Tak to by mě ani ve snu nenapadlo, že tu budeme mít po neuvěřitelných 50 letech, opět socialismus s lidskou tváří.
Pro bůh, ještě krajské známky. Buď vše, nebo nic.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Ty nové bezplatné úseky jsou jen malá kosmetická úprava, možná kromě té D6. Spíš je stále trapný zpoplatněný Pražský okruh. To mají i jiná velkoměsta v Evropě své okruhy pro odvedení dopravy zpoplatněné ?
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Je to úplný nesmysl. Dálnice mají zpoplatněné skoro všude. Cena za užití je u nás směšná a ve většině případech v promilích z celkových ročních nákladů na auto. Pokud někdo nechce investovat do DK, nechť jezdí mimo D, nebo použije hromadnou dopravu. Přidávání výjimek je cesta do pekel, protože to na dálnici jen přitahuje řidiče, kteří tam nemají co dělat.
Dálnice stavíme především pro dálková spojení. Neměly by suplovat chybějící obchvaty. Pokud to umožníte, tak jen snižujete tlak na dostavbu těchto obchvatů a znehodnocujete dálnici.
jeni013 píše:...Dálnice stavíme především pro dálková spojení. Neměly by suplovat chybějící obchvaty. Pokud to umožníte, tak jen snižujete tlak na dostavbu těchto obchvatů a znehodnocujete dálnici.
Všetky tieto výnimky zo spoplatnenia sú totálne nekoncepčné riešenie. Taký istý problém sa rieši v Bratislave. Je to ako rakovina, s rozrastajúcou sa sieťou diaľnic si ju stále viac obcí bude nárokovať. Treba to urobiť ako v Rakúsku a o chvíľu aj v Nemecku, spoplatniť všetky diaľnice bez výnimky. Raz vylezieš na diaľnicu, a je jedno kde, máš mať diaľničnú známku.
Tedy ten požadavek na vyjmutí ze zpoplatnění na D1 u Jihlavy je už vážně extrém a totální magořina. Nezpoplatněné úseky mají odvést na dálnici tranzit. A ne nějaké lidi dojíždějící do práce. To už za chvíli můžeme zavést vlaky zadarmo pro dojíždějící do práce.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
pokud vím, tak třeba v Salzburgu je kolem města (možná skoro ve městě) dálnice (A1/A10) normálně s poplatkem (známkou)? nepletu se?
Na dovolenou jsem jel bez známky (usoudil, že to nemá cenu) a pokud příště pojedu dál za Salzburg, tak si ji koupím, pač je hrozná couračka. Ale v A asi nikdo moc neřeší, zda si známku koupí nebo ne...
v Čechách mě celkem zaráží Plzeň, z hlediska tranzitu to smysl nemá. snad je pro lidi, co jezdí do práce a využijí dálnici jako vzdálený obchvat města, ale když někdo jezdí každý den do práce (240 dní v roce) tak co je za náklady známka, kterou stejně má, protože párkrát za rok jede i někam dál a smysl to. ..
Já vidím dva rozumné důvody, proč si někdo nekoupí známku:
- bydlí daleko od dálnice a do oblasti s dálnicí jede jednou za uherský rok
- koupí si nové auto krátce před koncem roku a zároveň nemusí jezdit příliš často po dálnici, tak to těch pár měsíců nějak překlepe.
Na obojí funguje institut měsíční dálniční známky za 310,- Kč!!! To je nejlevnější z okolních států (krom D)
Kdo chce denně jezdit do práce po dálnici, ať si známku koupí, kdo chce jet jednou za rok autem bez známky, tak jsou alternativní trasy.
Plzeň, Brno, Olomouc a Ostrava jsou ty hlavní nesmysly. Dokončená dálnice nabírá místní dopravu a zahlcuje se. Navíc by si každý spočítal, že to co prostojí na semaforech ve městě mu v pohodě zaplatí DK. Na moravě je ta síť dálnic už tak hustá, že bez DK jezdí opravdu jen ten, kdo vytáhne auto jenom na dušičky.
Děkuji, samozřejmě měsíční je za 440,- Kč tzn. 15,- Kč za den. Pokud jede takový člověk 22x do práce a zpět pak se jedná o 10,- Kč za průjezd. To opravdu propálíte na rozjezdech na semaforech nemluvě o úspoře času...
S těmito šílenými výjimkami, kdyby u nás existovaly klasické mýtnice, museli bychom každou chvíli zastavovat u další a další. První by byla za Prahou, další za Jihlavou, pak za Brnem, za Prostějovem, za Olomoucí, za Ostravou ... pořád by se jen zastavovalo. Panečku, to by byla jízda.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Nesmysly z pohledu systému, ale veledůležité věci z pohledu nadcházejících voleb. Musíš se na to dívat politicky, soudruhu. Nemohl jsem si odpustit, starší ročníky vědí, co tím myslím, a mladším bych to stejně nevysvětlil
No je to s tím zpoplatněním až (tragi)komické. Když už i Pohořelice, tak kdy přijde Velké Meziříčí? Hranice? Rokycany? Na druhou stranu v tom vidím špetku typicky české byrokracie. Aneb udělat systém co nejsložitější a pak posílat policajty na nějaký krátký zpoplatněný úsek mezi nezpoplatněnými. Třeba na D8 mezi UL a Německem to vypadá kouzelně. Z Německa až do Ústí bez známky, ale na zpáteční cestě náhle 12 km před hranicemi známka potřebná. Chápu kvůli čemu to zrovna tam tak je, ale jak to na neznalé situace působí? To už bychom mohli zavést systém, že dálniční kupon je potřeba pouze v každý lichý pracovní den v každém sudém měsíci a o víkendu pouze na dálnicích vedoucích k hypermarketům za předpokladu, že je v akci máslo
No právě, ti co si nechtějí už z principu koupit známku jsou na dálnici největší pohromou. Sváteční řidiči a také dršgrešle, kteří stejně víc než 90 nepojedou a dále ti, co jedou jen od exitu k exitu co je zdarma, takže se ani nerozjíždějí a to samé Avie a kdejaký starý šrot, který obec vytlačí na dálnici, a za chvíli zase sjede. Tohle všechno dálkovému provozu škodí. Nakonec to skončí tak, že kvůli těmhle brzdám bude v nezpoplatněných úsecích omezena rychlost na 100.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023