Dopravní sektorové strategie

Příprava, výstavba, provoz, dálniční poplatky, známky, elektronické mýto, PPP, legislativa, tunely, mosty
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od martini »

Jak říkám, musíte t o vnímat v kontextu řešení celého projektu, toto je nějaká základní identifikace, pak se musí už na úrovni vyšší podrobnosti při zpracování / aktualizacích investičních záměrů posoudit, jaký je stav současného průtahu, jaké množství dopravy je zdrojové, jaká je cena za projekt, jaké jsou vzájemně ovlivněné projekty atp. Tento výsledek je pak nutné vnímat také v kontextu přidělených peněz, kterých bude jak asi lze předpokládat málo, čili je to spíše vodítko pro další přípravu projektů k realizaci v podrobnějším detailu.

Celorepublikový multimodální dopravní model skutečně nedokáže vyhodnotit, že za Českou Lípou je silnice úzká, s blbými vrcholovými oblouky a tudíž nepřehledná (to je jen jeden konkrétní příklad).
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od Marooned17 »

kot: A jak se ta stávající silnice vylepší stavbou nové? Závady zůstanou a pro spoustu lidí z Boru i Lípy bude pořád výhodnější jezdit po staré.
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od kot »

Marooned: Stavbou nové a spojením se silnicí u Sosnové vznikne ucelený úsek - "obchvat" jak N.Boru tak i České Lípy. Což lidé ze sídliště Sever či Špičák docela ocení. A zklidní se i průjezd v trase západní. Sídliště Slovanka. Tož tak...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od martini »

Ministerstvo dopravy zveřejnilo na webu www.dopravnistrategie.cz aktuální verzi souhrnného dokumentu "Dopravní sektorové strategie, 2. fáze"... Hodně čtení :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od kot »

Primární verze. Jak moc se asi změní? Doufejme,že většina termínů zůstane a neposune se ještě dál. Již teď ta data vypadají hrůzostrašně daleko!!! Kruci...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od martini »

kot píše:Primární verze. Jak moc se asi změní? Doufejme,že většina termínů zůstane a neposune se ještě dál. Již teď ta data vypadají hrůzostrašně daleko!!! Kruci...
Záleží na reakcích z meziresortu. Lze očekávat, že všechna prorozvojová ministerstva budou křičet že to je málo staveb a MF bude křičet, že těch 70 mld. Kč/rok je moc a že tolik rozhodně oni nedají, takže pat, který se bude muset nějak řešit.

Samozřejmě že je možné, že zlevněním staveb oproti předpokladům se může do OPD II dostat více projektů (např. alespoň některé části R6, R3) kde by to příprava umožňovala zahájit a v daném období dokončit...

Významně by také pro množství projektů v OPD II pomohlo, kdyby kurz CZK/EUR zůstal 25,8 jako je dnes, ale s tím nelze dlouhodobě ve výhledu počítat, bez ohledu na jiné negativní konsekvence, které takto slabý kurz má...
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od martini »

Dnes byla zveřejněna dokumentace SEA, ke stažení z Cenia: http://portal.cenia.cz/eiasea/detail/SEA_MZP129K
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od otaznik »

Stavebníci kritizují ministerstvo, chtějí více zakázek

České stavebnictví se za uplynulých pět let propadlo o třetinu a vyhlídky na lepší budoucnost zatím nepřicházíejí. Stavebním firmám zejména vadí, že výrazně ubylo nových dopravních staveb.

9.7.2013 13:23 |
Nových staveb na silnicích a železnicích přibude v následujících sedmi letech příliš málo, vyčítá Svaz podnikatelů ve stavebnictví (SPS) ministerské strategii rozvoje dopravní infrastruktury pro roky 2014 až 2020. Koncepce je poplatná přetrvávající strategii škrtů, stěžují si dál stavebníci a říkají, že podle materiálu čeká stavebnictví pokračování chudých let. Strategii, které dnes končí doba pro podání připomínek, musí schválit nová vláda.
SPS kritizuje dále nedostatečný důraz na projektovou přípravu a znatelný ústup od snahy financovat stavby s přispěním soukromých peněz formou takzvaných PPP projektů. „České stavebnictví proti roku 2008 propadlo o 33 procent a materiály tohoto typu nebudou znamenat naprosto žádné oživení,“ řekl prezident SPS Václav Matyáš.
Jen stavby z evropských peněz
Budoucí rozvoj infrastruktury se podle něj soustředí výhradně na stavbu projektů, na které je možné získat finance z Evropské unie. Další důležité komunikace, které se nevejdou do škatulky evropsky významných staveb TEN - T, se kvůli nedostatku peněz ze státního rozpočtu stavět nebudou.
Jak se propadá tuzemské stavebnictví

Dokončení rozestavěné dálniční sítě v dohledné době a rozvoj komunikací tak, aby ČR nezaostávala proti okolním zemím, podle Matyáše potřebuje roční dotaci 90 až 100 miliard korun. Rozvojový materiál počítá se stavbami za 70 miliard korun ročně, ani tato dotace ale není jistá.
Chybí dvacet miliard
S potřebou udržet dlouhodobě investice na úrovni 90 miliard souhlasí Petr Moos ze stavební fakulty ČVUT. Přístup ministerstva nicméně vychází z toho, co dovolila odstupující vláda. Přiškrcení rozpočtu v minulých letech se ale negativně nepromítlo jen do utlumení sraveb dopravní infrastruktury, ale například i energetiky a rozvoje komunikačních technologií, dodal s tím, že za nedostatek zdrojů plynoucích do infrastrukturních staveb tak nelze kritizovat resort dopravy.
Výhrady k materiálu nemá ani hejtman Plzeňského kraje a stínový ministr za ČSSD Milan Chovanec, podle kterého podobný přístup sdílí i zbylí hejtmani. Materiál považuje především za podklad pro další jednání a předpokládá, že jej bude možné v konkrétních případech měnit podle toho, jak bude, nebo nebude postupovat příprava jednotlivých staveb.
Materiál sektorových strategií je dlouhodobý koncepční podklad ministerstva dopravy nezbytný pro čerpání prostředků z evropských operačních programů pro roky 2014 až 2020. Zásadní změny by jej proto nástupem nového vedení dopravního resortu postihnout neměly.

Více na: http://zpravy.e15.cz/byznys/reality-a-s ... n=copylink
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od kot »

Uvidíme jak se k sektorové strategii postaví nová vláda. Rusnok a spol slibují rozvoj infrastruktury. Ale jak víme "slibem nezarmoutíš"! Sliby do nás pere každá nová garnitura, ať už zleva nebo zprava. :oops:
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od bumbik »

tak k dokonalosti podle mě, tomuto dokumentu chybí, jak píše martini - R3, R6 - ale osobně bych přidal I/55 průtah přerovem a MÚK s ČD Přerov - Předmostí, I/42 Tomkovo náměstí a Rokytovu, I/56 prodlouženou místeckou III a R7 postoloprty - Bítozeves - a byl bych nadmíru spokojen - ale třeba něco z toho bude realizováno, když se ušetří v tendrech podstatné finanční částky ... ale tak jako tak jsem velmi spokojen, v dané situaci s danými prostředky se snad nedal připravit lepší dokument dávám palec nahoru ...
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od bumbik »

tak vláda bude projednávat tento dokument již ve středu 13. listopadu jako bod jednání 1220/13 ;-)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od kot »

Super...A je to stále ta verze, co tu výše visí, nebo došlo k výrazným změnám?
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od martini »

Vláda dnes schválila Dopravní sektorové strategie, 2. fáze (www.dopravnistrategie.cz), finální schválené znění dokumentu bude zveřejněno do konce tohoto týdne.

Potvrzení o schválení viz: http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/ti ... 3--113330/
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od bumbik »

přímý link zde:
http://www.vlada.cz/cz/media-centrum/ak ... ic-113341/

edit: jen doufám, že se to naplní v praxi :ok:
Naposledy upravil(a) bumbik dne 14.11.2013 20:57:22, celkem upraveno 2 x.
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od martini »

Pro 2014 je rozpočet dokonce vyšší :-)
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od bumbik »

v TV říkali tuším 71.4 mld. Kč - ale to přece může nová vláda ještě přehodnotit do konce roku, pokud to stihne, ne? a opravdu to stihnem všechno proinvestovat, v kontextu nepřipravených staveb? :?: (myslím rok 2014)
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
kot
Příspěvky: 10366
Registrován: 17.6.2010 0:19:32

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od kot »

Bumbiku myslím, že to je teď větší problém než ty prachy... Pod tou nepřipraveností vnímám hlavně výkupy a z toho plynoucí chybějící SP.
Marooned17
Příspěvky: 1075
Registrován: 27.9.2010 13:01:33
Bydliště: Praha

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od Marooned17 »

Třeba se nakonec postaví Rybí - Rychaltice, díky tomu, že je to jediná 100% připravená stavba :-)
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od otaznik »

Zdroj: Novinky.cz

11:12 ANO a ČSSD nenašly rozpory ohledně dopravy: Experti ANO a ČSSD nenašli rozpory v oblasti dopravy. Chtějí navýšit rozpočet fondu dopravní infrastruktury o deset miliard, informovala Česká televize.
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od bumbik »

Marooned17 píše:Třeba se nakonec postaví Rybí - Rychaltice, díky tomu, že je to jediná 100% připravená stavba :-)

no jenže máme vykoupeno i 90% pozemků na Rybí - Bělotín, takže za rok, až bude SP, to by byl stejný případ a postavit 2 takové nepotřebné stavby, to nevím nevím, co by tomu řekli odborníci :roll:
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
Martin z Ostravy
Autor
Příspěvky: 6839
Registrován: 14.3.2009 10:27:45
Bydliště: Ostrava a okolí
Kontaktovat uživatele:

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od Martin z Ostravy »

Aspoň by se dokončil jeden ucelený tah. Samozřejmě za předpokladu, že se rozjede Palačovská spojka a s ní svázaná část R48.
Navíc R48 se bude hodit, vzhledem k tomu, že na D1 přes Ovu je třeba GO. :D
Jinak řeknu vám, že na R48 Rychaltice - F-M jsou intenzity by očko docela vysoké.
R48 -> D48 se podařilo!
bumbik
Příspěvky: 7944
Registrován: 15.12.2010 11:58:09
Bydliště: poblíž III/4806 a D48

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od bumbik »

Martin z Ostravy píše:Jinak řeknu vám, že na R48 Rychaltice - F-M jsou intenzity by očko docela vysoké.

to musím souhlasit :ok: včera jsem tamtudy jel a je krásně vidět ty řady světel by očko věřím tomu sčítání, co si nechaly dělat Hukvaldy (17 - 19 000 vozidel v pracovní dny a 23 - 25 000 vozidel v pátek) asi to nebude daleko od pravdy ... ale uvidíme, co udělá dokončení mostu v Polsku na A1 :!: PS: není už k dispozici schválený dokument ve finální podobě? jestli tam jsou nějaké změny nebo ne ... dík :jidlo:
Dálnice na papíře už máme, ještě je postavit ...
otaznik
Příspěvky: 803
Registrován: 4.4.2012 9:32:24

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od otaznik »

Ministerstvo dopravy dnes všem zájemcům zpřístupňuje Dopravní sektorové strategie, 2. fáze v podobě v jaké byly projednány a schváleny vládou ČR dne 13.11.2013. Jedná se o oficiální - českou mutaci koncepce. Anglická verze bude následovat po provedení jazykových korekcí.

http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... iVlady.pdf
http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... zprava.pdf
http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... kument.pdf
http://www.dopravnistrategie.cz/images/ ... umentu.pdf
martini
VIP
Příspěvky: 3635
Registrován: 22.3.2009 10:53:57
Bydliště: Kladno

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od martini »

MD vypisuje výběrové řízení na pozici dopravního modeláře, pokud by se mezi Vámi našli zájemci, pak více info je na: http://www.mdcr.cz/Ministerstvo/Uredni- ... edni-deska
Via est vita. Nejdražší dálnice je ta, která nestojí!
Lenny
Autor
Příspěvky: 10774
Registrován: 15.3.2009 22:03:53
Bydliště: na levém břehu Dunaje

Re: Dopravní sektorové strategie

Příspěvek od Lenny »

A mohu pracovat z domova?
D47 už máme, teď ještě D48
Kam teče beton, tam tečou peníze. (Tonda Blaník)
Odpovědět

Zpět na „Všeobecné“