Čísla komunikací a jejich značení
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Kdyz jsem se pred par minutami dival na tu krizovatku I/47 s II/437 u Lipniku, tak jsem si vsiml ze zatimco R35 plynule prechazi v D1, tak I/47 pokracuje az do Hranic kde se deli na II/647 a I/35. Nebylo by logictejsi - vzhledem k tomu, ze Palacovska spojka se asi hned tak stavet nebude - precislovat usek Lipnik . B. - Hranice na I/35? Priznam se ze toto cislovani mi bylo divne uz za predchoziho rezimu protoze vetsinou platilo, ze pri soubehu 2 silnic se pouziva bud cislo silnice vyssi tridy nebo pri soubehu 2 silnic stejne tridy cislo nizsi (napr. peaz I/33 a I/37 HK - Jaromer ktery je na mapach znacen jako I/33).
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Podle oficiálního geoportálu ŘSD pokračuje zatím i za Hranicemi I/47. K převedení úseku Hranice - Bělotín do II. třídy totiž musí nejdřív dojít ke smluvnímu převzetí silnice krajem, k čemuž nejspíš zatím nedošlo...
http://geoportal.jsdi.cz/flexviewers/Si ... ni_sit_CR/
K přečíslování bude každopádně muset dojít po zprovoznění stavby D1 Přerov - Lipník, resp. převedení souběžného úseku I/47 do II. třídy, to už I/47 zanikne úplně ...
http://geoportal.jsdi.cz/flexviewers/Si ... ni_sit_CR/
K přečíslování bude každopádně muset dojít po zprovoznění stavby D1 Přerov - Lipník, resp. převedení souběžného úseku I/47 do II. třídy, to už I/47 zanikne úplně ...
Re: Čísla komunikací a jejich značení
A mýto bude vybírat kraj na silnici II. třídy?
wazer.cz
Pište česky, prosím!
Pište česky, prosím!
Re: Čísla komunikací a jejich značení
R35 sice plynule přechází v D1, ale I/35 z ní odbočuje na "starou" https://www.google.com/maps/@49.547323, ... lHcyhg!2e0kik píše:Kdyz jsem se pred par minutami dival na tu krizovatku I/47 s II/437 u Lipniku, tak jsem si vsiml ze zatimco R35 plynule prechazi v D1, tak I/47 pokracuje az do Hranic kde se deli na II/647 a I/35. Nebylo by logictejsi - vzhledem k tomu, ze Palacovska spojka se asi hned tak stavet nebude - precislovat usek Lipnik . B. - Hranice na I/35?
Dál jsou v tom úseku použita obě čísla a jako první je uvedeno správně to nižší:
https://www.google.com/maps/@49.534773, ... 1Ohyfw!2e0
https://www.google.com/maps/@49.533026, ... bAnNLA!2e0
Jen na našich mapách je z nějakých důvodů jen I/47.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Takových případů je mnohem víc! Oficiálně existuje I/47 i vedle D1 v Ivanovicích na Hané, dokonce se tam díky tomu můžou dělat úpravy v rámci iniciativy "Bezpečný přechod". Další "klasické místo" je I/6J v Hostivicích hned vedle R6 u Prahy.mapman píše:Podle oficiálního geoportálu ŘSD pokračuje zatím i za Hranicemi I/47. K převedení úseku Hranice - Bělotín do II. třídy totiž musí nejdřív dojít ke smluvnímu převzetí silnice krajem, k čemuž nejspíš zatím nedošlo...
EDIT: Koukl jsem se i na další kraje, kudy prochází I/47, a oficiálně dnes končí až na MÚK D1xII/647 za Bílovcem!
Re: Čísla komunikací a jejich značení
silnice vede peáží ...
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Honza 1: Jestli myslíte I/47 s I/55, tak asi oficiálně ano. Přitom podle mapy "Přehled projektů ŘSD" už zůstává I/47 jen mezi I/55 v Přerově a I/35 za Lipníkem (v podstatě to, co navrhuje kik). Bude se to asi řešit celé po zprovoznění chybějících úseků D1. Peáž potom asi nebude - část I/47 zůstane II/647, část bude prodloužení II/430 a mezi tím zůstane jen II/655. Je to opravdu takhle naplánováno?
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Jedině s tím převáděním jedniček do dvojek to nějak vázne, protože to je spojeno s převodem silnice pod kraj a těm se do toho moc nechce.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Par perlicek:
1. V Havl. Brode je stavajici severovychodni obchvat znacen jako I/34 ale u mostku jsou cedulky s cislem I/38 Nekdo uz myslel na budoucnost az bude cely obchvat hotov.
2. Na silnici I/19 je smerem z Chynova na Tabor znacena odbocka na Ratiborske Hory jako I/33 ktera v tom useku uz davno neexistuje. Ta smerova tabule pritom vypada dost nove
1. V Havl. Brode je stavajici severovychodni obchvat znacen jako I/34 ale u mostku jsou cedulky s cislem I/38 Nekdo uz myslel na budoucnost az bude cely obchvat hotov.
2. Na silnici I/19 je smerem z Chynova na Tabor znacena odbocka na Ratiborske Hory jako I/33 ktera v tom useku uz davno neexistuje. Ta smerova tabule pritom vypada dost nove
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Po dostavění přeložky I/68 Třanovice - Nebory a I/11 Nebory - Bystřice vznikne souvislý 4-pruh. Uvažuje se o sjednocení čísla, nebo bude 68 volně přecházet v 11 (což se mi zdá nelogické)? Pokud se to tu už někde řešilo, odkažte mě, každopádně jsem nic nenašel.
- Přílohy
-
- precislovani_SMV_I-68_I-11.jpg (230.37 KiB) Zobrazeno 9977 x
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čísla komunikací a jejich značení
A to jsem myslel, že se I/68 zruší úplně...
Když už jsme u nesouvislých tras D11 a I/11, co případ D8 a I/8? I/8 od Bílinky vede úplně jiným směrem...
Když už jsme u nesouvislých tras D11 a I/11, co případ D8 a I/8? I/8 od Bílinky vede úplně jiným směrem...
Re: Čísla komunikací a jejich značení
I/2 a D2 jsou taky úplně jinde... U té I/8 se nabízí přečíslování po převedení I/8 mezi Bílinkou a Teplicemi do druhých tříd. Pak se do hor na Cínovec může protáhnout I/63.
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Jak je to vůbec s federálními čísly, kdysi vyhrazenými pro Slovensko (od boku střelím I/60 a vyšší)? Nepletu-li se, některé se u nás používají, je to tak? A když už jsem vytáhl tohle staré vlákno, zeptám se. U nás jsou 1. třídy číslované v nepřetržité řade I/2 - I/71. Plánuje se přečíslování některých dalších z dnešního pohledu nelogicky číslovaných tahů za využití vyšších, ještě nepoužitých čísel?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
K přečíslování došlo kolem roku 2000 a systém silnic prvních tříd byl upraven tak, aby vyhovoval současnému provozu. Tedy myslím, že není nutné povýšit žádnou silnici na první třídu. Silnice prvních tříd budou spíše ubývat, jak budou nahrazovány dálnicemi.
Rovněž by bylo nevhodné, použít dnes již nevyužívaná čísla silnic jinde. Třeba pětku a brzy i osmičku. Lépe, když zůstanou neobsazená.
Rovněž by bylo nevhodné, použít dnes již nevyužívaná čísla silnic jinde. Třeba pětku a brzy i osmičku. Lépe, když zůstanou neobsazená.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Čísla komunikací a jejich značení
To se ale zatím dělalo. Viz I/39, a hlavně I/2. I/5 a I/8 bych nepoužíval, protože u nás platí, že dálnice přebírá číslo I. Což se právě u té I/2 nestalo.Honey72 píše:Rovněž by bylo nevhodné, použít dnes již nevyužívaná čísla silnic jinde. Třeba pětku a brzy i osmičku. Lépe, když zůstanou neobsazená.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Nechci vám vstupovat do debaty... ale I/63 asi zanikne. Po dokončení Kladrubské spojky povede I/13 právě na ÚL po současné I/63 ...mapman píše:I/2 a D2 jsou taky úplně jinde... U té I/8 se nabízí přečíslování po převedení I/8 mezi Bílinkou a Teplicemi do druhých tříd. Pak se do hor na Cínovec může protáhnout I/63.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Ta 39 se přemístila při tom velkém přečíslování, aby se zaplnila všechna čísla bez mezer. To nevadilo.
Dvojka bohužel leží v žaludku spoustě lidí Ale byla snaha vyplnit mezeru v prstenci okolo Prahy a podle mého názoru to tolik nevadí, bral bych to jako torzo někdejší silnice přes Jihlavu a Brno do Břeclavi
Jsme jedna z mála zemí, kde jsou čísla dálnic určena podle původní nebo souběžné silnice, což má své nedostatky
Dvojka bohužel leží v žaludku spoustě lidí Ale byla snaha vyplnit mezeru v prstenci okolo Prahy a podle mého názoru to tolik nevadí, bral bych to jako torzo někdejší silnice přes Jihlavu a Brno do Břeclavi
Jsme jedna z mála zemí, kde jsou čísla dálnic určena podle původní nebo souběžné silnice, což má své nedostatky
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Ono by to nedostatky nemělo, kdyby se v 60. letech respektoval původní návrh. D1 by tak byla D2 a okruh D1. A ani by se nemusela z nouze vymýšlet D0.
Maďaři také číslují D podle původních I, jen s tím přečíslováním jedniček to dělají trochu jinak - přidají 0, ale ty silnice jako I zůstávají.
Maďaři také číslují D podle původních I, jen s tím přečíslováním jedniček to dělají trochu jinak - přidají 0, ale ty silnice jako I zůstávají.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
ale třeba M9 se nějak vymyká
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tak Maďaři taky mají okruh kolem Budapešti značený jako M0.
Městský okruh v Praze nebude mít nějaké číselné značení? Nebo se zůstane u MO?
Městský okruh v Praze nebude mít nějaké číselné značení? Nebo se zůstane u MO?
Re: Čísla komunikací a jejich značení
MO je místní komunikace a ty se číselně neznačí, takže tam bude jen symbol okruhu a jeho název.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Praha musí mít všechno složitější. Kromě čísel silnic nejsou v Praze ani čísla exitů, takže pak jedete po silnici Městský okruh a sjíždíte na exitu Průmyslová Ty názvy exitů mi zase tolik nevadí, zavedl bych je k číselným i u dálnic.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 1223
- Registrován: 27.5.2014 14:28:00
- Bydliště: D11 - exit 62
Re: Čísla komunikací a jejich značení
mapman: A jak je to např. s Gočárovým okruhem v HK? Ten není místní komunikací? Je okruhem a přitom má číslo I/31.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Gočárův okruh je pořád silnicí I. třídy (průjezdní úsek silnice zastavěným územím), kterou spravuje ŘSD, viz např. mapa geoportálu ŘSD https://geoportal.rsd.cz/webappbuilder/ ... tion=96c35