Čísla komunikací a jejich značení
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tak zrovna tahle silnice III. třídy vypadá líp jak většina dvojek, tak možná to je v mapě zohledněný. Ono by ale byla super nějaká mapa, ze který by byla poznat kvalita silnic, když především silnice II. třídy můžou v ČR vypadat v podstatě jakkoliv, např. tady: https://mapy.cz/s/haluzahuna a o kousek vedle: https://mapy.cz/s/pabezoluno
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Ano a nebo mapa kde by byly vyznačeny kategorie, pro začátek od III. třídy výše (ev. + další výjimky). Asi tak, že by barevně byly odlišeny všechny varianty D/R/S XX,X/YYY.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Něco jako tady (rozkliknout Soubor map - kraje)?elrondecuba píše:Ano a nebo mapa kde by byly vyznačeny kategorie, pro začátek od III. třídy výše (ev. + další výjimky). Asi tak, že by barevně byly odlišeny všechny varianty D/R/S XX,X/YYY.
https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silni ... lnice/mapy
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Já vím, že je to v Praze, ale stejně… Tohle není jenom úplně blbě, ale také úplně nesmyslné.
https://mapy.cz/zakladni?x=14.5552293&y ... itch=0.112
Odbočím-li vlevo, pak vpravo, pak pojedu 2,5 km rovně, pak vpravo, 1 km rovně a vpravo, vjedu opravdu na D10.
Ale blíž je to tím směrem na D11 a samozřejmě na D0. A na Horní Počernice se nejede po dálnici žádné. Pecka!
https://mapy.cz/zakladni?x=14.5552293&y ... itch=0.112
Odbočím-li vlevo, pak vpravo, pak pojedu 2,5 km rovně, pak vpravo, 1 km rovně a vpravo, vjedu opravdu na D10.
Ale blíž je to tím směrem na D11 a samozřejmě na D0. A na Horní Počernice se nejede po dálnici žádné. Pecka!
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Martin96 - pozor, pamatuji si z dětství, že na Palmovce byla jedna komunikaci označena jako I/6 už někdy v 70-tých letech. Musel bych hledat v mapách název ulice - dnes tam jezdí tramvaje -a pak pokračovala po Libeňském mostě do Holešovic. To ale v té době existovalo nádraží Praha - Střed...
Budu teď doma dělat pořádek a pokud najdu starou mapu Středočeského kraje tak ji zkusím naskenovat aby bylo vidět číslování silnic v rámci Prahy. Samozřejmě, ta mapa bude stará 30-40 let, ale podle mě část čísel stále platí.
Budu teď doma dělat pořádek a pokud najdu starou mapu Středočeského kraje tak ji zkusím naskenovat aby bylo vidět číslování silnic v rámci Prahy. Samozřejmě, ta mapa bude stará 30-40 let, ale podle mě část čísel stále platí.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Publikace"Páteřní síť silnic dálnic" (ŘSD 2013) uvádí:"....obec, případně i kraj odmítají převzít a zařadit úsek jako místní komunikaci či silnici II.,resp.III. třídy. V takovýchto případech by měl zákon (v § 3, zákona č.13/1997 Sb.) jasně stanovit, že není-li o původní úsek komunikace zájem, pak příslušný silniční správní úřad tuto silnici zruší.dvs píše:Jedině s tím převáděním jedniček do dvojek to nějak vázne, protože to je spojeno s převodem silnice pod kraj a těm se do toho moc nechce.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Ne, tam mají jen 20 let zpoždění. Ta silnice tak byla značená celou dobu až do "malého přečíslování", které proběhlo na konci 90. let.Martin96 píše:pak II/333 místo I/2 (tady jsou trochu napřed)
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tak ty mapy jsem doma už nenašel, asi jsem je před lety zlikvidoval, sorry.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Wikipedie
Silnice I. třídy 67 začíná na hraničním přechodu u Bohumína, následně vede přes Karvinou do Českého Těšína kde končí.
Tomuto tvrzení odpovídá i mapa na geoportal.rsd.cz.
Naproti tomu https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silni ... komunikaci uvádějí tento směr: Chotěbuz (I/48) - Karviná (I/59) - Bohumín (D 1 km 370) - Starý Bohumín - Polsko
Silnice I. třídy 67 začíná na hraničním přechodu u Bohumína, následně vede přes Karvinou do Českého Těšína kde končí.
Tomuto tvrzení odpovídá i mapa na geoportal.rsd.cz.
Naproti tomu https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silni ... komunikaci uvádějí tento směr: Chotěbuz (I/48) - Karviná (I/59) - Bohumín (D 1 km 370) - Starý Bohumín - Polsko
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tak to ses asi přehlédl, protože podle mapy na geoportálu ŘSD začíná staničení I/67 v Chotěbuzi.theodor less píše:Wikipedie
Silnice I. třídy 67 začíná na hraničním přechodu u Bohumína, následně vede přes Karvinou do Českého Těšína kde končí.
Tomuto tvrzení odpovídá i mapa na geoportal.rsd.cz.
Naproti tomu https://www.rsd.cz/wps/portal/web/Silni ... komunikaci uvádějí tento směr: Chotěbuz (I/48) - Karviná (I/59) - Bohumín (D 1 km 370) - Starý Bohumín - Polsko
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Zamotal jsem se do toho; v údajích ŘSD není žádný rozpor. V této chvíli i Wikipedie uvádí správné staničení I/67.mapman píše:Tak to ses asi přehlédl, protože podle mapy na geoportálu ŘSD začíná staničení I/67 v Chotěbuzi.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
https://mapy.cz/s/futahagogo
Možná už se to někde řešilo, případně se omlouvám, protože značení silnic až tak nesleduji, ale nyní mě na mapě (viz odkaz výše) překvapilo, že alespoň podle značení na mapy.cz jsou I/14 z Liberce do Jablonce dvě ...... Jedna původní přes Vratislavice a druhá nedavno nově postavená severní cestou. Proč to tak je ? A nebo je to jen chyba značení na mapy.cz ?
Čekal bych, že trasa přes Vratislavice bude vypuštěna ze silnic 1. třídya I/14 bude už jen ta nová a naváže na místní komunikace v Jablonci, kde se napojí na starou část I/14, třeba takto
https://mapy.cz/s/paveferafe
A ne že zůstane takováto duplicita. Má taková anomálie ještě někde jinde obdoby ?
Možná už se to někde řešilo, případně se omlouvám, protože značení silnic až tak nesleduji, ale nyní mě na mapě (viz odkaz výše) překvapilo, že alespoň podle značení na mapy.cz jsou I/14 z Liberce do Jablonce dvě ...... Jedna původní přes Vratislavice a druhá nedavno nově postavená severní cestou. Proč to tak je ? A nebo je to jen chyba značení na mapy.cz ?
Čekal bych, že trasa přes Vratislavice bude vypuštěna ze silnic 1. třídya I/14 bude už jen ta nová a naváže na místní komunikace v Jablonci, kde se napojí na starou část I/14, třeba takto
https://mapy.cz/s/paveferafe
A ne že zůstane takováto duplicita. Má taková anomálie ještě někde jinde obdoby ?
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Ano, těch obdobných situací je v naší zemi možná i několik desítek. Oproti dřívějšku to způsobuje jedna jediná věc - majetkoprávní vztahy. Když je silnice první třídy přeložena na obchvat nebo dálnici, musí tu původní český stát (ŘSD) někomu předat. Kraji, obci a ne vždy tento danajský dar přijmou s otevřenou náručí. A protože ta komunikace i nadále patří státu, musí mít nějaké číslo - většinou to původní plus písmeno. Přes centrum Liberce 14J.
Ovšem mezi Libercem a Jabloncem je situace výjimečnější tím, že tam musí naopak stát převzít silnici od Kraje a obce. Což se stále nestalo a ta komunikace tedy nemůže mít číslo Má 14H a víceméně jen na okraj Jablonce. Zbytek je zatím III.třída.
Ovšem mezi Libercem a Jabloncem je situace výjimečnější tím, že tam musí naopak stát převzít silnici od Kraje a obce. Což se stále nestalo a ta komunikace tedy nemůže mít číslo Má 14H a víceméně jen na okraj Jablonce. Zbytek je zatím III.třída.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Lynx píše: Možná už se to někde řešilo, případně se omlouvám, protože značení silnic až tak nesleduji, ale nyní mě na mapě (viz odkaz výše) překvapilo, že alespoň podle značení na mapy.cz jsou I/14 z Liberce do Jablonce dvě ......
Ptal jsem se na to před pár lety http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... &start=150 a dostal jsem od Honey72 podobnou odpověď Jak je vidno převody trochu drhnou ...
Jinak ohledně těch čísel doporučuji ten geoportal o kterém tam mluvil v roce 2018 Lenny.
Lenny píše:Na začátku října vydá ŘSD novou silniční mapu Libereckého kraje, ze které budeme chytřejší. Na webu https://geoportal.rsd.cz/webappbuilder/apps/7/ ještě není přeložka zakreslena.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Z toho geoportalu je vidět, že podobná situace je opravdu častá. To že máme paraelní I/16 i Slanýho, kde se otevírala přeložka nedávno nepřekvapí, ale že je duální i I/6 resp D6 u Prahy, která se dostavěla před víc jak 10 lety je smutné.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Je to jako s nadjezdy přes dálnici. Také je nikdo nechce. Není o co stát
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tak to mě překvapilo taky. Často jsme tu řešili, že existuje např.D11 a vedle je paralelní I/11 a obě jsou v nedobrovolném vlastnictví státu. Ale, že existují dvě komunikace stejné třídy se stejným číslem?Lynx píše:... ale nyní mě na mapě překvapilo, že alespoň podle značení na mapy.cz jsou I/14 z Liberce do Jablonce dvě ...... Jedna původní přes Vratislavice a druhá nedavno nově postavená severní cestou.
Stát se poučil a dělá opatření. Už jsem to tu uváděl.
https://www.kr-kralovehradecky.cz/cz/kr ... dy-313664/
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Deset let nic není. Čtyřpruhová I/27 Litice - Šlovice začala sloužit v prosinci 2003 a souběžná stará I/27H je i po více než sedmnácti letech také stále v majetku státu. Jde o úsek, který by měl náležet kraji, části na území Plzně už si město převzalo před lety. A řekl bych, že I/16H přes Uhy bude podobně stará záležitost.Mroz píše:ale že je duální i I/6 resp D6 u Prahy, která se dostavěla před víc jak 10 lety je smutné
Ony nemají stejné číslo. Jedna je 14 a druhá 14Htheodor less píše:Ale, že existují dvě komunikace stejné třídy se stejným číslem?
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tam by to hlavně tak nemělo být. Je to stavba vyvolaná výstavbou dálnice, tak by měla k ní i patřit.Honey72 píše:Je to jako s nadjezdy přes dálnici. Také je nikdo nechce. Není o co stát
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Čísla komunikací a jejich značení
A jak to bylo při stavbě železnic? Komu patřily mosty přes nově postavenou železnici? I tenkrát musel být most danajským darem. Zřejmě v dobách, kdy patřilo všechno všem, se objevilo praktické pravidlo. Most užívaný silniční dopravou patří k silnici. Bylo to jasné, jednoduché a jednoznačné. Nemuselo se pátrat, jestli silnice byla dřív než železnice.
Dnes vidíme, že to nefunguje a vlastníci silnic dělají dobře, že ty mosty nechtějí.
Dnes vidíme, že to nefunguje a vlastníci silnic dělají dobře, že ty mosty nechtějí.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Však už také vidím, jak za pár desítek let nějaká vesnička s padesáti obyvateli platí z rozpočtu stavbu nového nadjezdu přes dálnici. Vesnice by neměla peníze ani na údržbu, natož na demolici či rekonstrukci.
Často jsou majetkoprávní vztahy ještě složitější. Alespoň v katastrální mapě. Dálniční most, který vede přes silnici i železnici zároveň má v každé části jiného majitele pozemku. Pochopím, když je ten most vysoký a pozemek pouze překlene bez pilířů, jenže tam je pilířů habaděj a žádný není zakreslen
Často jsou majetkoprávní vztahy ještě složitější. Alespoň v katastrální mapě. Dálniční most, který vede přes silnici i železnici zároveň má v každé části jiného majitele pozemku. Pochopím, když je ten most vysoký a pozemek pouze překlene bez pilířů, jenže tam je pilířů habaděj a žádný není zakreslen
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Čísla komunikací a jejich značení
https://silnice-zeleznice.cz/silnicni-i ... tavime-339Honey72 píše:Však už také vidím, jak za pár desítek let nějaká vesnička s padesáti obyvateli platí z rozpočtu stavbu nového nadjezdu přes dálnici. Vesnice by neměla peníze ani na údržbu, natož na demolici či rekonstrukci.
Petr Svoboda: Budete navrhovat převod na ŘSD?
Radek Mátl: My jsme to už několikrát navrhovali. Vyčítat obcím, že se o mosty nestarají tak, jak by měly, si myslím, že je krátkozraké, protože rozpočty těch obcí jsou tak nízké, že nejsou schopné údržbu řádně dělat a ve výsledku jdou na to stejně dotace ze SFDI. A nakonec jsou mosty, které de facto skrz SFDI pro ty obce děláme, aby se vůbec opravily, protože jinak by hrozila havárie a tím pádem obrovský průšvih.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Čísla komunikací a jejich značení
https://krkonossky.denik.cz/zpravy_regi ... 21032.html
"ŘSD most vybuduje, je to vynucená investice, protože dálnice přetíná naši komunikaci. Být tam musí. Naše obec ale nechce vlastnit 43 metrů dlouhý most nad dálnicí. Máme vlastní mostky a finančně omezené možnosti oproti kraji nebo státu, kteří by tento most mohli vlastnit," uvedl starosta Choustníkova Hradiště Jan Vogl.
"ŘSD most vybuduje, je to vynucená investice, protože dálnice přetíná naši komunikaci. Být tam musí. Naše obec ale nechce vlastnit 43 metrů dlouhý most nad dálnicí. Máme vlastní mostky a finančně omezené možnosti oproti kraji nebo státu, kteří by tento most mohli vlastnit," uvedl starosta Choustníkova Hradiště Jan Vogl.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Čísla komunikací a jejich značení
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/zaloba ... pravy_mos1
Když byly v roce 2016 všechny rychlostní silnice úředně změněny na dálnice, začalo se o komunikaci R43 hovořit jako o dálnici D43. V roce 2019 ovšem přišla vláda s tím, že mezi Brnem a Moravskou Třebovou nebude potřeba přímo dálnice, ale postačí nová kapacitní silnice I. třídy, kterou silničáři začali nazývat zkratkou S43, potažmo I/43. To však může být značně matoucí kvůli dnes existující silnici I. třídy číslo 43 (I/43) mezi Brnem a Svitavami.
A aby těch označení nebylo málo, ŘSD podle letos v dubnu vydaného dokumentu „Kategorizace dálnic a silnic I. třídy do roku 2050“ plánuje změnit číslo chystané kapacitní silnice na I/73.
Když byly v roce 2016 všechny rychlostní silnice úředně změněny na dálnice, začalo se o komunikaci R43 hovořit jako o dálnici D43. V roce 2019 ovšem přišla vláda s tím, že mezi Brnem a Moravskou Třebovou nebude potřeba přímo dálnice, ale postačí nová kapacitní silnice I. třídy, kterou silničáři začali nazývat zkratkou S43, potažmo I/43. To však může být značně matoucí kvůli dnes existující silnici I. třídy číslo 43 (I/43) mezi Brnem a Svitavami.
A aby těch označení nebylo málo, ŘSD podle letos v dubnu vydaného dokumentu „Kategorizace dálnic a silnic I. třídy do roku 2050“ plánuje změnit číslo chystané kapacitní silnice na I/73.