Čísla komunikací a jejich značení
Re: Čísla komunikací a jejich značení
nebyla to tak úplně dodávka, ale Audi
nejen poláci, už i Ukrajinci co jezdí přes Polsko říkají, jak se u nich staví, v noci a tak...
nejen poláci, už i Ukrajinci co jezdí přes Polsko říkají, jak se u nich staví, v noci a tak...
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Já bych u nás hlavně zrušil to podle mne zbytečné označování I/x a II/xx a III/xxxx. Každý kdo v dopravě či dopravních stavbách pracuje podle čísla na první pohled pozná, o jakou třídu se jedná a nepotřebuje k tomu ty římské číslice s lomítkem. A už vůbec bych to takto nevypisoval na tabulích s informací o objížďce. Než rozluštím kód II/439, tak už je cedule za mnou. Dříve to nějaký smysl mělo, všechny komunikace byly státu.
Když už, tak by se mi líbilo jako v cizině písmenko, podobně jako jej používáme u dálnic. Takže např. D - dálnice, S44 - státní, K297 - krajské, L44521 - lokální (také krajské). Např. A,B,K,L používají v Německu, A, N, D ve Francii, v Itálii mají rádi SS a další podobné výtvory
Když už, tak by se mi líbilo jako v cizině písmenko, podobně jako jej používáme u dálnic. Takže např. D - dálnice, S44 - státní, K297 - krajské, L44521 - lokální (také krajské). Např. A,B,K,L používají v Německu, A, N, D ve Francii, v Itálii mají rádi SS a další podobné výtvory
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Ono by stačilo spíš místo toho "II/439" použít příslušnou značku. Teď v létě jsem na Kladně viděl podobně psanou značku s upozorněním, kde nebyl nájezd na D6, ale značka dálnice s 6. Je to mnohem efektivnější...Honey72 píše:Každý kdo v dopravě či dopravních stavbách pracuje podle čísla na první pohled pozná, o jakou třídu se jedná a nepotřebuje k tomu ty římské číslice s lomítkem. A už vůbec bych to takto nevypisoval na tabulích s informací o objížďce. Než rozluštím kód II/439, tak už je cedule za mnou. Dříve to nějaký smysl mělo, všechny komunikace byly státu.
Ad ty D1, S33, K303, M2505 - nebyl by to špatný nápad. "Římské jedna lomeno" je přežitek z minulosti.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Žádné S, K, M bych nepoužíval. To je potřeba tam, kde je těch cest hodně a může nastat situace, kdy existuje S33 a K33. U nás délka čísla pro rozlišení stačí.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
a tak bylo by hezké, hned napoprvé poznat, že
tady na to se*e Babiš
a tady zase Rath....
čili písmenka by se mi líbila
tady na to se*e Babiš
a tady zase Rath....
čili písmenka by se mi líbila
Česká zákonodárnost – odpovědným budiž ten, koho lze nejsnadněji chytit
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
My ta písmenka víceméně nepotřebujeme už z důvodu, že náš číselný systém je jedinečný, myšleno tak, že se čísla neopakují - jen kromě dálnic, která jsou však v terénu odlišená červenou barvou a v terminologii Déčkem. I když vlastně, i první čs.dálnice během výstavby měly jedinečná označení oproti silnicím římskou číslicí Pravdou je, že písmenka v úřední terminologii by skutečně hned pomohla určit vlastníka
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tak schvalne... za jak dlouho by se objevila prvni vyjimka...
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Hlavně i ty dálnice byly v systému z roku ~1947 označeny tak, že jejich čísla nekolidovala. Změnila to až D1, D11 a přeznačení II/333 na I/2.Honey72 píše:My ta písmenka víceméně nepotřebujeme už z důvodu, že náš číselný systém je jedinečný, myšleno tak, že se čísla neopakují - jen kromě dálnic, která jsou však v terénu odlišená červenou barvou a v terminologii Déčkem. I když vlastně, i první čs.dálnice během výstavby měly jedinečná označení oproti silnicím římskou číslicí Pravdou je, že písmenka v úřední terminologii by skutečně hned pomohla určit vlastníka
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Upřímně si říkám, jestli to musí zrovna I/2 nebo I/11 být, proč to nepřeznačit? Například I/11 by se dala pěkně přeznačit - už se to řešilo v dedikovaném fóru - a s I/2 by také žádný velký problém nebyl. A ti slováci mne také s těmi jejich R trochu štvou
Tenhle systém jedinečnosti je podle mne skvělý v menších státech, kde nikdy nebude víc jak 99 dálnic / silnic 1 třídy apod. Samozřejmě chápu, že třeba ve francii nebo podobných státech nic podobného fungovat nemůže už z důvodu množství kapacitních silnic.
Tenhle systém jedinečnosti je podle mne skvělý v menších státech, kde nikdy nebude víc jak 99 dálnic / silnic 1 třídy apod. Samozřejmě chápu, že třeba ve francii nebo podobných státech nic podobného fungovat nemůže už z důvodu množství kapacitních silnic.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
To ano. Ve Francii se opakují A, N a D a ke všemu ta Déčka jsou v každém kraji znovu, takže D1 je tam jak máku A číslo moc význam komunikace D neumocňuje, nižší čísla jsou často asfaltové polňačky a čtyřciferné potkáte i rychlostní silnice
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Václav Rubeš:Martin96 píše:Jen doplním, že ty čísla "Pxxxx" na železničních přejezdech vznikly aby se zamezilo nehodě jako u Vraňan v březnu 2007 ....
Alfou a omegou tak bylo „jen“ rozdílné vnímání identifikace přejezdu. Policista hovořil o přejezdu mezi Lužcem nad Vltavou a Horními Beřkovicemi ve smyslu součásti pozemní komunikace. Výpravčí vyhodnotil tato místa ve smyslu trasování železniční tratě. Podle vyhlášek jednali oba v souladu s jejich pracovním zařazením. Nehoda tak ukázala nutnost zavést systém nezaměnitelného označení železničních přejezdů respektovaný drážními zaměstnanci i uživateli pozemních komunikací.
Budoucí souvislý tahu Praha-Ostrava jako D11+D35+D1
Tak koukám na mapu a přijde mi trošku matoucí, že trasa Praha-Ostrava po D1 přes Brno bude delší než znatelně přímější tah D11+D35+D1.
Řekl bych, že tenhle tah by měl celý nést číslo D11. D1 by pokračovala po trase D49 jako to bylo původně. A pro dálnici od HK na sever by se našlo jiné nízké číslo.
Není snad potřeba hned zakládat nové téma - MzO
Řekl bych, že tenhle tah by měl celý nést číslo D11. D1 by pokračovala po trase D49 jako to bylo původně. A pro dálnici od HK na sever by se našlo jiné nízké číslo.
Není snad potřeba hned zakládat nové téma - MzO
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Ono to z některých míst Prahy nebude zase o tolik kratší, mám pocit, že jsem si to jednou počítal z křižovatky Modletice a po nové severní trase to vycházelo k Lipníku o 12 km kratší než po D1, samozřejmě s dostavěnou D0 511, což není nic ohromujícího, ale určitě kvůli tomu k přesunu dojde.
Jednou jsem se k tomu číslování také vyjadřoval. Za mě osobně bych čísla na Moravě nechal jak jsou, D49 je v pořádu stejně jako D1 na Ostravu. Protože D1 v úseku Brno-Ostrava půjde pořád o velmi vytížený a hlavní směr. Takže bych těmto autům nepřidával "další čísla".
Souhlas ale se severní trasou .. dal bych jedno číslo pro úsek Praha-Lipník nad Bečvou, viděl bych to klidně na D11, protože nová D35 vezme i něco z I/11. D11 od Sedlic na hranice bych dal nové číslo, nejspíš D37 a úsek D35 mezi Libercem a MÚK Plotiště buď I/35 nebo raději D35. A celkově, o čísla mi ani tak nejde, ale dát jedno číslo dálnici pro severní propojení Čech a Moravy je naprosto vpořádku. D11 od Hradce k hranicím je naprostá odbočka a D11 tam nedává žádný smysl. A popravdě, já bych to vzal rovnou i s přestavbou MÚK Sedlice, aby ten hlavní směr (PHA-OL) měl i komfortnější připojení, nejen jedno číslo
Jednou jsem se k tomu číslování také vyjadřoval. Za mě osobně bych čísla na Moravě nechal jak jsou, D49 je v pořádu stejně jako D1 na Ostravu. Protože D1 v úseku Brno-Ostrava půjde pořád o velmi vytížený a hlavní směr. Takže bych těmto autům nepřidával "další čísla".
Souhlas ale se severní trasou .. dal bych jedno číslo pro úsek Praha-Lipník nad Bečvou, viděl bych to klidně na D11, protože nová D35 vezme i něco z I/11. D11 od Sedlic na hranice bych dal nové číslo, nejspíš D37 a úsek D35 mezi Libercem a MÚK Plotiště buď I/35 nebo raději D35. A celkově, o čísla mi ani tak nejde, ale dát jedno číslo dálnici pro severní propojení Čech a Moravy je naprosto vpořádku. D11 od Hradce k hranicím je naprostá odbočka a D11 tam nedává žádný smysl. A popravdě, já bych to vzal rovnou i s přestavbou MÚK Sedlice, aby ten hlavní směr (PHA-OL) měl i komfortnější připojení, nejen jedno číslo
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Zpravidla to tak bývá, ale podobných příkladů bychom našli mnoho. Je to jen číslo. To nemusí vždy znamenat nejkratší nebo nejrychlejší spojení z bodu A do bodu Z, ale též spojení bodů A, B, C ... Z. Současný účel dálnice D1 je spojení tří největších měst republiky.
Podobně to platí u evropských dálkových silnic. Ani tam není cílem spojit bod A ve Skandinávii a Z v Řecku nejkratší cestou přes kontinent. Jsou dány průjezdné body. Už kvůli tomu, že minimum řidičů jezdí celou trasu a přepravují se spíše právě mezi vnitřními body. Ke zkratkám jsou dnes určeny E silnice s třemi čísly.
Podobně to platí u evropských dálkových silnic. Ani tam není cílem spojit bod A ve Skandinávii a Z v Řecku nejkratší cestou přes kontinent. Jsou dány průjezdné body. Už kvůli tomu, že minimum řidičů jezdí celou trasu a přepravují se spíše právě mezi vnitřními body. Ke zkratkám jsou dnes určeny E silnice s třemi čísly.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Jenže to by se musela 37čka odpojit už na MÚK Opatovice, a jaké číslo bude mít ten zbytek čtyřpruhu, co vede do Hradce? To už by se spíše hodila varianta D33 od Sedlic na hranice s Polskem. Nicméně bych si spíš stál za tím, aby se neměnilo trasování a lépe spíš odstranit to, aby měly dvě čísla (silnice a dálnice) různé trasování, např. tímto postupem:Aram96 píše: Souhlas ale se severní trasou .. dal bych jedno číslo pro úsek Praha-Lipník nad Bečvou, viděl bych to klidně na D11, protože nová D35 vezme i něco z I/11. D11 od Sedlic na hranice bych dal nové číslo, nejspíš D37 a úsek D35 mezi Libercem a MÚK Plotiště buď I/35 nebo raději D35. A celkově, o čísla mi ani tak nejde, ale dát jedno číslo dálnici pro severní propojení Čech a Moravy je naprosto vpořádku. D11 od Hradce k hranicím je naprostá odbočka a D11 tam nedává žádný smysl. A popravdě, já bych to vzal rovnou i s přestavbou MÚK Sedlice, aby ten hlavní směr (PHA-OL) měl i komfortnější připojení, nejen jedno číslo
- I/2 zrušit a v úseku Praha - Kutná Hora nahradit jiným číslem (nabízí se I/17), v úseku Kutná Hora - Pardubice I/12
- I/11 zrušit a nahradit v úseku HK - Český Těšín v budoucnu volnou I/31 (po degradaci příjezdových cest do HK na II. třídu a tím pádem i Gočárova okruhu), v úseku Třanovice - st. hr. I/68 (prý se to dokonce plánuje)
- I/37 zkrátit a ukončit v HK, resp. na MÚK Kukleny zaústěním přes plánovanou jižní spojku.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Dvojka byla do Kutné Hory přidána záměrně, jen kvůli dotvoření kruhu kolem Prahy, takže tu jim tam musíte prostě nechat Sice to stejně nehraje, když je v pořadí přehozena s jedničkou, ale co se dá dělat
Právě dvojka by mohla být prodloužena až k 11 u Častolovic. Stejně se bude 36 mezi D11 a Pardubicemi rušit a dvojka bude tvořit jižní obchvat Pardubic. Na tu 36 by zbyl jen severní obchvat Pardubic .-)
Trochu nechápu tendenci zrušit jedenáctku ? Je to jedna z nejstarších dálkových tras, něco jako route 66. Ať už z Hradce do Těšína či z Těšína do Mostů.
Ta 37 jednou povede přesně jak píšete. Po dokončení D11 do Trutnova bude končit (začínat) jako před 25 lety na hradeckém Gočárově okruhu a po vybudování Jižní spojky odkloněna k D11. Ale technicky vzato by pak klidně mohla končit už v Opatovicích. Proč vést první třídu podél dálnice ? Už nyní se Hradec objíždí po D11/D35 a z Jižní spojky a Hradubické čtyřpruhovky se stane pouhý přivaděč.
Právě dvojka by mohla být prodloužena až k 11 u Častolovic. Stejně se bude 36 mezi D11 a Pardubicemi rušit a dvojka bude tvořit jižní obchvat Pardubic. Na tu 36 by zbyl jen severní obchvat Pardubic .-)
Trochu nechápu tendenci zrušit jedenáctku ? Je to jedna z nejstarších dálkových tras, něco jako route 66. Ať už z Hradce do Těšína či z Těšína do Mostů.
Ta 37 jednou povede přesně jak píšete. Po dokončení D11 do Trutnova bude končit (začínat) jako před 25 lety na hradeckém Gočárově okruhu a po vybudování Jižní spojky odkloněna k D11. Ale technicky vzato by pak klidně mohla končit už v Opatovicích. Proč vést první třídu podél dálnice ? Už nyní se Hradec objíždí po D11/D35 a z Jižní spojky a Hradubické čtyřpruhovky se stane pouhý přivaděč.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Jakožto Hradečák se stejně domnívám že ta slavná Jižní spojka je blbost. Takže by I/37 mohla končit v Opatovicích nebo eventuelně pokračovat do HK a pak po západní části Gočárova okruhu - tedy Střeleckou - a nakonec uhnout doleva na Antonína Dvořáka a Koutníkovou a skončit na MUK Plotiště.
Co mě mrzí, že se v minulosti zrušila I/18 od Votic dále na východ - tedy přes Havl. Brod, Žďár, Boskovice, Prostějov, Přerov a Val. Meziříčí dále na Slovensko, kde končila na I/50 v Michalovcích. To byla opravdová česko-slovenská Route 66. Je pravdou, že mezi Voticemi a Havl. Brod ty intenzity nebyly nijak závratné, ale rozhodně svůj význam v dané lokalitě měla. Navíc po několika letech se z ní v úseku Havl. Brod - Sebranice stala I/19.
Co mě mrzí, že se v minulosti zrušila I/18 od Votic dále na východ - tedy přes Havl. Brod, Žďár, Boskovice, Prostějov, Přerov a Val. Meziříčí dále na Slovensko, kde končila na I/50 v Michalovcích. To byla opravdová česko-slovenská Route 66. Je pravdou, že mezi Voticemi a Havl. Brod ty intenzity nebyly nijak závratné, ale rozhodně svůj význam v dané lokalitě měla. Navíc po několika letech se z ní v úseku Havl. Brod - Sebranice stala I/19.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čísla komunikací a jejich značení
I na Slovensku 18ku postupně zkracují, od roku 2015 začíná až v Žilině. Nebo taková I/50 - ta zůstala aspoň u nás, ale na Slovensku jsou z ní silnice I/9, I/16 a I/19. Za ČSR měla tuším taky nějakých 500 km.kik píše:Jakožto Hradečák se stejně domnívám že ta slavná Jižní spojka je blbost. Takže by I/37 mohla končit v Opatovicích nebo eventuelně pokračovat do HK a pak po západní části Gočárova okruhu - tedy Střeleckou - a nakonec uhnout doleva na Antonína Dvořáka a Koutníkovou a skončit na MUK Plotiště.
Co mě mrzí, že se v minulosti zrušila I/18 od Votic dále na východ - tedy přes Havl. Brod, Žďár, Boskovice, Prostějov, Přerov a Val. Meziříčí dále na Slovensko, kde končila na I/50 v Michalovcích. To byla opravdová česko-slovenská Route 66. Je pravdou, že mezi Voticemi a Havl. Brod ty intenzity nebyly nijak závratné, ale rozhodně svůj význam v dané lokalitě měla. Navíc po několika letech se z ní v úseku Havl. Brod - Sebranice stala I/19.
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Už nevím, kde se kdysi řešili okruhy, tak to dám sem.
V Uničově je okruh okolo centra značen již novou značkou.
V Rýmařově jsou staré značky okruhu stále použity nikoliv pro okruh, ale pro nasměrování dopravy mimo centrum v úseku. Cca https://mapy.cz/s/hecejomevo
V Uničově je okruh okolo centra značen již novou značkou.
V Rýmařově jsou staré značky okruhu stále použity nikoliv pro okruh, ale pro nasměrování dopravy mimo centrum v úseku. Cca https://mapy.cz/s/hecejomevo
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Když tu byly nakousnuty okruhy: mě by tedy zajímalo, proč v takovém Šumperku mají značku okruhu? Tam přeci žádný okruh není...
"Značka označuje dopravní okruh zřízený pro objíždění obce nebo její části." - proč se tedy ta značka upravovala? Akorát to může řidiče zmást.
"Značka označuje dopravní okruh zřízený pro objíždění obce nebo její části." - proč se tedy ta značka upravovala? Akorát to může řidiče zmást.
-
- Příspěvky: 5269
- Registrován: 26.12.2015 0:06:38
- Bydliště: Trutnov - 17 km od polské dálnice a 29 km od české.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Asi chtějí být v Šumperku světoví Tohle je opravdu divné, vždyť jinudy jet tranzit ani nemůže. Tenkrát byl někdo aktivní a celý nový průtah takto označil, ovšem bez toho okruhu. On je ten "okruh" značený nesprávně i v jiných ohledech, jako že chybí na návěstech apod.
Letos máme výročí 85 let výstavby dálnic na českém území 1938-2023
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: 15.3.2009 14:12:09
- Bydliště: Praha 4
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Díky za doplnění, na Šumperk jsem úplně zapomněl. Je to ten samý příklad, jako Rýmařov. Asi nějaký "oblastní free style" Samozřejmě jsem všude nebyl a nemám od všeho klíče, ale pro tento region mi přijde charakteristické i časté používání směrových tabulí za křižovatkami. Napadlo mě že to má nějaké kořeny v historii.Martin96 píše:Když tu byly nakousnuty okruhy: mě by tedy zajímalo, proč v takovém Šumperku mají značku okruhu? Tam přeci žádný okruh není...
"Značka označuje dopravní okruh zřízený pro objíždění obce nebo její části." - proč se tedy ta značka upravovala? Akorát to může řidiče zmást.
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čísla komunikací a jejich značení
To je fakt. Olomoucký kraj je má takřka všude. Asi se inspirovali Slovenskem.elrondecuba píše: Samozřejmě jsem všude nebyl a nemám od všeho klíče, ale pro tento region mi přijde charakteristické i časté používání směrových tabulí za křižovatkami. Napadlo mě že to má nějaké kořeny v historii.
-
- Příspěvky: 2757
- Registrován: 27.4.2018 23:10:42
Re: Čísla komunikací a jejich značení
ElWapp píše:V řadě map na internetu se stále lze setkat s označováním komunikací v Praze čísly - např. https://wego.here.com má jižní spojku jako 29, K Barrandovu 600, magistrála 8 apod. Kde se tato označení berou? Vychází tyto mapy z nějaké veřejné databáze? Je to relikt minulosti, nebo se tato čísla ještě u nějakého důvodu udržují?
-
- Příspěvky: 550
- Registrován: 3.11.2016 10:11:25
- Bydliště: Pardubice - S37, I/36, I/2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tahle mapa je úplně celá divná. Třeba po II/601 je vedena E55, pak II/333 místo I/2 (tady jsou trochu napřed). A ještě k tomu ta označování silnic až do centra Prahy... D35 mají rozestavěnou jen do Časů, D11 jen ze Smiřic do Hradce. A už vůbec nechápu, podle jakého klíče berou ty barevná odlišení silnic. Třeba u Pardubic červená (asi důležitější) odbočuje z I/2 na silnici III. třídy, a napojuje se na I/17.