(elektronické) dálniční známky
-
- VIP
- Příspěvky: 22552
- Registrován: 15.3.2009 20:16:13
- Bydliště: EU, IL
Re: (elektronické) dálniční známky
po ne tak dávné negativní reklamní kampani u vás
Min. dopravy a výstavby SR varuje: V Česku sa začali množiť prípady, kedy niektorí neoficiálni predajcovia pýtali za diaľničné známky vysoké manipulačné poplatky, prípadne ich ponúkali za vyššie ceny. Upozorňujeme vás teda na to, aby ste si známky kupovali len cez oficiálne kanály a platili len skutočnú cenu, ktorá je pevne stanovená. Zoznam predajcov aj zákonné ceny nájdete v našich grafikách.
pro jistotu: https://i.imgur.com/HwUVfW8.jpg
Min. dopravy a výstavby SR varuje: V Česku sa začali množiť prípady, kedy niektorí neoficiálni predajcovia pýtali za diaľničné známky vysoké manipulačné poplatky, prípadne ich ponúkali za vyššie ceny. Upozorňujeme vás teda na to, aby ste si známky kupovali len cez oficiálne kanály a platili len skutočnú cenu, ktorá je pevne stanovená. Zoznam predajcov aj zákonné ceny nájdete v našich grafikách.
pro jistotu: https://i.imgur.com/HwUVfW8.jpg
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: (elektronické) dálniční známky
Na webu edalnice.cz bych uvítal dvě věci. Aby tam už byla umístěna mapka a seznam úseků pro rok 2022. Co když někdo pojede na svátky pryč, bude se vracet po Novém roce a ouha.
A druhá věc co mi vadí nejen tady, ale i v různých mapách, je to "D" na dopravní značce číslo dálnice. Jednou to máme bez písmenka, tak by se tam nemělo déčko strkat a už vůbec na tomto webu. Cizinec pak může nabýt dojmu, že poplatek je jen tam, kde je značka s písmenkem. Jako třeba v Polsku či Francii, kde rozeznáte dálnici od státní silnice jen podle písmena.
A druhá věc co mi vadí nejen tady, ale i v různých mapách, je to "D" na dopravní značce číslo dálnice. Jednou to máme bez písmenka, tak by se tam nemělo déčko strkat a už vůbec na tomto webu. Cizinec pak může nabýt dojmu, že poplatek je jen tam, kde je značka s písmenkem. Jako třeba v Polsku či Francii, kde rozeznáte dálnici od státní silnice jen podle písmena.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: (elektronické) dálniční známky
Předpokládejme, že / občas / někdo připomínky na tomto webu čte, docela jsem zvědav na / rychlost / reakce.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Já bych byl zase rád, kdyby se diskutovalo o zrušení výjimek. Není důvod , proč by se například za D6 v KV kraji nemělo platit. Podobně za D7 u Chomutova.Diaľničiar píše:Takže dle dnešních zpráv chce vaše nová vláda zahájit snížení deficitu prozatím o 80 mld. Kč již v letošním roce. Nemá to být na úkor investicí, ale jak se ta částka seskládá jsem se nikde nedoslechl, ani nedočetl. V této souvislosti bych tedy předse jen do budoucna vypíchl několik vět z toho výše uvedeného rozhovoru i v tomto smyslu, protože ten rozhovor byl veden i k ekonomice. ( http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 78#p248478 )
......
Otázka: Ceny dálničních známek se neměnily už deset let. Kdy přijde jejich zvýšení?
Odpověď: Byl bych rád, aby se už pro rok 2023 o tom navýšení začalo diskutovat.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Podle mě mají výjimky smysl, ale některé bych zrušil. To ano. Všechny určitě ale ne, to je myslím cesta zpátky. Jak bylo psáno, nerušit tam, kde je peáž s jedničkou. A pak ještě chápu, že nejsou zpoplatněny některé úseky, když není dokončená následná část dálnice. Kupříkladu obchvat Otrokovic. Ta D6 v KV je ale taky myslím nonsense, takový velký souvislý úsek a bez poplatku je hloupost.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Výjimky smysl určitě nemají. Řidič si za symbolický poplatek kupuje vyšší komfort a uspořený čas v CELÉ České republice (ne tedy na 2km "obchvatu") a je nefér vůči těm co si za ten vyšší standart zaplatí, že jim tam nacpeme strejce s platem vajec za sklem, který se notabene na té dálnici neumí chovat.
Kromě toho co stát zpackal a nepůjde to napravit (D1 Kroměříž), nebo to bude ještě dlouho trvat než to napraví (jižní VMO Brno) nemá cenu výjimky zavádět. Dálnice prostě nemá být obchvatem. Je to kapacitní dálková silnice a jejím největším benefitem je vyvedení transitu mimo zástavbu. Nemá nahrazovat zpackaný urbanismus a neochotu samospráv řešit dopravu ve svém území nebo neschopnost krajů budovat obchvaty na II. silnicích.
D6, D7, D55, D56 nejsou krátké úseky.
Kromě toho co stát zpackal a nepůjde to napravit (D1 Kroměříž), nebo to bude ještě dlouho trvat než to napraví (jižní VMO Brno) nemá cenu výjimky zavádět. Dálnice prostě nemá být obchvatem. Je to kapacitní dálková silnice a jejím největším benefitem je vyvedení transitu mimo zástavbu. Nemá nahrazovat zpackaný urbanismus a neochotu samospráv řešit dopravu ve svém území nebo neschopnost krajů budovat obchvaty na II. silnicích.
D6, D7, D55, D56 nejsou krátké úseky.
Re: Ministr dopravy Martin Kupka
Jeni ABSOLUTNÍ souhlas ! Tesat do kamene...
Re: (elektronické) dálniční známky
Budu s tím souhlasit, až bude stát právě zbytek infrastruktury, jak sám píšeš. Dokud nestojí, tak některé výjimky prostě smysl mají ať se to někomu líbí nebo ne. Především tedy D1 u Brna, D3 Tábor a D10 okolo MB co mě teď tak napadá. Tam výjimky být musí, není tam totiž jiná alternativa než dálnice. Tak jednoduché to je.jeni013 píše:Výjimky smysl určitě nemají. Řidič si za symbolický poplatek kupuje vyšší komfort a uspořený čas v CELÉ České republice (ne tedy na 2km "obchvatu") a je nefér vůči těm co si za ten vyšší standart zaplatí, že jim tam nacpeme strejce s platem vajec za sklem, který se notabene na té dálnici neumí chovat.
Kromě toho co stát zpackal a nepůjde to napravit (D1 Kroměříž), nebo to bude ještě dlouho trvat než to napraví (jižní VMO Brno) nemá cenu výjimky zavádět. Dálnice prostě nemá být obchvatem. Je to kapacitní dálková silnice a jejím největším benefitem je vyvedení transitu mimo zástavbu. Nemá nahrazovat zpackaný urbanismus a neochotu samospráv řešit dopravu ve svém území nebo neschopnost krajů budovat obchvaty na II. silnicích.
D6, D7, D55, D56 nejsou krátké úseky.
Na pováženou je dejme tomu D5 Plzeň, D1 Ostrava, D35 okolo Olomouce (po dostavbě 5501 bych ji určitě zpoplatnil celou) či D10 u Prahy. Tam prostě nejsou úplně odpovídající doprovodné komunikace, ale uznávám, že to automaticky neznamená, že tam nemá být dálnice zpoplatněna. Klidně by mohly být zpoplatněny už dnes.
Některé malé výjimky mně dávají smysl, PRO SVOU DOČASNOST když ještě nestojí navazující část dálnice, kdy opravní proud jede po obyč jedničce a najednou je tam kousíček dálnice a zase navazuje jednička. V tomto případě bych výjimku ještě bral.
Popíšu to např. na D55 obchvat Otrokovic. Až bude stát D55 až do UH, tudíž doprava UH-Zlín přijede k Otrokovicím po dálnici, je logické, že nějaká výjimka nemá pro obchvat Otrokovic žádný smysl. Teď ale přijedete po I/55 a máte projet po 2 km placené dálnice, abyste jeli zase po jedničce ? Nechápu. Naopak bych zpoplatnil úsek D55 exit 30-32 a úsek 32-34 bych nechal neplacený. DOČASNĚ !!!
Co ale vůbec nechápu, jsou výjimky pro velké kusy D6 a D7. Krátké výjimky (obchvaty Pohořelic, Prostějova, Berouna, Kroměříže, ..) bych zrušil nahned.
Re: (elektronické) dálniční známky
Vypořádání loňských připomínek je možno si prostudovat. Výjimka pro část obchvatu Otrokovic je tam zdůvodněna silnou vazbou dojíždějících Zlín <> průmyslová zóna na severu Otrokovic.
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: (elektronické) dálniční známky
Já jim tohle zdůvodnění neberu. Nicméně to je typická výjimka, která by měla být IMHO zrušena. Přesně jak psal jeni013, nevím jestli takovou dopravu na dálnicích chceme (místní doprava - kdejaký strejda - co najede a hned dalším sjezdem sjede).
To pak mohou být výjimky na každém úseku dálnice tvořící obchvat - Vysoké Mýto, Litomyšl, Velké Meziříčí, Přerov, Poděbrady a další desítky měst. A to určitě žádoucí není. Kdo na dálnici z místní dopravy chce, tak ať alespoň cáluje.
Zajímalo by mě, jaká část těch řidičů v Otrokovicích by si tu známku nekoupila a raději se kodrcala přes město. Notabene za situace, kdy ze Zlína vede dálnice skoro na všechny strany, takže je dost možné, že už dnes ji většina těchto řidičů vlastní.
To pak mohou být výjimky na každém úseku dálnice tvořící obchvat - Vysoké Mýto, Litomyšl, Velké Meziříčí, Přerov, Poděbrady a další desítky měst. A to určitě žádoucí není. Kdo na dálnici z místní dopravy chce, tak ať alespoň cáluje.
Zajímalo by mě, jaká část těch řidičů v Otrokovicích by si tu známku nekoupila a raději se kodrcala přes město. Notabene za situace, kdy ze Zlína vede dálnice skoro na všechny strany, takže je dost možné, že už dnes ji většina těchto řidičů vlastní.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: (elektronické) dálniční známky
Zajímalo by mne, jestli vůbec existuje nějaký průzkum, který výjimky obhajuje. Vyjma peáží a velkoměst, zda-li vůbec nějaký významný počet řidičů tu dálnici zdarma využívá? Pokud je někdo šetřílek a raději pojede po staré silnici, domnívám se, že právě takový řidič pojede přes město, než aby si pár kilometrů po přivaděčích zajel a pak spotřeboval více paliva rychlou jízdou. Třeba u Veselí nad Lužnicí pochybuji, že takový řidič složitě najede na dálnici jen kvůli tomu, aby jí po pár tisících metrech opět složitě opouštěl. Vždyť přes město to profrčí hezky po hlavní. U Kroměříže se mi zase nezdá, že by tolik řidičů denně jezdilo mezi Hulínem a vesnicemi západně od Kroměříže, aby tu byla nutná výjimka.
A Otrokovice? Chápu, že ze Zlína do práce v prům. zóně jezdí denně spousta lidí. Ale kolik jich jezdí? Tisíce aut? Všude lidi dojíždějí do práce a většinou všude jsou kvůli tomu ve městech zácpy. Jenže obchvaty se stavějí kvůli odvedení tranzitu. Otrokovice prostě zneužívají výhodu, že kolem nich vede dálnice. A i zde se dá předpokládat, že spousta těch řidičů známku má, protože se dá předpokládat časté cesty do Brna či Olomouce. Řidiči bydlící poblíž dálniční sítě většinou známku na celý rok mají oproti těm ze zapadlejším koutů republiky.
A Otrokovice? Chápu, že ze Zlína do práce v prům. zóně jezdí denně spousta lidí. Ale kolik jich jezdí? Tisíce aut? Všude lidi dojíždějí do práce a většinou všude jsou kvůli tomu ve městech zácpy. Jenže obchvaty se stavějí kvůli odvedení tranzitu. Otrokovice prostě zneužívají výhodu, že kolem nich vede dálnice. A i zde se dá předpokládat, že spousta těch řidičů známku má, protože se dá předpokládat časté cesty do Brna či Olomouce. Řidiči bydlící poblíž dálniční sítě většinou známku na celý rok mají oproti těm ze zapadlejším koutů republiky.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: (elektronické) dálniční známky
Přesně tak.
1) hodně řidičů ze Zlína známku stejně má, protože je tam hodně dálnic, tudíž:
2) kolik z těch, co využívají D55 mezi exity 30 a 32, ji nemá ?
3) a kdyby byla zpoplatněna, kolik z nich jich začne jezdit městem a kolik z nich si ji koupí ?
Myslím, že ve výsledku vyjde, že těch co městem nyní nejezdí a začali by, bude možná pár stovek denně. Čili nic, co by město nezvládlo. Naopak by to zpoplatnění přineslo více "plátců".
Veselí/Lužnicí atd. nemlich to samé. ---//---
1) hodně řidičů ze Zlína známku stejně má, protože je tam hodně dálnic, tudíž:
2) kolik z těch, co využívají D55 mezi exity 30 a 32, ji nemá ?
3) a kdyby byla zpoplatněna, kolik z nich jich začne jezdit městem a kolik z nich si ji koupí ?
Myslím, že ve výsledku vyjde, že těch co městem nyní nejezdí a začali by, bude možná pár stovek denně. Čili nic, co by město nezvládlo. Naopak by to zpoplatnění přineslo více "plátců".
Veselí/Lužnicí atd. nemlich to samé. ---//---
Re: (elektronické) dálniční známky
Pánové, myslím si že to ani není o tak masových počtech řidičů bez známky, jako o tom, že se místní politici pochlubí, co pro své voliče "vybojovali" ve "zlé Praze" a ministerstvech... "Jinde jim výjimku nedali, ale u nás ji máme ! Jsme sakra dobří, co ty na to voliči ?"
Re: (elektronické) dálniční známky
já bych byl hlavně rád, kdyby si příslušný úředník konečně uvědomil, že více kilometrů dálnic, znamená i více potencionálních uživatelů.
tedy že k nějaké úpravě ceny ( krom té nulové pro OA ) není důvod
tedy že k nějaké úpravě ceny ( krom té nulové pro OA ) není důvod
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: (elektronické) dálniční známky
Pořád slýchávám nářek, proč není denní známka. Nejlepší by bylo jí na zkoušku zavést, aby se lidem konečně zavřela pusa. Po testovacím roce by se vyhodnotilo a zrušilo Ano, občas někdo opravdu výjimečně musí vyrazit někam pro něco či pro někoho (vyzvednout na letiště apod.) Ale budou opravdu ochotni zaplatit např. 150-200 Kč? Panuje totiž představa, že by to mohlo být tak za padesátku Vždyť jedu jen kousek přece. Tak ať si ten kousek jede po silnici. A za jedno přejetí republiky by leckde zaplatili na mýtnicích 300-500 Kč - tedy poměr detidenní známky. Jenže, mrmlat se bude pořád.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: (elektronické) dálniční známky
Což ale na druhou stranu znamená, že většina strejců s platem vajec za sklem, kteří se notabene na té dálnici neumí chovat tu známku má, takže ten kousek budou po dálnici jezdit stejně, i když bude zpoplatněna.Aram96 píše:1) hodně řidičů ze Zlína známku stejně má, protože je tam hodně dálnic (...)
Myslím, že ve výsledku vyjde, že těch co městem nyní nejezdí a začali by, bude možná pár stovek denně. Čili nic, co by město nezvládlo.
Já jsem obecně pro minimalizaci výjimek, ale je dobré vědět, že některé argumenty se dají použít i úplně opačně.
Re: (elektronické) dálniční známky
Pokud se tam motají, ale zaplatili si těch 1500,- tak s tím nemůže mít nikdo problém. Resp. může ale nic s tím nenadělá. Takových je samozřejmě po republice spousta, ale není systematické, že někde platit musí a zrovna u Otrokovic (a dalších výjimkách) nemusí.
Re: (elektronické) dálniční známky
ještě stále máme poměrně nedaleko, poměrně většího souseda, kde za přejetí republiky nezaplatíte ani euroHoney72 píše:... A za jedno přejetí republiky by leckde zaplatili na mýtnicích 300-500 Kč - ...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: (elektronické) dálniční známky
Abychom ale do těch bezplatných republik mohli za pár let s normálním autem vůbec vjet.
Re: (elektronické) dálniční známky
Šesti a více válce budou mít vjezd povolen. Je třeba upgradovat ...
Re: (elektronické) dálniční známky
obzvlášť, když z té země pochází
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
Re: (elektronické) dálniční známky
Už jsem Miku upgradoval, aby mě tam pustili...
Re: (elektronické) dálniční známky
U té debaty o denních známkách a o tom, že někteří řidiči budou jezdit po staré silnici jsem si vzpomněl na tuhle reportáž z roku 2016 (začíná v čase 28:33) https://www.ceskatelevize.cz/porady/109 ... 000100920/ a doteď se směju tomu, kde ČT takového exota sehnala "Milan Bílý DENNĚ dojíždí do svého obchodu v centru Berouna ..." Podívejte se na to, myslím, že nejeden se z toho potrháte smíchy. Ten jeho "obchod" bude asi super byznys
Re: (elektronické) dálniční známky
Tak času má zřejmě dost, když mu nevadí, že jede středem města o 15 déle. Do Prahy zřejmě nejezdí vůbec. Tak k čemu DZ.
Re: (elektronické) dálniční známky
Beroun je dopravní katastrofa (pracoval jsem v Králově Dvoře), proto nepochopím magora co dojíždí denně ze Zdic a nepřiplatí si za komfort dálnice. To by se snad mělo vyučovat v autoškolách, že dálnice = rychlá + zpoplatněná, silnice = pomalá + zdarma. A k tomu připojit klasický příklad : Za jak dlouho doje*e řidič naftový dvoulitr, bude-li s ním denně jezdit na studený motor po Berouně?