Zajímavé čtení, hodně zajímavých skutečností atd. Stojí za přečtení a bližší seznámeníStrategický dokument „Dopravní sektorové strategie“ představuje souhrnný krátkodobý koncept, který tvoří základ pro zpracování dalšího rozsáhlejšího dokumentu, který bude zahrnovat podrobně rozpracovaný středně a dlouhodobý výhled. Hlavním cílem dokumentu je dopracování cílů Dopravní politiky ČR a zpřesnění předpokládaného plánu uskutečňování kroků k naplnění klíčových oblastí dopravy stanovených v OP Doprava.
Jeho součástí je zároveň střednědobá predikce financování dopravních projektů a zároveň nastínění plánu financování v dlouhodobém horizontu.
Dopravní sektorové strategie
Dopravní sektorové strategie
Zakladní dokument je ke stažení zde http://atelier.ecn.cz/OPD/Sektorove-strategie_final.pdf
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dopravní sektorové strategie
Kdo má zájem o finální verzi schválenou ze strany EK, napište mi soukromou zprávu. Materiál je veřejně získatelný (na základě svobodného přístupu k informacím), link zde však prozatím uveřejňovat nebudu.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Bylo by docela zajímavé kdyby se nějaký mapařský nadšenec inspiroval a v grafické prezentaci ukázal plánovaný postup výstavby a zprovozňování D a R ve všech 3 variantách... Co Vy nato MapMane
Re: Dopravní sektorové strategie
Nechci samozřejmě nikomu brátnit v tvůrčí činnosti, ale vzhledem k náročnosti by to v téhle fázi bylo asi zbytečné, neboť bude následovat ještě zpracování druhé fáze (tzv. Gepardi II) a až jeho výsledky by měly být do jisté míry závazné, i když kdo ví co bude s množstvím finančních prostředků, že?Marty píše:Bylo by docela zajímavé kdyby se nějaký mapařský nadšenec inspiroval a v grafické prezentaci ukázal plánovaný postup výstavby a zprovozňování D a R ve všech 3 variantách... Co Vy nato MapMane
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Dokument je i veřejně přístupný na webu OPD: http://www.opd.cz/cz/sestra
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Akorát by si tam teda mohli opravit ten odkaz, aby se to ukladalo jako pdf a ne soubor bez koncovky, grrr...
Re: Dopravní sektorové strategie
OT -> IE i Opera to ukladaji OK, jen ten Firefox s tim ma problemy. Na vině je kupodivu Adobe, ktere svuj Reader obvykle integruje do weboveho prohlizece tak dukladne, ze si ho castokrat ani obycejny uzivatel nedokaze stahnout. A tak to tvurci webovych aplikaci museji obchazet nestandardnima operacema s http hlavickama a ne vzdy se jim na 100% zadari. PS: IE zase zmrší jméno souboru ... holt unicode...mapman píše:Akorát by si tam teda mohli opravit ten odkaz, aby se to ukladalo jako pdf a ne soubor bez koncovky, grrr...
Re: Dopravní sektorové strategie
Tak jsem nahlédl do dopravní sektorové strategie a zděsil jsem se!! Moc nechápu co si mám představit pod variantami restriktivní, minimální a rozvojovou, ale co chápu jsou roky. D3 Praha-Nová Hospoda 2013-2021 rozvojová i minimální, 2017-2024 u restriktivní var. Bošilec-Třebonín 2016-2020 u rozvojové, 2021-2025 u minimální a po r. 2030!! u restriktivní var. (to i úsek Borek-Úsilné??) R3 Třebonín-st.hranice 2019-2022 u rozvojové, 2024-2027 u minimální a u restriktivní var. vůbec!! Asi příprava na nedostatek peněz.
Re: Dopravní sektorové strategie
Bohužel to reflektuje stav financí. Lze to urychlit, kdyby prošel plán na vydávání účelových dluhopisů na výstavbu. To, co znamenají ty scénáře je tam popsané. Liší se to množstvím převodu výnosu ze spotřební daně plynoucí do SFDI, indexací sazeb mýta, atp... Naváže na to teď ještě druhá podrobnější fáze, kde se to bude rozpracovávat.
Co se týče úseku 0309/III Borek - Úsilné, je aktuálně zařazen do I. fáze projektu PPP spolu s úseky Veselí - Borek (0308/C - 0309/II) a měl by to celé stavět a následně provozovat koncesionář. V případě, že se projekt PPP vyhlásí a podaří se ho dotáhnout do konce k finančnímu uzavření, mohl by se celý úsek začít stavět v polovině 2012 v optimistickém scénáři.
Data u středočeského úseku jsou bohužel pravdivá i kdyby bylo peněz dostatek, vzhledem k množství environmentálních problémů, které tam bude nutné překonat....
Další diskusi k úsekům D3 směřujme prosím do příslušných vláken.
Co se týče úseku 0309/III Borek - Úsilné, je aktuálně zařazen do I. fáze projektu PPP spolu s úseky Veselí - Borek (0308/C - 0309/II) a měl by to celé stavět a následně provozovat koncesionář. V případě, že se projekt PPP vyhlásí a podaří se ho dotáhnout do konce k finančnímu uzavření, mohl by se celý úsek začít stavět v polovině 2012 v optimistickém scénáři.
Data u středočeského úseku jsou bohužel pravdivá i kdyby bylo peněz dostatek, vzhledem k množství environmentálních problémů, které tam bude nutné překonat....
Další diskusi k úsekům D3 směřujme prosím do příslušných vláken.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Ministerstvo dopravy dnes na svém webu uveřejnilo informaci, že je vyhlášena veřejná zakázka na zpracovatele materiálu "Dopravní sektorové strategie, 2. fáze - Střednedobý plán rozvoje dopravní infrastruktury (GEPARDI II)".
Lhůta pro podání nabídek končí dne 17.5.2011.
Lhůta pro podání nabídek končí dne 17.5.2011.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Trochu novinářské "odbornosti" do toho vneseme: http://www.ct24.cz/ekonomika/122892-kde ... ukromniku/
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Tak vítězný uchazeč je vybrán (konsorcium SUDOP PRAHA, Jacobs Consultancy a Mott MacDonald) a opět novináři jen tupě kritizují bez znalosti hloubky problému:
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnik ... oukromnici
Na ČT24 nechali krátce prostor i k vyjádření názoru MD: http://www.ceskatelevize.cz/porady/1009 ... 830/video/
http://www.ceskapozice.cz/byznys/podnik ... oukromnici
Na ČT24 nechali krátce prostor i k vyjádření názoru MD: http://www.ceskatelevize.cz/porady/1009 ... 830/video/
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Tak já taky nechápu, proč by to měla dělat soukromá firma a ne úředníci, kteří tam snad od toho jsou a jsou za přesně tohle placeni. A jestli tam nejsou kvůli udržování nějaké koncepce a řešení problémů, tak proč tam vůbec jsou?martini píše: a opět novináři jen tupě kritizují bez znalosti hloubky problému:
Re: Dopravní sektorové strategie
No, třeba proto že jen licence na VISEM VISUM, ve kterém bude tvořen ten dopravní model stojí milióny Kč? Že vytvoření dopravního modelu vyžaduje dostatečnou nekolikaletou praxi a takových lidí je v republice cca max. desítky, kteří to umí? EK potažmo Jaspers by nikdy nepřipustila, aby to bylo dělané bez účasti externistů - lidí s mnohaletými zkušenostmi a takoví lidé na MD prostě nemohou za tabulkový plat pracovat, leda že by to byli nadšenci pro svou práci .
Jako myslím si, že ve státní správě se zkrátka realizují jiné "chlebíčkové" programy, které nemají přidanou hodnotu. Od tohoto očekávám, že tam alespoň nějaká bude.
Stejně to ale skončí na tom, kolik dá MF peněz a takto to bude dokud se resort dopravy od státního rozpočtu zcela neoddělí.
Jako myslím si, že ve státní správě se zkrátka realizují jiné "chlebíčkové" programy, které nemají přidanou hodnotu. Od tohoto očekávám, že tam alespoň nějaká bude.
Stejně to ale skončí na tom, kolik dá MF peněz a takto to bude dokud se resort dopravy od státního rozpočtu zcela neoddělí.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Ale potom je 90% státní správy zbytečných...martini píše:Jako myslím si, že ve státní správě se zkrátka realizují jiné "chlebíčkové" programy, které nemají přidanou hodnotu. Od tohoto očekávám, že tam alespoň nějaká bude.
Re: Dopravní sektorové strategie
No zní to ode mne jako zaměstnance státní správy divně, ale je to tak...Kubajsu píše:Ale potom je 90% státní správy zbytečných...martini píše:Jako myslím si, že ve státní správě se zkrátka realizují jiné "chlebíčkové" programy, které nemají přidanou hodnotu. Od tohoto očekávám, že tam alespoň nějaká bude.
Re: Dopravní sektorové strategie
Tak určitě se na MD vykonávají i jiné agendy než strategie výstavby DI... Neříkám ale, že se to neoutsourcuje také...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Rozumíte někdo tady tomuto? http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/2747A0A ... oprave.pdf
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Re: Dopravní sektorové strategie
Ne, taky jsem se v tom snažil hledat něco přínosného a bylo mi "vysvětleno" že se tím jen plní úřední povinnost...Lenny píše:Rozumíte někdo tady tomuto? http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/2747A0A ... oprave.pdf
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Projekt Dopravní sektorové strategie, 2. fáze a jeho dosavadní výstupy jsou MD prezentovány na samostatné stránce http://www.dopravnistrategie.cz, kde lze již v sekci aktuality nalézt dosavadní pracovní výstupy projektu. Zatím je to však takové nemastné, nesladké pojetí globálnějšího pohledu na dopravní systém ve společnosti jako celku. Celkově to však je logický postup tvorby střednědobé strategie rozvoje dopravní infrastruktury, konkrétnější kroky ve smyslu výběru preferovaných staveb však budou teprve následovat, viz na té stránce informace o postupu zpracování projektu. K dokončení se blíží dle dostupných informací multimodální dopravní model osobní i nákladní dopravy.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Díky za link ! Asi je to sebevražda kritizovat dokument na němž se podílelo tolik odborníků, ale osobně jsem tam nikde nenašel v sekci letecká doprava význam letišť blízko ČR, která nasávají české pasažéry a tudíž generují nutnost doprého silničního či železničního dopravního spojení. Vídeň, Katowice, Mnichov, Norimberk a Bratislava podle mne měly brány v takovémto dokumentu v potaz...martini píše:http://www.dopravnistrategie.cz
Re: Dopravní sektorové strategie
To by mělo být součástí výstupů dopravního modelování, které zatím není dokončeno, faktor to je určitě významný.Marty píše:Díky za link ! Asi je to sebevražda kritizovat dokument na němž se podílelo tolik odborníků, ale osobně jsem tam nikde nenašel v sekci letecká doprava význam letišť blízko ČR, která nasávají české pasažéry a tudíž generují nutnost doprého silničního či železničního dopravního spojení. Vídeň, Katowice, Mnichov, Norimberk a Bratislava podle mne měly brány v takovémto dokumentu v potaz...martini píše:http://www.dopravnistrategie.cz
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Tak na základě požadavků z jiného vlákna odkazuji zajímavý soubor, který jistě spustí vlnu diskuse.
Již před časem z projektu Dopravní sektorové strategie vylezlo doporučené pořadí obchvatů - viz http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... 130-P4.pdf.
Jenom upozorním, že se jedná o přílohu ke textovým výstupům, bez jejichž přečtení může docházet k mýlkám. Je to jen dílčí výstup, nikoliv ono "konečné pořadí" a je nutné to vnímat v kontextu všech okolností mezi něž patří především:
- jsou uvedeny i obchvaty, které by mohly sloužit jako náhrada plánovaného eRka / Déčka
- stanovené pořadí nereflektuje připravenost k realizaci
- stanovené pořadí je určeno podle největších bodových závad a není zde přihlíženo k ekonomičnosti projektů
- potřebnost je posuzována dopravním modelem ve stavu stávající síť se samostatným postaveným projektem vs. stav s projektem v roce 2050 (postaveno "vše") a mezi tím se extrapoluje (jednodušeji vysvětlit to nejde )
- není reflektováno množství prostředků ani možnosti reálného rozvoje sítě.
Všechny tyto dílčí výstupy se pak protnou na konci celého díla, které bude prezentované určitě velmi široce. Určité vodítko to však ukazuje. Tento seznam je sestaven z důvodů, že v rámci zvolené metodiky posuzování malých opatření ve srovnání s velkými počiny typu R a D obchvaty dosti propadly a výsledky MKA vzájemné nebyly dostatečně efektivní pro nalezení pořadí obchvatů.
Již před časem z projektu Dopravní sektorové strategie vylezlo doporučené pořadí obchvatů - viz http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... 130-P4.pdf.
Jenom upozorním, že se jedná o přílohu ke textovým výstupům, bez jejichž přečtení může docházet k mýlkám. Je to jen dílčí výstup, nikoliv ono "konečné pořadí" a je nutné to vnímat v kontextu všech okolností mezi něž patří především:
- jsou uvedeny i obchvaty, které by mohly sloužit jako náhrada plánovaného eRka / Déčka
- stanovené pořadí nereflektuje připravenost k realizaci
- stanovené pořadí je určeno podle největších bodových závad a není zde přihlíženo k ekonomičnosti projektů
- potřebnost je posuzována dopravním modelem ve stavu stávající síť se samostatným postaveným projektem vs. stav s projektem v roce 2050 (postaveno "vše") a mezi tím se extrapoluje (jednodušeji vysvětlit to nejde )
- není reflektováno množství prostředků ani možnosti reálného rozvoje sítě.
Všechny tyto dílčí výstupy se pak protnou na konci celého díla, které bude prezentované určitě velmi široce. Určité vodítko to však ukazuje. Tento seznam je sestaven z důvodů, že v rámci zvolené metodiky posuzování malých opatření ve srovnání s velkými počiny typu R a D obchvaty dosti propadly a výsledky MKA vzájemné nebyly dostatečně efektivní pro nalezení pořadí obchvatů.
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Dopravní sektorové strategie
Martini: tak 1. do diskuse: Celé mi to přijde naprosto zbytečná snaha. Některé projekty jsou najednou podivně vzadu a některé relativně nepotřebné vepředu (I/9 Bor - Libchava, která podle mě nikdy neměla spatřit světlo světa a mela se zreko stávající silnice, již budou i po dokončení přeložky využívat skoro všichni místní.). Přitom priority jsou už při pohledu na intenzity a do mapy skoro jasné. Sám od stolu bych to podle mě sestavil líp a nemuselo na tom kdoví jak dlouho dělat spousta lidí.
Re: Dopravní sektorové strategie
to Marooned: Nebydlím v Boru,ale za tenhle projekt bych "loboval". Ta silnice vypadá na první pohled dobře, ale je to velmi nebezpečný úsek s mnoha nehodami! Tu I/9 jsme jsme probírali v příslušném vlákně. A po napojení na úsek k Sosnové to bude mít hlavu patu. Fakt jo!