Dopravní sektorové strategie
Re: Dopravní sektorové strategie
Jak říkám, musíte t o vnímat v kontextu řešení celého projektu, toto je nějaká základní identifikace, pak se musí už na úrovni vyšší podrobnosti při zpracování / aktualizacích investičních záměrů posoudit, jaký je stav současného průtahu, jaké množství dopravy je zdrojové, jaká je cena za projekt, jaké jsou vzájemně ovlivněné projekty atp. Tento výsledek je pak nutné vnímat také v kontextu přidělených peněz, kterých bude jak asi lze předpokládat málo, čili je to spíše vodítko pro další přípravu projektů k realizaci v podrobnějším detailu.
Celorepublikový multimodální dopravní model skutečně nedokáže vyhodnotit, že za Českou Lípou je silnice úzká, s blbými vrcholovými oblouky a tudíž nepřehledná (to je jen jeden konkrétní příklad).
Celorepublikový multimodální dopravní model skutečně nedokáže vyhodnotit, že za Českou Lípou je silnice úzká, s blbými vrcholovými oblouky a tudíž nepřehledná (to je jen jeden konkrétní příklad).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Dopravní sektorové strategie
kot: A jak se ta stávající silnice vylepší stavbou nové? Závady zůstanou a pro spoustu lidí z Boru i Lípy bude pořád výhodnější jezdit po staré.
Re: Dopravní sektorové strategie
Marooned: Stavbou nové a spojením se silnicí u Sosnové vznikne ucelený úsek - "obchvat" jak N.Boru tak i České Lípy. Což lidé ze sídliště Sever či Špičák docela ocení. A zklidní se i průjezd v trase západní. Sídliště Slovanka. Tož tak...
Re: Dopravní sektorové strategie
Ministerstvo dopravy zveřejnilo na webu www.dopravnistrategie.cz aktuální verzi souhrnného dokumentu "Dopravní sektorové strategie, 2. fáze"... Hodně čtení
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Primární verze. Jak moc se asi změní? Doufejme,že většina termínů zůstane a neposune se ještě dál. Již teď ta data vypadají hrůzostrašně daleko!!! Kruci...
Re: Dopravní sektorové strategie
Záleží na reakcích z meziresortu. Lze očekávat, že všechna prorozvojová ministerstva budou křičet že to je málo staveb a MF bude křičet, že těch 70 mld. Kč/rok je moc a že tolik rozhodně oni nedají, takže pat, který se bude muset nějak řešit.kot píše:Primární verze. Jak moc se asi změní? Doufejme,že většina termínů zůstane a neposune se ještě dál. Již teď ta data vypadají hrůzostrašně daleko!!! Kruci...
Samozřejmě že je možné, že zlevněním staveb oproti předpokladům se může do OPD II dostat více projektů (např. alespoň některé části R6, R3) kde by to příprava umožňovala zahájit a v daném období dokončit...
Významně by také pro množství projektů v OPD II pomohlo, kdyby kurz CZK/EUR zůstal 25,8 jako je dnes, ale s tím nelze dlouhodobě ve výhledu počítat, bez ohledu na jiné negativní konsekvence, které takto slabý kurz má...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Dnes byla zveřejněna dokumentace SEA, ke stažení z Cenia: http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/SEA_MZP129K
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
Stavebníci kritizují ministerstvo, chtějí více zakázek
České stavebnictví se za uplynulých pět let propadlo o třetinu a vyhlídky na lepší budoucnost zatím nepřicházíejí. Stavebním firmám zejména vadí, že výrazně ubylo nových dopravních staveb.
9.7.2013 13:23 |
Nových staveb na silnicích a železnicích přibude v následujících sedmi letech příliš málo, vyčítá Svaz podnikatelů ve stavebnictví (SPS) ministerské strategii rozvoje dopravní infrastruktury pro roky 2014 až 2020. Koncepce je poplatná přetrvávající strategii škrtů, stěžují si dál stavebníci a říkají, že podle materiálu čeká stavebnictví pokračování chudých let. Strategii, které dnes končí doba pro podání připomínek, musí schválit nová vláda.
SPS kritizuje dále nedostatečný důraz na projektovou přípravu a znatelný ústup od snahy financovat stavby s přispěním soukromých peněz formou takzvaných PPP projektů. „České stavebnictví proti roku 2008 propadlo o 33 procent a materiály tohoto typu nebudou znamenat naprosto žádné oživení,“ řekl prezident SPS Václav Matyáš.
Jen stavby z evropských peněz
Budoucí rozvoj infrastruktury se podle něj soustředí výhradně na stavbu projektů, na které je možné získat finance z Evropské unie. Další důležité komunikace, které se nevejdou do škatulky evropsky významných staveb TEN - T, se kvůli nedostatku peněz ze státního rozpočtu stavět nebudou.
Jak se propadá tuzemské stavebnictví
Dokončení rozestavěné dálniční sítě v dohledné době a rozvoj komunikací tak, aby ČR nezaostávala proti okolním zemím, podle Matyáše potřebuje roční dotaci 90 až 100 miliard korun. Rozvojový materiál počítá se stavbami za 70 miliard korun ročně, ani tato dotace ale není jistá.
Chybí dvacet miliard
S potřebou udržet dlouhodobě investice na úrovni 90 miliard souhlasí Petr Moos ze stavební fakulty ČVUT. Přístup ministerstva nicméně vychází z toho, co dovolila odstupující vláda. Přiškrcení rozpočtu v minulých letech se ale negativně nepromítlo jen do utlumení sraveb dopravní infrastruktury, ale například i energetiky a rozvoje komunikačních technologií, dodal s tím, že za nedostatek zdrojů plynoucích do infrastrukturních staveb tak nelze kritizovat resort dopravy.
Výhrady k materiálu nemá ani hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr za ČSSD Milan Chovanec, podle kterého podobný přístup sdílí i zbylí hejtmani. Materiál považuje především za podklad pro další jednání a předpokládá, že jej bude možné v konkrétních případech měnit podle toho, jak bude, nebo nebude postupovat příprava jednotlivých staveb.
Materiál sektorových strategií je dlouhodobý koncepční podklad ministerstva dopravy nezbytný pro čerpání prostředků z evropských operačních programů pro roky 2014 až 2020. Zásadní změny by jej proto nástupem nového vedení dopravního resortu postihnout neměly.
Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/reality-a-s ... n=copylink
České stavebnictví se za uplynulých pět let propadlo o třetinu a vyhlídky na lepší budoucnost zatím nepřicházíejí. Stavebním firmám zejména vadí, že výrazně ubylo nových dopravních staveb.
9.7.2013 13:23 |
Nových staveb na silnicích a železnicích přibude v následujících sedmi letech příliš málo, vyčítá Svaz podnikatelů ve stavebnictví (SPS) ministerské strategii rozvoje dopravní infrastruktury pro roky 2014 až 2020. Koncepce je poplatná přetrvávající strategii škrtů, stěžují si dál stavebníci a říkají, že podle materiálu čeká stavebnictví pokračování chudých let. Strategii, které dnes končí doba pro podání připomínek, musí schválit nová vláda.
SPS kritizuje dále nedostatečný důraz na projektovou přípravu a znatelný ústup od snahy financovat stavby s přispěním soukromých peněz formou takzvaných PPP projektů. „České stavebnictví proti roku 2008 propadlo o 33 procent a materiály tohoto typu nebudou znamenat naprosto žádné oživení,“ řekl prezident SPS Václav Matyáš.
Jen stavby z evropských peněz
Budoucí rozvoj infrastruktury se podle něj soustředí výhradně na stavbu projektů, na které je možné získat finance z Evropské unie. Další důležité komunikace, které se nevejdou do škatulky evropsky významných staveb TEN - T, se kvůli nedostatku peněz ze státního rozpočtu stavět nebudou.
Jak se propadá tuzemské stavebnictví
Dokončení rozestavěné dálniční sítě v dohledné době a rozvoj komunikací tak, aby ČR nezaostávala proti okolním zemím, podle Matyáše potřebuje roční dotaci 90 až 100 miliard korun. Rozvojový materiál počítá se stavbami za 70 miliard korun ročně, ani tato dotace ale není jistá.
Chybí dvacet miliard
S potřebou udržet dlouhodobě investice na úrovni 90 miliard souhlasí Petr Moos ze stavební fakulty ČVUT. Přístup ministerstva nicméně vychází z toho, co dovolila odstupující vláda. Přiškrcení rozpočtu v minulých letech se ale negativně nepromítlo jen do utlumení sraveb dopravní infrastruktury, ale například i energetiky a rozvoje komunikačních technologií, dodal s tím, že za nedostatek zdrojů plynoucích do infrastrukturních staveb tak nelze kritizovat resort dopravy.
Výhrady k materiálu nemá ani hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr za ČSSD Milan Chovanec, podle kterého podobný přístup sdílí i zbylí hejtmani. Materiál považuje především za podklad pro další jednání a předpokládá, že jej bude možné v konkrétních případech měnit podle toho, jak bude, nebo nebude postupovat příprava jednotlivých staveb.
Materiál sektorových strategií je dlouhodobý koncepční podklad ministerstva dopravy nezbytný pro čerpání prostředků z evropských operačních programů pro roky 2014 až 2020. Zásadní změny by jej proto nástupem nového vedení dopravního resortu postihnout neměly.
Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/reality-a-s ... n=copylink
Re: Dopravní sektorové strategie
Uvidíme jak se k sektorové strategii postaví nová vláda. Rusnok a spol slibují rozvoj infrastruktury. Ale jak víme "slibem nezarmoutíš"! Sliby do nás pere každá nová garnitura, ať už zleva nebo zprava.
Re: Dopravní sektorové strategie
tak k dokonalosti podle mě, tomuto dokumentu chybí, jak píše martini - R3, R6 - ale osobně bych přidal I/55 průtah přerovem a MÚK s ČD Přerov - Předmostí, I/42 Tomkovo náměstí a Rokytovu, I/56 prodlouženou místeckou III a R7 postoloprty - Bítozeves - a byl bych nadmíru spokojen - ale třeba něco z toho bude realizováno, když se ušetří v tendrech podstatné finanční částky ... ale tak jako tak jsem velmi spokojen, v dané situaci s danými prostředky se snad nedal připravit lepší dokument dávám palec nahoru ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dopravní sektorové strategie
tak vláda bude projednávat tento dokument již ve středu 13. listopadu jako bod jednání 1220/13
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dopravní sektorové strategie
Super...A je to stále ta verze, co tu výše visí, nebo došlo k výrazným změnám?
Re: Dopravní sektorové strategie
Vláda dnes schválila Dopravní sektorové strategie, 2. fáze (www.dopravnistrategie.cz), finální schválené znění dokumentu bude zveřejněno do konce tohoto týdne.
Potvrzení o schválení viz: http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/ti ... 3--113330/
Potvrzení o schválení viz: http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/ti ... 3--113330/
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
přímý link zde:
http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/ak ... ic-113341/
edit: jen doufám, že se to naplní v praxi
http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/ak ... ic-113341/
edit: jen doufám, že se to naplní v praxi
Naposledy upravil(a) bumbik dne 14.11.2013 20:57:22, celkem upraveno 2 x.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dopravní sektorové strategie
Pro 2014 je rozpočet dokonce vyšší
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
v TV říkali tuším 71.4 mld. Kč - ale to přece může nová vláda ještě přehodnotit do konce roku, pokud to stihne, ne? a opravdu to stihnem všechno proinvestovat, v kontextu nepřipravených staveb? (myslím rok 2014)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dopravní sektorové strategie
Bumbiku myslím, že to je teď větší problém než ty prachy... Pod tou nepřipraveností vnímám hlavně výkupy a z toho plynoucí chybějící SP.
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Dopravní sektorové strategie
Třeba se nakonec postaví Rybí - Rychaltice, díky tomu, že je to jediná 100% připravená stavba
Re: Dopravní sektorové strategie
Zdroj: Novinky.cz
11:12 ANO a ČSSD nenašly rozpory ohledně dopravy: Experti ANO a ČSSD nenašli rozpory v oblasti dopravy. Chtějí navýšit rozpočet fondu dopravní infrastruktury o deset miliard, informovala Česká televize.
11:12 ANO a ČSSD nenašly rozpory ohledně dopravy: Experti ANO a ČSSD nenašli rozpory v oblasti dopravy. Chtějí navýšit rozpočet fondu dopravní infrastruktury o deset miliard, informovala Česká televize.
Re: Dopravní sektorové strategie
Marooned17 píše:Třeba se nakonec postaví Rybí - Rychaltice, díky tomu, že je to jediná 100% připravená stavba
no jenže máme vykoupeno i 90% pozemků na Rybí - Bělotín, takže za rok, až bude SP, to by byl stejný případ a postavit 2 takové nepotřebné stavby, to nevím nevím, co by tomu řekli odborníci
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
-
- Autor
- Příspěvky: 6839
- Registrován: 14.3.2009 10:27:45
- Bydliště: Ostrava a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dopravní sektorové strategie
Aspoň by se dokončil jeden ucelený tah. Samozřejmě za předpokladu, že se rozjede Palačovská spojka a s ní svázaná část R48.
Navíc R48 se bude hodit, vzhledem k tomu, že na D1 přes Ovu je třeba GO.
Jinak řeknu vám, že na R48 Rychaltice - F-M jsou intenzity by očko docela vysoké.
Navíc R48 se bude hodit, vzhledem k tomu, že na D1 přes Ovu je třeba GO.
Jinak řeknu vám, že na R48 Rychaltice - F-M jsou intenzity by očko docela vysoké.
R48 -> D48 se podařilo!
Re: Dopravní sektorové strategie
Martin z Ostravy píše:Jinak řeknu vám, že na R48 Rychaltice - F-M jsou intenzity by očko docela vysoké.
to musím souhlasit včera jsem tamtudy jel a je krásně vidět ty řady světel by očko věřím tomu sčítání, co si nechaly dělat Hukvaldy (17 - 19 000 vozidel v pracovní dny a 23 - 25 000 vozidel v pátek) asi to nebude daleko od pravdy ... ale uvidíme, co udělá dokončení mostu v Polsku na A1 PS: není už k dispozici schválený dokument ve finální podobě? jestli tam jsou nějaké změny nebo ne ... dík
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Re: Dopravní sektorové strategie
Ministerstvo dopravy dnes všem zájemcům zpřístupňuje Dopravní sektorové strategie, 2. fáze v podobě v jaké byly projednány a schváleny vládou ČR dne 13.11.2013. Jedná se o oficiální - českou mutaci koncepce. Anglická verze bude následovat po provedení jazykových korekcí.
http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... iVlady.pdf
http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... zprava.pdf
http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... kument.pdf
http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... umentu.pdf
http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... iVlady.pdf
http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... zprava.pdf
http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... kument.pdf
http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... umentu.pdf
Re: Dopravní sektorové strategie
MD vypisuje výběrové řízení na pozici dopravního modeláře, pokud by se mezi Vámi našli zájemci, pak více info je na: http://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni- ... edni-deska
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Re: Dopravní sektorové strategie
A mohu pracovat z domova?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)