Symbolicky jako polovina A88, což je číslo, co by asi neprošlo, aby z toho nebyl pomník hnědokošiláčů.JirkaS píše:Přitom by se mohlo použít původně plánované číslo 44
Čísla komunikací a jejich značení
Re: Čísla komunikací a jejich značení
-
- Příspěvky: 43
- Registrován: 19.9.2009 19:28:48
značení staré I/11 jak I/11J
Nevíte někdo důvod, proč je stará silnice kolem Třince označena podivně jako 11J ? Navíc podle všeho už jako silnice II. třídy...
https://mapy.cz/zakladni?x=18.6393813&y=49.6572278&z=14
https://mapy.cz/zakladni?x=18.6393813&y=49.6572278&z=14
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: značení staré I/11 jak I/11J
Písmenko se doplňuje, pokud vede poblíž silnice pod stejným číslem. Třeba 11A, 11B ... 11J atd... ale jen pro údaje správy. V terénu se písmena neznačí, v mapách spíš ojediněle ve spec. mapách.
Důvodem může být jednak nevypořádaný majetkový vztah, kdy stará silnice ještě stále nepřešla pod kraj či obec, takže je oficiálně stále první třídou. A aby se to nepletlo, je přidáno písmenko. Ale v terénu je již značeno nové číslo:
https://www.google.cz/maps/@49.6627041, ... 384!8i8192
Anebo, když se silnice rozdvojuje a vede přes město jednosměrkami, tak mívá jedna z jednosměrek písmeno. Např. zde:
https://mapy.cz/zakladni?x=17.4572352&y=49.4410948&z=16
Důvodem může být jednak nevypořádaný majetkový vztah, kdy stará silnice ještě stále nepřešla pod kraj či obec, takže je oficiálně stále první třídou. A aby se to nepletlo, je přidáno písmenko. Ale v terénu je již značeno nové číslo:
https://www.google.cz/maps/@49.6627041, ... 384!8i8192
Anebo, když se silnice rozdvojuje a vede přes město jednosměrkami, tak mívá jedna z jednosměrek písmeno. Např. zde:
https://mapy.cz/zakladni?x=17.4572352&y=49.4410948&z=16
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tohle bych v tom nehledal. Ale ta I/44 v plánech opravdu kdysi byla. Ve starých mapách je jako I/44 značen ještě úsek Mohelnice - Městečko Trnávka (dnes II/644). Tam se měla napojit na rozestavěnou část dálnice a dál vést do Brna. Stejný původ měl i kousek I/2 na západ od Jihlavy - taky vedl od rozestavěné dálnice, která měla mít číslo 2, 1 bylo rezervováno pro pražský okruh.jeni013 píše:Symbolicky jako polovina A88, což je číslo, co by asi neprošlo, aby z toho nebyl pomník hnědokošiláčů.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Jen v plánech nebyla, prostě tudy vedla. Ale s tím, jak se postupně silnice 35 a 46 rozšiřovala, ztratila trasa přes Trnávku význam a z Brna do Jeseníků je rychlejší jet okolo přes Olomouc. A někde u Trnávky se snad měla napojovat na D35, která dnes vede přes Mohelnici.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Čísla komunikací a jejich značení
I/44 byla v roce 1948 uváděna v trase Skalice - Jevíčko - Pěčíkov - Mohelnice - Zábřeh - Šumperk - Vizmberk - Jeseník - Mikulovice - st.hranice
Začínat měla v křížení A88 se silnicí I/43, v úseku po Městečko Trnávka mělo být využito dálnice, takže na pozdějších mapách z 60. a 70. let je zakreslena právě odsud
Začínat měla v křížení A88 se silnicí I/43, v úseku po Městečko Trnávka mělo být využito dálnice, takže na pozdějších mapách z 60. a 70. let je zakreslena právě odsud
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Jeden obrázek vydá za tisíce slov:
A ještě Brno:
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Původní D43 se připravuje pod novým označením I/73...
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
A já se vždy jako malý divil, jaký účel má v autoatlasu ta kraťoučká silnice 60 přes Kuřim
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Aby Slováci mohli začít od 61
Jo, některý věci nedávaly smysl a ukázaly ho až tyhle staré mapy. Třeba I/2 začínající z ničeho někde u Větrného Jeníkova nebo právě ta I/44 mizející u Městečka Trnávka.
V atlasech z 50. let byly zase některé úseky I/18 nebo I/33 přerušené, protože zjevně ty části mezi nesplňovaly ani minimální požadavky na silnici I. třídy.
Jo, některý věci nedávaly smysl a ukázaly ho až tyhle staré mapy. Třeba I/2 začínající z ničeho někde u Větrného Jeníkova nebo právě ta I/44 mizející u Městečka Trnávka.
V atlasech z 50. let byly zase některé úseky I/18 nebo I/33 přerušené, protože zjevně ty části mezi nesplňovaly ani minimální požadavky na silnici I. třídy.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Těchto přerušených silnic bývalo více, hlavně na jihu Čech. A nacházely se v atlasech až do roku 2000.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Čísla komunikací a jejich značení
V mapách z roku 1947 je I/60 vedená jako budoucí západní obchvat Brna v trase Kuřim (I/43) - Bystrc - Bosonohy (I/2) - Modřice (I/52+I/53).
Zajímavá je i I/53, která začínala v Moravských Budějovicích (I/38) a vedla přes Jaroměřice a Ivančice do Modřic a pak dál přes Tuřany k I/47 u Slatiny.
A I/44 začínala u Svitávky na I/43 a v trase A88 vedla k Městečku Trnávka jako výhled, a odtud pokračovala pod legendou "dosud nepřevzaté" do Mohelnice.
Zajímavá je i I/53, která začínala v Moravských Budějovicích (I/38) a vedla přes Jaroměřice a Ivančice do Modřic a pak dál přes Tuřany k I/47 u Slatiny.
A I/44 začínala u Svitávky na I/43 a v trase A88 vedla k Městečku Trnávka jako výhled, a odtud pokračovala pod legendou "dosud nepřevzaté" do Mohelnice.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
A další zajímavosti, I/56 vedla z Bruntálu přes Karlovu Studánku do Frývaldova (Jeseníku) a odtud přes Frýdberk (Žulovou) a Javorník na Pačkov.
Z Frýdku na Ostravu vedla I/59, před Ostravou se spojila s I/58, která vedla jako výhled z OV-Hrušova obchvatem Mariánek (dnes II/647) na Bělou a odtud přes Brušperk a Hukvaldy na Frenštát a Rožnov.
Z Frýdku na Ostravu vedla I/59, před Ostravou se spojila s I/58, která vedla jako výhled z OV-Hrušova obchvatem Mariánek (dnes II/647) na Bělou a odtud přes Brušperk a Hukvaldy na Frenštát a Rožnov.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
To označení I/73 nechápu. Je to zase úplně mimo systém. Bude snad existovat nějaká I/72? Jak už jsem psal v jiném vlákně, logičtější by bylo protáhnout I/14 po současné trase I/43 z Třebovic až k I/42 (VMO) a číslo 43 ponechat pro novou silnici Troubsko - Svitávka - Moravská Třebová - Dolní Lipka. Pokud by vadil peážní úsek 14+43 Svitávka - Kuřim s protisměrným staničením, mohlo by být staničení nové 43 obráceně oproti dnešku, to znamená, že počátek staničení by byl na státní hranici v Dolní Lipce.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tohle v úseku Bruntál - Domašov bylo v mapách až do 70. let.mapman píše:A další zajímavosti, I/56 vedla z Bruntálu přes Karlovu Studánku do Frývaldova (Jeseníku)
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Změny udělané v roce 1998 a dál jsou takové, že původní systém ignorují. Ani ta I/2 se uplně nepovedla...Avantime píše:To označení I/73 nechápu. Je to zase úplně mimo systém.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
I/72 povede namísto I/35 z ValMezu přes Rožnov na Makov po dostavbě Palačovské spojky, takže ano, je v plánu.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
43 -> 73 ? Možná hledali první volné číslo s trojkou na konci ?Avantime píše:To označení I/73 nechápu. Je to zase úplně mimo systém.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tak on ten poválečný systém moc dlouho nevydržel, max. 3 roky, již v roce 1950 poté co stát po třiceti letech tahanic konečně převzal na základě zákonu 147/1949 Sb. všechny okresní silnice resp. slovenské vicinálné cesty, byly provedeny první změny a začalo se to pomalu "rozpadat". Mimo jiné na delší dobu zmizela "stěhovavá" silnice I/29, výše zmíněná I/53, u jiných silnic došlo ke změnám, např. I/13 se protáhla až do Liberce a I/14 se stala jejím přímým pokračováním.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
I/73 je samozřejmě divné. Měla to být D43 (s tím že někde bude MPR 110 kvůli bližším křižovatkám) a stará má být do budoucna dvojkou. Jenže nějací myslitelé vymysleli, že severní část současné I/43 zůstane jedničkou (čili podle všeho ani nepůjde vyhnat nákladní doprava).
To I/73 bylo asi potřeba i kvůli tomu, že se současně připravují stavby na I/43 a byl by v tom hokej.
Každopádně pokud už to není D43, tak jsem rád, že to bude mít svoje číslo a ta jednička bude začínat a končit tam, kde by začínala a končila dálnice. Nelíbí se mi moc myšlenka Avantimea, aby nová silnice byla 43 a od Třebové vedla jako 2-pruh dál k PL. Do budoucna bych totiž rád viděl čísla SMV v jiných rámečcích než modrých. Především tedy 73, 49, 11 od D48 na hranice s SK, 37 a podobné souvislé tahy, které budou mít 3 nebo 4 pruhy a výhradně MÚK. Kategoricky by šlo pořád o jedničku a SMV. Jen by bylo jasně na mapách a značkách vidět, že to je nóbl silnic.
To I/73 bylo asi potřeba i kvůli tomu, že se současně připravují stavby na I/43 a byl by v tom hokej.
Každopádně pokud už to není D43, tak jsem rád, že to bude mít svoje číslo a ta jednička bude začínat a končit tam, kde by začínala a končila dálnice. Nelíbí se mi moc myšlenka Avantimea, aby nová silnice byla 43 a od Třebové vedla jako 2-pruh dál k PL. Do budoucna bych totiž rád viděl čísla SMV v jiných rámečcích než modrých. Především tedy 73, 49, 11 od D48 na hranice s SK, 37 a podobné souvislé tahy, které budou mít 3 nebo 4 pruhy a výhradně MÚK. Kategoricky by šlo pořád o jedničku a SMV. Jen by bylo jasně na mapách a značkách vidět, že to je nóbl silnic.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
To, že část mezi Svitavami a Boskovicemi zůstane jedničkou, mi přijde správné. To je podobné jako I/8 na Cínovec. D43 tady vede příliš daleko. Brněnský přivaděč od Kuřimi bude taky muset zůstat jako I, takže je otázka, zda případná II/643 vůbec vznikne.
-
- Příspěvky: 128
- Registrován: 11.10.2019 15:58:00
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Jen pro zajímavost a bez komentáře posílám odkaz na plánovanou sít ČSR. dataci odhaduji někdy cca po 1920.
U zdroje je spousta dalších map... enjoy
http://chartae-antiquae.cz/cs/maps/37581
U zdroje je spousta dalších map... enjoy
http://chartae-antiquae.cz/cs/maps/37581
Re: Čísla komunikací a jejich značení
43 bych právě nechal na jižní obchvat Kuřimi a Svitavskou radiálu. Všechno na sever od ní by to měla být IMHO dvojka. To že I/73 povede o něco dál od staré vůbec nevadí, často máš mezi jedničkami mnohem větší vzdálenosti.JirkaS píše:To, že část mezi Svitavami a Boskovicemi zůstane jedničkou, mi přijde správné. To je podobné jako I/8 na Cínovec. D43 tady vede příliš daleko. Brněnský přivaděč od Kuřimi bude taky muset zůstat jako I, takže je otázka, zda případná II/643 vůbec vznikne.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Nechcelo sa povedať z Hranic cez Hustopeče do Meziříče? Toto mi nevychádza. Kam by potom pokračovala I/35? Na Vsetín?mapman píše:I/72 povede namísto I/35 z ValMezu přes Rožnov na Makov po dostavbě Palačovské spojky, takže ano, je v plánu.