Není tak značena jen na Slovensku, u nás z ní stále zůstal úsek od Rožmitálu pod Třemšínem právě do Votic. Dál byla ponížena na II/150, ale v úseku Havl. Brod - Svitávka po čase opět převedena do I. třídy jako prodloužení I/19.monin píše:Možná blbý dotaz, při výjezdu z Votic směrem k I/3, pokračuje rovně II/150, která vede, až na to přerušení, do Valaš. Meziříčí. Je to trasa ještě i té naší původní I/18 co vedla přes Makov až do Michalovců a nyní je tak značena už jen na Slovensku?
Čísla komunikací a jejich značení
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Dokonce právě u Michalovců jsou ještě kolometrovníky s hodnotami okolo 840km,což tomu odpovídáJirkaS píše:Není tak značena jen na Slovensku, u nás z ní stále zůstal úsek od Rožmitálu pod Třemšínem právě do Votic. Dál byla ponížena na II/150, ale v úseku Havl. Brod - Svitávka po čase opět převedena do I. třídy jako prodloužení I/19.monin píše:Možná blbý dotaz, při výjezdu z Votic směrem k I/3, pokračuje rovně II/150, která vede, až na to přerušení, do Valaš. Meziříčí. Je to trasa ještě i té naší původní I/18 co vedla přes Makov až do Michalovců a nyní je tak značena už jen na Slovensku?
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Vážně. A kilometrově to fakt odpovídá skoro přesně.
http://goo.gl/maps/Awhbn Dost dobrá nostalgie
A co mě zde překvapilo, na naší I/18 , je ta stovka hned za Michalovcemi. Já myslel, že na Slovensku je jak u nás - 50/90/130? http://goo.gl/maps/BIQkP
http://goo.gl/maps/Awhbn Dost dobrá nostalgie
A co mě zde překvapilo, na naší I/18 , je ta stovka hned za Michalovcemi. Já myslel, že na Slovensku je jak u nás - 50/90/130? http://goo.gl/maps/BIQkP
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Jak jsem v tý anketě sakra mohl hlasovat pro R0 v modrém poli?? Vždyť jsem pro D99 v červeném.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
To sis vzpomněl tedy brzo. Teď, když už to čeká jen na podpis prezidenta. Takže díky tobě, budeme mít zase takový paskvil? RO v modrém poli?Marooned17 píše:Jak jsem v tý anketě sakra mohl hlasovat pro R0 v modrém poli?? Vždyť jsem pro D99 v červeném.
Brno České Budějovice Plzeň Ústí/L. Hradec Králové
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Bratislava (SK) Wien (A) Linz (A) Nürnberg (D) Dresden (D) Wroclaw (PL)
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Obdobně jsou kilometrovníky na D1 u Liptovské Mary a u Košic počítané od Prahy (přibližně, přesná trasa nebyla všude stanovena).monin píše:Vážně. A kilometrově to fakt odpovídá skoro přesně.
http://goo.gl/maps/Awhbn Dost dobrá nostalgie
-
- Příspěvky: 1075
- Registrován: 27.9.2010 13:01:33
- Bydliště: Praha
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Monin: Pravděpodobně to bylo předtím, než jsem byl ideologicky zpracován místní pro Nové pojetí lobbující nomenklaturou.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Ta kilometráž je původní už od čáry a dál...JirkaS píše:Obdobně jsou kilometrovníky na D1 u Liptovské Mary a u Košic počítané od Prahy (přibližně, přesná trasa nebyla všude stanovena).monin píše:Vážně. A kilometrově to fakt odpovídá skoro přesně.
http://goo.gl/maps/Awhbn Dost dobrá nostalgie
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Třeba D2 se dočkala změny staničení. Zvláštní je, že Bratislava je stále " na konci". Čekal bych, když už to měnili, že dálnici povedou z Blavy na hranice...
http://goo.gl/maps/Gxiv0
http://goo.gl/maps/Gxiv0
Re: Čísla komunikací a jejich značení
A na ktery hranice? Na Český nebo na Maďarský?adamos píše:Třeba D2 se dočkala změny staničení. Zvláštní je, že Bratislava je stále " na konci". Čekal bych, když už to měnili, že dálnici povedou z Blavy na hranice...
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Už moc nejsou, nejvíc jsem našel 739 km za Vranovem nad Topľou, cca 700 metrů před tímhle místem je patník, který by možná mohl být pozůstatkem původního staničení (u nás se občas u silnic také dají najít), i když to spíš vypadá že ne. Potom se dá najít nově opravený most ev.č. 18-500 před Strážským a přímo na čtyřproudce u Michalovců je most ev.č. 18-510.viky píše:Dokonce právě u Michalovců jsou ještě kolometrovníky s hodnotami okolo 840km,což tomu odpovídá
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Já jsem se určitě spletl o stovku,muselo to být těch 740km.Už je to přes 10 let,co jsem tama jel...
Ale hodně kilometrovníků je v úseku od Makova do Bytči.
Ale hodně kilometrovníků je v úseku od Makova do Bytči.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
762 km Hned za Bumbálkou je pečlivě označený 410 km coby první kilometrovník na území Slovenska, ten odpovídá skutečně původnímu staničení. No a když půjdete zpátky, tak se dostanete až ke km 0, který se nachází v Rokycanech (ale bacha, nesmíte za Bohutínem zapomenout odbočit přes VÚ Brdy)viky píše:Já jsem se určitě spletl o stovku,muselo to být těch 740km.Už je to přes 10 let,co jsem tama jel...
Ale hodně kilometrovníků je v úseku od Makova do Bytči.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Vizi: Ja si pamatuju ze podle autoatlasu nekdy z prelomu 60. a 70. let sice vedla I/18 pred Brdy do Rokycan (a nekde v Brdech se spojovala s I/19), ale kdyz jsme tamtudy jeli cca 1973/74 tak nas to od Rokycan hnalo doprava kolem Brd na I/19 a po ni k Rozmitalu p. Tr. kde I/18 zacinala. Podle me je to pocitano o Rozmitalu a ne od Rokycan. Navic kilometrovniky se zavadely nekdy v druhe polovine 70. let s vyhlaskou c. 100. Ale ruku do ohne za to nedam
Re: Čísla komunikací a jejich značení
To staničení spíš odpovídá I/18 z Rožmitálu, Google to počítá na 402 km:http://goo.gl/maps/zi6riVizi píše:Hned za Bumbálkou je pečlivě označený 410 km coby první kilometrovník na území Slovenska, ten odpovídá skutečně původnímu staničení. No a když půjdete zpátky, tak se dostanete až ke km 0, který se nachází v Rokycanech (ale bacha, nesmíte za Bohutínem zapomenout odbočit přes VÚ Brdy)
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Máte samozřejmě oba dva pravdu, spletl jsem se o 10 km, místo 377 km jsem u ValMezu počítal 387 km a v Rožmitálu mi pak přebývalo Ale i když jsem zpřesnil tu trasu, kterou naklikal JirkaS, vypuštěním novějších obchvatů a přeložek, tak se nic nezměnilo a furt tam cca 5 km chybí. Poslední "ověřený" kilometr staničení má hodnotu 381 km a je kousek před Zubřím, je zakreslený ve vojenské mapě z roku 1970 a pasuje na ten slovenský "počáteční" 410 km.kik píše:Vizi: Ja si pamatuju ze podle autoatlasu nekdy z prelomu 60. a 70. let sice vedla I/18 pred Brdy do Rokycan (a nekde v Brdech se spojovala s I/19), ale kdyz jsme tamtudy jeli cca 1973/74 tak nas to od Rokycan hnalo doprava kolem Brd na I/19 a po ni k Rozmitalu p. Tr. kde I/18 zacinala. Podle me je to pocitano o Rozmitalu a ne od Rokycan. Navic kilometrovniky se zavadely nekdy v druhe polovine 70. let s vyhlaskou c. 100. Ale ruku do ohne za to nedam
Kilometrovníky jsou starší záležitost, vyhláška 100 je pouze zavedla v podobě žlutých tabulek. U našich silnic lze najít ještě i patníky, jejich údaje někdy pasují na žluté cedulky (třeba na II/605 mezi Rudnou a Loděnicemi), jindy už ne, ale sedí podle těch archívních vojenských map (I/6 za Krupou nebo 54 km na I/7 před Chlumčany)
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Vizi: S temi kilometrovniky mate pravdu, na to jsem uplne zapomnel. Byly to takove mohutne kamenne patniky. Ostatne jeden stale stoji v HK u Stredni prumyslove skoly stavebni na rohu Pospisilovy tridy a Svendovy ulice - http://mapy.cz/#!x=15.841813&y=50.213401&z=19. Na Google maps to je videt mnohem lepe (11 Pospíšilova, Hradec Králové, Královéhradecký kraj, Česká republika) ale tam se mi bohuzel nepodarilo zkopirovat souradnice).
Re: Čísla komunikací a jejich značení
5km na 400 mi přijde jako slušná přesnost. Trasa na Googlu je jako cesta složená z vektorů určitě ta nejkratší.Vizi píše:Ale i když jsem zpřesnil tu trasu, kterou naklikal JirkaS, vypuštěním novějších obchvatů a přeložek, tak se nic nezměnilo a furt tam cca 5 km chybí.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Neobviňujme googlovské vektory, hledejme příčinu u (ne)přesného staničení na silnici. Ona primární funkce staničení není změřit přesně na metr délku silnice, ale spíš jí rozdělit na menší úseky z důvodu evidence, oprav, atd.JirkaS píše:5km na 400 mi přijde jako slušná přesnost. Trasa na Googlu je jako cesta složená z vektorů určitě ta nejkratší.Vizi píše:Ale i když jsem zpřesnil tu trasu, kterou naklikal JirkaS, vypuštěním novějších obchvatů a přeložek, tak se nic nezměnilo a furt tam cca 5 km chybí.
malé zamyšlení: v roce 1997 byla otevřena D5 od Plzně do Rozvadova, řádně ostaničníkována, dokonce na hraničním mostě je staničník s "přesností" na metr. V té době, pokud se nepletu, stále nebyla jasná trasa obchvatu Plzně. Trefili se s konečnou trasou obchvatu do již osazených staničníků na provozovaném úseku, nebo to prostě nasázeli tak, aby to plusminus vyšlo? Nemyslím si, že po zpervoznění Valíku celou Dé pětku přeznačili...
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Jeden také profláklý: Praha, Klapkova, stará 8.kik píše:Vizi: S temi kilometrovniky mate pravdu, na to jsem uplne zapomnel. Byly to takove mohutne kamenne patniky.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Nejsou tyto patníky ještě prvorepublikové? Na několika místech (např. v Rudné u Prahy) jsem je viděl obravené tak, že jejich vršek byl v barvě, v níž za I. republiky byla příslušná silnice značena.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Tak tenhle mě dostal, v těch starších vojenských mapách jsou ty kilometry vyznačeny všelijak a někdy se začíná počítat znovu od nuly uprostřed nějaké silnice, jsem si říkal kdo to zas blbě překreslil ze staré mapy. Jenže tady je I/11 staničena od nuly z Hradce i fyzicky, našel jsem pak ještě 2 km a 6 kmkik píše:Vizi: S temi kilometrovniky mate pravdu, na to jsem uplne zapomnel. Byly to takove mohutne kamenne patniky. Ostatne jeden stale stoji v HK u Stredni prumyslove skoly stavebni na rohu Pospisilovy tridy a Svendovy ulice - http://mapy.cz/#!x=15.841813&y=50.213401&z=19. Na Google maps to je videt mnohem lepe (11 Pospíšilova, Hradec Králové, Královéhradecký kraj, Česká republika) ale tam se mi bohuzel nepodarilo zkopirovat souradnice).
Krása 4 km silnice I/9, I/8 měla původně úřední km 0 až za Zdiby čehož důkazem je 36 km na staré silnici v Dušníkách anebo 76 km rovněž na staré silnici mezi Úpořinami a Bystřany. Zajímavé ale je, že staničení bylo propočítané v obou verzích, tedy i se začátkem na Palmovce spolu s I/9, takže na jedné mapě je před Velemínem vyznačen 62 km a na navazující mapě za Velemínem 73 kmkalanis píše:Jeden také profláklý: Praha, Klapkova, stará 8.
To je pravda, to mně nikdy nenapadlo, toho obarveného v Rudné jsem si všiml. Za první republiky ale většina silnic vedla dost jinak a tomu odpovídá i staničení, ty patníky co se dochovaly jsou vesměs až poválečnou záležitostí. Ale jeden jsem našel, ve výše uváděných Dušníkách mají ještě tohohle krasavce (nemyslím toho chlapa), km 43.310 Velvarské silnice, původní hlavní silnicí na Teplice byla dnešní II/240 a teprve až od motorestu "U Krobiána" osmička, takže tenhle patník je prvorepublikový.Pavel Q píše:Nejsou tyto patníky ještě prvorepublikové? Na několika místech (např. v Rudné u Prahy) jsem je viděl obravené tak, že jejich vršek byl v barvě, v níž za I. republiky byla příslušná silnice značena.
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Vizi: Kde jsou v HK ty dalsi dva kilometrovniky? Km 2 musi byt nekde na Slezskem Predmesti v okoli hospody 'Stoleta' protoze tam se snad stale nachazi posledni zbytek puvodni betonky a ta vzdalenost od Stavebni pr. by tomu i odpovidala. Km 6 bych tipoval nekde v mistni casti Svinary - Podhuri protoze teprve nekdy zacatkem 70. let se vybudoval obchvat teto obce a odstranila nebezpecna zatacka u oblibene hospody 'U Karla'.
Re: Čísla komunikací a jejich značení
2 km je v ulici Bratří Štefanů ještě před Stoletou, chudák se nějak propadl
6 km je přímo přede dveřmi hospody U Karla, těžko říct jestli si ho tam nepřemístili, podle mapy mi přijde být trochu blíž ke křižovatce, naproti přes ulici je pak ještě jeden patník, ale nedá se ze street view poznat co je zač
6 km je přímo přede dveřmi hospody U Karla, těžko říct jestli si ho tam nepřemístili, podle mapy mi přijde být trochu blíž ke křižovatce, naproti přes ulici je pak ještě jeden patník, ale nedá se ze street view poznat co je zač
Musítobýtčtyřpruhové všech zemí, spojte se!
Re: Čísla komunikací a jejich značení
Takze ten prvni je primo pred Poliklinikou II A to jsem kolem nej leta chodil a nikdy si ho nevsiml A o ten druhy jsem se mozna nekdy v dobach bujareho mladi i opiral pri cekani na MHD abych se dopravil domu
Diky
Diky