ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Tak takové ZPI už může pak sloužit rovnou po večerech i na projekci - jako Autokino ne?
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Na pronajímání pro reklamní účely taky hodně dobrý...
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Tak jak je vidět, je tam ještě pořád, těch pantátů dost a dost. A proto se za ty více jak tři poslední roky, toho tolik v používání cizojazyčných textů nezměnilo, tedy kromě oblikátního closed. Nerozumím tomu, že nejde něco udělat alespon s těmi texty Slovensko 30 min / Německo 29 min. O dalších cizojazyčných vychytávkách (viz. např. to Jižní Tyrolsko) ani nemluvě.pavel.hrdina píše:Ja osobne si o tom myslim presne to co Martin, tedy ze kdyz se chce, tak vsechno jde. Soucasni pantati ovsem hledaji duvody proc to nejde misto hledani zpusobu jak by to mohlo jit. To znamena, ze to nejsou ti spravni lide na tech mistech a je potreba je nahradit nekym kdo tomu bude chtit opravdu pomoct.martin píše:Já jsem navrhoval používát střídání text v ČJ a AJ po určitých intervalech tak, aby řidiči jedoucí před jedním ZPI mohli vidět jak českou, tak anglickou mutaci. Tenkráte jsem dostal odpovědi od osoby zodpovědné za koordinaci ZPI v CZ (znalci si dohledají), že nelze. Přátelé lze, minulý týden jsem při cestách po Jižním Tyrolsku viděl střídavé italsko německé nápisy.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
z chatu s ministrem dopravy Žákem:
ondrej
1.8. 08:22 Dobry den, omlovam se ale nyni malinko z jineho soudku. Pane ministre myslite si, ze se Vam podari neco provest se znacne nefunkcnim informacnim systemem na dalnicich tabulich. Ocekaval bych, ze v roce 2013 by informace mely byt presne typu - km 123 kolona km 120 nehoda, zdrzeni 20 min. Dnes to funguje tak, ze pokud tam vubec neco sviti, tak: km 120 nehoda -- o kolone do ktere vpadnete mnohem drive ci o zpozdeni ani zminka.
Zdeněk Žák
1.8. 10:23 Ondřeji, to co popisujete je jen příkladem toho, jak český stát mrhá penězi nás všech. Máme systém, který je jeden z nejdražších na světě a přitom za stejnou cenu by odborníci (např. ti, které Jana z chatu považuje za vlnu tsunami) dokázali vybudovat inteligentní dopravní telematický systém, který by odstranil většinu dopravních kongescí a ještě by spousta peněz zbyla na další užitečné věci. Podívám se na to, ale obávám se, že podobně jako řada dalších věcí, je systém postaven tak špatně, že se v podstatě jedná o vyhozené peníze a bude třeba začít přemýšlet o novém
ondrej
1.8. 08:22 Dobry den, omlovam se ale nyni malinko z jineho soudku. Pane ministre myslite si, ze se Vam podari neco provest se znacne nefunkcnim informacnim systemem na dalnicich tabulich. Ocekaval bych, ze v roce 2013 by informace mely byt presne typu - km 123 kolona km 120 nehoda, zdrzeni 20 min. Dnes to funguje tak, ze pokud tam vubec neco sviti, tak: km 120 nehoda -- o kolone do ktere vpadnete mnohem drive ci o zpozdeni ani zminka.
Zdeněk Žák
1.8. 10:23 Ondřeji, to co popisujete je jen příkladem toho, jak český stát mrhá penězi nás všech. Máme systém, který je jeden z nejdražších na světě a přitom za stejnou cenu by odborníci (např. ti, které Jana z chatu považuje za vlnu tsunami) dokázali vybudovat inteligentní dopravní telematický systém, který by odstranil většinu dopravních kongescí a ještě by spousta peněz zbyla na další užitečné věci. Podívám se na to, ale obávám se, že podobně jako řada dalších věcí, je systém postaven tak špatně, že se v podstatě jedná o vyhozené peníze a bude třeba začít přemýšlet o novém
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Další ukázka toho, jak hodlá tato vláda "pracovat". Nikoli rozvíjet převzatý rezort, ale znegovat a odsoudot vše, co se už udělalo a začít znova. Samozřejmě s "odborníky", na to se nesmí zapomínat.andrewkrap píše:z chatu s ministrem dopravy Žákem ...
Musím se přiznat, že jánabráchizmus politiků mi leze krkem, ale po vyslovení slova odborník se mi po posledním týdnu dělá fyzicky nevolno.
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Vyhozené peníze to nejsou - ty portály kácet netřeba. Stačí, když tam operátoři budou házet data z Google traffic a korigovat podle kamer, tam kde jsou k mání.
MPMP: souhlas naprostý
MPMP: souhlas naprostý
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
MPMP + grundyg: Politici mě /nás/ štvou obecně bez ohledu na typ a jméno strany. Podle mě to je VĚTŠINOU banda lidí, kteří se bojí uživit vlastníma rukama /hlavou/ a raději žijí za prachy nás normálních /obyčejných/ lidí. Rád bych je z našich daní zaplatil, ale jejich nenasytnost a nenažranost nezná mezí. Naproti tomu co za naše peníze vyprodukují je často až komické... Sorry za OT, ale nemohl jsem jinak. No a teď z nás dělá pro změnu blbce parta lidí, kterou NIKDO z nás nevolil. A to ne, že bychom si nalevo či napravo pomohli!
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
ZPI fungují docela obstojně, ale hlavně informace na nich je platná pro daný okamžik. Pokud např. hlasí, že za 30 km je nehoda a provoz omezen, může se taky stát, než tam dojedu, že už bude vše odklizeno a ničeho si nevšimnu.
Co spíš taková liniovka. Nikdy jsem ji na D1 neviděl v provozu. Funguje ta věc vůbec?
Co spíš taková liniovka. Nikdy jsem ji na D1 neviděl v provozu. Funguje ta věc vůbec?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Někdy na jaře byla nehoda v té vratné rampě na MÚK Mirošovice ve směru na Prahu a liniovka svítila, postupně se snižovala rychlost a přibyl zákaz NA ve středním a levém pruhu. Jinak jediné co občas svítí je upozornění na mlhu a občas někdo zapomene zhasnout na některém portálu 120ku.
Nemyslím si, že systém je špatný, jen ho u nás nikdo neumí používat. Stačilo by si přečíst tuto diskuzi, či zabrousit do zahraničí, nápadů je dost.
Nemyslím si, že systém je špatný, jen ho u nás nikdo neumí používat. Stačilo by si přečíst tuto diskuzi, či zabrousit do zahraničí, nápadů je dost.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
ZPI podle mě podávají informace jako z minulého století... tak jak bylo uvedeno v úvodní části zkopírované z chatu s ministrem - Ocekaval bych, ze v roce 2013 by informace mely byt presne typu - km 123 kolona km 120 nehoda, zdrzeni 20 min. Dnes to funguje tak, ze pokud tam vubec neco sviti, tak: km 120 nehoda -- o kolone do ktere vpadnete mnohem drive ci o zpozdeni ani zminka. Liniovka by byla skvělá, kdyby fungovala do značné míry automaticky dle stavu provozu. Když jsem jel včera z moravy a pršelo - na 100 % portálů symbol nebezpečí smyku na 70 % omezení rychlosti na 100 km. Absolutně jsem nepochopil proč to taky nebylo na 100 % portálů - napadá mě dvě možnosti - 1/ obsluha zaspala (v tom případě nechápu co tam dělají) 2/ PDZ s omezením rychlosti nefunguje na všech portálech. Tak či tak je mi z toho smutno
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Celkově se tam ta rychlostní omezení pořád nějak divně střídají. Někde 100, někde 120, někde nic, většinou úplně zbytečně a když by to člověk čekal tak ani ťuk.
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Tak is popojizdim ve 4 km kolone na R46 pre zuzenim v Prostejove a chtel bych timto pozdravit ty pitomce, dobry vecer pitomci, kteri sedej na dispecinku u ZPI, protoze na tabuli na R35 u Olomouce o tom bylo samozrejme co? Kulovy h****. Takze se (a neni to poprve) ukazalo, ze cely tento slavny system jsou penize vyhozeny oknem.
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Pokud myslíte, že by vás mohly ochránit před popojížděnim, tak to jo.
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
A tento vas komentar ma jaky smysl prosim pekne? Kdyby pitomci delali svou praci, tak me mohl pred popojizdenim docela dobre ochranit tak, ze bych proste jel jinudy.jonáš píše:Pokud myslíte, že by vás mohly ochránit před popojížděnim, tak to jo.
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
To je právě akorát iluze. Kromě toho, že opravdu nedokáže nikdo predikovat, jestli to bude ucpaný dvě hodiny, nebo se to rozpustí než tam dojedete, neni žádná informace o objízdných trasách a jakmile se na ně pustí jen čtvrtina těch z dálnice, může to být ještě na dýl. Jediná užitečná funkce liniovky je to, že je někde před váma kolona a že to do ní nemáte naprat sto čtyřicet, a na to je to zbytečně drahá a komplikovaná sranda, vlastně by stačila jedna proměnná značka pro omezení rychlosti.
Co mě opravdu sere je naprosto nedostatečnej a nekvalitní přenos informace o aktuálnim stavu do RDS-TMC který má polovina šoférů trvale před ksichtem, tam by se toho dalo zvládnout podstatně víc. Takhle bude fakt nejlepší si pořídit 8" tablet a nechat si na něm běžet Google maps
Co mě opravdu sere je naprosto nedostatečnej a nekvalitní přenos informace o aktuálnim stavu do RDS-TMC který má polovina šoférů trvale před ksichtem, tam by se toho dalo zvládnout podstatně víc. Takhle bude fakt nejlepší si pořídit 8" tablet a nechat si na něm běžet Google maps
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Obecně můžete mít pravdu, ale v tomhle případě ne, protože (a) jel jsem tam něco málo po osmé, což už je z hlediska nedělního večera doba, kdy provoz spíše slábne. To znamená, že tam ta kolona musela už dost dlouhou dobu být. (b) Vzhledem k tomu, že měla 4 km a projetí trvalo cca. 40 minut, tak ani nemohlo hrozit, že se v mezidobí rozptýlí. (c) zrovna v tomhle případě jsem to mohl do Prahy vzít horem, kudy je to sice normálně cca. o půl hodiny delší, ale v tomhle případě by to bylo rychlejší.jonáš píše:To je právě akorát iluze. Kromě toho, že opravdu nedokáže nikdo predikovat, jestli to bude ucpaný dvě hodiny, nebo se to rozpustí než tam dojedete, neni žádná informace o objízdných trasách a jakmile se na ně pustí jen čtvrtina těch z dálnice, může to být ještě na dýl. Jediná užitečná funkce liniovky je to, že je někde před váma kolona a že to do ní nemáte naprat sto čtyřicet, a na to je to zbytečně drahá a komplikovaná sranda, vlastně by stačila jedna proměnná značka pro omezení rychlosti.
Co mě opravdu sere je naprosto nedostatečnej a nekvalitní přenos informace o aktuálnim stavu do RDS-TMC který má polovina šoférů trvale před ksichtem, tam by se toho dalo zvládnout podstatně víc. Takhle bude fakt nejlepší si pořídit 8" tablet a nechat si na něm běžet Google maps
Ano, google maps to zvládá velmi dobře, dokonce tak dobře, že celé slavné ZPI mohou rozmontovat a hodit do kanálu. Je to smutné, potom co se do ZPI narvalo takovejch milionů.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Možná, že kdyby se tímto manuálem operátoři řídili bylo by lépe...andrewkrap píše:zajímavý manuálek:
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/a3eda25d0 ... 5_2011.pdf
Vždycky mě děsně sralo, že na ZPI svítí nehoda km 30 a já přitom vletěl do kolony na 25 km absolutně bezvarování... nikdy sem nepochopil proč nevarují na dojíždění do kolony, tak aby si člověk dal pozor na dobrždění do kolony. Varovat před nehodou, kde před ní 5 km je kolona a ne na kolonu resp.začátek kolony, mi příjde jako informace naprosto k ničemu...
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Tak aniž bych se jich chtěl zastávat - taky jsem alergický třeba na ty všemožné "Německo 29min" a "NA nad 12t" - tak přece jen v tomto případě je asi v první chvíli při a těsně po vzniku té nehody, těžké určovat, kde je přesně konec té kolony. A na těch ZPI druhé generace, se už i objevuje kolik km má ta která kolona..
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
to monin: no zastáváš. Ale tak s detekováním kolony to jistě je těžké (jistě v tomto ale výrazně pomůže systém RODOS viz. http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=4135). Pokud nejsou schopni pánové na dispečinku detekovat 5 km dlouhou kolonu,tak tam asi nemají být, nebo ten systém! Jezdím celkem často po D1 a informace na ZPI mě jen rozčilují!
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Hlavní problém je, že mezi tím co projedete pod ZPI a dorazíte k té koloně uplyne při těch 30km cca 15min tj. za tu dobu se toho může hodně změnit. Je úplně jedno jaký systém tam tu informaci poskytuje.
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Promiň. Nechci se, EXTRA, zastávat..andrewkrap píše:to monin: no zastáváš. Ale tak s detekováním kolony to jistě je těžké (jistě v tomto ale výrazně pomůže systém RODOS viz. http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=16&t=4135). Pokud nejsou schopni pánové na dispečinku detekovat 5 km dlouhou kolonu,tak tam asi nemají být, nebo ten systém! Jezdím celkem často po D1 a informace na ZPI mě jen rozčilují!
Ale co se týče toho, že tě něco rozčiluje, tak není nic lehčího, než to, co tě konkrétně rozčiluje, jím přímo sdělit, třeba přes formulář na stránkách Dopravních informací . A mám fakt osobní zkušenost, že se k tomu podnětu staví opravdu docela akčně a v rámci možností i racionálně.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Tak to už sem jednou udělal a odpověď byla, že žádná nebyla.monin píše:Promiň. Nechci se, EXTRA, zastávat..
Ale co se týče toho, že tě něco rozčiluje, tak není nic lehčího, než to, co tě konkrétně rozčiluje, jím přímo sdělit, třeba přes formulář na stránkách Dopravních informací . A mám fakt osobní zkušenost, že se k tomu podnětu staví opravdu docela akčně a v rámci možností i racionálně.
Tedy dnes tak učiním znova:
Zde text mého dotazu přes formulář dopravního infa:
Dobrý den,
chci se zeptat, pro na ZPI nedostává přednost informace o koloně před údálostí - tedy příčinou kolony. Mockrát se mi stalo při jízdě na D1, že na ZPI svítí např. nehoda km 30 a přítom do kolony vletím už na km 25. A ať mi nikdo neříká, že nejste schopni detekovat počátek kolony před detektory, RODOS, kamery. Pro všechny řidiče je přece daleko podstatnější vědět, že si má dát pozor na dobrždění do kolony na km 25 než to, že se tou kolonou doplazí k nehodě. Máte prostředky a finance, tak nechápu proč to nevyužíváte. Další věc co nechápu je proč neuvádíte délku zdržení když máte přesná data z RODOSU.
Závěrem chci říci, že celý dotaz směřuji pouze,dle mého, k lepšímu využití ZPI a telematiky jako takové.
Předem děkuji za odpověď
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
2andrewkrap: upřímně řečeno, pokud byl ten první dotaz ve stejném tónu jako tento, tak se ani nedivím, že žádná odpověď nepřišla. To není dotaz, ale arogantní "výkřik do tmy".
Pokud se chci na něco zeptat, zeptám se slušně a většinou dostanu odpověď. Na urážlivé dopisy se většinou neodpovídá.
Pokud se chci na něco zeptat, zeptám se slušně a většinou dostanu odpověď. Na urážlivé dopisy se většinou neodpovídá.
-
- Příspěvky: 168
- Registrován: 25.9.2012 7:33:40
Re: ZPI - Zařízení pro Provozní Informace
Slušností je odpovědět občanovi, daňovému poplatníkovi, i kdyby byl ten dotaz sebeostřejší. Z mého dotazu je jestě cítit naštvanost na současný stav, nicméně myslím, že oprávněný. Dopravní info je placené ze státních peněz tudíž je snad jejich povinností na to odpovědět.MPMP píše:2andrewkrap: upřímně řečeno, pokud byl ten první dotaz ve stejném tónu jako tento, tak se ani nedivím, že žádná odpověď nepřišla. To není dotaz, ale arogantní "výkřik do tmy".
Pokud se chci na něco zeptat, zeptám se slušně a většinou dostanu odpověď. Na urážlivé dopisy se většinou neodpovídá.