´tovnám s licencí na pov. ručení nařídit zdarma pro stát vybírat 500 kč/rok z mot. vozidla = nová daň
5. za novou daň občan dostaně mýtnou krabici (podmnínka výb. řízení na mýtný systém) a pušál na km dálnic (odborníci se můžou hádat zda 3456/km rok nebo 6587/rok)
6. po vyjetí paušálu platba za km, nebo možnost dokoupit rovnou se slevou oproti km sazbě další paušál - např. vím, že ročně ujedu 5 000 km po dálnici
výhody :
- progrese (rozdíl mezi důchodcem a každodením uživatelem placené části dálnice)
- nyní neplatí, že kdo platí spotřební dań platí dálnice. pendlování mezi vysočinou a jižníma čechama genereuje nákup PHM, spotřební dań, ale negeneruje použití dálnice
- 500 kč zaplatí povinně i ti co nyní DZ nemají, něco za to ale dostanou
- každodení uživatelé dálnic zaplatí více naž 1100 ročně = při správném výpočtu dańově neutrální s ohledme na slevu oproti současné DZ
- systém umožńuje řídit dopravu - pokud je komunikace dlouhodobě opravována / přetížena můžu kliknutím šoupnout s mýtem nahoru/dolů
Re: Dálniční známky
predpokladam, ze je v tom zapocitan i system, ktery mi bude ukazovat, za jakou castku na nasledujicm useku teda pojedu, kdyz uz to ma byt na kliknuti, pripadne, alternativni cestu, za standardni castku ...musklin píše:- systém umožńuje řídit dopravu - pokud je komunikace dlouhodobě opravována / přetížena můžu kliknutím šoupnout s mýtem nahoru/dolů
-
- Příspěvky: 48
- Registrován: 22.9.2010 16:43:43
Re: Dálniční známky
Spočítal někdo, kolik stojí údržba dálnice vs silnice, na jedno osobní-auto-km? Opravdu je (využívaná) dálnice o tolik dražší (než nevyužívaná okreska), že musíme vybírat zvláštní daň? Obvzlášť, když porovnáme výnos z DK vs výnos ze spotřební daně z PHM?
Insiporován Novým Zélandem (jasně, to je ostrov, takže tam není tranzit, takže některé věci nemusí řešit):
- zrušit DK pro OA; OA platí roční (fixní částka pro OA) daň z provozu + daň z PHM
- NA platí "předplacené kilometry" - a ty se kontrolují podle tachometru. V ČR by to mohlo být např. přes mýtné brány na hraničních přechodech (pro transit). Pro místní dopravce pak kontrola při STK apod.
(Tohle je samozřejmě jen základní myšlenka, na NZ v tom sytému umí návěsy, přívěsy, PHM bez spotřební daně atd.)
OA tak můžou využívat dálnici dle libosti (což je podle mne správně, doprava má jezdit mimo obce).
Stejně tak NA nemají extra motivaci jezdit skrz obce, přitom výkonové mýto zústává.
Insiporován Novým Zélandem (jasně, to je ostrov, takže tam není tranzit, takže některé věci nemusí řešit):
- zrušit DK pro OA; OA platí roční (fixní částka pro OA) daň z provozu + daň z PHM
- NA platí "předplacené kilometry" - a ty se kontrolují podle tachometru. V ČR by to mohlo být např. přes mýtné brány na hraničních přechodech (pro transit). Pro místní dopravce pak kontrola při STK apod.
(Tohle je samozřejmě jen základní myšlenka, na NZ v tom sytému umí návěsy, přívěsy, PHM bez spotřební daně atd.)
OA tak můžou využívat dálnici dle libosti (což je podle mne správně, doprava má jezdit mimo obce).
Stejně tak NA nemají extra motivaci jezdit skrz obce, přitom výkonové mýto zústává.
Re: Dálniční známky
to je asi pro CR sci -fiJiVi píše:predpokladam, ze je v tom zapocitan i system, ktery mi bude ukazovat, za jakou castku na nasledujicm useku teda pojedu, kdyz uz to ma byt na kliknuti, pripadne, alternativni cestu, za standardni castku ...musklin píše:- systém umožńuje řídit dopravu - pokud je komunikace dlouhodobě opravována / přetížena můžu kliknutím šoupnout s mýtem nahoru/dolů
měl jsem na mysli dlouhodobé opravy viz. D1 - o tom snad ví každý i bez aplikace = zrušení poplatku po dobu opravy
a dlouhodobě přetížené úseky, ze kterých můžu zejména NA odvést jinam v kritické hodiny a stačí na to cedule nad cestou
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční známky
Přesně, to mám na mysli. Informace, že najíždíte na bezplatný nebo placený úsek je už na nájezdu. Pro řidiče už jedoucí po dálnici je tato informace zbytečná. A pokud tedy ano, tak by stačila bohatě jen ta tabulka s přeškrtnutou známkou a neopakovat do zblbnutí tu zelenou tabuli.zesp píše:...), když ti, co zde najíždí, mají tuto značku s přeškrtnutou známkou již na nájezdové rampě a na dálnici se připojí až za značkami v trase hlavní.
A před sjezdem, za kterým už pokračuje placený úsek, by stačilo dát symbol známky jen na návěst před křižovatkou nebo na zvláštní návěst. Podobně to mají i v cizině, kde bývá nápis PÉAGE, MAUT apod. To mi úplně stačí, abych věděl, jestli už odbočit nebo ne. Pokud na dálnici za exitem uvidím značku jako u nás, že se jedná o placený úsek, stejně s tím už prd udělám - musím pokračovat dál.
Maďarsko:
https://www.google.cz/maps/@47.8676236, ... 312!8i6656
Francie:
https://www.google.cz/maps/@43.3685878, ... 312!8i6656
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023