(elektronické) dálniční známky
-
- Příspěvky: 957
- Registrován: 22.7.2011 10:54:46
- Bydliště: Praha, SOKP km 50 st.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční známky
To by se nám zvýšil počet těch, kteří pojedou mimo mýto, a tím bychom vybrali méně...
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 15.10.2009 20:07:00
Re: Dálniční známky
Ale v ČR mají tento charakter dálnice úplně všude .musklin píše: 3. tam kde díky našim geniálním projektantům má dálnice charakter obchvatu města nebo nahrazuje bývalou I atd.-> zrušit zpoplatnění dálnic (děje se)
A není to kvůli genialitě projektantů, ale prostě proto, že se v ČR síť silnic s obchvaty obcí prostě nepostavila.
Teď si trošku zaspekuluju: Mohla se v ČSR (České socialistické republice, součásti ČSSR), budovat rozsáhlejší síť dvoupruhových silnic I. třídy s obchvaty obcí. Z federálního rozpočtu by se beztak postavila D5 do Berouna, D11 do Poděbrad. Ale neměli bychom dnes D4 do Příbrami, D7 do Slaného ani D10 do Turnova. Fakt ještě dnes ne. Bylo by to teď v nutných prioritách, asi jako teď D35 Opatovice-Časy-Ostrov Konec spekulace.
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 15.10.2009 20:07:00
Re: Dálniční známky
Spekulace č.2: Postavila se pěkná dvoupruhová I/10 Praha - Turnov, s obchvaty obcí, občas s MÚK, ale i s úrovňovými křižovatkami. V některých úsecích už "praská ve švech", ale prioritou je teď dostavba D11 z Poděbrad do Hradce. D11 už konečně dospěla do Hradce, řešíme co s I/10. Na stole jsou dvě varianty:
1. necháme pěknou nezpoplatněnou I/10 a formou PPP postavíme souběžnou D10, která bude komerčně výkonově zpoplatněna pro nákladní i osobní auta.
2. Rozšíříme zánovní I/10 na 4-pruh, důsledně s MÚK, tj. přebudujeme na R10, resp. SMV, i s využitím dotací po vstupu do EU.
Studie proveditelnosti prokázala neochotu českých řidičů platit komerční mýtné, a z hlediska ekonomické efektivitty jednoznačně doporučila variantu č. 2.
A jsme, tam, kde jsme byli D / R opět plní funkci obchvatů obcí...
Konec spekulace č.2
1. necháme pěknou nezpoplatněnou I/10 a formou PPP postavíme souběžnou D10, která bude komerčně výkonově zpoplatněna pro nákladní i osobní auta.
2. Rozšíříme zánovní I/10 na 4-pruh, důsledně s MÚK, tj. přebudujeme na R10, resp. SMV, i s využitím dotací po vstupu do EU.
Studie proveditelnosti prokázala neochotu českých řidičů platit komerční mýtné, a z hlediska ekonomické efektivitty jednoznačně doporučila variantu č. 2.
A jsme, tam, kde jsme byli D / R opět plní funkci obchvatů obcí...
Konec spekulace č.2
Re: Dálniční známky
A jaká by byla současná realita uvedených spekulací? Napřed by všechno blokovali ekoteroristé, pak by se nebylo možno dohodnout s vlastníky a nakonec by tomu pravděpodobně propadla EIA, takže by jste stejně nepostavili nic...
Re: Dálniční známky
Doufám, že až se dostaví někdy v budoucnu D49 Hulín - Fryšták, tak bude kus D55 + D49 Hulín-východ - Hulín - Třebětice zdarma, neboť tvoří obchvat Třebětic.
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční známky
To už by bylo do nebe volající, ale docela už vidím jak by jim to regionální politici dokázali slíbit za to, že jsou sevřeni dvěma dálnicemi
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dálniční známky
Zkusil jsem si sám pro sebe udělat malý "průzkum". Nejmenším městem, jehož dálniční obchvat je nyní bez poplatku je Brandýs nad Labem-Stará Bolesav (cca 18 tisíc obyv.) Když se podíváme jen na D1, tak tuhle hranici splňuje zcela určitě Jihlava (takže je zcela legitimní, aby požadovala vyjmutí úseku km 112-119), dále Vyškov (takže 226-230 + 0-1 na D46), po dokončení D1 by měl nárok Přerov (aby byl bez poplatku obchvat skutečně celý, včetně všech místních částí na trase, tak by bylo třeba vyjmout úsek km 272-296). A i když těsně, tak již nyní tuto hranici splňují příznačně i Hranice . Takže od km 296 po 311 taky zdarma. A to ani nemluvím o začátku D1 u Prahy. Proč mají kupříkladu Horní Počernice dálnice ve svém okolí zdarma a Uhříněves či Pitkovice nikoli? Takže zpoplatnění nikoli už od km 2, ale nejméně 8. A s ohledem na to, jak se postupovalo na D10 spíše raději známka až od Říčan (km 12). Sumasumárum z celkové délky D1 376 km by bylo bez poplatku 114 km, tedy skoro třetina. Má v takovém případě zpoplatnění vůbec ještě smysl? A to vypichuju jednu dálnici, na těch dalších jsou to Sokolov, Břeclav, Otrokovice, v budoucnu zcela jistě Hradec Králové, Frýdek-Místek, Nový Jičín atd. Na vysvětlenou, nejsem žádným odpůrcem známek, nevadí mi, naopak se bojím, že pokud je zrušíme, tak nám ten nápor dálnice nepoberou. Ale co mi dost vadí, je to, že klíčem pro vyjmutí některých úseků ze zpoplatnění bylo evidentně jen to, kdo uměl jak nahlas křičet. Ještě se dal loni pochopit ten argument se souběžnou trasou silnice první třídy. Ale letos zkrátka žádný logický argument není. 22 let známek ukázalo, že dálniční síť bez vyjímek je evidentně utopií, takže zrušit a uvidíme co to přinese...
-
- Autor
- Příspěvky: 6841
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dálniční známky
Beru to jako jednu z negativních vizitek současného ministra dopravy, kterého tady jinak dost lidi chválí.
MD jako resort nefunguje, a to už dlouho, otázkou je zda kdy někdy vůbec fungovalo správně. Současný ministr ho ale určitě neposouvá lepším směrem.
Za mě bych zrušil zpoplatnění pro OA, ale to už se opakuji.
MD jako resort nefunguje, a to už dlouho, otázkou je zda kdy někdy vůbec fungovalo správně. Současný ministr ho ale určitě neposouvá lepším směrem.
Za mě bych zrušil zpoplatnění pro OA, ale to už se opakuji.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dálniční známky
Spíše zdejší diskuse sleduji z povzdálí, neb s mou odborností ke zdejším diskusím mám pramálo co dodat, ovšem zde bych udělal výjímku. Zrušit všechny výjimky, zdanění provozu je u nás velmi malé. Nesouhlasím s předchozími názory, že 1500Kč je pro mnoho lidí likvidační. Není.
Někdo se odkazoval na lidi, kteří jedou za prací starým autem a jen tak tak se složí na známku. Tito lidé pak stojí půl dne opření o lopatu a šlukaj tam jedno cigáro za druhým. Nechci samozřejmě generalizovat, ale všichni mají volbu a 1500Kč ročně je tak málo, že těch uskromnění zdaleka nemusí být tolik. A to se opravdu bavíme o minoritě, jednom procentu. Zbývajících 99% to skoro nepostihne.
A znovu odkazuji na to, že zdanění provozu je u nás směšně malé, vemte si UK, tam mít auto zatraceně bolí. Tam dokonce jet autobusem bolí. Tam vlastně bolí uplně všechno.
Někdo se odkazoval na lidi, kteří jedou za prací starým autem a jen tak tak se složí na známku. Tito lidé pak stojí půl dne opření o lopatu a šlukaj tam jedno cigáro za druhým. Nechci samozřejmě generalizovat, ale všichni mají volbu a 1500Kč ročně je tak málo, že těch uskromnění zdaleka nemusí být tolik. A to se opravdu bavíme o minoritě, jednom procentu. Zbývajících 99% to skoro nepostihne.
A znovu odkazuji na to, že zdanění provozu je u nás směšně malé, vemte si UK, tam mít auto zatraceně bolí. Tam dokonce jet autobusem bolí. Tam vlastně bolí uplně všechno.
Re: Dálniční známky
hektor: Koukáte na to ze špatné strany. Ta výjimka není kvůli tomu, aby si sociálně slabší a jiní šetřílkové mohli dopřát luxusu dálnice, ale aby nepřekáželi ve městě. Druhá možnost je udělat z města bludiště zajížděk, jednosměrek, třicítek a červených vln, ale to je jistě ta horší možnost.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční známky
Já se zase budu opakovat s tím, že mi je srdečně jedno, zda-li budou naše dálnice kompletně zpoplatněné nebo s výjimkami, ale ať konečně zmizí ty opakující se značky "dálnice". To je doslova les a jestli je zaplaví ještě další výjimky ? Na prvním obrázku vidíte současný stav a na druhém, jak by to mohlo být. Prostě, značka "dálnice" patří jen na nájezd. A pokud někdo využije výjimku, protože nemá známku, je jen jeho starostí, aby si hlídal kde musí sjet, pokud nechce platit. Symbol na návěsti podle mě úplně stačí. Třeba jen informace 2000m a víc nic. Ostatní řidiče co jedou po dálnici desítky či stovky kilometrů nezajímá, že vjíždí do neplaceného a zase do placeného úseku a zase a zase, do zblbnutí. S tímhle lesem značek jsem se setkal jen u nás.
- Přílohy
-
- dálnice s poplatkem dnes.jpg (39.84 KiB) Zobrazeno 7590 x
-
- dálnice s poplatkem návrh.jpg (47.4 KiB) Zobrazeno 7590 x
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dálniční známky
Honey72: K tomu plánku sučasný stav - ta zbytečnost té značky "začátek dálnice bez poplatku" je především v tom, že je umístěna přímo uprostřed toho "oka" nájezdu, ty ji máš umístěnou až za připojením pruhu, po kterém přijíždějí šoféři bez poplatku. Vidí ji tak pouze ti, kteří přijíždějí z úseku z polatkem, tedy se známkou. Pro ně je to tedy zbytečná informace.
K obchvatům - první vlaštovkou dálnice a souběžného obchvatu je asi Bohumín, kde se zároveň s dálnicí vybudoval i obchvat na I/67. Dříve by se I/67 zaústila do dálnice v exitu např. Bohumín - sever a odpojila by se v exitu Bohumín - jih a bylo by to...
Už jsem se k tomu nechtěl vracet, ale to pojetí provedení značení úseků bez poplatku je opravdu zvláštní. Jak jsem psal o pumpě u PV, u které končí ten úsek bez poplatku ve směru od OC, tak skutečně je nutno projet přímo mezi stojany, aby bylo možno pokračovat k II/433, V přímém napojení na spojku od dálnice k II/433 je stále jednosměrka.... Já to zkusil - využít "nový" sjezd (byť se známkou) - a nastala modelová situace, kdy zrovna u všech stojanů tankovaly vozidla (Předtím je pumpa, taky OMV, až na obchvatu OC, takže tato je docela dost využívaná), takže ti, co chtěli jen sjet (a bylo nás více, nová možnost využít nezpoplatněného úseku se ujala), vytvořili před stojany malou frontičku. A jakmile se jedno stání u stojanu uvolnilo, šup a nacpalo se tam naráz cca 6 aut, které jen projeli, než to "ucpal" další tknkující. Divné...
Obchvat OC:
Postřeh 1. Při jízdě od Mohelnice není driver nijak upozorněn na to, že může použít navazující úsek za rondelem bez poplatku. Před kruhákem nic, za kruhákem jem značka začátek dálnice 3000m bez doplňující tabulky, že je úsek bez poplatku. To se řidič doszví, až ujede ty 3km po té spojce od kruháku k trase D35, kde ofciálně dálnice začíná...
Postřeh 2: Když už tedy řidič bez známky u Globusu najede a chce sject na exitu 267 na D46 do centra, má smůlu. Ten kousíček D46 po její konec před křížením s ul. Zolova a Kafkova je zpoplatněn (celkem cca 300m - délka úseku vyznačena na mapce). Takže musí jet až Nemilan, nebo až na exit 276!!!! Předpokládám, že tato blbost je i v opačném směru, takže kdo jede od Olympie (exit 276) a chce sject ne D46 do centra, nelze a musí jet až ke Globusu... Může ni to někdo objasnit, co je záměrem...
K obchvatům - první vlaštovkou dálnice a souběžného obchvatu je asi Bohumín, kde se zároveň s dálnicí vybudoval i obchvat na I/67. Dříve by se I/67 zaústila do dálnice v exitu např. Bohumín - sever a odpojila by se v exitu Bohumín - jih a bylo by to...
Už jsem se k tomu nechtěl vracet, ale to pojetí provedení značení úseků bez poplatku je opravdu zvláštní. Jak jsem psal o pumpě u PV, u které končí ten úsek bez poplatku ve směru od OC, tak skutečně je nutno projet přímo mezi stojany, aby bylo možno pokračovat k II/433, V přímém napojení na spojku od dálnice k II/433 je stále jednosměrka.... Já to zkusil - využít "nový" sjezd (byť se známkou) - a nastala modelová situace, kdy zrovna u všech stojanů tankovaly vozidla (Předtím je pumpa, taky OMV, až na obchvatu OC, takže tato je docela dost využívaná), takže ti, co chtěli jen sjet (a bylo nás více, nová možnost využít nezpoplatněného úseku se ujala), vytvořili před stojany malou frontičku. A jakmile se jedno stání u stojanu uvolnilo, šup a nacpalo se tam naráz cca 6 aut, které jen projeli, než to "ucpal" další tknkující. Divné...
Obchvat OC:
Postřeh 1. Při jízdě od Mohelnice není driver nijak upozorněn na to, že může použít navazující úsek za rondelem bez poplatku. Před kruhákem nic, za kruhákem jem značka začátek dálnice 3000m bez doplňující tabulky, že je úsek bez poplatku. To se řidič doszví, až ujede ty 3km po té spojce od kruháku k trase D35, kde ofciálně dálnice začíná...
Postřeh 2: Když už tedy řidič bez známky u Globusu najede a chce sject na exitu 267 na D46 do centra, má smůlu. Ten kousíček D46 po její konec před křížením s ul. Zolova a Kafkova je zpoplatněn (celkem cca 300m - délka úseku vyznačena na mapce). Takže musí jet až Nemilan, nebo až na exit 276!!!! Předpokládám, že tato blbost je i v opačném směru, takže kdo jede od Olympie (exit 276) a chce sject ne D46 do centra, nelze a musí jet až ke Globusu... Může ni to někdo objasnit, co je záměrem...
- Přílohy
-
- mapy-1.jpg (34.9 KiB) Zobrazeno 7512 x
-
- mapy.jpg (54.18 KiB) Zobrazeno 7512 x
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční známky
Tohle řešení se mi líbí, ale vlaštovka to bohužel není. Parametrově by nevyšla minimální vzdálenost mezi dvěma exity, jedině je propojit kolektory. Jenže stejně by se musela postavit doprovodná komunikace pro vozidla, co na dálnici nesmí, takže by to nakonec bylo všechno pěkně široké. A hlavně, vozidla používající dálnici pouhé dva kilometry jsou ostatním spíše na škodu.zesp píše:K obchvatům - první vlaštovkou dálnice a souběžného obchvatu je asi Bohumín ...
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dálniční známky
zesp: Olomouc a nesmyslně zpoplatněný konec D46 potvrzuji i z druhé strany ve směru z Olomouce: https://ctrlv.cz/QYKL
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Dálniční známky
Hledá se projektový manažer pro výkonové zpoplatnění dálnic od roku 2019 ... hoho, revoluce???
Re: Dálniční známky
Co to je za výkřik?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
-
- Příspěvky: 1073
- Registrován: 7.1.2013 17:57:52
- Bydliště: ostrava
Re: Dálniční známky
s pobavením musím říct, že expanze cedulí "dálnice" (ať s poplatkem nebo bez) má občas zajímavý vedlejší efekt a to že ukončuje platnost předchozího rychlostního omezení. takže na některých dálnicích se nám na pár úseků zase vrátila 130
Svoboda neznamená nutit ostatní do něčeho, co považujete za správné.
Re: Dálniční známky
evicleaner: No jo, to je dobrý postřeh. Tím pádem je vyřešená zatím sporná situace na D46, kdy při jízdě od Brna do Olomouce začíná před Žešovem omezení na 110 km/h kvůli zatáčkám. To pokračuje až k odbočné větvi exitu 21. Dál již sice značka se 110 není, ale dle údajně bylo i na následujícím úseku několik nešťastníků pokutováno za její překročení. Prý pouhé odbočení sjezdové rampy není křižovatkou... Další značka s omezením je totiž až před první zatáčkou v Prostějově (pak je 90). Teď je zde ona nesmyslná značka dálnice s přeškrtlou známkou, která je zde sice zbytečná, protože na dálnici zde nelze najet, ale alespoň tudy lze tedy jet bez obav 130.... Takže dík za postřeh...
Re: Dálniční známky
Na příští rok se chystá další výjimka na D6 u Sokolova http://vary.idnes.cz/d6-dalnicni-znamka ... -zpravy_ba
Ach boože....
Ach boože....
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Dálniční známky
To je fakt jak nějaký novodobý fetiš. Tak ať to zruší soudruzi tedy úplně a všude. A ne toto lidodemo, tomu dala, tomu zase nic.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 15.10.2009 20:07:00
Re: Dálniční známky
Výstavba D6 KV - Sokolov "zabrala" normální silnici I/6, postavenou v 70. tých letech, tvořící obchvat Lokte a Sokolova. Tj. došlo k situaci: Zaplať (dálniční známku) nebo se vrať do 60. let minulého století. Chápu, že Varáci berou jako zradu, že musí platit na tom izolovaném kousku D6, který jim sebral to, co doposud fungovalo bez poplatku... Je to diametrálně odlišná situace od toho, když navíc postavíme (zpoplatněnou) dálnici (byť supluje chybějící obchvat) a to původní zůstane.
Podle mého názoru jsou výjimky z časového zpoplatnění u měst užitečné, zvlášť pokud negativně neovlivňují prodej dálničních kupónů
Ale to vyznačení je fakt hrozné, souhlasím s Honey 72.
Podle mého názoru jsou výjimky z časového zpoplatnění u měst užitečné, zvlášť pokud negativně neovlivňují prodej dálničních kupónů
Ale to vyznačení je fakt hrozné, souhlasím s Honey 72.
Re: Dálniční známky
Mezitím ale taky za státní peníze (rekultivace po těžbě) vznikly nové obchvaty města ve formě silnic II. tříd 181 a 210 - tam tedy ještě kousek chybí.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: 15.10.2009 20:07:00
Re: Dálniční známky
Majkii: beru Tě za slovo: je to tedy spíš problém Lokte a Nového sedla (část obce Loučky), než Sokolova. Jak se dostanu od Jenišova na krásnou novou II/181 (bez kupónu)?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Dálniční známky
Po silnicích třetích tříd nebo větší oklikou přes Chodov. Zřejmě jsme si moc zvykli, že každá dálnice musí mít doprovodnou silnici podobné kvality. Ale D1 lze na českém úseku také objet jen po silničkách, i D46. A jak je to v Rakousku ? Třeba podél S16 mezi Bludenz a Klösterle ta silnička nemá ani číslo. Úzká, pořád se to klikatí, samozřejmě kvalitou vozovky se to nedá srovnat s naší trojkou. Ale ani dál směrem k Innsbrucku po 171 to není žádný med. Samý kruháček, pořád se jede v obcích. Řidič si musí vybrat co je pro něho lepší a ne si vynucovat výjimky. Nezpoplatněné obchvaty velkých měst beru, ale ne les značek jako dnes.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Dálniční známky
Zrovna ta cesta přes Loučky vůbec není zlá, velká část byla přeložena a zbytek dostal nový povrch.
Království a půl princezny za 511.