(elektronické) dálniční známky
Re: (elektronické) dálniční známky
Kamera samozrejme muze, muze i natacet. Nesmite zverejnovat zaznam. Navigace je uz uplne passe, to by polisi nedelali nic jineho.
Ale jinak je to jako vsude. Kdyz narazite na blba, mate problem. Nam takhle jeden Nemec na care cloumal nakladem na zahradce. Nevim, co ho vytocilo vic, jestli naklad nebo to, ze s nim nehnul ani kdyz houpal celym autem.
Ale jinak je to jako vsude. Kdyz narazite na blba, mate problem. Nam takhle jeden Nemec na care cloumal nakladem na zahradce. Nevim, co ho vytocilo vic, jestli naklad nebo to, ze s nim nehnul ani kdyz houpal celym autem.
Re: (elektronické) dálniční známky
Já teda nevím, ale není to s tou navigací v Rakousku trochu jinak ? Není to tak, že navigace být může (pokud samozřejmě není ve výhledu řidiče - tudíž je tam, kde koukáte na kapotu) ?? V Rakousku je především zakázán záznam přece .. Jozko, s tou kamerou bych si nebyl tak jistý, myslím, že za to padají pokuty i když ji tam jen máš, ne ? Ale osobní zkušenost nemám, to jen z doslechu.
Re: (elektronické) dálniční známky
Rakušáci jsou na kamery vcelku vysazení. Hlavně je to vše spojeno s ochranou soukromí, do poloviny roku 2018 tam z toho důvodu nebylo dostupné ani Google StreetView.... https://volksgruppen.orf.at/v2/cesi/stories/2924705/krtek700 píše:Kromě známek ne? Ale teď jsem našel, že by nemělo být nic ve výhledu, takže teoreticky v tom větším prostoru, který stírají stěrače. Měl jsem za to, že nesmíte mít v Rakousku na skel ani kameru ani navigaci. O té kameře se to říká dost často, ale prý to tak úplně není pravda( neměla by být na pevno přidělaná se stálým záznamem a veřejně publikován záznam) a lidi k tomu rovnou přidávali i tu navigaci.jozka píše:A proto se rakouske znamky lepily (lepi?) na celni skloV rakousku mají podle mě zákaz komplet na čelní sklo, takže to nemusí řešit.
Re: (elektronické) dálniční známky
https://www.autosalon.tv/novinky/ridicu ... ch-eu-lisi
Ale jak jsem psal, narazite na pako a hadejte se, ze. Ja ji tam mel, ale jen jsem projizdel a nikdo mne nestavel
Ale jak jsem psal, narazite na pako a hadejte se, ze. Ja ji tam mel, ale jen jsem projizdel a nikdo mne nestavel
Re: (elektronické) dálniční známky
dnes jsem musel pracovně do Rokycan, no a na pracovním již letos známka nebude
tak jsem poznal krásy II/605 a okolo Berouna je to docela masakr
tam by ten nezpoplatněný úsek měl být snad od Žebráku až k Loděnici
tak jsem poznal krásy II/605 a okolo Berouna je to docela masakr
tam by ten nezpoplatněný úsek měl být snad od Žebráku až k Loděnici
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: (elektronické) dálniční známky
Proč ne rovnou do Prahy Právě naopak. Na doprovodné silnice co nejvíce kruháků, odbočování a omezení rychlosti, aby si řidiči rozmysleli, jestli šetřit na známce .-)
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: (elektronické) dálniční známky
Přesně tak, cesta není dát bezplatnou dálnici .. Kdo jezdí pravidelně, tak známku už stejně má. Bezplatná dálnice by tam nepřivedla mnoho nových uživatelů. A najíždět na dálnici a hned dalším sjezdem vyjíždět .. takoví ať na dálnici radši nejezdí.
Re: (elektronické) dálniční známky
jo, do 3,5t by to mělo být gratis ( když si tedy odmyslím spotřební daň, silniční daň...)Honey72 píše:Proč ne rovnou do Prahy
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: (elektronické) dálniční známky
Když to je všechno těžké.
Řidiči nadávají, že jsou naše dálnice hrozné. Když se zahájí rekonstrukce, řvou také. Když by se zvýšila cena známek, aby se zlepšila údržba, budou řvát zase. Když jdou peníze ze známek a mýta do státního rozpočtu, také řvou. Když teď budou některé dálnice "stavět soukromníci", zase se to někomu nelíbí
Asi se to v 90. letech mělo udělat jinak. Prodat dálniční síť soukromníkům, které by udržovali a budovali, za což by inkasovali nemalé mýto a stát by si ponechal původní silnice, po kterých by mohli jezdit "neplatiči". I to by se lidem nelíbilo
Řidiči nadávají, že jsou naše dálnice hrozné. Když se zahájí rekonstrukce, řvou také. Když by se zvýšila cena známek, aby se zlepšila údržba, budou řvát zase. Když jdou peníze ze známek a mýta do státního rozpočtu, také řvou. Když teď budou některé dálnice "stavět soukromníci", zase se to někomu nelíbí
Asi se to v 90. letech mělo udělat jinak. Prodat dálniční síť soukromníkům, které by udržovali a budovali, za což by inkasovali nemalé mýto a stát by si ponechal původní silnice, po kterých by mohli jezdit "neplatiči". I to by se lidem nelíbilo
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: (elektronické) dálniční známky
Jedním řešením je azyl v Severní Koreji. Tam lidi "neřvou" a vše se jim líbí. A to nemají dálnice, dálniční známky ani auta.
Druhým řešením je odstěhování do Polska. Tam nikdo dálnice neřeší, protože je mají nebo se rychle staví. Akorát, že ženy musí donosit i postižené dítě...
Druhým řešením je odstěhování do Polska. Tam nikdo dálnice neřeší, protože je mají nebo se rychle staví. Akorát, že ženy musí donosit i postižené dítě...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: (elektronické) dálniční známky
V Polsku je začnou řešit, až se všechny dálnice a podobné komunikace z EU dotací vybudují a zjistí se, že na ty tisíce kilometrů nejsou ve státním rozpočtu finance na údržbu Hlavně ať to nedopadne jako v Itálii.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: (elektronické) dálniční známky
https://zdopravy.cz/rsd-opravi-puvodni- ... ida-74777/
Oprava se dotkne i dopravy, část opravovaného úseku u Řevničova bude pro motoristy do konce dubna zcela uzavřena. Objízdná trasa bude vedena po souběžné dálnici D6, případně po neznačených objízdných trasách na silnicích nižších tříd.
V komentářích k článku se objevila obava z povinnosti dálniční známky. možná i proto, že zákon 13/1997 Sb. říká: Nikdo nemá nárok na náhradu případných ztrát, jež mu vzniknou v důsledku uzavírky nebo objížďky.
V dalším komentáři byla tato obava vyvrácena s poukazem na zákon 13/1997: Je-li nutno při uzavírce podle § 24 užít pro vedení objížďky zpoplatněnou komunikaci, je možné užít tuto komunikaci bez zpoplatnění.
Oprava se dotkne i dopravy, část opravovaného úseku u Řevničova bude pro motoristy do konce dubna zcela uzavřena. Objízdná trasa bude vedena po souběžné dálnici D6, případně po neznačených objízdných trasách na silnicích nižších tříd.
V komentářích k článku se objevila obava z povinnosti dálniční známky. možná i proto, že zákon 13/1997 Sb. říká: Nikdo nemá nárok na náhradu případných ztrát, jež mu vzniknou v důsledku uzavírky nebo objížďky.
V dalším komentáři byla tato obava vyvrácena s poukazem na zákon 13/1997: Je-li nutno při uzavírce podle § 24 užít pro vedení objížďky zpoplatněnou komunikaci, je možné užít tuto komunikaci bez zpoplatnění.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: (elektronické) dálniční známky
Hlavně vždy, když vede objížďka po zpoplatněné silnici, tak jsou tam umístěny dočasné značky "bez poplatku".
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: (elektronické) dálniční známky
POZOR, to není pravda, při vedení objížďky po dálnici tam značku "bez poplatku" nikdy nedáváme!!! Ze zákona stačí pro jízdu bez poplatku jen skutečnost, že je po zpoplatněné komunikaci vedena objízdná trasa, tj. stačí jen vyznačení objížďky značkami IS 11b až d (to jsou ty oranžové). Daný úsek totiž není bez poplatku pro všechny, ale jen pro ty, kteří tu trasu užívají jako objížďku. Kdyby se to značilo jinak, tak by tam pak nemusel platit mýto ani tranzitující kamion!Honey72 píše:Hlavně vždy, když vede objížďka po zpoplatněné silnici, tak jsou tam umístěny dočasné značky "bez poplatku".
Re: (elektronické) dálniční známky
Počkat, když je úsek dálnice bez poplatku, tak se tam neplatí ani mýto ? Popravdě jsem myslel, že značka o poplatku se vztahuje jen na dálniční kupony...
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: (elektronické) dálniční známky
Dodatkové tabulky:Aram96 píše:Počkat, když je úsek dálnice bez poplatku, tak se tam neplatí ani mýto ?
E11a Bez časového poplatku
E11b S časovým poplatkem
E11c Bez mýtného
E11d S mýtným
E11e Bez časového poplatku a mýtného
E11f S časovým poplatkem a mýtným
Re: (elektronické) dálniční známky
Jsem si vzpomnel jak jsme jednou pred dvaceti lety strihli usek mezi (cca) Lyonem a Besanconnem po RN. Je to o 60km min a usetrime za myto. Nastesti byl za volantem puvodce napadu, protoze to byl on, kdo si vyzral ten milion kruhacu.Na doprovodné silnice co nejvíce kruháků, odbočování a omezení rychlosti, aby si řidiči rozmysleli, jestli šetřit na známce .-)
Re: (elektronické) dálniční známky
Právě .. také jsem počítal, že to jsou dvě rozdílné věcí/značky.theodor less píše:Dodatkové tabulky:Aram96 píše:Počkat, když je úsek dálnice bez poplatku, tak se tam neplatí ani mýto ?
E11a Bez časového poplatku
E11b S časovým poplatkem
E11c Bez mýtného
E11d S mýtným
E11e Bez časového poplatku a mýtného
E11f S časovým poplatkem a mýtným
Re: (elektronické) dálniční známky
A o kolik dní to trvalo déle?jozka píše:Je to o 60km min a usetrime za myto.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: (elektronické) dálniční známky
ČT "Černé ovce":
1) uhrazen poplatek na poště (pumpě), auto do 14-ti dnů (před platností "známky") totálně zničeno
2) uhrazen poplatek on-line, zadána SPZ s menším počtem znaků (evidentně neexistující)
3) uhrazen poplatek on-line, platba potvrzena Cendisem, následně zpráva Cendisu o stornování objednávky
Stanovisko Cendisu:
1) částka nebude vrácena; stejně jako nebyla vrácena za papírovou známku
2) Cendis získal (po natáčení ČT) přístup do registru vozidel, za neexistující SPZ nepůjde poplatek uhradit
3) úhrada je v systému, lze to zkontrolovat, řidič nemusí vozit potvrzení o zaplacení (PČR to stejně nezajímá)
Další info:
- 1% chybných zadání (dosud za 20 mil. Kč)
1) uhrazen poplatek na poště (pumpě), auto do 14-ti dnů (před platností "známky") totálně zničeno
2) uhrazen poplatek on-line, zadána SPZ s menším počtem znaků (evidentně neexistující)
3) uhrazen poplatek on-line, platba potvrzena Cendisem, následně zpráva Cendisu o stornování objednávky
Stanovisko Cendisu:
1) částka nebude vrácena; stejně jako nebyla vrácena za papírovou známku
2) Cendis získal (po natáčení ČT) přístup do registru vozidel, za neexistující SPZ nepůjde poplatek uhradit
3) úhrada je v systému, lze to zkontrolovat, řidič nemusí vozit potvrzení o zaplacení (PČR to stejně nezajímá)
Další info:
- 1% chybných zadání (dosud za 20 mil. Kč)
Re: (elektronické) dálniční známky
Do systému mohu zadat klidně jakoukoliv RZ na světě. Podle mě nelze 100% systémově zajistit, že systém pozná, že třeba mnou zadávaná kombinace se v mnou zadávaném státě registrace vozidla nevydává.
Mimochodem chybné zadání mohou do systému zanést i pracovníci české pošty (osobní zkušenost, kdy zadali do systému místo číslice 0 písmeno O)
Mimochodem chybné zadání mohou do systému zanést i pracovníci české pošty (osobní zkušenost, kdy zadali do systému místo číslice 0 písmeno O)
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: (elektronické) dálniční známky
Nezadává se i stát? Pokud zadám ČR, bude SPZ porovnána s registrem. Cizinci mají smůlu...
O dvě stránky zpět jsme řešili vyplňování lístku na ČP. Zřejmě ho archivují 14 dní jako doklad o (ne)správném zadání SPZ.
O dvě stránky zpět jsme řešili vyplňování lístku na ČP. Zřejmě ho archivují 14 dní jako doklad o (ne)správném zadání SPZ.
Re: (elektronické) dálniční známky
Teoreticky, když by se tedy připojil Cendis k registru vozidel (v reportáži jeho mluvčí mylně uvádí registr řidičů), tak by se tomu mohlo předejít, nicméně by musel systém rozpoznávat i typ vozidel, jelikož v reportáži se pán ohání tím, že zaplatil kombinaci o 1 znak méně, tudíž zaplatil poplatek z logiky věci nějaké motorce (jestli vůbec tabulka pro motocykl s touto RZ již byla vydána), když víme, že motorky registrované v ČR mají o jeden znak méně.
Re: (elektronické) dálniční známky
Ono to tak jednoduché není. Registrační značky pro motocykly mají o znak méně v krajském systému od roku 2001, do té doby měly stejný počet jako všechny ostatní kategorie vozidel. A naopak existují i automobily, které mají platnou starší RZ s jen šesti znaky. Vesměs jde o stará auta, neboť ve většině okresů se na tři písmena a tím celkem sedm znaků přešlo do poloviny sedmdesátých let (výjimkou je Praha, kde to bylo o pár let později a pak Zlín /1990/ a Jeseník /1996/), ale stále existují auta kategorie N1, které mohly žlutou značku s jen šesti znaky dostat ještě koncem roku 2002.
Napojení systému EDAZ na registr vozidel, který by jednoduše porovnal, zda daná značka existuje, je určitým řešením, ale úskalím může být třeba rychlost aktualizace dat. Nevím, nakolik je CRV "online" a pokud přihlásím auto, nacvaknu tabulky a chci si koupit známku, abych mohl vyrazit na výlet a ono to nejde, protože z registru se to ještě nepropsalo, tak to příliš praktické není. Spíše si umím představit, že systém nakonec dovolí koupit známku i na neexistující RZ, ale porovnáním s registry vyhodí odklikávací hlášku, která upozorní, že značka nemusí být platná. Stejně tak by se pro alespoň nejčastější státy registrace daly nadefinovat kontrolní pravidla pro ověření platnosti značky. Např. kupuji-li pro slovenské auto známku, měla by značka mít tvar ppčččpp, kombinace prvních dvou znaků by měla být existující zkratka okresu (dle určeného seznamu) a předposledním znakem by nemělo být "Y", protože pak jde o traktor nebo přívěs. (Pak mají ještě značky na přání, kde jsou pravidla jiná, ale nějaká kritéria musí být splněna také.) A pokud mnou zadaný požadavek tato kritéria nesplňuje, mělo by se objevit hlášení ve smyslu "Opravdu? Jste si jisti? Není tam chyba?". Ale to by si s tím musel někdo trochu pohrát, Cendis nastavil nejjednodušší přístup, že se dá koupit známka na cokoliv a veškerá zodpovědnost za správnost je na uživateli. No, proč ne, ale od státu bych očekával trochu větší vstřícnost k občanům.
Napojení systému EDAZ na registr vozidel, který by jednoduše porovnal, zda daná značka existuje, je určitým řešením, ale úskalím může být třeba rychlost aktualizace dat. Nevím, nakolik je CRV "online" a pokud přihlásím auto, nacvaknu tabulky a chci si koupit známku, abych mohl vyrazit na výlet a ono to nejde, protože z registru se to ještě nepropsalo, tak to příliš praktické není. Spíše si umím představit, že systém nakonec dovolí koupit známku i na neexistující RZ, ale porovnáním s registry vyhodí odklikávací hlášku, která upozorní, že značka nemusí být platná. Stejně tak by se pro alespoň nejčastější státy registrace daly nadefinovat kontrolní pravidla pro ověření platnosti značky. Např. kupuji-li pro slovenské auto známku, měla by značka mít tvar ppčččpp, kombinace prvních dvou znaků by měla být existující zkratka okresu (dle určeného seznamu) a předposledním znakem by nemělo být "Y", protože pak jde o traktor nebo přívěs. (Pak mají ještě značky na přání, kde jsou pravidla jiná, ale nějaká kritéria musí být splněna také.) A pokud mnou zadaný požadavek tato kritéria nesplňuje, mělo by se objevit hlášení ve smyslu "Opravdu? Jste si jisti? Není tam chyba?". Ale to by si s tím musel někdo trochu pohrát, Cendis nastavil nejjednodušší přístup, že se dá koupit známka na cokoliv a veškerá zodpovědnost za správnost je na uživateli. No, proč ne, ale od státu bych očekával trochu větší vstřícnost k občanům.
Re: (elektronické) dálniční známky
Martin_L: kdo někdy zkoušel programovat nějaký systém kontrol nad nejasně definovanými pravidly se spoustou výjimek mi jistě dá za pravdu, že jediná "programovatelná" kontrola je ověření proti seznamu. Cokoli jiného, i když bude fungovat v 99% případů (a to nebude nikdy), znamená že každý stý uživatel bude mít problém. A pokud se má prodat ročně cca 2,5 mio kusů (beru jen ty roční), znamená to, že 25 000 uživatelů bude mít problém. Plně chápu autory systému, že dovolí cokoli, protože lidí, kteří si neumí zkontrolovat, co napsali, bude řádově méně. A pokud by jich mělo být stejně nebo více, je to značně alarmující, co se způsobilosti k právním úkonům týče.
A druhá poznámka - jakékoli dodatečné kontroly jsou k ničemu. Valná většina uživatelů počítačů upozornění většinou nečte, ale "odklikává", bohužel.
Jiná věc je uznání reklamace na neexistující SPZ. To by mělo být dle mého umožněno víceméně kdykoli. A řešením by bylo nahrazení tou správnou kombinací písmen a číslic.
A druhá poznámka - jakékoli dodatečné kontroly jsou k ničemu. Valná většina uživatelů počítačů upozornění většinou nečte, ale "odklikává", bohužel.
Jiná věc je uznání reklamace na neexistující SPZ. To by mělo být dle mého umožněno víceméně kdykoli. A řešením by bylo nahrazení tou správnou kombinací písmen a číslic.